Mastercard

Mastercard julkaisee Masterpassin Suomessa

Jaa
Nordea on ensimmäinen Masterpass-palveluntarjoaja Suomessa. Masterpass on digitaalinen maksupalvelu, jonka avulla maksaminen verkkokaupoissa ja mobiilisovelluksissa on helppoa ja turvallista niin Suomessa kuin ulkomaillakin.
Masterpass
Masterpass

Helsinki, 17.5.2017 – Mastercard julkaisee tänään Masterpass™-maksupalvelunsa Suomessa, ja Nordea on ensimmäinen suomalainen palveluntarjoaja. Asiakkaat voivat tallentaa kaikkien korttiensa tiedot sekä toimitusosoitteensa Masterpass-digilompakkoon ja tehdä turvallisia ja helppoja ostoksia verkkokaupoissa ja mobiilisovelluksissa niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Resurs Bank tarjoaa myös pian Masterpassin asiakkaidensa käyttöön, ja kesän aikana Aktia pilotoi Masterpassia Aktia Wallet -sovelluksessa Suomen markkinoilla.

Mastercardin Suomessa äskettäin teettämän kyselyn* mukaan enemmistö (56 prosenttia) suomalaisista luottaa eniten omaan pankkiinsa digitaalisen lompakon tarjoajana. Masterpass toimii juuri tällä tavalla, ja Nordea on ensimmäinen pankki, joka tarjoaa palvelua Suomessa.

”Masterpassin avulla ostosten teosta tulee helpompaa ja turvallisempaa, kun suomalaisten maksukortit ovat digitaalisessa muodossa. Meistä on hienoa julkaista palvelu Ruotsin ja Norjan jälkeen nyt myös Suomessa yhteistyössä Nordean ja monen suomalaisen verkkokauppiaan kanssa”, sanoo Mats Taraldsson, Mastercardin digitaalisen kehityksen johtaja Pohjoismaissa ja Baltiassa.

Helpompia ostoksia verkkokaupassa ja mobiilissa
Käyttäessään Masterpassia verkkokaupassa tai mobiilisovelluksessa kuluttajan ei tarvitse enää näppäillä kortti- ja toimitustietojaan jokaisella ostokerralla erikseen, sillä nämä tiedot on kaikki tallennettu Masterpass-palveluun. Näin verkko-ostosten tekemisestä tulee huomattavasti sujuvampaa ja turvallisempaa.

Tuhannet suomalaiset verkkokaupat, esimerkiksi Lippu.fi ja Tokmanni, hyväksyvät jo nyt Masterpassin maksutavaksi. Muut suomalaiset kauppiaat, kuten Intersport, Budget Sport ja The Athlete's Foot, seuraavat pian perässä.

Vuonna 2016 38 prosenttia** Suomessa tehdyistä verkko-ostoksista tehtiin ulkomaisissa verkkokaupoissa. Suomen lisäksi Masterpassin avulla voi tehdä verkko-ostoksia maailmanlaajuisesti 37 maassa ja 21 maassa Euroopan alueella. Yli 340 000 verkkokauppaa, esimerkiksi Topshop ja The Hut, hyväksyvät Masterpassin maksutavaksi.

Ostoksia kaikissa kanavissa     
Masterpassia voi käyttää Suomessa verkko- ja mobiiliostoksiin millä tahansa laitteella Nordea Pay -sovelluksen välityksellä. Lisäksi Masterpassilla voi maksaa kivijalkakaupoissa lähimaksuominaisuuden avulla yli 6 miljoonassa toimipisteessä yli 80 maassa.

Masterpass hyödyntää uusinta teknologiaa, kuten tokenisaatiota, maksujen turvallisuuden ja tietosuojan takaamiseksi.

Käyttääksesi Masterpassia lataa Nordea Pay -sovellus App Store- tai Google Play -kaupoista. Kun olet ladannut sovelluksen, korttiesi tiedot ja toimitusosoitteesi tallennetaan automaattisesti sovellukseen. Maksaessasi verkkokaupassa tai mobiilisovelluksessa riittää, kun painat Masterpass-painiketta verkkokaupan sivuilla.


Lisää tietoa Masterpassista löydät 
täältä.

 

Lainauksia kumppaneilta:


Nordea
"Verkossa maksamisen helppous ja turvallisuus ovat ensiarvoisen tärkeitä Nordealle, sillä kuluttajat tekevät entistä enemmän ostoksia mobiililaitteiden ja kannettavien tietokoneiden kautta. Olemme iloisia tuodessamme Masterpassin asiakkaidemme käyttöön Nordea Payhin, joka nyt helpottaa maksamista niin kivijalassa kuin verkkokaupassa", sanoo Nordean uusista maksutavoista vastaava johtaja Juha Risikko.

Aktia
"Kaikki Aktia Wallet -käyttäjät voivat luopua fyysisistä maksukorteistaan vuoden 2017 aikana. Kuluttajat voivat maksaa turvallisesti verkossa Masterpassin avulla ja voivat käyttää puhelintaan niin pienten kuin suurtenkin ostosten maksamiseen”, toteaa Aktia Rahoitus Oy:n toimitusjohtaja Christoffer Rosqvist.

Resurs Bank
“Odotamme innoissamme Masterpassin julkaisemista Suomessa ja asiakkaiden verkko-ostosten helpottamista. Ruotsista saadun kokemuksemme perusteella tiedämme, että kuluttajat arvostavat digilompakkomme helppokäyttöisyyttä ja turvallisuutta. Olen varma, että suomalaiset asiakkaamme ilahtuvat myös tästä palvelusta. Tämä vahvistaa Resurs Bankin tarjoomaa Suomessa entisestään”, sanoo Joakim Wallin, Resurs Bankin korteista vastaava johtaja.

Lippu.fi
“Lippu.fi on iloinen saadessaan olla ensimmäinen verkkokauppa Suomessa, joka tarjoaa lipunostajille helpon ja turvallisen Masterpass-maksutavan. Lippu.fi-verkkokaupan käynneistä yli puolet tehdään mobiililaitteilla, mutta maksutapahtumista vain 15 prosenttia, koska mobiilimaksaminen on ollut vaikeaa. Uusimme ostoskorin mobiilikäyttäjille sopivaksi ja helpotimme maksamista Masterpassin muutaman klikkauksen maksutavalla. Uskomme, että tämä tulee kasvattamaan mobiiliostamisen osuutta merkittävästi. Kevään aikana käynnistämme yhdessä Masterpassin kanssa kampanjan, joka tarjoaa Masterpass-maksutapaa käyttäville lipunostajille merkittävän maksutapaedun”, kertoo Petri Karjalainen, Lippupiste Oy:n kuluttajaliiketoiminnan johtaja.


Lisätietoja:
Viestintätoimisto Cocomms Mastercard Finlandin puolesta
Maija Joki-Korpela, puh. 044 572 4229, maija.joki-korpela@cocomms.com  

* Tutkimuksen toteutti Mastercardin puolesta YouGov helmikuussa 2017. Kyselyyn vastasi 1004 yli 18-vuotiasta suomalaista ympäri maata.
**Post Nord E-commerce Survey 2016

Avainsanat

Kuvat

Masterpass
Masterpass
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Mastercard
Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, on teknologiayhtiö globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla. Meidän maksujenkäsittelyverkostomme on maailman nopein. Yhdistämme kuluttajia, rahoituslaitoksia, kauppiaita, hallituksia ja yrityksiä yli 210 maassa ja alueella. Mastercardin tuotteet ja ratkaisut tekevät arjesta ‒ ostoksista, matkustamisesta, yrityksen pyörittämisestä ja taloushallinnosta ‒ kaikille yhä helpompaa, turvallisempaa ja tehokkaampaa. Seuraa meitä Twitterissa @MastercardNews, liity keskusteluumme Beyond the Transaction -blogissa ja tilaa uutiskirjeemme. 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Mastercard

Mastercardin syksyn Lighthouse FINITIV 2023 -kumppanuusohjelmaan viisi edistyksellistä finanssiteknologia-alan yritystä Suomesta7.9.2023 09:00:00 EEST | Tiedote

Mastercardin Lighthouse FINITIV -ohjelma on käynnistynyt 11. kerran. Syksyn ohjelmassa mukana on 15 poikkeuksellista finanssiteknologia-alan startup-yritystä Ruotsista, Suomesta ja Liettuasta. Ohjelma pyrkii kasvattamaan ja tukemaan jo ennestään aktiivista ja kasvavaa startup-yhteisöä näissä maissa. Tällä kertaa painopistealueita ovat esimerkiksi taloudellinen lukutaito, verkkokaupan maksut, lohkoketjumaksut, petosten estäminen ja henkilökohtainen taloudenhoito. Mastercardin ohjelma tukee innovaatioita ja kumppanuuksia sekä vertikaalisesti sijoittajien, pankkien ja muiden yrityskumppaneiden kanssa että horisontaalisesti ohjelmaan osallistuvien startupien ja varhaisvaiheen kasvuyritysten kesken. Mastercardin Lighthouse -ohjelman osallistujat syksyllä 2023: Suomi Starcart ratkaisee verkkokaupan ongelman siitä, miten ostaa tavaroita helposti ja halvalla. Se on kuin verkkokaupan Booking.com. Narvi Payments tarjoaa pankkitoimintaa palveluna keskikokoisille kasvuyrityksille. PayUp on mobiili

Mastercardin Lighthouse MASSIV -kumppanuusohjelmaan viisi teknologiayhtiötä Pohjoismaista ja Baltiasta7.9.2023 09:00:00 EEST | Tiedote

Mastercardin kumppanuusohjelma Lighthouse MASSIV pyrkii auttamaan miljardia ihmistä elämään nykyistä vauraampaa ja turvallisempaa elämää vuoteen 2025 mennessä. Syksyllä ohjelmassa on mukana viisi startup-yritystä, jotka keskittyvät kestävään kehitykseen ja sosiaaliseen vaikuttavuuteen. Suomesta mukana on Tespack. Toisin kuin muut yrityskiihdyttämöt Mastercard Lighthouse MASSIV on ilmainen. Sen painopiste on auttaa teknologiayrityksiä saavuttamaan YK:n kestävän kehityksen tavoitteensa kumppanuuksien avulla. Tuomalla pohjoismaiset ja baltialaiset startupit yhteen suurten organisaatioiden kanssa ohjelma auttaa vastuullisia innovaattoreita saavuttamaan maailmanlaajuisen peiton ratkaisuilleen. Mastercard Lighthouse MASSIV on kilpailuohjelma startup-yrityksille. MASSIVin vuoden 2023 syksyn ohjelmassa on mukana yrityksiä Suomen lisäksi Virosta, Norjasta ja Tanskasta. Mastercard Lighthouse MASSIVissa syksyllä mukana: Tespack – Suomalainen Tespack on älykkäiden mikroverkkojen edelläkävijä, joka

Mastercard ottaa käyttöön digitaalisten tilausten hallintaratkaisun29.6.2023 09:00:13 EEST | Tiedote

Mastercard tarjoaa Subaioin kanssa yksinkertaisen ja turvallisen tavan tunnistaa ja peruuttaa toistuvat maksut pankkien luotettavien sovellusten ja verkkopalveluiden kautta. Kuluttajat tekevät nykyään erilaisia verkkotilauksia enemmän kuin koskaan ennen, olipa kyse sitten ruuan tilaamisesta tai vaikkapa suoratoistopalveluista. Pelkästään Yhdysvalloissa kuluttajilla on keskimäärin 12 media- ja viihdetilausta, ja milleniaaleilla keskiarvo on 17. Tilaustalous kukoistaa, ja sen arvon odotetaan nousevan 1,5 biljoonaan dollariin vuoteen 2025 mennessä. Kasvu tarkoittaa, että kuluttajien on yhä haastavampaa seurata - tai peruuttaa - monia toistuvia maksujaan. Jotta kuluttajilla olisi paremmat mahdollisuudet peruuttaa ei-toivottujen palveluiden tilauksensa, on Mastercard on aloittanut yhteistyön Subaion kanssa. Subaio on Mastercardin Start Path – ohjelmassa palkittu startup. Sen ratkaisu antaa kuluttajille näkymän tilauksiinsa ja toistuviin maksuihinsa digitaalisessa pankkialustassaan riippumat

Finanssiteknologian startup Econans voitti Mastercardin Lighthouse FINITIV -kumppanuusohjelman18.11.2022 17:30:00 EET | Tiedote

Ruotsalainen finanssiteknologiayritys Econans on tämän syksyn Mastercard Lighthouse FINITIV 2022 -ohjelman voittaja. Lighthouse FINITIV on avoin innovaatio-ohjelma finanssiteknologia-alan kumppanuuksien kasvattamiseksi Pohjoismaissa ja Baltiassa. Suomen-sarjan voittaja on FinanceKey ja Baltian-sarjan KWOTA. Tanskalainen vihreän teknologian yhtiö Klimate sai sijoittajapalkinnon. Mastercardin tämän syksyn Lighthouse FINITIV -ohjelman voittajaksi nousi ruotsalainen Econans, joka tarjoaa digitaalisia ilmasto- ja taloudellisen vastuun simulaatio- ja automaattineuvontapalveluja. Seuraavaksi Econons pyrkii pääsemään liiketoimintaideallaan mukaan Mastercardin globaaliin Start Path -startup-ohjelmaan. Mastercardin FINITIV-ohjelma kestää kolme kuukautta ja antaa pohjoismaisille ja baltialaisille finanssiteknologian startupeille mahdollisuuden yhteistyöhön Mastercardin ja SEB:n, Danske Bankin, DNB:n, Swedbankin ja OP Ryhmän kaltaisten suurien pohjoismaisten pankkien kanssa. Joka kevät ja syksy oh

Tanskalainen sosiaalisen vaikuttamisen startup-yritys EcoTree voitti Mastercard Lighthouse MASSIV -kumppanuusohjelman18.11.2022 17:30:00 EET | Tiedote

Yksinkertaisia ja taloudellisesti kannattavia ratkaisuja puun tai metsän omistajaksi ryhtymiseen tarjoava EcoTree on valittu Lighthouse MASSIV 2022 -kumppanuusohjelman syksyn ohjelmavoittajaksi. Mastercardin kumppanuusohjelman tarkoituksena on löytää huomispäivän yksisarviset ja auttaa niitä skaalaamaan toimintaansa. EcoTree palkittiin tänään Lighthouse-palkinnonjakotilaisuudessa Slushissa. EcoTree saa nyt jatkuvaa tukea Mastercardilta ja pääsee pitchaamaan Mastercardin maailmanlaajuisessa Start Path -startup-ohjelmassa. Tanskalainen luontopohjaisten ratkaisujen toimittaja Ecotree tarjoaa yrityksille ja yksityishenkilöille yksinkertaisen tavan edesauttaa uudelleenmetsittämistä ja luonnonsuojelua. EcoTree valikoitui voittajaksi, koska se keskittyy sekä yksityishenkilöiden että yritysten sitouttamiseen ilmastonmuutoksen ratkaisemiseen ja luonnon monimuotoisuuden lisäämiseen. Sen toiminta on hieno yhdistelmä sosiaalista vaikuttamista ja kestävän kehityksen edistämistä. EcoTree osoitti myö

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye