Vilkas Group Oy

MEDIAKUTSU: ”Verkkokauppa kotimaisen kasvun moottoriksi – Avaimet vauhtiin!” Huipputilaisuus Tampereella G Livelabissa keskiviikkona 21.9. klo 11

Jaa

Mikä on verkkokaupan merkitys Suomelle? Miten pärjäämme Ruotsiin verrattuna? Miten edistää verkkokauppaa koko Suomen hyväksi? Mikä on verkkokaupan tila Tampereella ja miten sitä edistää? Huipputason tilaisuus, puhujina mm. pormestari Anna-Kaisa Ikonen, Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala, Vilkas Group Oy:n toimitusjohtaja Markku Korkiakoski ja Tampere Tunnetuksi ry: toiminnanjohtaja Riikka Töytäri. Tiedossa uutisia, jotka antavat aihetta pohdintaan sekä koko valtakunnassa että Tampereella.

MEDIAKUTSU

Lehdistö on lämpimästi tervetullut ke 21.9. Tampereelle korkean profiilin tilaisuuteenVerkkokauppa kotimaisen kasvun moottoriksi – Avaimet vauhtiin”. G Livelab tarjoaa tilaisuudelle ja keskustelulle mainiot puitteet.

Tampereen, verkkokaupan ja alueen elinkeinoelämän huippuvaikuttajat sekä parhaat asiantuntijat ruotivat verkkokaupan tilaa ja mahdollisuuksia tuoreimmin tiedoin. Uutisia ja vahvasti herätteleviä näkökulmia on luvassa sekä valtakunnallisesti että tamperelaisittain.

Aika: Keskiviikkona 21.9.2022 klo 11-12 (-13)

Paikka: G Livelab, Puutarhakatu 1, Tampere (kartta)

Tilaisuuden virallinen osuus on klo 11-12, ja kevyt verkottumislounas klo 12.

OHJELMA:

11.00 Pormestari Anna-Kaisa Ikonen, Tampereen kaupunki: Kauppa kehittyy ja kilpailu kiristyy, kuinka eteenpäin?

11.10 Toimitusjohtaja Tero Lausala, Suomalaisen Työn Liitto: Miten tunnistaa suomalaisen verkkokaupan ja miksi sillä on väliä?

11.20 Toimitusjohtaja Markku Korkiakoski, Vilkas Group: 100 000 työpaikkaa verkkokaupasta? Miten kirimme Ruotsin etumatkan kiinni

11.30 Paneeli: Tilanne Pirkanmaalla - miten voimme konkreettisesti edistää verkkokauppaa?

Intro tuorein tutkimustiedoin: Tampere tunnetuksi ry, toiminnanjohtaja Riikka Töytäri

Tampereen Kauppakamari, toimitusjohtaja Antti Eskelinen

Tampereen yliopisto, professori Marko Seppänen

Posti, Business Transformation Manager Joose Vettenranta

Uhana, verkkokauppajohtaja Heidi Soikkeli

Tampereen kaupunki, apulaispormestari Pekka Salmi

Vilkas Group, toimitusjohtaja Markku Korkiakoski

11.55 Loppusanat: Apulaispormestari Pekka Salmi, Tampereen kaupunki

Klo 12-13 Kevyt verkottumislounas

Tilaisuuden juontaa ja paneelin fasilitoi VTL, toimitusjohtaja Jussi Seppälä, strateginen viestintätoimisto Hopiasepät.

 

Lisätiedot:

Markku Korkiakoski, toimitusjohtaja, Vilkas Group Oy, 0400 434 244, markku.korkiakoski@vilkas.fi

 

Mediatiedustelut ja -ilmoittautumiset:

Jussi Seppälä, toimitusjohtaja, strateginen viestintätoimisto Hopiasepät Oy, 050 529 4562, jussi.seppala@hopiasepat.fi

Avainsanat

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Vilkas Group Oy
Vilkas Group Oy
Finlaysoninkuja 19
33210 Tampere

0400434244https://www.vilkas.fi/

Vilkas on Suomen johtava verkkokauppatoimittaja ja sopiva kumppani kaiken kokoisille verkkokauppiaille. 2000 asiakastamme ovat laaja skaala pienyrittäjistä suuryrityksiin. Verkkokauppaindeksin mukaan asiakkaidemme vuosittainen kasvuvauhti on yli kymmenen prosenttia.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Vilkas Group Oy

”Ruotsi 4 – Suomi 0” – Suomen verkkokauppa on pahasti Ruotsia jäljessä, Tampereella esiteltiin Avainlippu myös verkkoon21.9.2022 13:34:09 EEST | Tiedote

Talouden epävarmuus heijastuu vahvasti myös verkkokauppaan. Verkkokauppa on pudonnut jopa Tampereella, joka on monessa suhteessa verkkokaupan edelläkävijä. Tampereella esiteltiin keskiviikkona kansallinen vastalääke, Suomalaisen Työn Liiton Avainlippu verkkokaupoille. Suomi on Ruotsia perässä kaikilla verkkokaupan mittareilla.

Muistutus: MEDIAKUTSU: ”Verkkokauppa kotimaisen kasvun moottoriksi – Avaimet vauhtiin!” Huipputilaisuus Tampereella G Livelabissa keskiviikkona 21.9. klo 1120.9.2022 15:00:00 EEST | Kutsu

Mikä on verkkokaupan merkitys Suomelle? Miten pärjäämme Ruotsiin verrattuna? Miten edistää verkkokauppaa koko Suomen hyväksi? Mikä on verkkokaupan tila Tampereella ja miten sitä edistää? Huipputason tilaisuus, puhujina mm. pormestari Anna-Kaisa Ikonen, Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala, Vilkas Group Oy:n toimitusjohtaja Markku Korkiakoski ja Tampere Tunnetuksi ry: toiminnanjohtaja Riikka Töytäri. Tiedossa uutisia, jotka antavat aihetta pohdintaan sekä koko valtakunnassa että Tampereella.

”Ilmasto voittaa, kun bensan hinta vie ostokset verkkoon” – Ajamisen kalleus johtanut verkkokaupan kasvun jatkumiseen, vastoin odotuksia13.7.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

Verkkokauppa on jatkanut toisella vuosineljänneksellä kasvuaan, kertoo uunituore Verkkokauppaindeksi. ”Alkuvuonna tehtiin suuria varautumisostoksia, nyt odotimme jopa lievää supistumista. Bensan kalleus kuitenkin suuntaa ostoksia verkkoon”, kertoo indeksiä tuottavan Vilkas Groupin toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. Matkahuolto pitää suuntaa oikeana. ”Yksi hiilineutraali kuljetusauto verrattuna kymmeniin henkilöautoihin on ilmastolle ylivoimainen vaihtoehto”, kiteyttää Matkahuollon toimitusjohtaja Janne Jakola.

Suomalaiset tekivät maaliskuussa ennätyssuuria verkko-ostoksia – ”Tämä on sekä erittäin hyvä että todella huono uutinen” – kotimaiset toimet tarpeen14.4.2022 08:00:00 EEST | Tiedote

Verkko-ostosten koko on hypännyt ennätyslukemiin Venäjän hyökättyä Ukrainaan, kertoo kotimaista verkkokauppaa reaaliaikaisesti seuraava Verkkokauppaindeksi. ”Keskimääräinen ostos kasvoi peräti 75%, mutta tilauksia tehtiin 30% vähemmän… pian on pelättävissä paha notkahdus”, kertoo indeksiä tuottavan Vilkas Groupin toimitusjohtaja Markku Korkiakoski. ”Juuri nyt on äärimmäisen tärkeää, että suomalaiset toteuttavat asenteitaan ja ostavat suomalaisia tuotteita ja palveluita”, arvioi Suomalaisen Työn Liiton Tero Lausala.

”Sohvakauppaankin tullaan vain, jos verkkokauppa jo vakuutti” – Yhä isommat ostokset tehdään verkossa, joka on nyt avain myös kivijalkaan13.1.2022 11:00:00 EET | Tiedote

Verkkokauppa on kasvanut korona-aikana 45 % euroissa laskettuna, kertoo uunituore Verkkokauppaindeksi. Samalla verkosta on tullut koko kaupan ydin. ”Ilman hyvää verkkokauppaa eivät ihmiset välttämättä edes tule myymälään”, toteaa Linda Stenman-Kuusilinna, huimaan kasvuun päässeen huonekaluliike Kuusilinnan verkkokaupan vetäjä. Koko kaupan yhtälöä mullistaa Amazonin odotettu tulo. ”Kuusilinna antaa esimerkin, miten kivijalka ja verkko voivat siivittää toisiaan”, sanoo Vilkas Groupin toimitusjohtaja Markku Korkiakoski.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme