Metson Heljo Laukkala valittiin vuoden turvallisuusjohtajaksi

Aalto University Professional Development (Aalto PRO) ja Finnsecurity ry valitsivat vuoden turvallisuusjohtajaksi Heljo Laukkalan, VP, Corporate Risk Management, Metso Oyj:stä. Toista kertaa jaettava palkinto annetaan alan ansioituneelle sekä turvallisuusalan osaamista edistävälle johtajalle Suomessa.

- Heljo Laukkalalla on laaja kokemus turvallisuuden ja riskienhallinnan tehtävistä. Erinomaisesti palkinnon kriteerit täyttävä Laukkala on ollut mukana aktiivisesti ja rakentavalla tavalla suomalaisen turvallisuuskoulutuksen kehittämisessä, tiivistää yksi palkintoraatilaisista, ohjelmajohtaja Anna-Maija Ahonen Aalto PRO:sta.

Muun muassa Aalto PRO:n Turvallisuusjohdon koulutusohjelman ohjausryhmän jäsenyyden lisäksi Laukkala toimii aktiivisesti suomalaisissa riskienhallinnan ja turvallisuusalan yhdistyksissä. Hän on työskennellyt Metso Oyj:n palveluksessa vuodesta 2002 lähtien, jossa hän on johtanut riskienhallintaorganisaatiota vuodesta 2004. Sitä ennen hän on toiminut mm. Puolustusvoimissa.

Vuoden turvallisuusjohtajan tunnustuspalkinnon valintakriteerit painottavat toimimista vaativassa johtamistehtävässä sekä turvallisuuden hahmottamista laaja-alaisesti ja strategisesti.

- Lisäksi edellytetään, että valittava henkilö on ollut aktiivinen turvallisuustoimija organisaatiossaan tai alalla yleensä. Hän on vahvistanut turvallisuustoiminnan strategista merkitystä sekä panostanut turvallisuusalan osaamisen kehittymiseen Suomessa, kertoo Finnsecurityn toiminnanjohtaja Joona Vuorenpää.

Palkintoraatiin kuuluivat Aalto PRO:n ohjelmajohtaja Anna-Maija Ahonen, Finnsecurity ry:n toiminnanjohtaja Joona Vuorenpää ja puheenjohtaja Arto Kangas sekä Elinkeinoelämän keskusliiton johtava asiantuntija Mika Susi.

Anna-Maija Ahonen
ohjelmajohtaja, Aalto PRO
anna-maija.ahonen@aaltoee.fi

Heljo Laukkala
VP, Corporate Risk Management
Metso Oyj
Puhelin 040 8617298
heljo.laukkala@metso.com

Turvallisuusjohdon koulutusohjelma

Viime vuonna 25. juhlavuottaan viettänyt Aalto PRO:n Turvallisuusjohdon koulutusohjelman on alalla jo käsite ja korkealle arvostettu. Sen on käynyt jo yli 400 suomalaista turvallisuusammattilaista, jotka arvostavat myös koulutuksessa syntyvää, koko työuran kestävää turvallisuusosaajien verkostoa. Ohjelman valttina on sen kokonaisvaltainen ote turvallisuuden ja johtamisen kehittämisen näkökulmiin.

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Baltiassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä ja Vietnamissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Aalto Executive MBA lanseerataan Kiinassa8.6.2018 10:52Tiedote

Aalto Executive MBA, Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) lippulaivaohjelma, lanseerataan Kiinassa vielä tämän vuoden aikana. Ohjelma aloitetaan Shanghaissa ja suunnitelmissa on toteuttaa ohjelma myös muissa Kiinan kaupungeissa lähitulevaisuudessa. Aalto EE:lle tämä on luonnollinen jatko läsnäolon vahvistamisessa Aasian markkinalla. Sen ensimmäinen Aasian EMBA-ohjelma järjestettiin vuonna 1995 Etelä-Koreassa ja Singaporen tytäryhtiöstä on johdettu Aasian toimintoja jo vuodesta 2000.

Aalto-yliopiston muotoilun opiskelijat valmistivat Aalto EE:lle ainutlaatuisen kokoelman keramiikkamaljakoita6.6.2018 14:43Tiedote

Taide on olennainen osa asiakas- ja työntekijäkokemusta Aalto EE:ssä (Aalto University Executive Education). Jo yli 200 taideteoksen kokoelmaan lisätään nyt myös 12 ainutlaatuista käsintehtyä keramiikkamaljakkoa. Maljakoiden suunnittelusta ja valmistuksesta vastasi kuusi Aalto-yliopiston Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun opiskelijaa. Euroopan johtava muotoilukoulu tunnetaan lahjakkaista suunnittelijoistaan ja huippuluokan opetushenkilökunnastaan. Keväällä 2017 Aalto-yliopisto sijoittui 13. sijalle taiteen ja suunnittelun maailmanlaajuisessa QS World University Ranking -tutkimuksessa.

Suomalaista osaamista maailman kärjessä – Aalto EE vahvisti asemiaan arvostetussa Financial Timesin vertailussa14.5.2018 08:02Tiedote

Alan kiristyvässä globaalissa kilpailussa Aalto University Executive Education (Aalto EE) on puolustanut hyvin paikkaansa ja onnistunut vahvistamaan asemaansa. Se paransi sijoitustaan maailman arvostetuimmassa Financial Times -vertailussa peräti seitsemällä sijalla viime vuodesta. Jo vuosia 50. parhaan joukkoon arvioitu Aalto EE on nyt 39. paras liikkeenjohdon valmentaja tuhansien instituutioiden joukossa ja vertailun ainut suomalainen toimija. Financial Times arvioi kokonaisuutena sekä avoimet että räätälöidyt ohjelmat.