Mastercard

Mastercardin ‘Football Fandom Study’ -selvityksen mukaan 90 prosenttia kannattajista uskoo fanituksensa vahvistavan pelaajia

Jaa
  • Pelaajat, kannattajat ja managerit ovat innokkaita palaamaan stadioneille. Mastercardin lähettiläänä toimiva José Mourinho kertoo, kuinka tärkeää on, että kannattajat ovat läsnä paikan päällä stadionilla (video).
  • Selvityksen vastaajista 86 prosenttia uskoo, että jalkapallofanina oleminen saa heidät suhtautumaan myönteisemmin elämään, ja 45 prosenttia eurooppalaisista jalkapallofaneista uskoo kannustamisen yhdessä muiden kanssa saavan heidät suhtautumaan intohimoisesti jalkapalloon.
  • Tänä vuonna maskotit tapaavat pelaajia virtuaalisesti, kun Mastercard tuo markkinoille useita digitaalisia kokemuksia tuomaan kannattajat kotoa käsin lähemmäs tapahtumia

JALKAPALLOFANIUDEN VOIMA

Mastercard teetti "Football Fandom Study" -selvityksen toukokuussa kuudessa Euroopan maassa. Mastercardin selvitykseen osallistui 12 000 jalkapallofania. Vastaajat kertoivat, mitä he odottavat eniten koronan jälkeiseltä ajalta ja miten jalkapallofanina oleminen vaikuttaa peliin ja heihin itseensä.

Selvitys kertoo kannattajien tärkeästä roolista ainutlaatuisten hetkien synnyttämisessä jalkapallo-otteluissa ja kuinka kulunut vuosi on opettanut meitä olemaan koskaan ottamatta urheilutapahtumia itsestäänselvyytenä.

Vastaajista 90 prosenttia uskoo, että heidän tukensa tekee pelaajista vahvempia. Vastanneista 86 prosenttia uskoo myös, että kokoontuminen tukemaan jalkapallojoukkueita saa ihmiset suhtataumaan elämään myönteisemmin. 60 prosenttia sanoo, että otteluiden seuraamisen ylä- ja alamäet valmistavat hyvin arkipäivän epävarmuustekijöihin, mikä on ollut hyvin tärkeää kuluneena vuonna.

Tätä näkemystä tukee myös José Mourinho, joka sanoo fanien olevan jalkapallon ainutlaatuisten hetkien perusta. “Fanien osoittama tuki ja äänekäs kannustus sekä energia – myös muiden joukkueiden kannattajilta – me tarvitsemme tätä kaikkea.”

FANIEN PALUU STADIONILLE

Noin 12 000 kannattajaa saa osallistua jalkapallon Mestarien liigan finaaliotteluun Estádio do Dragão -stadionilla Portossa, jossa on kosketukseton maksuympäristö. Mastercard on ponnistellut luodakseen koronaan edeltävän ajan tunnelman, ja kaikilla palvelupisteillä voi maksaa lähimaksuilla.

FANIEN KORVAAMATTOMAT KOKEMUKSET KOTONA

Mastercard on esitellyt useita digitaalisia kokemuksia tuodakseen fanit lähemmäs peliä kotoa käsin. Neljä pelaajamaskottia voivat tavata maailman parhaita pelaaiia virtuaalisesti ennen finaalia. He voivat olla vuorovaikutuksessa pelaajien kanssa stadionin sisäänkäynnin suurelta led-näytöltä, kun pelaajat saapuvat. Hanke on toteutettu yhdessä UEFA Foundation for Children -säätiön kanssa, joka valitsi hankkeeseen kaksi vammaista lasta Englannista. Virtuaalitapahtumaan osallistuu myös kaksi lasta Istanbulista.

Lisäksi Mastercard lähentää kannattajia intohimonsa jalkapallon kanssa kumppanuudellaan Mestarien liigan kanssa ja on tarjonnut ainutlaatuisia kokemuksia ympäri maailman. Näihin tilaisuuksiin on osallistunut hollantilainen jalkapallolegenda ja nelinkertainen Mestarien liigan voittaja Clarence Seedorf sekä legendaarinen Brasilian AC Milan -keskikenttäpelaaja ja Kultainen pallo -palkinnon voittanut Kaká. Mastercard-kortinhaltijat voivat myös osallistua etätilaisuuteen José Mourinhon kanssa, jossa hän kertoo tekemistään päätöksistä ja strategiasta, joka johti Porton joukkueen voittoon Manchester Unitedista vuonna 2004.

Mastercardin Pohjoismaiden ja Baltian markkinointijohtaja Jessica Ståhlbom sanoo: "Mestarien liigan finaali on symbolinen tapahtuma faneille ympäri maailmaa. Viime vuoden aikana jalkapallofanit ovat hurranneet kotonaan ​​ja tukeneet ehdoitta kannattamiaan joukkueita. Mastercard on sitoutunut yhdistämään ihmiset, juhlivatpa he sitten maaleja tai iloitsevat vain yleisesti peleistä. Fanien osalta tiedämme, että pallo voi aikaansaada jotain ainutlaatuista."

Mastercard tuo fanit lähemmäs intohimoaan sponsorointialustansa kautta. Mestarien liiga ja tämä kausi tarjoavat korvaamattomia kokemuksia faneille ympäri maailmaa. Lisätietoja on osoitteessa www.priceless.com/UCL

Lisätietoja medialle

Kaikki luvut ovat tutkimusyhtiö 3Gemiltä, ellei toisin mainita. Otoksen koko oli 12 000 aikuista Isosta-Britanniasta, Saksasta, Italiasta, Espanjasta, Ranskasta ja Portugalista. Kenttätyöt tehtiin 13. toukokuuta – 17. toukokuuta 2021. Tutkimus toteutettiin verkossa. Luvut on painotettu ja ne edustavat kaikkia maan aikuisia (yli 18-vuotiaita).

Mastercard
Mastercard on globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla toimiva teknologiayhtiö. Teemme maksamisesta turvallista, helppoa ja älykästä. Missiomme on toimia yhdistävänä ja vauhdittavana tekijänä osallistavassa digitaalisessa taloudessa, josta hyötyvät kaikki kaikkialla. Turvallisen datan ja verkkojen sekä kumppaneidemme ja oman palomme avulla luomme innovaatioita ja ratkaisuja, jotka auttavat yksilöitä, finanssi-instituutioita, valtioita ja yrityksiä hyödyntämään täysimääräisesti omia mahdollisuuksiaan. Meidän vastuuälymme on kulttuurimme perusta ja ohjaa kaikkea tekemistämme yhtiön sisällä ja ulkopuolella. Meillä on yhteyksiä yli 210 maassa ja alueella. Rakennamme vastuullista maailmaa, jossa kaikille avautuu arvokkaita mahdollisuuksia. www.mastercard.com

Priceless.com
Priceless.com on Mastercardin kokemuksellinen elämäntapakeskus, joka inspiroi ja luo ainutlaatuisia kerran elämässä tapahtuvia hetkiä jaettavaksi perheen ja ystävien kanssa kotona, verkossa ja kaikkialla näiden välillä. Mastercard-kortinhaltijoille yksinoikeudella tarjottava monikulttuurinen hanke antaa ihmisille pääsyn lähemmäs intohimojaan, ruokkii halua oppia ja löytää jatkuvasti uutta ja antaa heille mahdollisuuden lahjoittaa kokemuksia, osallistua arvontoihin ja osallistua erityisiin huutokauppoihin hyvien asioiden puolesta. Yli 40 matkakohteen ja yli 90 maan innoittamasta palvelusta kuluttajat voivat löytää dynaamisesti kuratoituja sekä fyysisistä että digitaalisia kokemuksia kulinarian, urheilulajien, taiteen ja kulttuurin, musiikin ja muiden alojen piiristä, sekä mukautettua toimituksellista sisältöä, jonka avulla he voivat aloittaa jotain ainutlaatuista.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:
Viestintätoimisto Cocomms
Vesa Valonen, puh. 040 705 4262, vesa.valonen(at)cocomms.com

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Mastercard
Mastercard on globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla toimiva teknologiayhtiö. Teemme maksamisesta turvallista, helppoa ja älykästä. Missiomme on toimia yhdistävänä ja vauhdittavana tekijänä osallistavassa digitaalisessa taloudessa, josta hyötyvät kaikki kaikkialla. Turvallisen datan ja verkkojen sekä kumppaneidemme ja oman palomme avulla luomme innovaatioita ja ratkaisuja, jotka auttavat yksilöitä, finanssi-instituutioita, valtioita ja yrityksiä hyödyntämään täysimääräisesti omia mahdollisuuksiaan. Meidän vastuuälymme on kulttuurimme perusta ja ohjaa kaikkea tekemistämme yhtiön sisällä ja ulkopuolella. Meillä on yhteyksiä yli 210 maassa ja alueella. Rakennamme vastuullista maailmaa, jossa kaikille avautuu arvokkaita mahdollisuuksia. www.mastercard.com

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Mastercard

Mastercard Lighthouse -kumppanuusohjelmien kevään 2021 voittajiksi Earthbanc ja SPENN11.6.2021 09:47:43 EEST | Tiedote

Mastercardin Lighthouse FINITIV- ja MASSIV- kumppanuusohjelmien kevään 2021 ohjelmiin osallistui yrityksiä Pohjoismaista ja Baltiasta. Startup-yrityksille suunnatun Lighthouse FINITIV-innovaatio-ohjelman voittajaksi valittiin ruotsalainen pankkien ja rahoituslaitosten hiiliriskien raportointiin erikoistunut Earthbanc. Sosiaalisen vaikuttamisen kasvuharppausyrityksiä etsivän Lighthouse MASSIV -ohjelman voittajaksi valittiin norjalainen mobiilipankkiyritys SPENN. Mastercard Lighthouse FINITIV on avoin innovaatio-ohjelma, joka auttaa startup-yrityksiä kumppanoitumaan Mastercardin, Swedbankin, Danske Bankin, SEBin ja DNB:n kanssa. Ne valitsivat ruotsalaisen Earthbancin parhaaksi potentiaaliseksi kumppaniksi ohjelmaan osallistuneiden 15 startup-yrityksen joukosta. Earthbanc valittiin voittajaksi sen selkeän viestinnän ja vahvan arvolupauksen vuoksi. Lisäksi se voi auttaa organisaatioita mittaamaan scope 3 -luokan päästöjä. “Luokittelun merkitys korostuu yritysten toiminnassa. Tarvitsemme ra

Mastercard ja bunq-pankki antavat ensimmäisenä Euroopassa asiakkaiden valita haluamansa nimen maksukortteihin tukeakseen sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjä17.5.2021 11:54:43 EEST | Tiedote

Tänään 17.5. kansainvälisenä homo-, bi-, ja transfobian vastaisena päivänä Mastercard tuo True Name-ominaisuuden kortteihinsa Euroopassa. Kortinhaltijat voivat valita haluamansa nimen kortteihin, mikä poistaa seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä häirinneen kipupisteen. Mastercard esitteli ominaisuuden Yhdysvalloissa WorldPride-tapahtumassa vuonna 2019. Menestyksekkään Yhdysvaltojen-lanseerauksen jälkeen bunq-pankki tuo ominaisuuden kortteihinsa ensimmäisenä Euroopassa. Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöille maksukortissa oleva kortinhaltijan nimi voi olla sensitiivinen aihe. Nimen vaihtaminen voi olla vaivalloinen juridinen prosessi. Mastercardin True Name -ominaisuus on suunniteltu poistamaan tämä epäkohta ja antamaan ihmisille mahdollisuuden valita haluamansa nimen maksukorttiin. Tästä lähtien bunq-pankin kortinhaltijat voivat tilata uuden kortin, jossa on heidän valitsemansa nimi. Osallisuus on elintärkeää seksuaali- ja sukupuolivähemmistöille. Lähes kolmasosa (32 %) henkilöistä, joid

Mastercardin selvitys: Yli neljäsosa pohjoismaisista pienyrityksistä on nopeuttanut digitalisaatiotaan selviytyäkseen koronapandemiasta15.4.2021 16:37:36 EEST | Tiedote

Yli neljäsosa (27 prosenttia) yksinyrittäjistä, mikro- ja pienyrityksistä sekä keskisuurista yrityksistä Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa on lisännyt toimintojensa digitalisaatiota sekä kasvattanut verkkopalvelujaan vastatakseen muuttuneeseen asiakaskysyntään ja alentaakseen kustannuksia. Vuonna 2021 yritykset keskittyvät asiakaskokemuksen kehittämiseen sekä verkkopalvelujen turvallisuuden parantamiseen. Tämä käy ilmi Mastercardin kyselytutkimuksesta, jossa tarkastellaan pohjoismaisten pienyritysten korona-ajan tilannetta. Puolet yrityksistä aikoo jatkaa digitalisaatioon panostamista vuonna 2021. Selvityksen mukaan 30 prosenttia pohjoismaisista yrityksistä on sitä mieltä, että kuluttajakäyttäytymisen muuttuminen oli vuoden 2020 suurin haaste. Siten pienyrityksille on entistä tärkeämpää löytää uusia digitaalisia ratkaisuja toiminnan tehostamiseksi, kuten kassavirran hallinnan tehostaminen (48 prosenttia), maksujen vastaanottamisen (35 prosenttia) ja maksamisen sujuvoittaminen

Mastercardilta Carbon Calculator -työkalu pankeille kuluttajien ympäristötietoisuuden kasvaessa12.4.2021 16:27:28 EEST | Tiedote

Euroopassa 14 maassa tehty selvitys osoittaa, että koronapandemian johdosta miljardit1 kuluttajat ovat alkaneet miettiä kulutuskäyttäytymisensä muuttamista vastuullisemmaksi Suurin osa aikuisista (83 %) ilmoittaa olevansa valmis ryhtymään henkilökohtaisesti toimiin ympäristö- ja vastuullisuusasioiden edistämiseksi vuonna 2021 Mastercardin uuden ominaisuuden avulla pankit voivat antaa ihmisille tietoa hiilijalanjäljestä ja kuluttamisesta sekä tarjota tapoja osallistua metsänistutukseen Mastercardin teettämän vastuullisuusselvityksen mukaan kuluttajien ympäristötietoisuus on selvästi lisääntynyt koronapandemian seurauksena. Yli neljäkymmentä prosenttia (48 %) selvitykseen osallistuneista eurooppalaisista pitää oman hiilijalanjälkensä pienentämäistä nyt tärkeämpänä kuin ennen koronapandemiaa. Yli puolet eurooppalaisista (52 %) on aiempaa tietoisempia omien tekojensa ympäristövaikutuksista, erityisesti Z-sukupolvi ja milleniaalit (58 %). Tämä on osoitus kasvavasta trendistä kohti ympäristö

ReceiptHero voitti Mastercardin syksyn 2020 Lighthouse -ohjelman Suomen-sarjan20.11.2020 13:43:14 EET | Tiedote

Mastercardin Lighthouse-ohjelmaan osallistui 15 finanssiteknologia-alan startup-yritystä Pohjoismaista ja Baltiasta syksyllä 2020. Ohjelman eri sarjojen voittajat julkistettiin ohjelman päätöstapahtumassa, ja ReceiptHero voitti suomalaisyritysten sarjan. Arvosteluperusteina olivat tiimin vahvuus, oman tuotteen innovointi, toteutettavuuskelpoisuus ja kumppanoitumismahdollisuudet. Lighthouse-ohjelma on Mastercardin kumppanuusalusta, joka auttaa osallistujia toteuttamaan visionsa ja viemään ne maailmanlaajuisille markkinoille. Syksyn 2020 maasarjojen suomalaisyritysten sarjan voittajaksi nousi ReceiptHero. ReceiptHero on tamperelainen eKuitti-yhtiö. Sähköiset kuitit eli eKuitit ovat tärkeä osa Euroopan finanssialan palvelujen infrastruktuuria ja ne tarjoavat pankeille merkittävän asiakaslähtöisen innovaatiomahdollisuuden. ReceiptHeron digitaalinen kuittiekosysteemi mahdollistaa reaaliaikaisen varastonimikkeiden kuittidatan jakelun maksupalvelujen tarjoajille (PSP) ja maksupäätejärjestelmi

Mastercard julkistaa Lighthouse MASSIV -ohjelman ensimmäisen syyskurssin16.9.2020 08:30:00 EEST | Tiedote

Lighthouse MASSIV, Mastercardin sosiaalisen vaikuttavuuden kumppanuusohjelma käynnistyy tänä syksynä uudella kaudella. Ohjelmassa etsitään ja skaalataan seuraavaa sosiaalisen vaikuttavuuden alan kasvuharppausyritystä. Lighthouse MASSIV on maksuton, erityisesti maailmanlaajuisten haasteiden ratkaisemiseen keskittyvä ohjelma. Se pyrkii tekemään osallistavan kasvun mahdolliseksi kaikille ihmisille kaikkialla maailmassa hyvinvoinnin ja turvallisuuden parantamiseen keskittyneiden start-up-yritysten kanssa kumppanoitumalla. Keväällä pidetylle ohjelman ensimmäiselle kurssille osallistui maanviljelysalan yrityksiä, kuten Desert Control, joka nanosaviteknologia on yksi lupaavimpia ratkaisuja Afrikan vihreän vyöhykkeen rakentamiseen. Ohjelmaan osallistui myös osallistava finanssialan start-up-yritys Jamii.one, joka nostaa afrikkalaisia naisia virallisen talouden piiriin. “Lighthouse MASSIV -ohjelman visiona on kasvaa ‘sosiaalisesti vaikuttavien kasvuharppausyritysten tehtaaksi’, joka auttaa hyvä

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme