Mediakutsu: Eduskuntaryhmien johto koolla: Miten ratkaista energiakriisi?

Eduskuntaryhmien puheenjohtajat Atte Harjanne (vihr.), Eeva Kalli (kesk.), Kai Mykkänen (kok.), Matias Mäkynen (sd.) ja perussuomalaisten eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Lulu Ranne kohtaavat Suomen Yrittäjien tentissä tiistaina 22.11. kello 10.00–11.00 hotelli Scandic Parkissa Helsingissä.

Puoluejohtoa Suomen Yrittäjien tentissä syksyllä 2021 Helsingissä. Osallistujina Riikka Purra (ps), Petteri Orpo (kok), Markus Lohi (sdp), Matias Mäkynen (sdp) ja Hanna Holopainen (vihr). Kuvaaja: Johanna Kinnari/Suomen Yrittäjät

Tentin juontaja, Talouselämän päätoimittaja Jussi Kärki kysyy, mitä ratkaisuja puolueilla on energiakriisiin ja kotimaisen energian lisäämiseksi. Yleisönä on Suomen Yrittäjien valtuuston jäsenet eri puolilta Suomea.

Tiedotusvälineillä on mahdollisuus tulla seuraamaan keskustelua paikan päälle. Keskustelu on myös mahdollisuus seurata suorana lähetyksenä Talouselämän, Kauppalehden ja Uuden Suomen verkkosivuilta.

Paikalle saapuvia median edustajia pyydämme ilmoittautumaan maanantaina 21.11. kello 10 mennessä osoitteeseen janika.tikkala@yrittajat.fi.

Suomen Yrittäjät julkaisee pian tentin jälkeen keskustelusta kuvat, joita media voi vapaasti hyödyntää ja julkaista. Kuvaajana on Johanna Kinnari Suomen Yrittäjistä. Kuvat latautuvat tämän linkin taakse.

Aika: 22.11.2022 klo 10.00–11.00.

Paikka: Scandic Park, Mannerheimintie 46, 00260 Helsinki.

Lämpimästi tervetuloa!

Yrittäjät: Valiokunnan selvennykset yrittäjän eläkelakiin tervetulleita29.11.2022 13:22:14 EET | Tiedote

- Sosiaali- ja terveysvaliokunnan esittämät muutokset yrittäjien eläkelakiin ovat kannatettavia. Esitys on syytä hyväksyä. Valiokunta otti tosissaan Suomen Yrittäjien lausunnossaan esittämät huolet. Valiokunta on tehnyt perusteellista ja tarkkaa työtä. Valiokunta linjasi, että työpanoksen arvon määrittäminen on kokonaisharkintaa, jossa tulee huomioida yrittäjän työtuntien ja alan palkkatason lisäksi myös esimerkiksi yritystoiminnan laajuus ja yrittäjän itsensä antamat tiedot, sanoo Suomen Yrittäjien johtaja Janne Makkula.

Yrittäjägallup: Suuret yritykset pidentävät laittomasti maksuaikoja – asiaan pitää puuttua14.11.2022 12:53:49 EET | Tiedote

Yli puolet yrityksistä kertoo, että lakia ei ole noudatettu, kun maksuaikoja on pidennetty. – On väärin, että pienet yritykset toimivat isompien yritysten pankkina. Maksuaikalakia ei noudateta, ja siksi viranomaisten pitää alkaa valvoa sen noudattamista. Tästä tarvitaan nopeasti hallituksen esitys eduskuntaan, Suomen Yrittäjien lainsäädäntöasioiden päällikkö Tiina Toivonen sanoo.