Mikael Gabrielin ego kuoli tyttären synnyttyä – tähdet herkistyvät vanhemmuuden äärelle uudessa talk showssa

Uusi keskusteluohjelma lasten kasvattamana olemisesta saa julkkikset pohtimaan, mitä he ovat oppineet vanhemmuuden kautta itsestään, omasta lapsuudestaan, vanhemmistaan ja maailmasta.
Jukka Hildén ja Marja Hintikka ruotivat vieraiden kanssa keveitä, kipeitä, hauskoja ja paikoitellen rankkojakin aiheita.

Suomen seuratuimmat äidit ja isät avautuvat syksyn edetessä ennennäkemättömällä tavalla perheistään ja lapsistaan. Toimittaja Marja Hintikan ja Duudsoneista tutun Jukka Hildénin luotsaama uusi Lasten kasvattamat -talk show tarrautuu vanhemmuuteen ja kasvattamisen herkkiin teemoihin.

Tällä kertaa roolit on kiepautettu ylösalaisin, sillä nyt ei pohdita sitä, kuinka vanhemmat kasvattavat lapsiaan. Nyt puhutaan siitä, kuinka lapset ovat loputtomilla oivalluksillaan, hullutuksillaan ja känkkäränköillään kasvattaneet vanhempiaan.

Kahdeksanosaisessa sarjassa vieraina nähdään suomalaisille tuttuja kasvoja, jotka kaikki ovat oivaltaneet olevansa lastensa kasvattamia.

Haastattelupenkkiin istuvat rap-artisti Mikael Gabriel, tv:stä tuttu kirkkoherra Kari Kanala, näyttelijä Laura Malmivaara, koomikko Ali Jahangiri, fysioterapeutti ja ex-missi Piritta Hagman, laulaja-lauluntekijä Erin Anttila, liikemies Jari Sarasvuo, Duudsoneiden Jarppi Leppälä sekä mediapersoona Jenny Lehtinen.

Jukka ja Marja keskustelevat vieraiden kanssa avoimen rehellisesti lapsiarjen tuomista haasteista ja siitä, miten me vanhempina joudumme kohtaamaan itsemme. Aiheet ovat keveitä, kipeitä, hauskoja ja paikoitellen rankkojakin.

– Luvassa on todella herkullisia aiheita siitä, millaisina peileinä lapset meille toimivat. Aiheet vaihtelevat aina kuolemasta, kehosuhteeseen, ennakkoluuloihin, lapsuuden traumoihin ja vanhemmaksi tulemisen kipuihin, talk shown juontaja Marja Hintikka sanoo.

Uusi jakso torstaisin Youtubessa, Spotifyssa ja Suplassa

Lasten kasvattamat -talk show starttaa torstaina 15.9., jolloin julkaistaan Mikael Gabrielin ja Laura Malmivaaran jaksot. Syksyn edetessä jaksoja julkaistaan yksi kerrallaan joka torstai.

Julkaisuaikataulu ja teemat:

• 15.9. Mikael Gabriel avautuu isäksi tulemisen kriisistään ja Laura Malmivaara kertoo, kuinka hän on oppinut äitiyden avulla tuntemaan itseään ja omia ennakkoluulojaan
  • 22.9. Jari Sarasvuo pohtii koskettavasti sitä, kuinka lapset ovat meillä vain lainassa
  • 29.9. Jarppi Leppälä ja Jenny Lehtinen puhuvat yhdessä lapsen ja aikuisen kehosuhteista sekä lapsien sukupolvia yhdistävästä voimasta
  • 6.10. Erin Anttila pallottelee kontrastia tähteyden ja kotona odottavan kakkapyykin välillä
  • 13.10. Piritta Hagman kertoo puhuttelevan tarinan isoäitinsä kivusta, jonka hän oppi itse ymmärtämään vasta äidiksi tultuaan
  • 20.10. Ali Jahangiri miettii, mitä työkaluja hän voisi tarjota lapsilleen traumojen kohtaamiseen
  • 27.10. Kari Kanala puhuu kuolemasta ja kuinka sitä tulisi käsitellä lasten kanssa.

Podcastin on toteuttanut tuotantoyhtiön kanssa yhteistyössä Lasten ja nuorten lääkäriasema Pikkujätti, jonka lääkäreitä ja hoitohenkilökuntaa lapset ovat kasvattaneet jo yli 50 vuoden ajan.

– Me Pikkujätissä olemme onnekkaassa asemassa, koska asiakkaamme ovat lapsia. Meihin on tarttunut heistä kaikista jotain, mikä tekee meistä parempia ammattilaisia ja vanhempia. Lanseerasimme lasten kasvattama -ajatuksen viime keväänä mainonnassamme ja nettisivuillamme, ja nyt halusimme viedä ajatusta syvemmälle keskusteluohjelman muodossa, Pikkujätin markkinointi- ja viestintäjohtaja Pauli Waroma kertoo.

Talk show on katsottavissa videokuvan kera Youtubessa. Jaksot voi myös kuunnella podcast-muodossa esimerkiksi Suplassa ja Spotifyssa.

Jaksot löytyvät kootusti osoitteesta www.lastenkasvattamat.fi

Pauli WaromaMarkkinointi- ja viestintäjohtaja

Puh:0400 933 935

Mikael Gabriel huutoitki neljä päivää tyttärensä syntymän jälkeen.
Laura Malmivaara on päässyt lasten myötä lähemmäs itseään.
Jukka Hildén ja Marja Hintikka toimivat Pikkujätin uuden keskusteluohjelman juontajina.

Suomalainen Lääkärikeskus Aava on edistänyt terveyttä ja hyvinvointia pian 60 vuotta. Perheyrityksemme toimii 18 toimipisteessä, 12 paikkakunnalla.

Lasten ja nuorten lääkäriasema Pikkujätti kuuluu samaan Ahon perheen omistamaan konserniin kuin Aava. Pikkujätti toimii 8 paikkakunnalla.

Aavassa ja Pikkujätissä työskentelee yhteensä noin 600 henkilöstön jäsentä ja 1000 ammatinharjoittajaa.

Huolenpitomme kantaa läpi ihmisen elämän.

Juha Tapio: ”Muutuin isäni pojasta poikani isäksi yhdessä yössä” – Suositun Lasten kasvattamat -podcastin 2. kausi alkaa19.10.2023 10:59:02 EEST | Tiedote

Spotifyn kuunnelluimpien podcastien kärkeen noussut keskusteluohjelma lasten kasvattamana olemisesta saa jatkoa. Julkkikset pohtivat jälleen, mitä he ovat oppineet vanhemmuuden kautta itsestään, omasta lapsuudestaan, vanhemmistaan ja ylipäätään maailmasta. Suplasta uuden kodin löytäneen podcastin 2. kauden ensimmäisessä jaksossa vieraana on laulaja-lauluntekijä Juha Tapio.