Mehiläinen valitsi Aalto EE:n kumppanikseen valtakunnalliseen esimiesvalmennusohjelmaan

Mehiläinen käynnistää valtakunnallisen esimiesvalmennusohjelman tukeakseen esimiesten johtamistaitojen systemaattista kehittämistä koko konsernissa. Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) kanssa räätälöitävä valmennusohjelma käynnistetään tammikuussa 2019 ja ensimmäisen vuoden aikana siihen osallistuu yli 500 tulosvastuullista esimiestä eri puolilta Suomea.

”Nyt aloitettava yhteistyö Aalto EE:n kanssa on merkittävä panostus yhteisen tekemisen puolesta. Kumppanuudella saamme esimiesvalmennuksen tukemaan Mehiläisen laatu- ja kasvutavoitteita sekä tavoitetta olla sosiaali- ja terveydenhuoltoalan paras työpaikka”, kertoo Janne-Olli JärvenpääMehiläisen toimitusjohtaja.

”Kokemuksemme on osoittanut, että työntekijätyytyväisyys ja asiakastyytyväisyys ovat yhteydessä toisiinsa. Merkittävin työntekijätyytyväisyyteen vaikuttava tekijä on yleensä yksikön esimies. Ammattilaisemme ansaitsevat hyvää johtamista ja siksi olemme päättäneet investoida merkittävästi esimiestyön kehittämiseen”, Janne-Olli Järvenpää taustoittaa.

”Mehiläisen panostus johtajuuden kehittämiseen on suomalaisessa mittakaavassa merkittävä. Tavoittamalla yhden ohjelman kautta satoja esimiehiä varmistetaan yhtenäinen kieli ja koodi. Näin hallitaan tehokkaasti nopean laajenemisen aiheuttamia kasvukipuja. Ratkaisevaa on, että Mehiläisen ylin johto on ohjelmaan tavattoman sitoutunut”, sanoo Pekka Mattila, Aalto EE:n toimitusjohtaja ja Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun käytäntöön suuntautunut professori.

Aalto EE on kouluttanut tuhansia lääkäreitä, johtajia ja päälliköitä eri terveydenhuollon julkisissa ja yksityisissä organisaatioissa mm. Johtaminen terveydenhuollossa -ohjelmassa, Aalto EMBAAalto MBA ja Aalto JOKO -ohjelmissa.

valtiot. tri, toimitusjohtaja, professori (professor of practice)

Janne-Olli Järvenpää
Mehiläinen Oy
Puhelin: 040 761 1588
janne-olli.jarvenpaa@mehilainen.fi

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Espanjassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Liettuassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä, Vietnamissa, Virossa ja Yhdysvalloissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Mehiläinen Oy

Mehiläinen-konserni on tunnettu ja arvostettu yksityinen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottaja Suomessa, joka tarjoaa laadukkaat, kokonaisvaltaiset palvelut nopeasti ja sujuvasti yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Mehiläinen hoitaa, hoivaa ja huolehtii vuosittain yli miljoonasta asiakkaasta. Mehiläisen yli 360 toimipisteessä palveluita tuottaa yhteensä yli 14 000 työntekijää ja ammatinharjoittajaa.

Aalto EE panostaa elinikäiseen oppimiseen - Nana Salin rakentamaan uusia rahoittajakumppanuuksia19.3.2019 08:45:33 EETTiedote

Aalto University Executive Education Oy laajentaa korkeatasoisen elinikäisen oppimisen mahdollisuuksia julkisella ja yksityisellä sektorilla vahvistamalla ja kehittämällä uusia rahoitusvaihtoehtoja. Yhä useammin yksilön tai työnantajan oma maksukyky yksin ei mahdollista korkeimman kansainvälisen tason saavuttamista, jolloin rinnakkaisten rahoitusmuotojen rooli on ratkaiseva.

Aalto EE käynnistää Aalto PUBLIC -konseptin julkiseen johtamiseen – painopistealueina ekosysteemit, vaikuttavuus ja talous21.2.2019 11:06:05 EETTiedote

Julkisen sektorin organisaatiot ja niiden johtaminen kohtaavat uusia paineita toimintaympäristön muuttuessa, kilpailun lisääntyessä ja uudenlaisten kumppanuusmallien yleistyessä samalla, kun ikäluokkien pienentymisen myötä resurssiniukkuus lisääntyy entisestään. Ollakseen entistä vahvempi kumppani tässä transformaatiossa Aalto University Executive Education (Aalto EE) käynnisti helmikuussa 2019 uuden Aalto PUBLIC -liiketoimintayksikön.