Mitä sinulla on sydämellä? Toimintapäivänä la 19.10. SDP liikkeellä ympäri Suomea

Viime vuoden lokakuussa ensimmäistä kertaa järjestetty SDP:n Toimintapäivä järjestetään jälleen lauantaina 19.10.2019. Päivän aikana SDP:n aktiivit aina pääministeristä kuntapäättäjiin ovat kohtaamassa ja kuuntelemassa ihmisiä lähes 40 paikkakunnalla.

- Päivän idea kiteytyy yhteen kysymykseen: Mitä sinulla on sydämellä? Puolueena haluamme olla läsnä ja kuulla mitä ihmisillä on meille kerrottavana, niin kasvotusten kuin SDP:n Kansalaispaneelin välityksellä, sanoo SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm.

SDP:n Kansalaispaneeli tarjoaa ihmisille helpon ja suoran väylän vaikuttamiseen. Sen kautta voi lähettää viestin pääministeripuolueelle, vastata kyselyihin ja saada tietoa ajankohtaisista poliittisista asioista. Kansalaispaneelia voi käyttää verkkoselaimessa tai puhelimeen ladattavan sovelluksen kautta.

- Kansalaispaneelin kautta olemme keväällä pyytäneet ihmisten näkemyksiä esimerkiksi hallitusohjelmaan ja syksyllä talousarvioesitykseen. Tähän mennessä Kansalaispaneelin kautta on tullut ihmisiltä yli 90 000 vastausta. Kaikki viestit ja vastaukset ovat meille todella arvokkaita ja olemme niistä kiitollisia, sanoo Rönnholm.

Toimintapäivän aikana järjestetään yli 40 tapahtumaa ympäri maata ja niihin osallistuu SDP:n ministereitä, kansanedustajia ja kuntapäättäjiä. Pääministeri Antti Rinne on tavattavissa Orimattilassa, Lahdessa ja Heinolassa.

Katso kaikki Toimintapäivän tapahtumat täältä: https://sdp.fi/fi/tulemme-tapaamaan-sinua-19-10/

Lisää tietoa Kansalaispaneelista täältä: https://sdp.fi/fi/vaikuta/kansalaispaneeli/

Järjestöpäällikkö Jenny Suominen, p. 050 491 1401
jenny.suominen@sdp.fi

Puoluesihteeri Antton Rönnholm, p. 040 506 7676
antton.ronnholm@sdp.fi

SDP Helsinki: Asuinalueiden eriarvoistuminen pysäytettävä! Tasa-arvo luo turvallisuutta.9.11.2019 15:16:00 EETTiedote

Helsingin sosialidemokraatit haluavat, että eriarvoistuminen pysäytetään kouluissa, terveydenhuollossa, kulttuurissa ja asuinalueilla. Tasapuolisesti kehittyvä kaupunki tukee yhteisöllisyyttä, turvallisuutta ja luo hyvinvointia. Tuloerojen kasvu ja muuttoliike uhkaavat jakaa kaupungin entistä vahvemmin hyväosaisten ja huono-osaisten alueisiin. Näin ei saa tapahtua!

Ministeri Marin kummeksuu Petteri Orpon lausuntoja9.10.2019 18:52:44 EESTTiedote

Liikenne- ja viestintäministeri Sanna Marin katsoo, että Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo antaa väärän todistuksen hallituksen raidepolitiikasta Aamulehden haastattelussaan 9. lokakuuta. Orpo väittää hallituksen jarruttavan raidehankkeita ja kritisoi erityisesti suunnitelmia Helsinki-Tampere-välin kehittämiseksi. Tosiasiassa hallituksen raideliikenteen panostukset ovat merkittävät. Jo kesäkuun lisätalousarviossa hallitus käynnisti useita tärkeitä raideinvestointeja. Esimerkiksi pääradalle osoitettiin suunnittelurahoitusta 11 miljoonaa euroa Helsinki-Tampere-yhteysvälin nopeuttamiseksi ja radan kapasiteetin parantamiseksi. Entinen valtiovarainministeri Orpo osoitti neljän vuoden aikana Tampere−Helsinki-välin nopean yhteyden suunnitteluun rahaa vain yhden miljoonan. - Rinteen hallitus on tehnyt ensimmäisinä viikkoinaan ja kuukausinaan enemmän yhteysvälin nopeuttamiseksi kuin Orpo koko viime kaudella, Marin sanoo. Lisäksi hallitus osoitti lisätalousarviossa pääradan parantamiseen ra