Mika Hagberg Terveysteknologia ry:n hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi

Terveysteknologia ry:n hallitusta pitkään vetänyt Veli Mäkelä siirtyy varapuheenjohtajaksi. Uudeksi puheenjohtajaksi on valittu Paree Group Oy:n toimitusjohtaja Mika Hagberg.

Hallinto- ja kehitysjohtaja Veli Mäkelä Planmeca Oy:stä on toiminut Terveysteknologia ry:n hallituksen puheenjohtajana vuodesta 2013. Tänä aikana yhdistyksen jäsenmäärä on tuplaantunut. Samana aikana alan tuotevienti on kasvanut 1,7 miljardista eurosta 2,5 miljardiin euroon, mikä on vahvistanut alan tunnettuutta yhtenä nopeimmin kasvavana korkean teknologian vientialana.

”Vienti luo työpaikkoja, mahdollistaa investoinnit kehitystyöhön ja myös teollisiin investointeihin”, kuvaa Mäkelä ja painottaa myös yhteistyön merkitystä niin Teknologiateollisuuden kuin koko terveysalan kanssa.

Uusi puheenjohtaja Mika Hagberg korostaa suomalaisen toimintaympäristön merkitystä kasvaville ja kansainvälistyville yrityksille. ”Yrityksen haluavat kehittää ratkaisunsa täällä. Kotimarkkina on referenssimarkkina vientiä varten.”

Eduskuntavaalit antavat mahdollisuuden uudistaa Terveysalan kasvustrategiaa, mitä kumpikin pitää toimialan kannalta ensiarvoisen tärkeänä, jotta toimintaympäristö yhdessä innovaatiomyönteisen lainsäädännön ja -markkinan avulla mahdollistaa jopa nykyistä suuremman viennin kasvun. Yhdistyksen kirjaamat menestystekijät löytyvät vaalisivuilta.

Toimitusjohtaja Mika Hagberg
Paree Group oy
mika.hagberg@paree.com

Toimitusjohtaja Saara Hassinen