Mastercard valitsi suomalaisen Enfucen Lighthouse-kehitysohjelman voittajaksi

Mastercardin ja NFT Venturesin finanssiteknologia-alan Lighthouse-kehitysohjelman voitti Enfuce Financial Services

Mastercard ja NFT Ventures valitsivat Enfuce Financial Servicesin vuoden 2018 Lighthouse-kehitysohjelman voittajaksi. Mastercardin ja NFT Venturesin yhteistyön tavoitteena on löytää ja olla mukana kehittämässä seuraavan sukupolven finanssiteknologia-alan yrityksiä Pohjoismaissa ja Baltiassa.

Enfuce pääsee osallistumaan Mastercardin globaaliin Start Path-ohjelman pitchauspäivään. Ohjelmaan kutsuttavat yritykset saavat apua muille markkinoille laajenemisessa sekä tuotteidensa ja palveluidensa kehittämisessä ja kasvattamisessa.

”Enfuce nousi kärkeen erittäin hyvien yritysten tasaisessa kilpailussa. Uskomme, että mikäli Enfuce kutsutaan Start Path-kehitysohjelmaan, se tulee kiihdyttämään yrityksen kovaan nousuun kansainvälisesti”, sanoo Mats Taraldsson, Mastercardin digitaalisen liiketoiminnan kehityksen ja fintech-yhteistyön johtaja Pohjoismaissa ja Baltiassa.

Suomalainen Enfuce Financial Services on pilvipohjaisten finanssipalveluiden edelläkävijä. Enfuce tarjoaa asiakkailleen maksualustoja, jotka saa nopeasti markkinoille ja jotka ovat turvallisia ja helposti skaalautuvia. Yhtiö noudattaa tason 1 PCI DSS -standardia. Finanssivalvonta on hyväksynyt Enfucen ratkaisun.

”Enfucen liiketoimintafilosofia perustuu yhteistyöhön laajan kumppani- ja asiakasverkoston kanssa. Lighthouse-kehitysohjelma on avannut ulottuvillemme erittäin lupaavia ja kiinnostavia mahdollisuuksia”, sanoo Monika Liikamaa, Enfucen perustaja ja hallituksen puheenjohtaja.

Kolme muuta finaaliin valittua yritystä olivat Fidesmo (Ruotsi), Ondato (Liettua) ja Swiftcourt (Ruotsi). Finaaliin päässeet yritykset valittiin sen perusteella, kuinka innovatiivisia, vaikuttavia ja käyttökelpoisia niiden liikeideat ovat, ja kuinka paljon yritykset edistyivät eri työpajojen välillä.

Lighthouse-kehitysohjelma

Lighthouse-kehitysohjelma on Mastercardin ja NFT Venturesin yhteinen hanke, jonka tavoitteena on saada aikaan yhteistyötä ja innovaatioita finanssiteknologia-alalla. Mastercardin tavoitteena on toteuttaa ohjelman avulla ajatusjohtajuutta, rakentaa kumppanuuksia ja tuoda lisäarvoa sen kumppanipankeille.

Arviointiperusteet:

Kehitysohjelmaan osallistuneita yrityksiä arvioivat Mastercard ja sen kumppanipankit, NFT Ventures sekä startup-neuvonantajat. Liikeideoiden innovatiivisuutta, vaikuttavuutta ja käyttökelpoisuutta mitattiin painotetulla keskiarvolla. Lisäksi huomioitiin se, kuinka paljon yritykset edistyivät eri työpajojen välillä sekä yhteistyön tai kokeilun todennäköisyyttä Mastercardin tai pankkien kanssa.

Lue lisää täältä: www.mclighthouse.com

Lighthouse-kehitysohjelma Lighthouse-kehitysohjelma on suunniteltu auttamaan startupeja kohtaamiensa suurimpien haasteiden käsittelyssä. Se tapahtuu tuomalla alan asiantuntijat ja startupit yhteen sarjassa työpajoja, joissa kaikki voivat oppia toisiltaan ja ratkaista huomisen haasteita. Jokainen osallistuva yritys saa oman yhteyshenkilön, joka auttaa startupia pääsemään käsiksi tarvitsemiinsa resursseihin, kuten aihealueen asiantuntemukseen, markkinatutkimuksiin, dataan sekä tutustumaan alan toimijoihin sekä Mastercardin asiakkaisiin ja kumppaneihin.

Kohderyhmänä ovat fintech-yritykset, jotka työskentelevät sähköisen kaupankäynnin, maksujen, tekoälyn, pankkien avoimien rajapintojen, tietoturvan (eli biometriikan), lohkoketjujen ja niihin liittyvien alueiden parissa. Vuoden 2018 ohjelma oli käynnissä syyskuusta joulukuuhun. Se koostui neljästä kokopäiväisestä työpajasta ja jatkuvasta tuesta työpajojen välissä. Ensi vuoden keväällä Lighthouse-kehitysohjelmaan otetaan hakijoita myös Norjasta, Tanskasta ja Virosta. Voittaja julkistetaan Money 20/20 -tapahtumassa Amsterdamissa.

Lue lisää täältä: www.mclighthouse.com

Lisätietoa:

Vesa Valonen, puh. 040 7054262, vesa.valonen(at)cocomms.com

Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, on teknologiayhtiö globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla. Meidän maksujenkäsittelyverkostomme on maailman nopein. Yhdistämme kuluttajia, rahoituslaitoksia, kauppiaita, hallituksia ja yrityksiä yli 210 maassa ja alueella. Mastercardin tuotteet ja ratkaisut tekevät arjesta ‒ ostoksista, matkustamisesta, yrityksen pyörittämisestä ja taloushallinnosta ‒ kaikille yhä helpompaa, turvallisempaa ja tehokkaampaa. Seuraa meitä Twitterissä @MastercardNews, liity keskusteluumme Beyond the Transaction -blogissa ja tilaa uutiskirjeemme Engagement Bureau.

NFT Ventures
NFT Ventures www.nftventures.com on johtava pohjoismainen sijoittaja. Keskitymme fintech-alaan ja muihin segmentteihin, joissa fintech on osa tai helpottaa tuotetarjontaa, kuten Proptech, Insurtech, verkkokauppa ja Regtech. Meidän Tukholman ja Helsingin sijoitustiimimme hoitavat tällä hetkellä yli 40 kohdeyritystä pohjoismaisilla markkinoilla ja Isossa-Britanniassa. Asiantuntevan neuvonnan ja taloudellisen tuen kautta pyrimme kehittymään suosituimmaksi vaihtoehdoksi kasvukumppania etsiville startup-yrityksille.

.

Mastercard appoints Mark Barnett as President of Mastercard Europe4.5.2020 10:06:59 EESTTiedote

Mastercard today announced the appointment of Mark Barnett as President of its European business, based in Brussels. In this role Barnett will be responsible for the strategy, direction and overall success of all aspects of Mastercard’s business across the region. Mastercard’s European businesses, encompassing 53 countries, serving over 950 million people through partnerships with retailers, financial institutions and businesses. In his new role, Mark will report to Gilberto Caldart, President of International, and will join Mastercard’s Management Committee effective 1 June, 2020.

Ruotsalainen Doconomy voitti Pohjoismaiden johtavan finanssiteknologiaohjelman22.11.2019 13:44:03 EETTiedote

Helsinki, 22.11.2019 – Ruotsalainen Doconomy valittiin tänään Pohjoismaissa ja Baltiassa järjestettävän finanssiteknologia-alan Lighthouse-kehitysohjelman voittajaksi. Doconomyn kehittämän maksuratkaisun avulla kuluttajat voivat itse hallita toimintansa ilmastovaikutuksia. Voittaja julkistettiin tänään Helsingissä pidettävässä startup-tapahtuma Slushissa. Kiinnostus Lighthouse-kehitysohjelmaa kohtaan oli tänä vuonna ennätyksellisen suurta, ja siihen tuli satoja hakemuksia molemmilla kierroksilla.

Suomalainen finanssiteknologiayritys Enterpay Pohjoismaiden johtavan finanssiteknologiaohjelman finaaliin31.10.2019 09:22:42 EETTiedote

Suomalainen Enterpay valittiin tänään Pohjoismaissa ja Baltiassa järjestettävän finanssiteknologia-alan Lighthouse-kehitysohjelman finaaliin. Muut finalistit ovat ruotsalainen Doconomy ja latvialainen Nordigen. Mastercardin järjestämä Lighthouse on suosittu kumppanuusohjelma, jossa on mukana alan eturivin yhteistyökumppaneita ja johon tulee satoja hakemuksia. Ohjelman avulla Mastercard on osallistunut useiden finanssiteknologia-alan startup-yritysten kehittämiseen sekä innovaatioiden edistämiseen Pohjoismaissa ja Baltiassa.