MastercardMastercard

Mastercard Liigan ja Alumnin pääkumppaniksi

Jääkiekon SM-liiga ja Mastercard ovat allekirjoittaneet pääyhteistyösopimuksen. Mastercard on Liigan maksupartneri ja Alumnien tähtien nimikkopartneri.

Jääkiekon SM-Liiga Oy ja Mastercard ovat aloittaneet yhteistyön koskien käynnissä olevaa Liiga-kautta 2018–2019 ja tulevaa kautta 2019–2020.

– Liiga on erittäin tyytyväinen siihen, että Mastercard on päättänyt liittyä Liigan pääyhteistyökumppaneiden joukkoon ja aktiiviseen yhteistyöhön niin pääkumppanina, maksupartnerina kuin Alumnien tähtien nimikkopartnerina, kertoo Liigan myynti- ja yhteysjohtaja Juha Kuosa.

Yhteistyökumppanit sopivat hyvin toisilleen, sillä Liiga on Suomen suurin, tasokkain ja kiinnostavin urheilusarja ja Mastercard on maailman johtava maksukorttiyhtiö.

– Pääyhteistyökumppanina Mastercard pyrkii kehittämään asiakaskokemusta digitaalisten maksutapojen avulla ottelulipun ostamisesta ostosten tilaamiseen ja maksamiseen paikan päällä ja pelin jälkeen, sanoo Pekka Laaksonen, Mastercardin Suomen-maajohtaja.

Digitaalisen maksamisen edelläkävijänä Mastercard testaa uusia, innostavia maksuratkaisuja, jotka tekevät maksamisesta nopeampaa ja sujuvampaa. Näin ottelusta nauttimiseen jää enemmän aikaa.

– Yhdessä Liigan kanssa haluamme tarjota kaikille jääkiekkofaneille parhaan mahdollisen otteluelämyksen, Laaksonen sanoo.

Pekka Laaksonen, Maajohtaja
s-posti: pekka.laaksonen@mastercard.com, puh. 050 324 1460

Annika Kristersson, Pohjoismaiden- ja Baltian-viestintäjohtaja
puh. +46 703 17 35 45

Jääkiekon SM-liiga Oy

Juha Kuosa, Myynti- ja yhteysjohtaja
s-posti: juha.kuosa@liiga.fi, puh. 040 823 5216

Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, on teknologiayhtiö globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla. Meidän maksujenkäsittelyverkostomme on maailman nopein. Yhdistämme kuluttajia, rahoituslaitoksia, kauppiaita, hallituksia ja yrityksiä yli 210 maassa ja alueella. Mastercardin tuotteet ja ratkaisut tekevät arjesta ‒ ostoksista, matkustamisesta, yrityksen pyörittämisestä ja taloushallinnosta ‒ kaikille yhä helpompaa, turvallisempaa ja tehokkaampaa. Seuraa meitä Twitterissä @MastercardNews, liity keskusteluumme Beyond the Transaction -blogissa ja tilaa uutiskirjeemme Engagement Bureau.

Jääkiekon SM-liiga Oy on perustettu vuonna 1975 ja on 15 Liiga-seuran omistama yritys, joka pyörittää jääkiekon ylintä kilpailusarjaa Suomessa. Liiga on Suomen ylivoimaisesti suosituin ja kiinnostavin urheilusarja, jonka yhteenlaskettu liikevaihto on yli 100 miljoonaa euroa. Liiga kerää kauden aikana 2,2–2,4 miljoona katsojaa kiekkoareenoille sekä Liigan ja seurojen digimedia ja sosiaalinen media tavoittaa parhaimmillaan 3 miljoonaa suomalaista.

Suomalainen finanssiteknologiayritys Enterpay Pohjoismaiden johtavan finanssiteknologiaohjelman finaaliin31.10.2019 09:22:42 EETTiedote

Suomalainen Enterpay valittiin tänään Pohjoismaissa ja Baltiassa järjestettävän finanssiteknologia-alan Lighthouse-kehitysohjelman finaaliin. Muut finalistit ovat ruotsalainen Doconomy ja latvialainen Nordigen. Mastercardin järjestämä Lighthouse on suosittu kumppanuusohjelma, jossa on mukana alan eturivin yhteistyökumppaneita ja johon tulee satoja hakemuksia. Ohjelman avulla Mastercard on osallistunut useiden finanssiteknologia-alan startup-yritysten kehittämiseen sekä innovaatioiden edistämiseen Pohjoismaissa ja Baltiassa.

Mastercard ja NFT julkistavat Lighthouse-kehitysohjelman osallistujat23.8.2019 12:17:02 EESTTiedote

Mastercard ja NFT Ventures ovat valinneet yritykset vuoden 2019 Lighthouse-kehitysohjelmaan. Lighthouse-ohjelma on yhteistyöverkosto, jossa valitaan 15 lupaavinta finanssiteknologia-alan yritystä Pohjoismaista ja Baltiasta kiihdyttämään kumppanoitumiskeskustelujaan Mastercardin ja suurimpien pankkien kanssa kahdesti vuodessa. Tänä syksynä ohjelma laajenee Riikaan. Tukholmassa ja Helsingissä se toimii aiempien vuosien tapaan. Hakemuksia ohjelmaan tuli eniten sen historiassa, ja niiden määrä kasvoi 68 prosenttia edellisvuodesta. ”Saimme satoja hakemuksia ja tiedustelua fintech-yrityksiltä ympäri Eurooppaa”, Lighthousen ohjelmajohtaja Jay Jensen kertoo. ”Baltian ja Pohjoismaiden fintech-yritysten laatu on mahdollisesti korkeinta tasoa koko mantereella ja hakemusten määrän kasvu on ollut upeaa.” ”Kiinnostuksen kasvu ohjelmaa kohtaan sekä start-up-yritysten että pankkien puolelta osoittaa kuinka arvokas tällainen nykyaikainen, yhteistyöhön perustuva toimintatapa on fintech-alan tulevaisuude

Mastercard ja P27 Nordic Payments Platform rakentavat maailman ensimmäisen reaaliaikaisen maksujärjestelmän25.6.2019 15:15:00 EESTTiedote

Nopea ja valtioiden rajat ylittävä useamman valuutan asiakastili maksunvälitykseen Pohjoismaihin Helsinki 25.6.2019 – P27 Nordic Payments Platform (jonka omistavat Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, OP Ryhmä, SEB ja Swedbank) ja Mastercard julkistavat tänään kumppanuuden tarjotakseen reaaliaikaisia maksuja ja erämaksuja Pohjoismaissa ja näin rakentavat edistyneimmän, innovatiivisimman ja tehokkaimman maksujärjestelmän maailmassa. Yhteistyö luo tehokkaan maksualustan koko Pohjoismaiden alueella eri valuutoille ja yhdistää Pohjoismaiden asukkaat. Rohkea ja kunnianhimoinen avaus muuttaa rahan liikkumista kuluttajien, yritysten, yhteiskunnan ja koko maksualan kesken. Suuri investointiohjelma on maailman ensimmäinen reaaliaikainen erämaksujen usean valuutan alusta. Se korvaa olemassa olevaa maksuinfrastruktuuria ja näin alentaa välittömien ja turvallisten maksujen kustannuksia ja lisää kilpailukykyä. Jäsenet voivat lähettää ja vastaanottaa rahaa viiveettä alueella aiempaa matalammin kustan