Mastercard ja NFT Ventures etsivät jälleen seuraavan sukupolven fintech-yrityksiä Lighthouse-kehitysohjelmaan

Zliide voitti kevään kehitysohjelman

Helsinki, 4. kesäkuuta 2019 – Mastercard, NFT Ventures ja kehitysohjelman kumppanit valitsivat shoppailualusta Zliiden kevään 2019 Lighthouse-kehitysohjelman voittajaksi.

Nyt Mastercard, NFT Ventures ja ohjelman kumppanit etsivät seuraavan sukupolven finanssiteknologia-alan yrityksiä Pohjoismaissa ja Baltiassa syksyn Lighthouse-ohjelmaan. Lighthouse-ohjelmaan osallistuvat yritykset saavat kukin omaan innovaatioonsa räätälöityä tukea ja neuvoja kehitysohjelman järjestäjiltä.

”Voitto näin kovassa kilpailussa kevään Lighthouse-ohjelmassa merkitsee meille todella paljon. Uskon, että ohjelma auttoi kaikkia osallistuneita start-up yrityksiä kehittymään”, Zliide Technologiesin toimitusjohtaja Morten Møgelmose sanoo.

Lighthouse-kehitysohjelma on suunniteltu auttamaan startupeja käsittelemään kohtaamiaan suurimpia haasteita. Se tapahtuu tuomalla alan asiantuntijat ja startupit yhteen sarjassa työpajoja. Työpajojen välissä on aikaa, jotta startup-yritykset voivat ottaa käyttöön työpajojen tuloksia.

Jokainen osallistuva startup saa oman yhteyshenkilön, joka auttaa heitä pääsemään käsiksi tarvitsemiinsa resursseihin sekä tutustumaan alan toimijoihin. Eniten edenneet yritykset kutsutaan jatkamaan kehitystä lisätyöpajoissa ja eniten toimintaansa kehittänyt yritys julistetaan ohjelman voittajaksi.

Kohderyhmänä ovat fintech-yritykset, jotka toimivat finanssi- tai maksualalla Pohjoismaissa tai Baltiassa. Syksyn ohjelma jatkuu syyskuusta joulukuuhun. Se koostuu neljästä kokopäiväisestä työpajasta ja jatkuvasta tuesta työpajojen välissä.

Kehitysohjelmaan osallistuneita yrityksiä arvioivat Mastercard ja sen kumppanipankit, NFT Ventures sekä startup-neuvonantajat.

Hakuaika ohjelmaan käynnistyy 4. kesäkuuta.

Syksyn Lighthouse-kehitysohjelman voittaja julistetaan Slush-tapahtumassa Helsingissä 21. marraskuuta. Voittaja kutsutaan pitchaamaan pääsystä Mastercardin globaaliin Start Path -ohjelmaan. Ohjelmaan osallistuvat yritykset saavat tukea Mastercardilta ja heidät esitellään Mastercardin asiakkaille maailmanlaajuisesti. Näin ohjelma voi avata mahdollisuuksia laajentua uusille markkinoille, mikä tukee yritysten tuotteiden ja palvelujen kehittämisestä ja kasvattamista.

Lue lisää täältä: www.mclighthouse.com

Suomalainen finanssiteknologiayritys Enterpay Pohjoismaiden johtavan finanssiteknologiaohjelman finaaliin31.10.2019 09:22:42 EETTiedote

Suomalainen Enterpay valittiin tänään Pohjoismaissa ja Baltiassa järjestettävän finanssiteknologia-alan Lighthouse-kehitysohjelman finaaliin. Muut finalistit ovat ruotsalainen Doconomy ja latvialainen Nordigen. Mastercardin järjestämä Lighthouse on suosittu kumppanuusohjelma, jossa on mukana alan eturivin yhteistyökumppaneita ja johon tulee satoja hakemuksia. Ohjelman avulla Mastercard on osallistunut useiden finanssiteknologia-alan startup-yritysten kehittämiseen sekä innovaatioiden edistämiseen Pohjoismaissa ja Baltiassa.

Mastercard ja NFT julkistavat Lighthouse-kehitysohjelman osallistujat23.8.2019 12:17:02 EESTTiedote

Mastercard ja NFT Ventures ovat valinneet yritykset vuoden 2019 Lighthouse-kehitysohjelmaan. Lighthouse-ohjelma on yhteistyöverkosto, jossa valitaan 15 lupaavinta finanssiteknologia-alan yritystä Pohjoismaista ja Baltiasta kiihdyttämään kumppanoitumiskeskustelujaan Mastercardin ja suurimpien pankkien kanssa kahdesti vuodessa. Tänä syksynä ohjelma laajenee Riikaan. Tukholmassa ja Helsingissä se toimii aiempien vuosien tapaan. Hakemuksia ohjelmaan tuli eniten sen historiassa, ja niiden määrä kasvoi 68 prosenttia edellisvuodesta. ”Saimme satoja hakemuksia ja tiedustelua fintech-yrityksiltä ympäri Eurooppaa”, Lighthousen ohjelmajohtaja Jay Jensen kertoo. ”Baltian ja Pohjoismaiden fintech-yritysten laatu on mahdollisesti korkeinta tasoa koko mantereella ja hakemusten määrän kasvu on ollut upeaa.” ”Kiinnostuksen kasvu ohjelmaa kohtaan sekä start-up-yritysten että pankkien puolelta osoittaa kuinka arvokas tällainen nykyaikainen, yhteistyöhön perustuva toimintatapa on fintech-alan tulevaisuude

Mastercard ja P27 Nordic Payments Platform rakentavat maailman ensimmäisen reaaliaikaisen maksujärjestelmän25.6.2019 15:15:00 EESTTiedote

Nopea ja valtioiden rajat ylittävä useamman valuutan asiakastili maksunvälitykseen Pohjoismaihin Helsinki 25.6.2019 – P27 Nordic Payments Platform (jonka omistavat Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, OP Ryhmä, SEB ja Swedbank) ja Mastercard julkistavat tänään kumppanuuden tarjotakseen reaaliaikaisia maksuja ja erämaksuja Pohjoismaissa ja näin rakentavat edistyneimmän, innovatiivisimman ja tehokkaimman maksujärjestelmän maailmassa. Yhteistyö luo tehokkaan maksualustan koko Pohjoismaiden alueella eri valuutoille ja yhdistää Pohjoismaiden asukkaat. Rohkea ja kunnianhimoinen avaus muuttaa rahan liikkumista kuluttajien, yritysten, yhteiskunnan ja koko maksualan kesken. Suuri investointiohjelma on maailman ensimmäinen reaaliaikainen erämaksujen usean valuutan alusta. Se korvaa olemassa olevaa maksuinfrastruktuuria ja näin alentaa välittömien ja turvallisten maksujen kustannuksia ja lisää kilpailukykyä. Jäsenet voivat lähettää ja vastaanottaa rahaa viiveettä alueella aiempaa matalammin kustan