Mikä ötökkä? -kirjassa tutustut ötököiden ihmeelliseen maailmaan!

Silva Lehtisen "Mikä ötökkä?" vie kiehtovalle matkalle ötököiden maailmaan. Erilaisten lajien kirjo on hämmästyttävän laaja. Kirjan upeista valokuvista löydät pienen pieniä yksityiskohtia, joita et ole aiemmin huomannut näissä kavereissa olevankaan!

Kansikuva:  "Mikä ötökkä?", Silva Lehtinen
Kansikuva: "Mikä ötökkä?", Silva Lehtinen

Pihalla ja kukkaniityllä kohtaamme kiinnostavia ja kauniita pikku ötököitä. Siellä lepattavat perhoset, pörräävät kimalaiset ja sudenkorennot, sirittävät heinäsirkat sekä kömpivät leppäpirkot, jäärät ja luteet. Niiden värien ja muotojen maailma on kiehtovan moninainen. Eri lajien elämänkulku munan, toukan ja ehkä kotelonkin kautta aikuiseksi vaihtelee yllättävillä tavoilla.

Mikä ötökkä? -kirjan kookkaista kuvista näkee pienikokoisten ötököiden kiinnostavia yksityiskohtia, jotka luonnossa usein jäävät huomaamatta.

Silva Lehtinen on Helsingissä asuva toimittaja ja suomentaja, joka on pitkään harrastanut luontokuvausta. Luonnossa kokemiaan hienoja elämyksiä hän on halunnut välittää myös lukijoille.

Teos: Mikä ötökkä?
Kirjoittaja: Silva Lehtinen
Kansi: Silva Lehtinen
Julkaisupäivä: 11.3.2020

Avain, viestintäjohtaja Vilja Perttola, puh. 040 755 3319, vilja.perttola@avain.net

Kansikuva:  "Mikä ötökkä?", Silva Lehtinen
Kansikuva: "Mikä ötökkä?", Silva Lehtinen

Avaimen kirjat syksyllä 202025.3.2020 12:47:51 EETTiedote

Avaimen syksyn kustannusohjelma tarjoaa lukijoille monipuolista ja virkistävää luettavaa. Syksyllä ilmestyvät muun muassa Kirsikka Myllyrinteen teos suomalaisarjesta Kyproksella, Ismo Loivamaan herkullinen musikaalihistoriikki, Tomi Kontion opas Suomen kansallispuistojen lumoon ja Jarno Alastalon kirja outoakin oudoimmista tyypeistä. Krista Launosen teoksessa Hymyn salaisuus etsitään elämäniloa taidehistoriasta. Lapsille julkaistaan opas vegeruoanlaittoon, tietoa villieläimistä sekä huumorilla höystetty salapoliisiseikkailu Helsingissä. Kaunokirjallisuuden klassikoita ja ajankohtaisia nuortenromaaneja julkaistaan selkomukautettuna.