Mastercard ja NFT Ventures etsivät jälleen seuraavan sukupolven fintech-yrityksiä Lighthouse-kehitysohjelmaan

Zliide voitti kevään kehitysohjelman

Helsinki, 4. kesäkuuta 2019 – Mastercard, NFT Ventures ja kehitysohjelman kumppanit valitsivat shoppailualusta Zliiden kevään 2019 Lighthouse-kehitysohjelman voittajaksi.

Nyt Mastercard, NFT Ventures ja ohjelman kumppanit etsivät seuraavan sukupolven finanssiteknologia-alan yrityksiä Pohjoismaissa ja Baltiassa syksyn Lighthouse-ohjelmaan. Lighthouse-ohjelmaan osallistuvat yritykset saavat kukin omaan innovaatioonsa räätälöityä tukea ja neuvoja kehitysohjelman järjestäjiltä.

”Voitto näin kovassa kilpailussa kevään Lighthouse-ohjelmassa merkitsee meille todella paljon. Uskon, että ohjelma auttoi kaikkia osallistuneita start-up yrityksiä kehittymään”, Zliide Technologiesin toimitusjohtaja Morten Møgelmose sanoo.

Lighthouse-kehitysohjelma on suunniteltu auttamaan startupeja käsittelemään kohtaamiaan suurimpia haasteita. Se tapahtuu tuomalla alan asiantuntijat ja startupit yhteen sarjassa työpajoja. Työpajojen välissä on aikaa, jotta startup-yritykset voivat ottaa käyttöön työpajojen tuloksia.

Jokainen osallistuva startup saa oman yhteyshenkilön, joka auttaa heitä pääsemään käsiksi tarvitsemiinsa resursseihin sekä tutustumaan alan toimijoihin. Eniten edenneet yritykset kutsutaan jatkamaan kehitystä lisätyöpajoissa ja eniten toimintaansa kehittänyt yritys julistetaan ohjelman voittajaksi.

Kohderyhmänä ovat fintech-yritykset, jotka toimivat finanssi- tai maksualalla Pohjoismaissa tai Baltiassa. Syksyn ohjelma jatkuu syyskuusta joulukuuhun. Se koostuu neljästä kokopäiväisestä työpajasta ja jatkuvasta tuesta työpajojen välissä.

Kehitysohjelmaan osallistuneita yrityksiä arvioivat Mastercard ja sen kumppanipankit, NFT Ventures sekä startup-neuvonantajat.

Hakuaika ohjelmaan käynnistyy 4. kesäkuuta.

Syksyn Lighthouse-kehitysohjelman voittaja julistetaan Slush-tapahtumassa Helsingissä 21. marraskuuta. Voittaja kutsutaan pitchaamaan pääsystä Mastercardin globaaliin Start Path -ohjelmaan. Ohjelmaan osallistuvat yritykset saavat tukea Mastercardilta ja heidät esitellään Mastercardin asiakkaille maailmanlaajuisesti. Näin ohjelma voi avata mahdollisuuksia laajentua uusille markkinoille, mikä tukee yritysten tuotteiden ja palvelujen kehittämisestä ja kasvattamista.

Lue lisää täältä: www.mclighthouse.com

Mastercard appoints Mark Barnett as President of Mastercard Europe4.5.2020 10:06:59 EESTTiedote

Mastercard today announced the appointment of Mark Barnett as President of its European business, based in Brussels. In this role Barnett will be responsible for the strategy, direction and overall success of all aspects of Mastercard’s business across the region. Mastercard’s European businesses, encompassing 53 countries, serving over 950 million people through partnerships with retailers, financial institutions and businesses. In his new role, Mark will report to Gilberto Caldart, President of International, and will join Mastercard’s Management Committee effective 1 June, 2020.

Ruotsalainen Doconomy voitti Pohjoismaiden johtavan finanssiteknologiaohjelman22.11.2019 13:44:03 EETTiedote

Helsinki, 22.11.2019 – Ruotsalainen Doconomy valittiin tänään Pohjoismaissa ja Baltiassa järjestettävän finanssiteknologia-alan Lighthouse-kehitysohjelman voittajaksi. Doconomyn kehittämän maksuratkaisun avulla kuluttajat voivat itse hallita toimintansa ilmastovaikutuksia. Voittaja julkistettiin tänään Helsingissä pidettävässä startup-tapahtuma Slushissa. Kiinnostus Lighthouse-kehitysohjelmaa kohtaan oli tänä vuonna ennätyksellisen suurta, ja siihen tuli satoja hakemuksia molemmilla kierroksilla.

Suomalainen finanssiteknologiayritys Enterpay Pohjoismaiden johtavan finanssiteknologiaohjelman finaaliin31.10.2019 09:22:42 EETTiedote

Suomalainen Enterpay valittiin tänään Pohjoismaissa ja Baltiassa järjestettävän finanssiteknologia-alan Lighthouse-kehitysohjelman finaaliin. Muut finalistit ovat ruotsalainen Doconomy ja latvialainen Nordigen. Mastercardin järjestämä Lighthouse on suosittu kumppanuusohjelma, jossa on mukana alan eturivin yhteistyökumppaneita ja johon tulee satoja hakemuksia. Ohjelman avulla Mastercard on osallistunut useiden finanssiteknologia-alan startup-yritysten kehittämiseen sekä innovaatioiden edistämiseen Pohjoismaissa ja Baltiassa.