WolfcomWolfcom

MTV laajentaa uutistoimintaansa kaikilla jakelualustoilla

Suomen suurin kaupallinen uutismedia MTV tekee uutistarjonnalleen suurimman uudistuksen sitten 1990-luvun taitteen, jolloin aamu-uutiset aloittivat Huomenta Suomessa ja Kymmenen Uutiset sai rinnalleen Seitsemän Uutiset. Nyt MTV laajentaa uutistarjontansa digitaalisissa kanavissa ympärivuorokautiseksi ja päivittää uutisstudionsa ilmeen, teknologian ja toiminnallisuuden vastaamaan myös tulevaisuuden kuluttajien tarpeita.
MTV laajentaa uutistarjontansa digitaalisissa kanavissa ympärivuorokautiseksi ja päivittää uutisstudionsa ilmeen, teknologian ja toiminnallisuuden vastaamaan myös tulevaisuuden kuluttajien tarpeita. Maija Lehmusvirta ja Keijo Leppänen, MTV Uutiset. Kuva: MTV

Televisionkatselussa on tapahtumassa historian suurimpiin kuuluva muutos. Televisiota katsotaan enemmän ja monipuolisemmin kuin koskaan. MTV on yksi tämän kehityksen suomalaisista avaintekijöistä. Yhtiö tarjoaa jatkossa entistä enemmän uutis- ja ajankohtaissisältöä, jonka parissa voi viihtyä ajasta ja paikasta riippumatta.

”Muutos katsojasta kuluttajaksi tapahtuu juuri nyt, joten MTV haluaa tarjota kuluttajille parasta palvelua kaikilla jakelualustoilla. Strategiamme on olla ykkönen kaikessa mitä teemme. Lippulaivatuotteemme MTV Uutisten merkittävä sisällöllinen ja myös ilmeeltään vaikuttava uudistus vahvistaa asemaamme entisestään”, MTV:n toimitusjohtaja ja Mediahub Helsingin uusi hallituksen puheenjohtaja Jarkko Nordlund linjaa.

MTV Uutiset on MTV3-kanavan kruununjalokivi, joka tavoittaa päivittäin miljoonayleisön. Syksyn ja talven kuluessa MTV:n ympärivuorokautisen uutisvideotarjonnan määrä moninkertaistetaan. Samalla modernisoidaan uutisten ja ajankohtaissisältöjen palvelut, ilme ja studiot, mikä mahdollistaa entistä monipuolisemmat ja nopeammat uutislähetykset kaikissa kanavissa.

”Liikkuvan kuvan kulutus lisääntyy hurjaa vauhtia, joten meidän tulee varmistaa, että myös me liikumme tapahtumien mukana ja kerromme asiantuntevasti, mistä on kulloinkin kysymys”, MTV Uutisten vastaava päätoimittaja ja Mediahub Helsingin toimitusjohtaja Tomi Einonen perustelee ja jatkaa: ”Voimme myös olla ylpeitä siitä, että rakennamme Suomeen maailmanluokan studiot, jotka mahdollistavat näyttävän uutiskerronnan televisiossa ja ketterän uutisoinnin kaikilla digitaalisilla alustoilla.”

Uudistus näkyy konkreettisesti kaikilla MTV:n jakelualustoilla. Luvassa on useita uusia uutis- ja ajankohtaissisältöjä televisioon ja MTV:n digitaalisiin palveluihin. Suorien lähetysten määrä moninkertaistuu ja MTV:n uutispalvelu muuttuu aiempaa reaaliaikaisemmaksi. Alkuvuonna 2019 lanseerataan uusi digitaalinen MTV Uutiset Live, joka palvelee kuluttajia reaaliaikaisesti ympäri vuorokauden. Sisällön lisääntyessä myös uutisten tekijäjoukkoa vahvistetaan uusilla rekrytoinneilla.

”Kehitämme uutis- ja ajankohtaispalveluamme nykyajan mediakuluttajan tarpeiden mukaisesti. Tavoitteena on nousta kotimaisten uutisvideopalveluiden kärkipaikalle. Samalla huolehdimme Suomen arvostetuimpiin kuuluvan uutisbrändin suosion ja laadun jatkuvuudesta televisiouutisten katsojia unohtamatta”, uutis- ja ajankohtaissisältöjen uudistusprojektista vastaava MTV:n ohjelmapäällikkö Jyrki Huotari määrittelee.

Katsojatutkimukset osoittavat, että suomalaiset janoavat laadukasta ja luotettavaa kotimaista uutissisältöä ikäryhmästä riippumatta. MTV3-kanavan uutisia ja ajankohtaisohjelmistoa katsoo televisiosta päivittäin 1,33 miljoonaa ihmistä. Kuukauden aikana muun muassa Huomenta Suomi, Seitsemän ja Kymmenen uutiset, Sää sekä Tulosruutu tavoittavat lähes neljä miljoonaa katsojaa. Digitaalisilla alustoilla MTV tavoittaa kuukaudessa yli 2,5 miljoonaa suomalaista.

MTV:n uudet uutis- ja ajankohtaissisällöt ja esityskanavat

MTVuutiset.fi

MTVuutiset.fi korvaa MTV.fi-palvelun syksyn 2018 aikana. Palvelun käyttöliittymä ja ulkoasu uudistuvat. Palveluun tulee myös uusia reaaliaikaisia uutissisältöjä. MTV Uutiset -mobiilisovellus päivittyy myöhemmin.

MTV-suoratoistopalvelu

Nykyisen nettitv:n MTV Katsomon uudeksi nimeksi tulee loppuvuodesta MTV ja osoitteeksi MTV.fi. Uutisten rooli palvelussa kasvaa ja uutissisällön määrä moninkertaistuu, kun MTV Uutiset LIVE tuodaan palveluun alkuvuodesta 2019.

Uudet sisällöt

MTV Uutiset Live

MTV Uutiset Live on ympärivuorokautinen uutispalvelu, jota voi katsoa ensi vuoden alusta lähtien MTV.fi- ja MTVuutiset.fi-sivustoilta ja mobiilisovelluksesta sekä C More -suoratoistopalvelusta.

Uutis- ja ajankohtaisohjelmat

MTV Uutisten toimittajat saavat lisää uusia ajankohtaisohjelmia. Ensimmäisenä aloittavat uutisankkuri Kirsi Alm-Siiran ja juontaja Nina Rahkolan yhteinen keskusteluohjelma Studio sekä uutisankkuri Jaakko Loikkasen Asian ytimessä.

MTV3-kanavan uutis- ja ajankohtaisohjelmat (mm. Huomenta Suomi, Seitsemän ja Kymmenen uutiset, Sää ja Tulosruutu) saavat loppuvuodesta uudet ilmeet ja studiot. Samalla Huomenta Suomi palaa Helsingin keskustasta Pasilan Pöllölaakson uusiin uutisstudioihin.

MTV Uutisten tuotanto

Mediahub Helsinki Oy tuottaa MTV:n päivittäiset uutis- ja ajankohtaissisällöt MTV3-kanavalle, Tekstikanavalle sekä kaikille MTV:n digitaalisille julkaisualustoille. Lisäksi Mediahub tuottaa kaupallisia sisältöjä MTV:lle ja muille asiakkailleen.

Jarkko Nordlund, toimitusjohtaja, MTV ja hallituksen puheenjohtaja, Mediahub Helsinki Oy
+358 10 300 300, jarkko.nordlund@mtv.fi
Tomi Einonen, vastaava päätoimittaja, MTV Uutiset ja toimitusjohtaja, Mediahub Helsinki Oy
+358 400 751582, tomi.einonen@mtv.fi
Jyrki Huotari, ohjelmapäällikkö, uutis- ja ajankohtaissisällöt, MTV
+358 10 300 300, jyrki.huotari@mtv.fi

Aino Huilaja ja Jaakko Loikkanen, MTV Uutiset. Kuva: MTV

Suomen suurin kaupallinen uutismedia MTV tekee uutistarjonnalleen suurimman uudistuksen sitten 1990-luvun taitteen laajentaen uutistarjontansa digitaalisissa kanavissa ympärivuorokautiseksi ja päivittäen uutisstudionsa ilmeen, teknologian ja toiminnallisuuden. ”Strategiamme on olla ykkönen kaikessa mitä teemme. Lippulaivatuotteemme MTV Uutisten merkittävä sisällöllinen ja myös ilmeeltään vaikuttava uudistus vahvistaa asemaamme entisestään”, MTV:n toimitusjohtaja ja Mediahub Helsingin uusi hallituksen puheenjohtaja Jarkko Nordlund linjaa.
MTV Uutisten vastaava päätoimittaja ja Mediahub Oy:n  toimitusjohtaja Tomi Einonen.
MTV Uutisten vastaava päätoimittaja ja Mediahub Oy:n toimitusjohtaja Tomi Einonen.
Ripsa Koskinen-Papunen, MTV Uutiset. Kuva: MTV
Jaakko Loikkanen, MTV Uutiset. Kuva: MTV
Keijo Leppänen, MTV Uutiset. Kuva: MTV
Kirsi Alm-Siira, MTV Uutiset. Kuva: MTV
Maija Lehmusvirta, MTV Uutiset. Kuva: MTV

Korkeavuorenkatu 1 B 11

Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland

Korkeavuorenkatu 1 B 11, 00140 Helsinki

Näyttelijä Peter Franzénille uusi rooli juoma-alalla25.4.2024 12:22:27 EEST | Tiedote

Vuosi sitten esitelty suomalainen Lingoncello-käsityölikööri panostaa kansainvälistymiseen näyttelijätähti Peter Franzénin avulla. Lingoncello kuuluu kansainvälisessä kasvussa olevaan cello-juomien kategoriaan, jonka tunnetuin edustaja on italialainen limoncello. Suomessa keksitty ja kotimaisista puolukoista valmistettu likööri haastaa markkinaa pohjoisen tyylikkyydellä, laadulla ja ainutlaatuisella maulla. Suomen kansainvälisesti menestyneimpiin kuuluva näyttelijä Peter Franzén tulee vauhdittamaan Lingoncellon koti- ja kansainvälistä kasvua liittymällä juoman innovoineen Mother’s Milk Beveragesin osakkaaksi. Yhtiö on kehittänyt myös kulttimainetta nauttivan Puolustuslaitos-juomaperheen.

Keväisiä elämyksiä Virossa10.4.2024 13:00:41 EEST | Tiedote

Keväällä luonto herää eloon ja ensimmäiset auringonsäteet kutsuvat ulkoilmaan pitkän ja pimeän talven jälkeen. Muuttolinnut palaavat pohjoiseen etsimään kumppania ja pesäpaikkaa tositarkoituksella. Keväisin myös viherpeukaloa syyhyttää päästä työntämään sormensa multaan ja seuraamaan uuden kasvun ihmettä. Mutta ennen varsinaisen kevään tuloa Viron alavat suomaat käyvät läpi niin kutsutun viidennen vuodenajan, joka on täynnä luonnonihmeitä. Kokosimme vinkkejä ainutlaatuisiin luontoelämyksiin keväisessä Virossa.

Menevä sähköisti Tampereen taksimarkkinan Tesloilla ja 5€ kyydeillä4.4.2024 10:00:12 EEST | Tiedote

Kotimainen Menevä taksipalvelu aloitti toiminnan Tampereella ja toi kaupungin katukuvaan sähköautoista koostuvan taksilaivueen. 12 Teslan voimin Tampereella huhtikuun 4. aloittanut Suomen suurin taksialan yhtiö on uusi vaihtoehto vähäpäästöistä ja laadukasta kyytiä arvostavalle matkustajalle. Menevän voi helpoiten tilata sovelluksella, jossa Tampereen kyytien kiinteät hinnat alkavat viidestä eurosta ja ovat kiireisimpäänkin aikaan kaupungin keskustan alueen taksitolppia edullisempi.