Mastercard valitsi suomalaisen Enfucen Lighthouse-kehitysohjelman voittajaksi

Mastercardin ja NFT Venturesin finanssiteknologia-alan Lighthouse-kehitysohjelman voitti Enfuce Financial Services

Mastercard ja NFT Ventures valitsivat Enfuce Financial Servicesin vuoden 2018 Lighthouse-kehitysohjelman voittajaksi. Mastercardin ja NFT Venturesin yhteistyön tavoitteena on löytää ja olla mukana kehittämässä seuraavan sukupolven finanssiteknologia-alan yrityksiä Pohjoismaissa ja Baltiassa.

Enfuce pääsee osallistumaan Mastercardin globaaliin Start Path-ohjelman pitchauspäivään. Ohjelmaan kutsuttavat yritykset saavat apua muille markkinoille laajenemisessa sekä tuotteidensa ja palveluidensa kehittämisessä ja kasvattamisessa.

”Enfuce nousi kärkeen erittäin hyvien yritysten tasaisessa kilpailussa. Uskomme, että mikäli Enfuce kutsutaan Start Path-kehitysohjelmaan, se tulee kiihdyttämään yrityksen kovaan nousuun kansainvälisesti”, sanoo Mats Taraldsson, Mastercardin digitaalisen liiketoiminnan kehityksen ja fintech-yhteistyön johtaja Pohjoismaissa ja Baltiassa.

Suomalainen Enfuce Financial Services on pilvipohjaisten finanssipalveluiden edelläkävijä. Enfuce tarjoaa asiakkailleen maksualustoja, jotka saa nopeasti markkinoille ja jotka ovat turvallisia ja helposti skaalautuvia. Yhtiö noudattaa tason 1 PCI DSS -standardia. Finanssivalvonta on hyväksynyt Enfucen ratkaisun.

”Enfucen liiketoimintafilosofia perustuu yhteistyöhön laajan kumppani- ja asiakasverkoston kanssa. Lighthouse-kehitysohjelma on avannut ulottuvillemme erittäin lupaavia ja kiinnostavia mahdollisuuksia”, sanoo Monika Liikamaa, Enfucen perustaja ja hallituksen puheenjohtaja.

Kolme muuta finaaliin valittua yritystä olivat Fidesmo (Ruotsi), Ondato (Liettua) ja Swiftcourt (Ruotsi). Finaaliin päässeet yritykset valittiin sen perusteella, kuinka innovatiivisia, vaikuttavia ja käyttökelpoisia niiden liikeideat ovat, ja kuinka paljon yritykset edistyivät eri työpajojen välillä.

Lighthouse-kehitysohjelma

Lighthouse-kehitysohjelma on Mastercardin ja NFT Venturesin yhteinen hanke, jonka tavoitteena on saada aikaan yhteistyötä ja innovaatioita finanssiteknologia-alalla. Mastercardin tavoitteena on toteuttaa ohjelman avulla ajatusjohtajuutta, rakentaa kumppanuuksia ja tuoda lisäarvoa sen kumppanipankeille.

Arviointiperusteet:

Kehitysohjelmaan osallistuneita yrityksiä arvioivat Mastercard ja sen kumppanipankit, NFT Ventures sekä startup-neuvonantajat. Liikeideoiden innovatiivisuutta, vaikuttavuutta ja käyttökelpoisuutta mitattiin painotetulla keskiarvolla. Lisäksi huomioitiin se, kuinka paljon yritykset edistyivät eri työpajojen välillä sekä yhteistyön tai kokeilun todennäköisyyttä Mastercardin tai pankkien kanssa.

Lue lisää täältä: www.mclighthouse.com

Lighthouse-kehitysohjelma Lighthouse-kehitysohjelma on suunniteltu auttamaan startupeja kohtaamiensa suurimpien haasteiden käsittelyssä. Se tapahtuu tuomalla alan asiantuntijat ja startupit yhteen sarjassa työpajoja, joissa kaikki voivat oppia toisiltaan ja ratkaista huomisen haasteita. Jokainen osallistuva yritys saa oman yhteyshenkilön, joka auttaa startupia pääsemään käsiksi tarvitsemiinsa resursseihin, kuten aihealueen asiantuntemukseen, markkinatutkimuksiin, dataan sekä tutustumaan alan toimijoihin sekä Mastercardin asiakkaisiin ja kumppaneihin.

Kohderyhmänä ovat fintech-yritykset, jotka työskentelevät sähköisen kaupankäynnin, maksujen, tekoälyn, pankkien avoimien rajapintojen, tietoturvan (eli biometriikan), lohkoketjujen ja niihin liittyvien alueiden parissa. Vuoden 2018 ohjelma oli käynnissä syyskuusta joulukuuhun. Se koostui neljästä kokopäiväisestä työpajasta ja jatkuvasta tuesta työpajojen välissä. Ensi vuoden keväällä Lighthouse-kehitysohjelmaan otetaan hakijoita myös Norjasta, Tanskasta ja Virosta. Voittaja julkistetaan Money 20/20 -tapahtumassa Amsterdamissa.

Lue lisää täältä: www.mclighthouse.com

Lisätietoa:

Vesa Valonen, puh. 040 7054262, vesa.valonen(at)cocomms.com

Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, on teknologiayhtiö globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla. Meidän maksujenkäsittelyverkostomme on maailman nopein. Yhdistämme kuluttajia, rahoituslaitoksia, kauppiaita, hallituksia ja yrityksiä yli 210 maassa ja alueella. Mastercardin tuotteet ja ratkaisut tekevät arjesta ‒ ostoksista, matkustamisesta, yrityksen pyörittämisestä ja taloushallinnosta ‒ kaikille yhä helpompaa, turvallisempaa ja tehokkaampaa. Seuraa meitä Twitterissä @MastercardNews, liity keskusteluumme Beyond the Transaction -blogissa ja tilaa uutiskirjeemme Engagement Bureau.

NFT Ventures
NFT Ventures www.nftventures.com on johtava pohjoismainen sijoittaja. Keskitymme fintech-alaan ja muihin segmentteihin, joissa fintech on osa tai helpottaa tuotetarjontaa, kuten Proptech, Insurtech, verkkokauppa ja Regtech. Meidän Tukholman ja Helsingin sijoitustiimimme hoitavat tällä hetkellä yli 40 kohdeyritystä pohjoismaisilla markkinoilla ja Isossa-Britanniassa. Asiantuntevan neuvonnan ja taloudellisen tuen kautta pyrimme kehittymään suosituimmaksi vaihtoehdoksi kasvukumppania etsiville startup-yrityksille.

.

Mastercard ja P27 Nordic Payments Platform rakentavat maailman ensimmäisen reaaliaikaisen maksujärjestelmän25.6.2019 15:15:00 EESTTiedote

Nopea ja valtioiden rajat ylittävä useamman valuutan asiakastili maksunvälitykseen Pohjoismaihin Helsinki 25.6.2019 – P27 Nordic Payments Platform (jonka omistavat Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, OP Ryhmä, SEB ja Swedbank) ja Mastercard julkistavat tänään kumppanuuden tarjotakseen reaaliaikaisia maksuja ja erämaksuja Pohjoismaissa ja näin rakentavat edistyneimmän, innovatiivisimman ja tehokkaimman maksujärjestelmän maailmassa. Yhteistyö luo tehokkaan maksualustan koko Pohjoismaiden alueella eri valuutoille ja yhdistää Pohjoismaiden asukkaat. Rohkea ja kunnianhimoinen avaus muuttaa rahan liikkumista kuluttajien, yritysten, yhteiskunnan ja koko maksualan kesken. Suuri investointiohjelma on maailman ensimmäinen reaaliaikainen erämaksujen usean valuutan alusta. Se korvaa olemassa olevaa maksuinfrastruktuuria ja näin alentaa välittömien ja turvallisten maksujen kustannuksia ja lisää kilpailukykyä. Jäsenet voivat lähettää ja vastaanottaa rahaa viiveettä alueella aiempaa matalammin kustan

Mastercard lisää tukeaan naisten jalkapallolle21.5.2019 12:31:59 EESTTiedote