Metro liikennöi tiistaina ja keskiviikkona harvennetun aikataulun mukaisesti

Helsingin raidetyöntekijät (JHL ry 007) järjestää mielenilmauksen tiistaina 7.9. Mielenilmaukseen osallistuvat ovat pääosin HKL:n kaluston ja infran kunnossapidon työntekijöitä.

HKL pyrkii minimoimaan matkustajille mielenilmauksesta aiheutuvan haitan, ja liikennöimään metroa ja raitiovaunuja mahdollisimman lähellä normaalia. Metroliikenteen osalta tämä tarkoittaa sitä, että tiistaina ja keskiviikkona ajetaan harvennetun aikataulun mukaisesti. Liikennöinnin aloitus ja lopetusajat ovat kuitenkin lähellä normaaliaikatauluja. Raitiovaunuliikennettä pystyttäneen tämän hetkisen arvion perusteella liikennöimään suunniteltujen aikataulujen mukaisesti.

Häiriöt päivän aikana metro- ja raitiovaunuliikenteessä ovat mahdollisia, mikäli rataverkossa tai kalustossa tapahtuu vikaantumisia.

Huoltojen viivästymisen ja siitä aiheutuvan kalustopulan vuoksi metroliikenteessä ajetaan harvennettua liikennettä myös keskiviikkona 8.9. ja häiriöt ovat mahdollisia erityisesti keskiviikkoaamuna.

Varaathan matkantekoon tiistaina ja keskiviikkona normaalia enemmän aikaa.

HKL, toimitusjohtaja Ville Lehmuskoski, p. 040 5206710.

HKL:n johtokunta esittää raitiovaunuvarikoiden kokonaiskehittämissuunnitelman päivittämistä17.9.2021 12:30:05 EEST | Tiedote

HKL:n johtokunta esittää 23.9.2021 kokouksessaan vuonna 2018 hyväksytyn raitiotievarikkojen kehittämissuunnitelman päivitystä siten, että Koskelan varikko toteutetaan ennen Laajasalon varikkoa ja Töölön nykyisen varikon elinkaarta jatketaan. Tällöin Laajasalon tai vastaavan kokoluokan varikkoa tarvittaisiin palvelemaan laajenevaa raitiotieliikenteen säilytyskapasiteettia vasta 2030-luvun loppupuolella.