Mastercard

Mastercardin ‘Football Fandom Study’ -selvityksen mukaan 90 prosenttia kannattajista uskoo fanituksensa vahvistavan pelaajia

Jaa
  • Pelaajat, kannattajat ja managerit ovat innokkaita palaamaan stadioneille. Mastercardin lähettiläänä toimiva José Mourinho kertoo, kuinka tärkeää on, että kannattajat ovat läsnä paikan päällä stadionilla (video).
  • Selvityksen vastaajista 86 prosenttia uskoo, että jalkapallofanina oleminen saa heidät suhtautumaan myönteisemmin elämään, ja 45 prosenttia eurooppalaisista jalkapallofaneista uskoo kannustamisen yhdessä muiden kanssa saavan heidät suhtautumaan intohimoisesti jalkapalloon.
  • Tänä vuonna maskotit tapaavat pelaajia virtuaalisesti, kun Mastercard tuo markkinoille useita digitaalisia kokemuksia tuomaan kannattajat kotoa käsin lähemmäs tapahtumia

JALKAPALLOFANIUDEN VOIMA

Mastercard teetti "Football Fandom Study" -selvityksen toukokuussa kuudessa Euroopan maassa. Mastercardin selvitykseen osallistui 12 000 jalkapallofania. Vastaajat kertoivat, mitä he odottavat eniten koronan jälkeiseltä ajalta ja miten jalkapallofanina oleminen vaikuttaa peliin ja heihin itseensä.

Selvitys kertoo kannattajien tärkeästä roolista ainutlaatuisten hetkien synnyttämisessä jalkapallo-otteluissa ja kuinka kulunut vuosi on opettanut meitä olemaan koskaan ottamatta urheilutapahtumia itsestäänselvyytenä.

Vastaajista 90 prosenttia uskoo, että heidän tukensa tekee pelaajista vahvempia. Vastanneista 86 prosenttia uskoo myös, että kokoontuminen tukemaan jalkapallojoukkueita saa ihmiset suhtataumaan elämään myönteisemmin. 60 prosenttia sanoo, että otteluiden seuraamisen ylä- ja alamäet valmistavat hyvin arkipäivän epävarmuustekijöihin, mikä on ollut hyvin tärkeää kuluneena vuonna.

Tätä näkemystä tukee myös José Mourinho, joka sanoo fanien olevan jalkapallon ainutlaatuisten hetkien perusta. “Fanien osoittama tuki ja äänekäs kannustus sekä energia – myös muiden joukkueiden kannattajilta – me tarvitsemme tätä kaikkea.”

FANIEN PALUU STADIONILLE

Noin 12 000 kannattajaa saa osallistua jalkapallon Mestarien liigan finaaliotteluun Estádio do Dragão -stadionilla Portossa, jossa on kosketukseton maksuympäristö. Mastercard on ponnistellut luodakseen koronaan edeltävän ajan tunnelman, ja kaikilla palvelupisteillä voi maksaa lähimaksuilla.

FANIEN KORVAAMATTOMAT KOKEMUKSET KOTONA

Mastercard on esitellyt useita digitaalisia kokemuksia tuodakseen fanit lähemmäs peliä kotoa käsin. Neljä pelaajamaskottia voivat tavata maailman parhaita pelaaiia virtuaalisesti ennen finaalia. He voivat olla vuorovaikutuksessa pelaajien kanssa stadionin sisäänkäynnin suurelta led-näytöltä, kun pelaajat saapuvat. Hanke on toteutettu yhdessä UEFA Foundation for Children -säätiön kanssa, joka valitsi hankkeeseen kaksi vammaista lasta Englannista. Virtuaalitapahtumaan osallistuu myös kaksi lasta Istanbulista.

Lisäksi Mastercard lähentää kannattajia intohimonsa jalkapallon kanssa kumppanuudellaan Mestarien liigan kanssa ja on tarjonnut ainutlaatuisia kokemuksia ympäri maailman. Näihin tilaisuuksiin on osallistunut hollantilainen jalkapallolegenda ja nelinkertainen Mestarien liigan voittaja Clarence Seedorf sekä legendaarinen Brasilian AC Milan -keskikenttäpelaaja ja Kultainen pallo -palkinnon voittanut Kaká. Mastercard-kortinhaltijat voivat myös osallistua etätilaisuuteen José Mourinhon kanssa, jossa hän kertoo tekemistään päätöksistä ja strategiasta, joka johti Porton joukkueen voittoon Manchester Unitedista vuonna 2004.

Mastercardin Pohjoismaiden ja Baltian markkinointijohtaja Jessica Ståhlbom sanoo: "Mestarien liigan finaali on symbolinen tapahtuma faneille ympäri maailmaa. Viime vuoden aikana jalkapallofanit ovat hurranneet kotonaan ​​ja tukeneet ehdoitta kannattamiaan joukkueita. Mastercard on sitoutunut yhdistämään ihmiset, juhlivatpa he sitten maaleja tai iloitsevat vain yleisesti peleistä. Fanien osalta tiedämme, että pallo voi aikaansaada jotain ainutlaatuista."

Mastercard tuo fanit lähemmäs intohimoaan sponsorointialustansa kautta. Mestarien liiga ja tämä kausi tarjoavat korvaamattomia kokemuksia faneille ympäri maailmaa. Lisätietoja on osoitteessa www.priceless.com/UCL

Lisätietoja medialle

Kaikki luvut ovat tutkimusyhtiö 3Gemiltä, ellei toisin mainita. Otoksen koko oli 12 000 aikuista Isosta-Britanniasta, Saksasta, Italiasta, Espanjasta, Ranskasta ja Portugalista. Kenttätyöt tehtiin 13. toukokuuta – 17. toukokuuta 2021. Tutkimus toteutettiin verkossa. Luvut on painotettu ja ne edustavat kaikkia maan aikuisia (yli 18-vuotiaita).

Mastercard
Mastercard on globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla toimiva teknologiayhtiö. Teemme maksamisesta turvallista, helppoa ja älykästä. Missiomme on toimia yhdistävänä ja vauhdittavana tekijänä osallistavassa digitaalisessa taloudessa, josta hyötyvät kaikki kaikkialla. Turvallisen datan ja verkkojen sekä kumppaneidemme ja oman palomme avulla luomme innovaatioita ja ratkaisuja, jotka auttavat yksilöitä, finanssi-instituutioita, valtioita ja yrityksiä hyödyntämään täysimääräisesti omia mahdollisuuksiaan. Meidän vastuuälymme on kulttuurimme perusta ja ohjaa kaikkea tekemistämme yhtiön sisällä ja ulkopuolella. Meillä on yhteyksiä yli 210 maassa ja alueella. Rakennamme vastuullista maailmaa, jossa kaikille avautuu arvokkaita mahdollisuuksia. www.mastercard.com

Priceless.com
Priceless.com on Mastercardin kokemuksellinen elämäntapakeskus, joka inspiroi ja luo ainutlaatuisia kerran elämässä tapahtuvia hetkiä jaettavaksi perheen ja ystävien kanssa kotona, verkossa ja kaikkialla näiden välillä. Mastercard-kortinhaltijoille yksinoikeudella tarjottava monikulttuurinen hanke antaa ihmisille pääsyn lähemmäs intohimojaan, ruokkii halua oppia ja löytää jatkuvasti uutta ja antaa heille mahdollisuuden lahjoittaa kokemuksia, osallistua arvontoihin ja osallistua erityisiin huutokauppoihin hyvien asioiden puolesta. Yli 40 matkakohteen ja yli 90 maan innoittamasta palvelusta kuluttajat voivat löytää dynaamisesti kuratoituja sekä fyysisistä että digitaalisia kokemuksia kulinarian, urheilulajien, taiteen ja kulttuurin, musiikin ja muiden alojen piiristä, sekä mukautettua toimituksellista sisältöä, jonka avulla he voivat aloittaa jotain ainutlaatuista.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:
Viestintätoimisto Cocomms
Vesa Valonen, puh. 040 705 4262, vesa.valonen(at)cocomms.com

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Mastercard
Mastercard on globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla toimiva teknologiayhtiö. Teemme maksamisesta turvallista, helppoa ja älykästä. Missiomme on toimia yhdistävänä ja vauhdittavana tekijänä osallistavassa digitaalisessa taloudessa, josta hyötyvät kaikki kaikkialla. Turvallisen datan ja verkkojen sekä kumppaneidemme ja oman palomme avulla luomme innovaatioita ja ratkaisuja, jotka auttavat yksilöitä, finanssi-instituutioita, valtioita ja yrityksiä hyödyntämään täysimääräisesti omia mahdollisuuksiaan. Meidän vastuuälymme on kulttuurimme perusta ja ohjaa kaikkea tekemistämme yhtiön sisällä ja ulkopuolella. Meillä on yhteyksiä yli 210 maassa ja alueella. Rakennamme vastuullista maailmaa, jossa kaikille avautuu arvokkaita mahdollisuuksia. www.mastercard.com

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Mastercard

Xiaomi tuo yhteistyössä Mastercardin kanssa Mi Smart Band 6 NFC -aktiivisuusrannekkeen myyntiin Suomeen13.10.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Johtavat teknologiayhtiöt Xiaomi ja Mastercard laajentavat kumppanuuttaan ja esittelevät uuden version Xiaomin suositusta Mi Smart Band 6 NFC -aktiivisuusrannekkeesta, jossa on NFC-lähimaksuominaisuus. Maksutoiminto on vain Mastercardin kortinhaltijoiden käytettävissä. Aluksi palvelu on tarjolla Curve-palvelun asiakkaille. “Puettavilla laitteilla on helppoa ja kätevää maksaa, ja jokainen maksutapahtuma on turvallinen Mastercardin digitaalisen alustan tokenisaation ja korttitietojen salauksen ansiosta", sanoo Erik Gutwasser, Mastercardin Pohjoismaiden ja Baltian alueen johtaja. Mi Smart Band 6 NFC: lähimaksu on arkinen tapa maksaa Uusi Mi Smart Band 6 NFC on osa Xiaomin suosittua puettavien lähimaksulaitteiden mallistoa. Rannekkeessa on NFC-yhteys, joka mahdollistaa nopean, turvallisen ja helpon maksamisen. Tutkimusyhtiö Canalysin mukaan Xiaomi on maailman suosituin puettavien laitteiden valmistaja. Kuinka otat lähimaksut käyttöön Mastercardilla ja Mi Smart Band 6 NFC -rannekkeella Asen

Mastercard avaa Sustainability Innovation Lab -keskuksen20.9.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

Sustainability Innovation Lab toimii globaalina tutkimus- ja kehityskeskuksena ilmastotietoisille digitaalisille tuotteille sekä palveluille ja tukee vaikuttavuuteen pyrkiviä start-up-yrityksiä ja kumppaneita. Tukholma, 20.9. 20, 2021 – Mastercard avaa Tukholmaan uuden kestävän kehityksen innovaatiolaboratorion, Sustainability Innovation Lab -keskuksen, joka johtaa yhtiön ympäristötietoisten digitaalisten tuotteiden ja ratkaisujen portfolion kehittämistä. Laboratorio keskittyy tarjoamaan yrityksille ja kuluttajille mahdollisuuden muuttaa tapaa, jolla ne tuottavat, jakelevat sekä ostavat tuotteita ja palveluita. Muutosten tarkoituksena on taata ihmisten ja maapallon mahdollisuudet menestyä nopeasti digitalisoituvassa maailmantaloudessa. Tukeakseen Euroopan vihreän kehityksen ohjelmaa Mastercard valitsi Tukholman globaalin laboratorionsa kotipaikaksi. Kaupunki on ollut pitkään kestävän innovoinnin eturintamassa sekä paikalliset kuluttajat, poliitikot ja liike-elämä ovat vahvasti sitoutun

Mastercard announces its Lighthouse MASSIV impact tech program’s fall class, with advisors from Swedbank, Danske Bank, and Nordic Impact Funds6.9.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Lighthouse MASSIV, Mastercard’s social impact partnership program dedicated to help one billion people live more prosperous and secure lives by 2025, is pleased to announce its fall class that will be supported by advisors from a.o. Swedbank, Danske Bank, Synch and Nordic Impact Funds. Unlike traditional accelerators and corporate innovation programs, Lighthouse MASSIV is free and focused primarily on helping impact companies achieve their UN Sustainable Development Goals by finding partnerships and scaling globally. By connecting startups that have a high potential to improve the prosperity and security of the planet to large organizations for distribution and scaling, the programaims to achieve its mission of improving the lives of one billion people globally. With an improved impact measurement element for the startups in the program, Lighthouse MASSIV keeps track of achieving this mission. The companies joining the program this fall have been chosen because of their desire and abil

Women-Led and Sustainable Startups Stand Out Among the Strong Lineup for This Autumn’s Edition of Mastercard Lighthouse FINITIV6.9.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Today, Mastercard is revealing the 15 tech startups that will be joining the fall edition of Mastercard Lighthouse FINITIV program. Since its launch in 2018, Lighthouse has facilitated thousands of partnership interactions between Mastercard partner banks and innovative startups from around the Nordics and Baltics. This fall, the program will be kicked off in Stockholm, Helsinki and Tallinn while utilizing the benefits of a hybrid setup between physical and digital interactions. Mastercard launched Lighthouse FINITIV program to build lasting partnerships with the goal of strengthening the financial ecosystem in the Nordic and Baltic regions. The FINITIV program brings startups, banks, investors and advisors together to scale innovative ideas. In 2020, Lighthouse expanded to a second program, MASSIV, which focuses on scaling impact technology startups globally. In recent years, the line between financial and sustainable solutions has become increasingly blurred, while there is a stronge

Mastercard tutki: lähes puolet suomalaisista haluaisi mitata omien ostostensa hiilijalanjälkeä25.8.2021 08:47:48 EEST | Tiedote

Helsinki 25.8.2021 – Mastercardin tuoreen tutkimuksen mukaan lähes kaksi kolmasosaa suomalaisista pitää vastuullisuutta tärkeänä tekijänä tehdessään ostoksia. Lisäksi noin puolet (48 %) suomalaisista olisi kiinnostunut seuraamaan ostostensa vaikutusta omaan hiilijalanjälkeensä. Mastercard tutki suomalaisten näkemyksiä maksamisesta, teknologiasta ja vastuullisuudesta ostoksia tehdessä. ”Yhteiskunnallisen tason lisäksi myös yksilöiden valinnoilla on väliä ympäristölle. Yksilön voi olla vaikeaa tietää kulutustottumuksiensa vaikutuksia. Me uskomme, että oman hiilijalanjäljen seuraaminen auttaisi hieman ihmisiä ymmärtämään tekemiensä valintojen vaikutusta ilmastonmuutokseen”, sanoo Erik Gutwasser, Mastercardin Pohjoismaiden ja Baltian alueen johtaja. Mastercard on kehittänyt Mastercard Carbon Calculator -työkalun yhdessä ruotsalaisen fintech-yrityksen, Doconomyn, kanssa ja integroinut työkalun Mastercardin globaaliin verkostoon. Työkalun avulla pankit voivat muokata ja räätälöidä palvelujaa

Mastercard Lighthouse -kumppanuusohjelmien kevään 2021 voittajiksi Earthbanc ja SPENN11.6.2021 09:47:43 EEST | Tiedote

Mastercardin Lighthouse FINITIV- ja MASSIV- kumppanuusohjelmien kevään 2021 ohjelmiin osallistui yrityksiä Pohjoismaista ja Baltiasta. Startup-yrityksille suunnatun Lighthouse FINITIV-innovaatio-ohjelman voittajaksi valittiin ruotsalainen pankkien ja rahoituslaitosten hiiliriskien raportointiin erikoistunut Earthbanc. Sosiaalisen vaikuttamisen kasvuharppausyrityksiä etsivän Lighthouse MASSIV -ohjelman voittajaksi valittiin norjalainen mobiilipankkiyritys SPENN. Mastercard Lighthouse FINITIV on avoin innovaatio-ohjelma, joka auttaa startup-yrityksiä kumppanoitumaan Mastercardin, Swedbankin, Danske Bankin, SEBin ja DNB:n kanssa. Ne valitsivat ruotsalaisen Earthbancin parhaaksi potentiaaliseksi kumppaniksi ohjelmaan osallistuneiden 15 startup-yrityksen joukosta. Earthbanc valittiin voittajaksi sen selkeän viestinnän ja vahvan arvolupauksen vuoksi. Lisäksi se voi auttaa organisaatioita mittaamaan scope 3 -luokan päästöjä. “Luokittelun merkitys korostuu yritysten toiminnassa. Tarvitsemme ra

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme