Helsingin seudun kauppakamari

MENESTY DIGIMARKKINOINNILLA

Jaa
Tiedätkö, miten tavoitat asiakkaan verkossa, tunnistat nousevia trendejä tai kuinka rakennat menestyksellisen digistrategian? Haluaisitko vahvistaa osaamistasi hakukoneoptimoinnin tai monikanavaisen digimarkkinoinnin parissa? Menesty digimarkkinoinnilla -kirjan opit maksavat itsensä takaisin. Kirjan avulla opit tekemään erilaisia monikanavaisia kampanjoita, olipa budjettisi muutama kymppi, satalappunen tai tonni. Voit tehdä kirjan avulla yli 1 000 euron arvoisen hakukoneanalyysin ja laittaa somekanavasi tulokselliseen myyntikuntoon. Ota markkinoinnin digityövälineet hyötykäyttöön!

Menesty digimarkkinoinnilla johdattaa lukijansa monikanavaisen digi- ja somemarkkinoinnin maailmaan. Kirja tarjoaa käyttöösi testatut ja toimiviksi havaitut digiopit ja somevinkit, joiden avulla opit luomaan iskukykyisen digistrategian ja räätälöimään omalle kukkarollesi sopivan markkinointibudjetin. Kirjassa neuvotaan myös, miten otat haltuun somekanavan kerrallaan, olipa kyseessä Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter tai Youtube. Lisäksi opit jalostamaan brändiäsi kirkastamalla sen ydinviestiä ja rakentamalla siihen vuorovaikutteisen toimintalogiikan.

Kirjassa tutustutaan myös sisältömarkkinoinnin saloihin ja kerrotaan, miten voit hyödyntää hakukoneoptimointia, markkinoinnin automaatiota ja chatbotteja sekä valjastaa tekoälyn käyttöösi. Käytännönläheisillä analytiikkatyökaluilla saat digidatasta irti liiketoimintasi kannalta olennaista tietoa ja voit mitata maksetun mainonnan tuloksellisuutta. Kirjan keskiössä ovat verkostomainen liiketoimintamalli ja asiakasempatia: tekemällä asiakkaasta brändiyhteisösi jäsenen saat ylivertaista kilpailuetua.

Tekniikan tohtori, KTM Minna Komulainen on tutkinut digitalisaation mahdollisuuksia suomalaisissa pk-yrityksissä. Komulainen työskentelee digimarkkinoinnin ja -liiketoiminnan kehittämisen parissa mediassa ja mainostoimiston markkinointipäällikkönä. Hänellä on myös pitkä kokemus työskentelystä toiminnanjohtajana ja innovaatioiden kaupallistamiskonsulttina yritysneuvontajärjestössä. Komulainen on aktiivinen tietokirjailija, kolumnisti ja bloggari. Hän on kirjoittanut 34 julkaisua muun muassa palvelumuotoilusta, strategisesta johtamisesta, paikan ja maisemabrändäyksestä. Lisäksi hän kirjoittaa kolumneja lehtiin ja omaa blogia (digitaalinenliiketoiminta.fi).

Tervetuloa Menesty digimarkkinoinnilla -kirjan julkistustilaisuuteen pe 30.11. klo 8.30–10.30 kauppakamarille Koulutustila Metropoliin (Kalevankatu 12, 2. krs). Ilmoittautuminen kustannus@helsinki.chamber.fi

Lisätiedot: kirjasta: https://www.kauppakamarikauppa.fi/menesty-digimarkkinoinnilla.html

ja julkistustilaisuudesta: https://www.kauppakamarikauppa.fi/tapahtumat/menesty-digimarkkinoinnilla-kirjan-julkistustilaisuus-30-11-2018.html

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Katariina Suominen, myyntipäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari
Puh: 045 7733 2978


Hilkka Vainio, markkinointipäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari
markkinointi@helsinki.chamber.fi

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Helsingin seudun kauppakamari
Helsingin seudun kauppakamari
Kalevankatu 12
00100 Helsinki

http://helsinki.chamber.fi/fi/

Kauppakamari on arvostettu ammattikirjallisuuden kustantaja, joka julkaisee vuosittain kymmeniä ajankohtaisia teoksia mm. juridiikan, johtamisen ja työsuhteen, taloushallinnon ja verotuksen aihealueilta. Muita suosittuja tuotteita ovat mm. www.kauppakamaritieto.fi, ammattilaisen ajantasainen verkkopalvelu, sekä säännöllisesti päivitettävät kansiot.

www.kauppakamarikauppa.fi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Helsingin seudun kauppakamari

Suhdannepulssi: Helsingin seudun yritysten näkymät yhä heikot – ”Vain pieniä positiivisia alakohtaisia merkkejä”9.12.2025 07:00:00 EET | Tiedote

Yritykset Helsingin seudulla arvioivat seuraavan kolmen kuukauden suhdannenäkymät yhä heikoiksi. Arviot käyvät ilmi Helsingin seudun kauppakamarin Suhdannepulssista. Yritysten näkemykset kannattavuudesta, työllisyydestä ja suhdannenäkymistä ovat samalla tasolla kuin elokuussa. Odotukset liikevaihdosta ovat elokuuhun verrattuna aavistuksen heikentyneet. ”Pulssikyselyssä näkyy valitettavasti vain pieniä alakohtaisia merkkejä suhdanteen paranemisesta. Hieman vahvistunutta kysyntää on nähtävissä B2B-palveluissa, joiden markkina tyypillisesti elpyy talouden kääntyessä parempaan suuntaan”, sanoo Helsingin seudun kauppakamarin vaikuttamistyön johtaja Markku Lahtinen.

Vantaan ratikka on elinkeinoelämälle tärkeä investointi – ”Tukee yritysten kasvua”31.10.2025 12:35:24 EET | Tiedote

Helsingin seudun kauppakamari kannattaa Vantaan ratikan rakentamista, jota se pitää koko seudun elinvoimaa vahvistavana investointina. ”Vantaan ratikka ei ole vain liikennehanke, vaan seudun elinkeinoelämän kasvualusta. Se tukee yritysten kasvua, uusien työpaikkojen syntymistä, TKI-toimintaa, kansainvälistymistä ja kilpailukykyä. Vantaan on hoidettava talouttaan vastuullisesti, mutta suurten kaupunkien on rakennettava myös vaikeina aikoina”, sanoo Helsingin seudun kauppakamarin vaikuttamistyön johtaja Markku Lahtinen. Ratikka on Vantaalle kasvua ja kilpailukykyä vahvistava ratkaisu. Se lujittaa Vantaan asemaa yhtenä pääkaupunkiseudun kasvumoottoreista. Ratikka parantaa saavutettavuutta, helpottaa työvoiman liikkuvuutta ja sujuvoittaa logistiikkaa. Yhteys tukee erityisesti Aviapoliksen kehitystä kansainvälisenä yritys- ja innovaatiokeskittymänä.

Kohtaanto-ongelma kärjistyy Helsingin seudulla – jopa 46 prosenttia alueen yrityksistä kokee pulaa osaavasta työvoimasta14.10.2025 07:00:00 EEST | Tiedote

Tiedotteesta on tehty korjaustiedote 14.10. kello 11.23: https://www.sttinfo.fi/tiedote/71527114/korjaustiedote-kohtaanto-ongelma-karjistyy-helsingin-seudulla-jopa-46-prosenttia-alueen-yrityksista-kokee-pulaa-osaavasta-tyovoimasta?publisherId=26487429&lang=fi Jopa 46 prosenttia Helsingin seudun yrityksistä kokee pulaa tai paljon pulaa osaavasta työvoimasta, käy ilmi Helsingin seudun kauppakamarin jäsenyrityksille tehdystä kyselystä. Yritysten kokema osaajapula Helsingin seudulla on nopeasti kroonistunut. Vielä keväällä pulaa tai paljon pulaa osaavasta työvoimasta koki 35 prosenttia alueen yrityksistä. ”Pula osaajista pahenee, vaikka työvoiman tarjontaa on enemmän kuin aikoihin. Tässä on kyse vakavasta rakenteellisesta ongelmasta, johon on löydettävä nopeasti ratkaisuja”, sanoo johtava asiantuntija Riikka Vataja Helsingin seudun kauppakamarista. 33 prosenttia kyselyyn vastanneista yrityksistä kokee, että työvoiman saatavuus on tasapainossa ja 20 prosenttia, että osaavasta työvoimasta on

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye