Mastercard lisää tukeaan naisten jalkapallolle

Helsinki, 21.5.2019 – Mastercard on yksi maailman aktiivisimmista suurten urheilutapahtumien sponsoroijista ja lisää nyt tukeaan naisten jalkapallolle. Se haluaa näin tukea sukupuolten välistä tasa-arvoa urheilussa sekä markkinoinnissa. Mastercard on jo kauan puhunut monimuotoisuuden, osallisuuden ja kumppanuuden tärkeyden puolesta edistääkseen urheilun hyvää hallintoa, rehellisyyttä ja lahjomattomuutta.

Mastercard on ollut merkittävä naisten jalkapallon sponsori jo 25 vuotta. Lajin muuttuessa entistä ammattimaisemmaksi ja kilpailun koventuessa Mastercard uskoo, että nyt on otollinen hetki sijoittaa seuroihin ja pelaajiin. Se on suorin tapa lisätä paljon kaivattuja resursseja naisurheiluun. Mastercard tukee näin naispelaajia ja heidän seurojaan, auttaa seuroja kasvamaan ja lisää lajin vetovoimaa entistä laajemman kannattajajoukon piirissä.

Naisten jalkapallo on nykyisin suositun joukkuelaji nuorten naisten keskuudessa ja sen suosion uskotaan kasvavan, kun seurat menestyvät ja maailman kentille tulee uusia superlahjakkuuksia.

Uudet maailmanlaajuiset sponsorointisopimukset Arsenalin ja Olympique Lyonnais’n sekä brändilähettiläiden kanssa näyttävät tässä tietä.

Olympique Lyonnais pelaa Champions Liigan finaalissa jo kahdeksatta kertaa peräkkäin, ja se on voittanut liigan ennätykselliset viisi kertaa. Seura voitti Ranskan korkeimman jalkapallosarjan ja -turnauksen kolmannentoista kerran peräkkäin.

Mastercardin ykköslähettiläänä toimii Olympique Lyonnais Strikers -joukkueen hyökkääjä Ada Hegerberg, joka sai ensimmäisenä naisena Ballon d’Or -palkinnon vuonna 2018. Vuonna 1956 perustettu Ballon d’Or -palkinto on perinteisesti jaettu vuoden parhaalle miesjalkapalloilijalle maailmassa. Hegerbergin lisäksi Mastercardin lähettiläinä toimivat hänen joukkuetoverinsa Olympique Lyonnais -joukkueen puolustaja ja Kanadan-maajoukkueen kapteeni Kadeisha Buchanan, Olympique Lyonnais -joukkueen puolustaja ja Japanin-maajoukkueen kapteeni Saki Kumagai ja Olympique Lyonnais -joukkueen kapteeni ja entinen Ranskan-maajoukkueen kapteeni Wendie Renard.

Arsenal F.C.on naisten superliigan (WSL) hallitseva mestari ja on voittanut liigan ennätykselliset kaksitoista kertaa seitsemästätoista.

Mastercardin naisjalkapallon ykköslähettiläänä toimii Alex Scott, joka on Arsenalin ja Englannin-maajoukkueen entinen kapteeni, Times-lehden Woman of the Year, MBE, uraauurtava televisioesiintyjä ja ensimmäinen naispuolinen miesten jalkapallon kommentaattori.

"Liityn mielelläni Mastercardin joukkoihin tukemaan ja auttamaan naisurheilijoita menestymään ja etenemään urheilu-urallaan. Yhdessä Mastercardin kanssa autamme naisten jalkapalloa kehittymään", Scott sanoo.

Molempien joukkueiden menestys rakentuu useita vuosia sitten luodulle visiolle ammattilaispelaajien joukkueista ja toimii mallina naisten jalkapallolle.

Vaikuttavaan joukkoon kuuluvat myös Tanskan-maajoukkueen ja VfL Wolfsburg Strikerin kapteeni Pernille Harder ja Australian-maajoukkueen ja Chicago Red Stars Forwardin kapteeni Sam Kerr.

“Uskomme, että kiihkeän kannatuksen kohteeseen liittyviin brändeihin luotetaan ja ne muuttuvat osaksi ihmisten elämää. Panostamme siihen, että sponsorointitoimemme edustavat palvelemiemme ihmisten intohimoja ja vakaumusta”, sanoo Mastercardin markkinointijohtaja Raja Rajamannar.

“Naisten jalkapallo on tärkeä ammattilaislaji. Toimimalla sen merkittävänä suorana tukijana meillä on mahdollisuus vaikuttaa suoraan urheilijoiden elämään ja auttaa kehittämään kestäviä ohjelmia, joihin naiset ja tytöt ympäri maailman voivat pyrkiä.”

Mastercardin tärkeimpiin sponsorointikohteisiin kuuluu monia maailman merkittävimpiä urheilutapahtumia ja organisaatioita kuten Ranskan avoin tennisturnaus Roland-Garros, Australian avoin tennisturnaus, UEFA Champions League, golfin PGA TOUR®, Major League Baseball, Rugby World Cup, Open Copa América ja League of Legends Esports. Mastercard hyödyntää kumppanuuksiaan ja resurssejaan tarjotakseen kortinhaltijoille ainutlaatuisia kokemuksia (Priceless experiences) ja yllätyksiä (Priceless surprises) tuodakseen heidät lähelle otteluita ja ihailemiaan urheilijoita.

Mastercard appoints Mark Barnett as President of Mastercard Europe4.5.2020 10:06:59 EESTTiedote

Mastercard today announced the appointment of Mark Barnett as President of its European business, based in Brussels. In this role Barnett will be responsible for the strategy, direction and overall success of all aspects of Mastercard’s business across the region. Mastercard’s European businesses, encompassing 53 countries, serving over 950 million people through partnerships with retailers, financial institutions and businesses. In his new role, Mark will report to Gilberto Caldart, President of International, and will join Mastercard’s Management Committee effective 1 June, 2020.

Ruotsalainen Doconomy voitti Pohjoismaiden johtavan finanssiteknologiaohjelman22.11.2019 13:44:03 EETTiedote

Helsinki, 22.11.2019 – Ruotsalainen Doconomy valittiin tänään Pohjoismaissa ja Baltiassa järjestettävän finanssiteknologia-alan Lighthouse-kehitysohjelman voittajaksi. Doconomyn kehittämän maksuratkaisun avulla kuluttajat voivat itse hallita toimintansa ilmastovaikutuksia. Voittaja julkistettiin tänään Helsingissä pidettävässä startup-tapahtuma Slushissa. Kiinnostus Lighthouse-kehitysohjelmaa kohtaan oli tänä vuonna ennätyksellisen suurta, ja siihen tuli satoja hakemuksia molemmilla kierroksilla.

Suomalainen finanssiteknologiayritys Enterpay Pohjoismaiden johtavan finanssiteknologiaohjelman finaaliin31.10.2019 09:22:42 EETTiedote

Suomalainen Enterpay valittiin tänään Pohjoismaissa ja Baltiassa järjestettävän finanssiteknologia-alan Lighthouse-kehitysohjelman finaaliin. Muut finalistit ovat ruotsalainen Doconomy ja latvialainen Nordigen. Mastercardin järjestämä Lighthouse on suosittu kumppanuusohjelma, jossa on mukana alan eturivin yhteistyökumppaneita ja johon tulee satoja hakemuksia. Ohjelman avulla Mastercard on osallistunut useiden finanssiteknologia-alan startup-yritysten kehittämiseen sekä innovaatioiden edistämiseen Pohjoismaissa ja Baltiassa.