Mediakutsu: Kauppakamarin toimialakatsauksen julkistamistilaisuus 29.9.2022 - erityisteemana liikenne

Miltä näyttävät suhdanteet ja työllisyys Helsingin seudulla? Kuinka liikennemäärät ovat kehittyneet koronan ja Ukrainan kriisin aikana? Entä missä mennään kansallisen ja kansainvälisen tavaralogistiikan markkinoilla tällä hetkellä? Helsingin seudun kauppakamarin toimialakatsaus julkistetaan torstaina 29. syyskuuta 2022 klo 13.

Helsingin seudun kauppakamarin toimialakatsaus luotaa liikenteen tilaa Helsingin seudulla ja tekee ajankohtaisen katsauksen seudun suhdanteisiin.

Tervetuloa mukaan Kauppakamarin toimialakatsauksen julkistamistilaisuuden striimiin torstaina 29. syyskuuta klo 13.

Ohjelma

• Suhdanne- ja taloustilannetta esittelee Helsingin seudun kauppakamarin johtaja Markku Lahtinen
  • Kaupunkitutkimus TA:n toimitusjohtaja Seppo Laakso luotaa toimialakatsauksen erityisteemaa
  • Liikenteen ja logistiikan tilannetta kommentoi Kuehne+Nagelin Suomen yhtiön toimitusjohtaja Hanna Korvenpää.

Toimialakatsauksen julkistamisstriimi päättyy noin klo 13.45. Julkaisemme toimialakatsauksen tiedotteen klo 14.30.

Helsingin seudun kauppakamari toteuttaa toimialakatsauksen neljä kertaa vuodessa yhteistyössä Kaupunkitutkimus TA Oy:n kanssa. Katsauksissa käsitellään Helsingin seudun keskeisiä teemoja mm. liikennettä, asuntotuotantoa ja väestökehitystä.

Median ilmoittautumiset

Pyydämme median ilmoittautumiset sähköpostitse viestintäpäällikkö Tiina Tikanderille, tiina.tikander@helsinki.chamber.fi.

Lähetämme ilmoittautuneille erillisen osallistumislinkin tapahtumaa edeltävänä päivänä.

Lämpimästi tervetuloa!

Tiina Tikander, viestintäpäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari, tiina.tikander@helsinki.chamber.fi, p. 046 878 7540

Helsingin seudun kauppakamari vahvistaa yritysten menestystä osallistumalla aktiivisesti Helsingin seudun kehittämiseen. Kauppakamariin kuuluu 21 kunnan alueelta yli 7 000 palveluja, kauppaa ja teollisuutta edustavaa yritystä.

Kauppakamarin toimialakatsaus: Yritysten suhdannenäkymät vaisuja, kuljetusalan liiketoiminta kasvussa29.9.2022 14:30:00 EEST | Tiedote

Helsingin seudun tuotannon nousujohteinen trendi on hiipumassa. Ennakkoarvioiden mukaan kasvu on tasaantunut, ja tuotanto on kääntynyt loivaan laskuun. Kustannusten voimakas nousu on hidastanut tuotannon arvon kehitystä̈ erityisesti teollisuudessa, rakentamisessa ja kaupan alalla. Sen sijaan kuljetusalan yritysten liikevaihto on pysytellyt kasvu-uralla, selviää 29. syyskuuta 2022 julkistetusta Helsingin seudun kauppakamarin toimialakatsauksesta.