Metson Heljo Laukkala valittiin vuoden turvallisuusjohtajaksi

Aalto University Professional Development (Aalto PRO) ja Finnsecurity ry valitsivat vuoden turvallisuusjohtajaksi Heljo Laukkalan, VP, Corporate Risk Management, Metso Oyj:stä. Toista kertaa jaettava palkinto annetaan alan ansioituneelle sekä turvallisuusalan osaamista edistävälle johtajalle Suomessa.

- Heljo Laukkalalla on laaja kokemus turvallisuuden ja riskienhallinnan tehtävistä. Erinomaisesti palkinnon kriteerit täyttävä Laukkala on ollut mukana aktiivisesti ja rakentavalla tavalla suomalaisen turvallisuuskoulutuksen kehittämisessä, tiivistää yksi palkintoraatilaisista, ohjelmajohtaja Anna-Maija Ahonen Aalto PRO:sta.

Muun muassa Aalto PRO:n Turvallisuusjohdon koulutusohjelman ohjausryhmän jäsenyyden lisäksi Laukkala toimii aktiivisesti suomalaisissa riskienhallinnan ja turvallisuusalan yhdistyksissä. Hän on työskennellyt Metso Oyj:n palveluksessa vuodesta 2002 lähtien, jossa hän on johtanut riskienhallintaorganisaatiota vuodesta 2004. Sitä ennen hän on toiminut mm. Puolustusvoimissa.

Vuoden turvallisuusjohtajan tunnustuspalkinnon valintakriteerit painottavat toimimista vaativassa johtamistehtävässä sekä turvallisuuden hahmottamista laaja-alaisesti ja strategisesti.

- Lisäksi edellytetään, että valittava henkilö on ollut aktiivinen turvallisuustoimija organisaatiossaan tai alalla yleensä. Hän on vahvistanut turvallisuustoiminnan strategista merkitystä sekä panostanut turvallisuusalan osaamisen kehittymiseen Suomessa, kertoo Finnsecurityn toiminnanjohtaja Joona Vuorenpää.

Palkintoraatiin kuuluivat Aalto PRO:n ohjelmajohtaja Anna-Maija Ahonen, Finnsecurity ry:n toiminnanjohtaja Joona Vuorenpää ja puheenjohtaja Arto Kangas sekä Elinkeinoelämän keskusliiton johtava asiantuntija Mika Susi.

Anna-Maija Ahonen
ohjelmajohtaja, Aalto PRO
anna-maija.ahonen@aaltoee.fi

Heljo Laukkala
VP, Corporate Risk Management
Metso Oyj
Puhelin 040 8617298
heljo.laukkala@metso.com

Turvallisuusjohdon koulutusohjelma

Viime vuonna 25. juhlavuottaan viettänyt Aalto PRO:n Turvallisuusjohdon koulutusohjelman on alalla jo käsite ja korkealle arvostettu. Sen on käynyt jo yli 400 suomalaista turvallisuusammattilaista, jotka arvostavat myös koulutuksessa syntyvää, koko työuran kestävää turvallisuusosaajien verkostoa. Ohjelman valttina on sen kokonaisvaltainen ote turvallisuuden ja johtamisen kehittämisen näkökulmiin.

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Baltiassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä ja Vietnamissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Espoon kaupunki valitsi Aalto EE:n tukemaan strategista muutosta10.11.2017 07:00Tiedote

Espoon kaupunki on valinnut Aalto EE:n lippulaivaohjelman Aalto Executive MBA:n tukemaan kaupungin strategiasta eli Espoo-tarinasta lähtevää muutosta. Espoolle kokonaan räätälöity ohjelma kehittää ylimmän johdon strategista ajattelua ja ymmärrystä eri toimialojen ja organisaatioiden muutostarpeista sekä tukee heidän kasvuaan johtajina. Ohjelma täyttää Aalto EMBA:n tiukat akkreditointivaatimukset.

Kärkiryhmä liikkui globaalissa Executive MBA -vertailussa – Aalto EMBA puolusti paikkaansa sadan huipussa16.10.2017 08:17Tiedote

Aalto Executive MBA on Financial Times -sanomalehden (FT) globaalissa vertailussa tänäkin vuonna ainoa suomalainen ohjelma, joka lunasti paikkansa sadan parhaan joukossa. Kyseessä on maailman arvostetuin vuosittainen vertailu. Pohjoismaiden hopeasijalta Aalto EE:n ohjelma puolustaa vahvasti paikkaansa maailman sadan parhaan joukossa ollen eurooppalaisista toimijoista 35. ja koko vertailussa sijalla 78. Maailman noin 3 000 EMBA-ohjelmasta vain sata parasta huomioidaan.

Aalto EE tukee tunnettuja suomalaisia yrityksiä jalansijan vahvistamisessa Yhdysvaltain markkinoilla29.9.2017 09:11Tiedote

Johtajuusosaaminen, paikallinen markkinatuntemus sekä brändi- ja designosaaminen ovat kansainvälisille markkinoille tähtääville yrityksille elintärkeitä. Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) Design for Success -ohjelma tukee Yhdysvaltojen markkinoilla jalansijaansa kasvattavia yrityksiä ja vahvistaa jo siellä toimivien menestystä. Mukana ohjelmassa ovat tunnetut suomalaiset design- ja kuluttajabrändit Reima, Valio, Marimekko, Fazer sekä Kalevala Korun Lapponia.

Taloudenpuolustuskurssi suunnittelee, miten maamme pärjää seuraavat sata vuotta?7.9.2017 11:38Tiedote

Kolmatta kertaa järjestettävä Taloudenpuolustuskurssi hakee vastausta kysymykseen ”Suomi 200 - miten maamme pärjää seuraavat sata vuotta?” Ensimmäisen sadan vuoden aikana Suomi nousi ainutlaatuisella tavalla kehitysmaasta yhdeksi maailman rikkaimmista kansakunnista. Mistä vivusta pitää nyt kääntää, jotta Suomi pysyy menestyksen tiellä? Taloudenpuolustuskurssilla puhutaan itsenäisyyden juhlavuonna uudistumisen tuskasta, Suomen suunnasta ja osaamisen tulevaisuudesta.