MastercardMastercard

Mastercardin ja Maailman ruokaohjelma WFP:n yhteinen aloite 100 miljoonan aterian kustantamiseksi

Jaa

Mastercardin ja YK:n alaisen Maailman ruokaohjelma WFP:n yhteinen 100 Million Meals -yhteishanke tähtää nälänhädän ja köyhyyden kierteen katkaisemiseen. 100 Million Meals on globaali aloite, jonka tavoitteena on kerätä varoja ruoka-avun tarjoamiseen ihmisille ympäri maailmaa.

”Yhdistämällä Mastercardin teknologiaosaaminen ja maksujärjestelmät WFP:n humanitaariseen työhön ympäri maailmaa voimme yhdessä auttaa kaikkein kipeimmin apua tarvitsevia. Tähän mennessä olemme jo keränneet varoja yli 17 miljoonaan ateriaan. Mutta nyt laitamme isomman vaihteen päälle uuden kunnianhimoisen tavoitteen myötä, jonka avulla haluamme edistää osallistavamman maailman rakentamista”, sanoo Ann Cairns, Mastercardin kansainvälisten markkinoiden johtaja.  

Aloitteen tavoitteena on kerätä varoja 100 miljoonan aterian hinnan edestä ja se keskittyy kahteen alueeseen: asiantuntija-apuun ja lahjoituskampanjoihin.

 

Alkuperäinen tiedote kokonaisuudessaan alla sekä täällä: https://newsroom.mastercard.com/press-releases/mastercard-and-the-world-food-programme-announce-100-million-meals-commitment/

 

Mastercard
Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, on teknologiayhtiö globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla. Meidän maksujenkäsittelyverkostomme on maailman nopein. Yhdistämme kuluttajia, rahoituslaitoksia, kauppiaita, hallituksia ja yrityksiä yli 210 maassa ja alueella. Mastercardin tuotteet ja ratkaisut tekevät arjesta ‒ ostoksista, matkustamisesta, yrityksen pyörittämisestä ja taloushallinnosta ‒ kaikille yhä helpompaa, turvallisempaa ja tehokkaampaa. Seuraa meitä Twitterissa @MastercardNews, liity keskusteluumme Beyond the Transaction -blogissa ja tilaa uutiskirjeemme. 

WFP
WFP on maailman suurin humanitaarisen avun järjestö, joka taistelee nälkää vastaan maailmanlaajuisesti, toimittaa ruoka-avustusta katastrofeissa ja työskentelee yhdessä yhteisöjen kanssa ravitsemuksen ja toipumiskyvyn parantamiseksi muutostilanteissa tai menetyksissä. WFP avustaa joka vuosi keskimäärin 80 miljoonaa ihmistä 80 maassa. Seuraa meitä Twitterissä: @wfp_media ja @wfp_mena

***

New commitment focuses on ending the spiral of poverty through eliminating hunger, driving inclusion and the enablement and empowerment of those in need.

Hamburg – July 6, 2017 – At the Global Citizen Festival Hamburg, Mastercard and the World Food Programme (WFP) will announce a new commitment in their continued vision to reverse the cycle of hunger and poverty.  Connecting Mastercard’s expertise in technology and digital innovation with WFP’s work providing vital food assistance and resilience-building programmes to vulnerable communities. 100 Million Meals is a truly global initiative designed to raise significant funds and “meals” for those in need around the world.

With the mission of creating a world beyond cash and a world beyond hunger, this bold new initiative is Mastercard’s first global commitment with WFP focused on helping reverse the spiral of poverty – supporting four of the United Nations Sustainability Development Goals; No Poverty, Zero Hunger, Quality Education and Gender Equality.  As part of the commitment Mastercard and WFP have set an aggressive target of fulfilling as many meals as possible within the next twelve months.

“Mastercard and WFP have already delivered innovative programmes to help build a world beyond hunger and reverse the cycle of poverty. Our 100 Million Meals initiative strives to meet the needs of some of the most deprived and marginalised citizens across the globe,” said Ann Cairns, President, International, Mastercard. “By combining Mastercard’s expertise in technology and payment systems with WFP’s work delivering food assistance around the world, we can leverage innovation to help ensure everyone, everywhere, is included.  So far, our journey has already helped provide over 17 million meals, but today we’re stepping up several gears with this ambitious new goal designed to drive greater opportunities and a more inclusive world.”

WFP’s Executive Director, David Beasley, said that over the years of the partnership, Mastercard has helped the organisation change the way it does business, reaching more people with a more efficient and agile approach. “Mastercard’s work toward ending hunger is an inspiring example of how the private sector plays a vital role in social good,” he said. “Their new commitment to 100 million school meals is the next phase of an already very successful journey with WFP to reach Zero Hunger. This contribution to saving lives, changing lives and feeding dreams for kids is truly priceless.”

The initiative, which will provide support equivalent to 100 million meals, will be met by boosting the existing collaboration with WFP, focusing on two clear areas; leveraging expertise and giving campaigns.

Leveraging Expertise:

  • Digital Food: In communities where food markets are stable but people are vulnerable and require food assistance, WFP is increasingly using cash and vouchers instead of traditional food distribution, which can save time and money and also support local economies.

    In 2012, Mastercard helped WFP set up a pioneering system to provide pre-paid cards for Syrian refugees in Lebanon and Jordan. Since that time, 2.2 million Syrian refugees have used these cards to purchase food in local stores, empowering them to choose food for their families.
  • Cost Benefit of School Meals: During 2016, 18 Mastercard employees undertook temporary assignments in WFP country offices. Their analytical expertise optimized research that has shown that every dollar invested in school meals brings an average economic return of US$6 in the form of improved health and education for schoolchildren.

Giving Campaigns:

At the heart of integrated giving is the Priceless Causes donation platform, which facilitates contributions to WFP through card-based micro-donations. This partnership leverages Mastercard’s payment mechanisms to support a humanitarian cause and provides an opportunity to engage Mastercard’s network of partners, including consumers, to drive a community for change.

Making giving part of everyday life, Mastercard and its partners have helped raise funds to provide over 17 million school meals to children around the world. Over 70 cause-related marketing campaigns in 17 countries across Europe have given cardholders the opportunity to come together and make a cumulative difference one transaction at a time. Through 2017 the partnership plans to take best practices from Europe and expand globally.

Highlights include:

  • Asia: This year, Mastercard has supported WFP’s flood relief efforts in Sri Lanka to provide food to 75,000 of the most vulnerable people in temporary government shelters. Mastercard has in the past contributed to WFP’s disaster relief efforts in Nepal, following the devastating earthquake in April 2015, and in the Philippines in 2013 and 2014 after Typhoon Haiyan and Typhoon Hagupit struck the country.
  • Central Eastern Europe (11 country campaigns): The largest campaign under the partnership has been running since 2015, with Mastercard donating for each card usage throughout 11 countries. To date 7.5 million nutritious school meals have been provided for school children in Rwanda
  • UK: The first of its kind in the UK, this campaign saw Mastercard link up with Virgin Money to help raise funds equal to over 250,000 school meals in Mali
  • Belgium: In 2016 Mastercard donated 775,000 school meals through a Cross Border usage campaign in collaboration with Buyway Personal Finance
  • German supermarkets and restaurants raised €336,000 in May and June 2013, by donating one school meal for every transaction and Facebook “like”

About Mastercard
Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, is a technology company in the global payments industry.  We operate the world’s fastest payments processing network, connecting consumers, financial institutions, merchants, governments and businesses in more than 210 countries and territories.  Mastercard products and solutions make everyday commerce activities – such as shopping, traveling, running a business and managing finances – easier, more secure and more efficient for everyone.  Follow us on Twitter @MastercardNews, join the discussion on the Beyond the Transaction Blog and subscribe for the latest news on the Engagement Bureau.

 

About WFP
WFP is the world’s largest humanitarian agency fighting hunger worldwide, delivering food assistance in emergencies and working with communities to improve nutrition and build resilience. Each year, WFP assists some 80 million people in around 80 countries. Follow us on Twitter @wfp_media and @wfp_mena

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:
Viestintätoimisto Cocomms
Maija Joki-Korpela, puh. 044 572 4229, maija.joki-korpela (at) cocomms.com

Tietoja julkaisijasta

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista jo ennen kuin ne uutisoidaan? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi yhtä aikaa suomalaisen median kanssa. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Mastercard

Mastercardin tutkimuksen mukaan yhteistyö ja sääntely on tärkeää seuraavan sukupolven fintech-yrityksien rakentamiselle Pohjoismaissa ja Baltiassa7.6.2018 14:06Tiedote

Mastercardin tuoreen Nordic Fintech Disruptors Report 2018 - tutkimuksen mukaan sääntelyviranomaisten, pankkien ja innovoijien välisen yhteistyön lisääminen on tärkeää alueen asemalle johtavana fintech-alueena. Tutkimukseen haastateltiin pohjoismaisia ja baltialaisia fintech-alan startup-yrityksiä ja alan ekosysteemin yrityksiä.

Mastercardilta uusia palveluja pankkien avoimien rajapintojen ekosysteemin tukemiseen5.6.2018 10:27Tiedote

Mastercard julkistaa uusia palveluja pankkien avoimien rajapintojen ekosysteemin tukemiseen. Uusilla palveluilla pyritään helpottamaan pankkien ja palveluntarjoajien yhteistoimintaa. Taustalla on uusi maksupalveludirektiivi PSD2, joka pakottaa pankit avaamaan oman infrastruktuurinsa kolmansille osapuolille. Mastercard tarjoaa pankeille Euroopan laajuisen luettelon luotettavista palveluntarjoajista. Niihin kuuluu myös petosten monitorointipalvelu, menetelmä riitojen ratkaisemiseen sekä yhteyspiste palveluntarjoajien ja pankkien väliseen viestintään. Linkki alkuperäiseen tiedotteeseen: https://newsroom.mastercard.com/eu/press-releases/mastercard-unveils-solutions-to-underpin-open-banking-transformation/ Lisätietoa: Viestintätoimisto Cocomms Vesa Valonen, puh. 040 7054262, vesa.valonen(at)cocomms.com MasterCard MasterCard (NYSE: MA),www.mastercard.com, on teknologiayhtiö globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla. Meidän maksujenkäsittelyverkostomme on maailman nopein. Yhdistämme kuluttajia

Mastercard tutki: Keskustelevan kaupankäynnin aika lähenee4.6.2018 14:42Tiedote

Keskusteleva kaupankäynti, eli ostosten tekeminen chatbottien ja asiakaspalvelijoiden kanssa keskustellen on kasvamassa lähivuosina. Asiakkaat arvostavat keskustelun helppoutta, mutta heitä huolettaa kaupankäynnin turvallisuus. Yhdysvalloissa keskustelukaupan ennakoidaan nousevan kuuteen prosenttiin ja Britanniassa kolmeen prosenttiin koko verkkokaupan vuotuisesta myynnistä vuonna 2022. Mastercard teetti tutkimuksen Future Agenda -tutkimusyhtiöllä. Linkki alkuperäiseen tiedotteeseen: https://newsroom.mastercard.com/press-releases/conversational-commerce-primed-to-be-the-next-digital-frontier-says-mastercard-study/ Linkki tutkimukseen: https://newsroom.mastercard.com/wp-content/uploads/2018/06/Money-20202-Conversational-Commerce-White-Paper_FINAL.pdf Lisätietoa: Viestintätoimisto Cocomms Vesa Valonen, puh. 040 7054262, vesa.valonen(at)cocomms.com MasterCard MasterCard (NYSE: MA),www.mastercard.com, on teknologiayhtiö globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla. Meidän maksujenkäsittelyverk

Tutkimus osoittaa: “ylimääräisen pelaajan tuki” jalkapallofaneilta voi auttaa joukkuetta voittamaan24.5.2018 12:58Tiedote

Helsinki, 24.5.2018 – Liverpoolin ja Real Madridin välisen Mestarien liigan finaaliottelun lopputuloksen saattavat ratkaista joukkueen kannattajat tulevana viikonloppuna. Mastercardin teettämän tutkimuksen mukaan kannattajien kannustushuudot voivat parantaa jalkapallojoukkueiden suorituskykyä jopa ylimääräisen pelaajan verran. Myös pelaajien oma asenne vaikuttaa ottelun lopputulokseen. Ylimääräinen pelaaja on arvokas. Kun pelaajat kuulevat ja näkevät kannustuksen hurrauksina, lippuina ja huiveina, voi se parantaa kykyä ponnistella jopa kahdeksan prosenttia. Kun kentällä on yksitoista pelaajaa, tämä vaikuttaa ylimääräisen pelaajan verran. Ensimmäinen Euroopan laajuinen tutkimus kertoi myös pelaajien juhlimisen vaikuttavan voitonmahdollisuuksiin. Tutkimustiimi havaitsi tavan juhlia onnistumisia vaikuttavan mahdolliseen voittoon tai tappioon. 82% kädet levittävistä pelaajista pelasi voittajajoukkueessa 79% molemmat kätensä nyrkkiin puristavista pelaajista pelasi voittajajoukkueessa 77% ma

Mastercard ja Facebook auttavat pienyrityksiä digitalisaatiossa28.2.2018 11:54Tiedote

Mastercard ilmoitti tänään Mobile World Congress -messuilla aloittavansa yhteistyön Facebookin kanssa tarjotakseen pienyrityksille Afrikassa ja Aasiassa mahdollisuuden käyttää edullisia digitaalisia maksutapoja ja mobiilimaksuja. Digitaalisten maksujen käyttäminen auttaa näitä pienyrityksiä laajentumaan uusille markkinoille ja tarjoaa pääsyn rahoituspalveluihin ja -tuotteisiin, joiden avulla voidaan parantaa yrittäjien toimeentuloa. Mastercard pilotoi uutta Masterpass QR -chattibottia osana Facebookin Messenger-palvelua ensin Nigeriassa auttaakseen yritysten omistajia siirtymään käteismaksuista QR-maksujen hyväksymiseen. Tässä pilottiprojektissa ovat mukana myös Ecobank ja Zenith Bank. Nigerian pilottiohjelma on ensimmäinen osa Mastercardin ja Facebookin laajempaa suunnitelmaa auttaa yhä useampia yrityksiä pääsemään osaksi digitaalista taloutta. Alkuperäinen tiedote kokonaisuudessaan alla ja Mastercardin uutissivustolla: https://newsroom.mastercard.com/press-releases/mastercard-uses-fa

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme