Mastercard tuo biometriset tunnisteet jokapäiväiseen tunnistautumiseen

Eurooppalaiset pankit tulevat tarjoamaan biometrisia ratkaisuja huhtikuusta 2019 alkaen osana yhtiön tavoitetta parantaa ostokokemusta entisestään.

25. tammikuuta. Mastercard tiedotti äskettäin, että kuluttajat voivat käyttää biometrisiä tunnisteita, kuten sormenjälkiä tai kasvontunnistusta, tunnistautuakseen tehdessään ostoksia Mastercard-korteilla huhtikuusta 2019 eteenpäin. Käytännössä tämä tarkoittaa, että Mastercard-kortteja myöntävien pankkien täytyy tarjota kuluttajille mahdollisuus käyttää biometrisiä tunnisteita PIN-koodien ja salasanojen rinnalla. Sama pätee lähimaksuihin sekä mobiilimaksuihin.

Tablettien ja älypuhelinten kasvanut mahdollisuus käyttää biometrisiä tunnisteita, kuluttajien kasvanut mielenkiinto näitä ratkaisuja kohtaan, ja uudet EU-säätelyn vaatimukset vahvasta tunnistautumisesta ovat selkeitä merkkejä siitä, että aika on kypsä biometrisille tunnisteille digitaalisten maksujen varmistamisessa.

Oxfordin yliopiston tutkimuksessa kävi ilmi, että valtaosa kuluttajista (93 prosenttia) suosii biometrisia tunnisteita salasanojen sijaan maksujen vahvistamisessa ja 92 prosenttia pankkiammattilaisista haluaa biometriset tunnisteet käyttöön. Pankkien mukaan biometrisia tunnisteita käytettäessä kuluttajat keskeyttävät harvemmin ostoprosessinsa. Keskeyttämisprosentti voi pudota jopa 70 prosenttia verrattuna muihin tunnistautumistapoihin, kuten tekstiviestitse lähetettyyn kertakäyttöiseen salasanaan. Biometristen tunnisteiden käyttäminen tekee ostokokemuksesta miellyttävämmän.

“Kuluttajien elämä on entistä digitaalisempaa ja biometriset teknologiat vastaavat kuluttajien odotuksia tulevaisuuden turvallisista maksuratkaisuista. Biometriikka hyödyttää kuluttajia, kauppiaita sekä pankkeja parantamalla ostokokemusta sekä lisäämällä ostotapahtumien turvallisuutta. Mastercard haluaa vastata kuluttajien odotuksiin ja uusiin käyttäytymismalleihin”, sanoo Sasha Krstic, Mastercardin Pohjoismaiden ja Baltian johtaja.

Jo 37 maailman maassa1 käytössä oleva Mastercard Identity Check on tunnistautumisratkaisu, joka mahdollistaa biometristen tunnisteiden – kuten sormenjälkien, iiris- tai kasvontunnistuksen – käytön henkilöllisyyden vahvistamiseksi mobiililaitteessa verkko-ostosten ja pankkiasioinnin yhteydessä.  Tämä ratkaisu nopeuttaa digitaalista maksutapahtumaa merkittävästi ja parantaa turvallisuutta tarjoten samalla saumattoman ostokokemuksen ja vähentää ostoprosessien keskeytyksiä.

Lue lisää Mastercardin uutishuoneesta: https://newsroom.mastercard.com/eu/press-releases/mastercard-establishes-biometrics-as-the-new-normal-for-safer-online-shopping/

[1] Mastercard Identity Check is available in 37 markets including Australia, Austria, Bahrain, Belgium, Brazil, Canada, Chile, Colombia, Czech Republic, Denmark, Egypt, Finland, Germany, Hong Kong, Hungary, Iceland, Israel, Japan, Kuwait, Lebanon, Malaysia, Mexico, the Netherlands, New Zealand, Nigeria, Norway, Oman, Qatar, Saudi Arabia, Singapore, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, the United Arab Emirates, the U.K, and the US.

Mastercardin tutkimuksen mukaan yhteistyö ja sääntely on tärkeää seuraavan sukupolven fintech-yrityksien rakentamiselle Pohjoismaissa ja Baltiassa7.6.2018 14:06Tiedote

Mastercardin tuoreen Nordic Fintech Disruptors Report 2018 - tutkimuksen mukaan sääntelyviranomaisten, pankkien ja innovoijien välisen yhteistyön lisääminen on tärkeää alueen asemalle johtavana fintech-alueena. Tutkimukseen haastateltiin pohjoismaisia ja baltialaisia fintech-alan startup-yrityksiä ja alan ekosysteemin yrityksiä.

Mastercardilta uusia palveluja pankkien avoimien rajapintojen ekosysteemin tukemiseen5.6.2018 10:27Tiedote

Mastercard julkistaa uusia palveluja pankkien avoimien rajapintojen ekosysteemin tukemiseen. Uusilla palveluilla pyritään helpottamaan pankkien ja palveluntarjoajien yhteistoimintaa. Taustalla on uusi maksupalveludirektiivi PSD2, joka pakottaa pankit avaamaan oman infrastruktuurinsa kolmansille osapuolille. Mastercard tarjoaa pankeille Euroopan laajuisen luettelon luotettavista palveluntarjoajista. Niihin kuuluu myös petosten monitorointipalvelu, menetelmä riitojen ratkaisemiseen sekä yhteyspiste palveluntarjoajien ja pankkien väliseen viestintään. Linkki alkuperäiseen tiedotteeseen: https://newsroom.mastercard.com/eu/press-releases/mastercard-unveils-solutions-to-underpin-open-banking-transformation/ Lisätietoa: Viestintätoimisto Cocomms Vesa Valonen, puh. 040 7054262, vesa.valonen(at)cocomms.com MasterCard MasterCard (NYSE: MA),www.mastercard.com, on teknologiayhtiö globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla. Meidän maksujenkäsittelyverkostomme on maailman nopein. Yhdistämme kuluttajia

Mastercard tutki: Keskustelevan kaupankäynnin aika lähenee4.6.2018 14:42Tiedote

Keskusteleva kaupankäynti, eli ostosten tekeminen chatbottien ja asiakaspalvelijoiden kanssa keskustellen on kasvamassa lähivuosina. Asiakkaat arvostavat keskustelun helppoutta, mutta heitä huolettaa kaupankäynnin turvallisuus. Yhdysvalloissa keskustelukaupan ennakoidaan nousevan kuuteen prosenttiin ja Britanniassa kolmeen prosenttiin koko verkkokaupan vuotuisesta myynnistä vuonna 2022. Mastercard teetti tutkimuksen Future Agenda -tutkimusyhtiöllä. Linkki alkuperäiseen tiedotteeseen: https://newsroom.mastercard.com/press-releases/conversational-commerce-primed-to-be-the-next-digital-frontier-says-mastercard-study/ Linkki tutkimukseen: https://newsroom.mastercard.com/wp-content/uploads/2018/06/Money-20202-Conversational-Commerce-White-Paper_FINAL.pdf Lisätietoa: Viestintätoimisto Cocomms Vesa Valonen, puh. 040 7054262, vesa.valonen(at)cocomms.com MasterCard MasterCard (NYSE: MA),www.mastercard.com, on teknologiayhtiö globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla. Meidän maksujenkäsittelyverk