Metson Heljo Laukkala valittiin vuoden turvallisuusjohtajaksi

Aalto University Professional Development (Aalto PRO) ja Finnsecurity ry valitsivat vuoden turvallisuusjohtajaksi Heljo Laukkalan, VP, Corporate Risk Management, Metso Oyj:stä. Toista kertaa jaettava palkinto annetaan alan ansioituneelle sekä turvallisuusalan osaamista edistävälle johtajalle Suomessa.

- Heljo Laukkalalla on laaja kokemus turvallisuuden ja riskienhallinnan tehtävistä. Erinomaisesti palkinnon kriteerit täyttävä Laukkala on ollut mukana aktiivisesti ja rakentavalla tavalla suomalaisen turvallisuuskoulutuksen kehittämisessä, tiivistää yksi palkintoraatilaisista, ohjelmajohtaja Anna-Maija Ahonen Aalto PRO:sta.

Muun muassa Aalto PRO:n Turvallisuusjohdon koulutusohjelman ohjausryhmän jäsenyyden lisäksi Laukkala toimii aktiivisesti suomalaisissa riskienhallinnan ja turvallisuusalan yhdistyksissä. Hän on työskennellyt Metso Oyj:n palveluksessa vuodesta 2002 lähtien, jossa hän on johtanut riskienhallintaorganisaatiota vuodesta 2004. Sitä ennen hän on toiminut mm. Puolustusvoimissa.

Vuoden turvallisuusjohtajan tunnustuspalkinnon valintakriteerit painottavat toimimista vaativassa johtamistehtävässä sekä turvallisuuden hahmottamista laaja-alaisesti ja strategisesti.

- Lisäksi edellytetään, että valittava henkilö on ollut aktiivinen turvallisuustoimija organisaatiossaan tai alalla yleensä. Hän on vahvistanut turvallisuustoiminnan strategista merkitystä sekä panostanut turvallisuusalan osaamisen kehittymiseen Suomessa, kertoo Finnsecurityn toiminnanjohtaja Joona Vuorenpää.

Palkintoraatiin kuuluivat Aalto PRO:n ohjelmajohtaja Anna-Maija Ahonen, Finnsecurity ry:n toiminnanjohtaja Joona Vuorenpää ja puheenjohtaja Arto Kangas sekä Elinkeinoelämän keskusliiton johtava asiantuntija Mika Susi.

Anna-Maija Ahonen
ohjelmajohtaja, Aalto PRO
anna-maija.ahonen@aaltoee.fi

Heljo Laukkala
VP, Corporate Risk Management
Metso Oyj
Puhelin 040 8617298
heljo.laukkala@metso.com

Turvallisuusjohdon koulutusohjelma

Viime vuonna 25. juhlavuottaan viettänyt Aalto PRO:n Turvallisuusjohdon koulutusohjelman on alalla jo käsite ja korkealle arvostettu. Sen on käynyt jo yli 400 suomalaista turvallisuusammattilaista, jotka arvostavat myös koulutuksessa syntyvää, koko työuran kestävää turvallisuusosaajien verkostoa. Ohjelman valttina on sen kokonaisvaltainen ote turvallisuuden ja johtamisen kehittämisen näkökulmiin.

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Espanjassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Liettuassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä, Vietnamissa, Virossa ja Yhdysvalloissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Mehiläinen valitsi Aalto EE:n kumppanikseen valtakunnalliseen esimiesvalmennusohjelmaan14.12.2018 12:10Tiedote

Mehiläinen käynnistää valtakunnallisen esimiesvalmennusohjelman tukeakseen esimiesten johtamistaitojen systemaattista kehittämistä koko konsernissa. Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) kanssa räätälöitävä valmennusohjelma käynnistetään tammikuussa 2019 ja ensimmäisen vuoden aikana siihen osallistuu yli 500 tulosvastuullista esimiestä eri puolilta Suomea.