Porvoon Kirjakeskus Oy

Mikko Parviainen siirtyy Porvoon Kirjakeskuksen toimitusjohtajaksi

Mikko Parviainen on nimitetty Porvoon Kirjakeskus Oy:n toimitusjohtajaksi. Hän siirtyy Porvoon Kirjakeskukseen Booky.fi Oy:n toimitusjohtajan tehtävästä. Parviainen aloittaa tehtävässään heti. Booky Groupin pääomistaja Antti Ypyä toimii Booky.fi:n toimitusjohtajana toistaiseksi.
Mikko Parviainen

― Haluamme kehittää konsernin logistiikkatoimintaa vastaamaan nopeasti markkinoita muuttavan verkkoliiketoiminnan tavoitteita sekä kirja-alalla, että myös sen ulkopuolella. Mikko Parviaisen vahva näkemys alan kehittymisestä tukee tavoitettamme, sanoo Porvoon Kirjakeskuksen hallituksen puheenjohtaja ja konsernin pääomistaja Antti Ypyä.

Booky.fi Oy osti Kirjakeskuksen tammikuussa 2018 ja yritys on nyt osa Booky Groupia.

― Kiitämme toimitusjohtaja Jari Hyleä työpanoksesta ja yrityksen luotsaamisesta omistajavaihdoksen yhteydessä, jatkaa Ypyä.

― Olen iloinen päästessäni johtamaan pitkän ja komean historian omaavaa logistiikkataloa seuraavaan vaiheeseen, toteaa Mikko Parviainen.

― Perustoiminnot ovat Kirjakeskuksessa todella hyvällä mallilla. Tulemme palvelemaan meille tärkeitä kirjatoimialan asiakkaita vähintään yhtä hyvin kuin aikaisemminkin, mutta hakien samanaikaisesti kasvua niin kirjalogistiikasta kuin myös muilta toimialoilta.

Porvoon Kirjakeskus Oy on Porvoossa sijaitseva logistiikkakeskus. Yritys perustettiin vuonna 2011, kun WSOY Kirjakeskus yhtiöitettiin Porvoon Kirjakeskus Oy:ksi. Kirjakeskus ylläpitää ja kehittää kirjojen ja niihin liittyvien oheistuotteiden jakelu-, varastointi- ja tilauspalveluita.

Booky Groupiin kuuluvat myös kirjakauppatuotteita ja verkkokaupan palveluita tarjoava Booky.fi Oy, kirjastomateriaalien ja -palveluiden toimittaja sekä peruskoulujen oppimateriaalien välittäjä Suomen kirjastopalvelu Oy sekä nuottikauppa Ostinato Oy. Konserni työllisti vuonna 2018 noin 180 henkeä ja sen liikevaihto oli noin 54 miljoonaa euroa.

Lisätiedot

Booky Group, pääomistaja Antti Ypyä, antti.ypya@bookygroup.fi, puh. puh. 075 756 3600

Porvoon Kirjakeskus Oy, toimitusjohtaja Mikko Parviainen, mikko.parviainen@bookygroup.fi, puh. 050 336 7528

www.kirjakeskus.fi

Mikko Parviainen

Porvoon Kirjakeskus Oy
Teollisuustie 4
06150 Porvoo

020 166 2222http://www.kirjakeskus.fi/

Porvoon Kirjakeskus Oy on logistiikkakeskus, joka tarjoaa yrityksille jakelu-, varastointi- ja tilauspalveluita. Sen asiakkaita ovat muun muassa verkkokaupat.

Porvoon Kirjakeskus on suomalainen perheyritys ja osa Booky Groupia, johon kuuluvat myös Booky.fi Oy, Suomen kirjastopalvelu Oy ja Ostinato Oy.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Porvoon Kirjakeskus Oy