Mastercard ja NFT Ventures etsivät jälleen seuraavan sukupolven fintech-yrityksiä Lighthouse-kehitysohjelmaan

Zliide voitti kevään kehitysohjelman

Helsinki, 4. kesäkuuta 2019 – Mastercard, NFT Ventures ja kehitysohjelman kumppanit valitsivat shoppailualusta Zliiden kevään 2019 Lighthouse-kehitysohjelman voittajaksi.

Nyt Mastercard, NFT Ventures ja ohjelman kumppanit etsivät seuraavan sukupolven finanssiteknologia-alan yrityksiä Pohjoismaissa ja Baltiassa syksyn Lighthouse-ohjelmaan. Lighthouse-ohjelmaan osallistuvat yritykset saavat kukin omaan innovaatioonsa räätälöityä tukea ja neuvoja kehitysohjelman järjestäjiltä.

”Voitto näin kovassa kilpailussa kevään Lighthouse-ohjelmassa merkitsee meille todella paljon. Uskon, että ohjelma auttoi kaikkia osallistuneita start-up yrityksiä kehittymään”, Zliide Technologiesin toimitusjohtaja Morten Møgelmose sanoo.

Lighthouse-kehitysohjelma on suunniteltu auttamaan startupeja käsittelemään kohtaamiaan suurimpia haasteita. Se tapahtuu tuomalla alan asiantuntijat ja startupit yhteen sarjassa työpajoja. Työpajojen välissä on aikaa, jotta startup-yritykset voivat ottaa käyttöön työpajojen tuloksia.

Jokainen osallistuva startup saa oman yhteyshenkilön, joka auttaa heitä pääsemään käsiksi tarvitsemiinsa resursseihin sekä tutustumaan alan toimijoihin. Eniten edenneet yritykset kutsutaan jatkamaan kehitystä lisätyöpajoissa ja eniten toimintaansa kehittänyt yritys julistetaan ohjelman voittajaksi.

Kohderyhmänä ovat fintech-yritykset, jotka toimivat finanssi- tai maksualalla Pohjoismaissa tai Baltiassa. Syksyn ohjelma jatkuu syyskuusta joulukuuhun. Se koostuu neljästä kokopäiväisestä työpajasta ja jatkuvasta tuesta työpajojen välissä.

Kehitysohjelmaan osallistuneita yrityksiä arvioivat Mastercard ja sen kumppanipankit, NFT Ventures sekä startup-neuvonantajat.

Hakuaika ohjelmaan käynnistyy 4. kesäkuuta.

Syksyn Lighthouse-kehitysohjelman voittaja julistetaan Slush-tapahtumassa Helsingissä 21. marraskuuta. Voittaja kutsutaan pitchaamaan pääsystä Mastercardin globaaliin Start Path -ohjelmaan. Ohjelmaan osallistuvat yritykset saavat tukea Mastercardilta ja heidät esitellään Mastercardin asiakkaille maailmanlaajuisesti. Näin ohjelma voi avata mahdollisuuksia laajentua uusille markkinoille, mikä tukee yritysten tuotteiden ja palvelujen kehittämisestä ja kasvattamista.

Lue lisää täältä: www.mclighthouse.com

Mastercard lisää tukeaan naisten jalkapallolle21.5.2019 12:31:59 EESTTiedote

Helsinki, 21.5.2019 – Mastercard on yksi maailman aktiivisimmista suurten urheilutapahtumien sponsoroijista ja lisää nyt tukeaan naisten jalkapallolle. Se haluaa näin tukea sukupuolten välistä tasa-arvoa urheilussa sekä markkinoinnissa. Mastercard on jo kauan puhunut monimuotoisuuden, osallisuuden ja kumppanuuden tärkeyden puolesta edistääkseen urheilun hyvää hallintoa, rehellisyyttä ja lahjomattomuutta. Mastercard on ollut merkittävä naisten jalkapallon sponsori jo 25 vuotta. Lajin muuttuessa entistä ammattimaisemmaksi ja kilpailun koventuessa Mastercard uskoo, että nyt on otollinen hetki sijoittaa seuroihin ja pelaajiin. Se on suorin tapa lisätä paljon kaivattuja resursseja naisurheiluun. Mastercard tukee näin naispelaajia ja heidän seurojaan, auttaa seuroja kasvamaan ja lisää lajin vetovoimaa entistä laajemman kannattajajoukon piirissä. Naisten jalkapallo on nykyisin suositun joukkuelaji nuorten naisten keskuudessa ja sen suosion uskotaan kasvavan, kun seurat menestyvät ja maailman