Mitä sinulla on sydämellä? Toimintapäivänä la 19.10. SDP liikkeellä ympäri Suomea

Viime vuoden lokakuussa ensimmäistä kertaa järjestetty SDP:n Toimintapäivä järjestetään jälleen lauantaina 19.10.2019. Päivän aikana SDP:n aktiivit aina pääministeristä kuntapäättäjiin ovat kohtaamassa ja kuuntelemassa ihmisiä lähes 40 paikkakunnalla.

- Päivän idea kiteytyy yhteen kysymykseen: Mitä sinulla on sydämellä? Puolueena haluamme olla läsnä ja kuulla mitä ihmisillä on meille kerrottavana, niin kasvotusten kuin SDP:n Kansalaispaneelin välityksellä, sanoo SDP:n puoluesihteeri Antton Rönnholm.

SDP:n Kansalaispaneeli tarjoaa ihmisille helpon ja suoran väylän vaikuttamiseen. Sen kautta voi lähettää viestin pääministeripuolueelle, vastata kyselyihin ja saada tietoa ajankohtaisista poliittisista asioista. Kansalaispaneelia voi käyttää verkkoselaimessa tai puhelimeen ladattavan sovelluksen kautta.

- Kansalaispaneelin kautta olemme keväällä pyytäneet ihmisten näkemyksiä esimerkiksi hallitusohjelmaan ja syksyllä talousarvioesitykseen. Tähän mennessä Kansalaispaneelin kautta on tullut ihmisiltä yli 90 000 vastausta. Kaikki viestit ja vastaukset ovat meille todella arvokkaita ja olemme niistä kiitollisia, sanoo Rönnholm.

Toimintapäivän aikana järjestetään yli 40 tapahtumaa ympäri maata ja niihin osallistuu SDP:n ministereitä, kansanedustajia ja kuntapäättäjiä. Pääministeri Antti Rinne on tavattavissa Orimattilassa, Lahdessa ja Heinolassa.

Katso kaikki Toimintapäivän tapahtumat täältä: https://sdp.fi/fi/tulemme-tapaamaan-sinua-19-10/

Lisää tietoa Kansalaispaneelista täältä: https://sdp.fi/fi/vaikuta/kansalaispaneeli/

Järjestöpäällikkö Jenny Suominen, p. 050 491 1401
jenny.suominen@sdp.fi

Puoluesihteeri Antton Rönnholm, p. 040 506 7676
antton.ronnholm@sdp.fi

Heinäluoma: Helsinki tyytyväinen soten erillisratkaisuun – rahoitusmallille kritiikkiä23.9.2020 18:50:52 EESTTiedote

Helsingin kaupunginvaltuusto käsittelee tänään kaupungin lausuntoa sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksesta. Sote-uudistuksen tavoitteena on kaventaa hyvinvointi- ja terveyseroja, turvata yhdenvertaiset ja laadukkaat sosiaali- ja terveyspalvelut sekä pelastustoimen palvelut kaikkialle Suomeen. Uudistuksella vastataan yhteiskunnallisiin muutoshaasteisiin, joihin on välttämätöntä löytää ratkaisut pian.

SDP:n varapuheenjohtaja, kehitysyhteistyö- ja ulkomaankauppaministeri Skinnari: Viennin tila vaatii toimia26.8.2020 18:17:33 EESTTiedote

SDP:n varapuheenjohtaja, ministeri Ville Skinnarin mukaan UPM:n uutinen Jämsän Kaipolan paperitehtaan sulkemisesta on vakava. Skinnarin mukaan on erittäin tärkeää aloittaa välittömästi toimet uusien työmahdollisuuksien kartoittamiseksi ja palveluiden tarjoamiseksi töitään menettäville henkilöille. Skinnari toteaa, että teollisuuden uudet tilaukset ovat laskeneet Suomessa voimakkaasti mutta vähemmän kuin Euroopassa laajemmin. Syynä tähän ovat erilaiset rajoitusratkaisut ja niiden onnistumiset keväällä. - Suomalaista teollisuutta turvaavat ratkaisut myös tänä korona-aikana ovat elinehto suomalaiselle työllisyydelle ja ihmisten työpaikoille. Tärkeä päätös on muun muassa se, että hallitus on sitoutunut laskemaan teollisuuden sähköveron EU:n minimiin. Päästöjä tullaan vähentämään leikkaamalla energiaveronpalautusta, mutta kokonaisuutena teollisuudelle syntyy vähintään kymmenien miljoonien säästöt hallituskaudella. Eniten hyötyy fossiilitonta sähköä käyttävä teollisuus, Skinnari sanoo. Skinn

Sanna Marinin linjapuhe SDP:n puoluekokouksessa 24.8.202024.8.2020 14:16:03 EESTTiedote

SDP:n puheenjohtajan Sanna Marinin linjapuhe Tampere 24.8.2020 Embargo kunnes puhe pidetty Muutokset puhuttaessa mahdollisia -- Meillä on yhteinen vastuu planeetastamme, kestävästä kehityksestä, yhteiskuntiemme kehittämisestä ja toisistamme. Toimimme yhdessä paremman tulevaisuuden saavuttamiseksi. Pystymme yhdessä toisiimme luottaen, demokratian keinoin ja rauhanomaisesti muuttamaan maailmaa. Kykenemme tekemään harkittuja valintoja ja vaikuttamaan elinympäristöömme. Sosialidemokraatit ovat osa kansainvälistä työväenliikettä. Olemme heikommassa asemassa olevien puolella ja pyrimme eriarvoisuuden ja osattomuuden poistamiseen. Haluamme luoda tulevaisuutta sosiaalisesti, ekologisesti ja taloudellisesti kestävän kehityksen varaan. Rakennamme rauhaa kansainvälisen yhteistyön keinoin ja pyrimme vahvistamaan demokratiaa ja oikeusvaltiota muiden samaa tavoittelevien kanssa. Kestävässä rauhan maailmassa ei turvauduta voimankäyttöön, vaan sopimuksiin ja yhteistyöhön. Tavoittelemme yhteiskuntaa, j