Mastercard lisää tukeaan naisten jalkapallolle

Helsinki, 21.5.2019 – Mastercard on yksi maailman aktiivisimmista suurten urheilutapahtumien sponsoroijista ja lisää nyt tukeaan naisten jalkapallolle. Se haluaa näin tukea sukupuolten välistä tasa-arvoa urheilussa sekä markkinoinnissa. Mastercard on jo kauan puhunut monimuotoisuuden, osallisuuden ja kumppanuuden tärkeyden puolesta edistääkseen urheilun hyvää hallintoa, rehellisyyttä ja lahjomattomuutta.

Mastercard on ollut merkittävä naisten jalkapallon sponsori jo 25 vuotta. Lajin muuttuessa entistä ammattimaisemmaksi ja kilpailun koventuessa Mastercard uskoo, että nyt on otollinen hetki sijoittaa seuroihin ja pelaajiin. Se on suorin tapa lisätä paljon kaivattuja resursseja naisurheiluun. Mastercard tukee näin naispelaajia ja heidän seurojaan, auttaa seuroja kasvamaan ja lisää lajin vetovoimaa entistä laajemman kannattajajoukon piirissä.

Naisten jalkapallo on nykyisin suositun joukkuelaji nuorten naisten keskuudessa ja sen suosion uskotaan kasvavan, kun seurat menestyvät ja maailman kentille tulee uusia superlahjakkuuksia.

Uudet maailmanlaajuiset sponsorointisopimukset Arsenalin ja Olympique Lyonnais’n sekä brändilähettiläiden kanssa näyttävät tässä tietä.

Olympique Lyonnais pelaa Champions Liigan finaalissa jo kahdeksatta kertaa peräkkäin, ja se on voittanut liigan ennätykselliset viisi kertaa. Seura voitti Ranskan korkeimman jalkapallosarjan ja -turnauksen kolmannentoista kerran peräkkäin.

Mastercardin ykköslähettiläänä toimii Olympique Lyonnais Strikers -joukkueen hyökkääjä Ada Hegerberg, joka sai ensimmäisenä naisena Ballon d’Or -palkinnon vuonna 2018. Vuonna 1956 perustettu Ballon d’Or -palkinto on perinteisesti jaettu vuoden parhaalle miesjalkapalloilijalle maailmassa. Hegerbergin lisäksi Mastercardin lähettiläinä toimivat hänen joukkuetoverinsa Olympique Lyonnais -joukkueen puolustaja ja Kanadan-maajoukkueen kapteeni Kadeisha Buchanan, Olympique Lyonnais -joukkueen puolustaja ja Japanin-maajoukkueen kapteeni Saki Kumagai ja Olympique Lyonnais -joukkueen kapteeni ja entinen Ranskan-maajoukkueen kapteeni Wendie Renard.

Arsenal F.C.on naisten superliigan (WSL) hallitseva mestari ja on voittanut liigan ennätykselliset kaksitoista kertaa seitsemästätoista.

Mastercardin naisjalkapallon ykköslähettiläänä toimii Alex Scott, joka on Arsenalin ja Englannin-maajoukkueen entinen kapteeni, Times-lehden Woman of the Year, MBE, uraauurtava televisioesiintyjä ja ensimmäinen naispuolinen miesten jalkapallon kommentaattori.

"Liityn mielelläni Mastercardin joukkoihin tukemaan ja auttamaan naisurheilijoita menestymään ja etenemään urheilu-urallaan. Yhdessä Mastercardin kanssa autamme naisten jalkapalloa kehittymään", Scott sanoo.

Molempien joukkueiden menestys rakentuu useita vuosia sitten luodulle visiolle ammattilaispelaajien joukkueista ja toimii mallina naisten jalkapallolle.

Vaikuttavaan joukkoon kuuluvat myös Tanskan-maajoukkueen ja VfL Wolfsburg Strikerin kapteeni Pernille Harder ja Australian-maajoukkueen ja Chicago Red Stars Forwardin kapteeni Sam Kerr.

“Uskomme, että kiihkeän kannatuksen kohteeseen liittyviin brändeihin luotetaan ja ne muuttuvat osaksi ihmisten elämää. Panostamme siihen, että sponsorointitoimemme edustavat palvelemiemme ihmisten intohimoja ja vakaumusta”, sanoo Mastercardin markkinointijohtaja Raja Rajamannar.

“Naisten jalkapallo on tärkeä ammattilaislaji. Toimimalla sen merkittävänä suorana tukijana meillä on mahdollisuus vaikuttaa suoraan urheilijoiden elämään ja auttaa kehittämään kestäviä ohjelmia, joihin naiset ja tytöt ympäri maailman voivat pyrkiä.”

Mastercardin tärkeimpiin sponsorointikohteisiin kuuluu monia maailman merkittävimpiä urheilutapahtumia ja organisaatioita kuten Ranskan avoin tennisturnaus Roland-Garros, Australian avoin tennisturnaus, UEFA Champions League, golfin PGA TOUR®, Major League Baseball, Rugby World Cup, Open Copa América ja League of Legends Esports. Mastercard hyödyntää kumppanuuksiaan ja resurssejaan tarjotakseen kortinhaltijoille ainutlaatuisia kokemuksia (Priceless experiences) ja yllätyksiä (Priceless surprises) tuodakseen heidät lähelle otteluita ja ihailemiaan urheilijoita.

Mastercard ja NFT julkistavat Lighthouse-kehitysohjelman osallistujat23.8.2019 12:17:02 EESTTiedote

Mastercard ja NFT Ventures ovat valinneet yritykset vuoden 2019 Lighthouse-kehitysohjelmaan. Lighthouse-ohjelma on yhteistyöverkosto, jossa valitaan 15 lupaavinta finanssiteknologia-alan yritystä Pohjoismaista ja Baltiasta kiihdyttämään kumppanoitumiskeskustelujaan Mastercardin ja suurimpien pankkien kanssa kahdesti vuodessa. Tänä syksynä ohjelma laajenee Riikaan. Tukholmassa ja Helsingissä se toimii aiempien vuosien tapaan. Hakemuksia ohjelmaan tuli eniten sen historiassa, ja niiden määrä kasvoi 68 prosenttia edellisvuodesta. ”Saimme satoja hakemuksia ja tiedustelua fintech-yrityksiltä ympäri Eurooppaa”, Lighthousen ohjelmajohtaja Jay Jensen kertoo. ”Baltian ja Pohjoismaiden fintech-yritysten laatu on mahdollisesti korkeinta tasoa koko mantereella ja hakemusten määrän kasvu on ollut upeaa.” ”Kiinnostuksen kasvu ohjelmaa kohtaan sekä start-up-yritysten että pankkien puolelta osoittaa kuinka arvokas tällainen nykyaikainen, yhteistyöhön perustuva toimintatapa on fintech-alan tulevaisuude

Mastercard ja P27 Nordic Payments Platform rakentavat maailman ensimmäisen reaaliaikaisen maksujärjestelmän25.6.2019 15:15:00 EESTTiedote

Nopea ja valtioiden rajat ylittävä useamman valuutan asiakastili maksunvälitykseen Pohjoismaihin Helsinki 25.6.2019 – P27 Nordic Payments Platform (jonka omistavat Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, OP Ryhmä, SEB ja Swedbank) ja Mastercard julkistavat tänään kumppanuuden tarjotakseen reaaliaikaisia maksuja ja erämaksuja Pohjoismaissa ja näin rakentavat edistyneimmän, innovatiivisimman ja tehokkaimman maksujärjestelmän maailmassa. Yhteistyö luo tehokkaan maksualustan koko Pohjoismaiden alueella eri valuutoille ja yhdistää Pohjoismaiden asukkaat. Rohkea ja kunnianhimoinen avaus muuttaa rahan liikkumista kuluttajien, yritysten, yhteiskunnan ja koko maksualan kesken. Suuri investointiohjelma on maailman ensimmäinen reaaliaikainen erämaksujen usean valuutan alusta. Se korvaa olemassa olevaa maksuinfrastruktuuria ja näin alentaa välittömien ja turvallisten maksujen kustannuksia ja lisää kilpailukykyä. Jäsenet voivat lähettää ja vastaanottaa rahaa viiveettä alueella aiempaa matalammin kustan