WolfcomWolfcom

MTV laajentaa uutistoimintaansa kaikilla jakelualustoilla

Suomen suurin kaupallinen uutismedia MTV tekee uutistarjonnalleen suurimman uudistuksen sitten 1990-luvun taitteen, jolloin aamu-uutiset aloittivat Huomenta Suomessa ja Kymmenen Uutiset sai rinnalleen Seitsemän Uutiset. Nyt MTV laajentaa uutistarjontansa digitaalisissa kanavissa ympärivuorokautiseksi ja päivittää uutisstudionsa ilmeen, teknologian ja toiminnallisuuden vastaamaan myös tulevaisuuden kuluttajien tarpeita.

MTV laajentaa uutistarjontansa digitaalisissa kanavissa ympärivuorokautiseksi ja päivittää uutisstudionsa ilmeen, teknologian ja toiminnallisuuden vastaamaan myös tulevaisuuden kuluttajien tarpeita. Maija Lehmusvirta ja Keijo Leppänen, MTV Uutiset. Kuva: MTV

Televisionkatselussa on tapahtumassa historian suurimpiin kuuluva muutos. Televisiota katsotaan enemmän ja monipuolisemmin kuin koskaan. MTV on yksi tämän kehityksen suomalaisista avaintekijöistä. Yhtiö tarjoaa jatkossa entistä enemmän uutis- ja ajankohtaissisältöä, jonka parissa voi viihtyä ajasta ja paikasta riippumatta.

”Muutos katsojasta kuluttajaksi tapahtuu juuri nyt, joten MTV haluaa tarjota kuluttajille parasta palvelua kaikilla jakelualustoilla. Strategiamme on olla ykkönen kaikessa mitä teemme. Lippulaivatuotteemme MTV Uutisten merkittävä sisällöllinen ja myös ilmeeltään vaikuttava uudistus vahvistaa asemaamme entisestään”, MTV:n toimitusjohtaja ja Mediahub Helsingin uusi hallituksen puheenjohtaja Jarkko Nordlund linjaa.

MTV Uutiset on MTV3-kanavan kruununjalokivi, joka tavoittaa päivittäin miljoonayleisön. Syksyn ja talven kuluessa MTV:n ympärivuorokautisen uutisvideotarjonnan määrä moninkertaistetaan. Samalla modernisoidaan uutisten ja ajankohtaissisältöjen palvelut, ilme ja studiot, mikä mahdollistaa entistä monipuolisemmat ja nopeammat uutislähetykset kaikissa kanavissa.

”Liikkuvan kuvan kulutus lisääntyy hurjaa vauhtia, joten meidän tulee varmistaa, että myös me liikumme tapahtumien mukana ja kerromme asiantuntevasti, mistä on kulloinkin kysymys”, MTV Uutisten vastaava päätoimittaja ja Mediahub Helsingin toimitusjohtaja Tomi Einonen perustelee ja jatkaa: ”Voimme myös olla ylpeitä siitä, että rakennamme Suomeen maailmanluokan studiot, jotka mahdollistavat näyttävän uutiskerronnan televisiossa ja ketterän uutisoinnin kaikilla digitaalisilla alustoilla.”

Uudistus näkyy konkreettisesti kaikilla MTV:n jakelualustoilla. Luvassa on useita uusia uutis- ja ajankohtaissisältöjä televisioon ja MTV:n digitaalisiin palveluihin. Suorien lähetysten määrä moninkertaistuu ja MTV:n uutispalvelu muuttuu aiempaa reaaliaikaisemmaksi. Alkuvuonna 2019 lanseerataan uusi digitaalinen MTV Uutiset Live, joka palvelee kuluttajia reaaliaikaisesti ympäri vuorokauden. Sisällön lisääntyessä myös uutisten tekijäjoukkoa vahvistetaan uusilla rekrytoinneilla.

”Kehitämme uutis- ja ajankohtaispalveluamme nykyajan mediakuluttajan tarpeiden mukaisesti. Tavoitteena on nousta kotimaisten uutisvideopalveluiden kärkipaikalle. Samalla huolehdimme Suomen arvostetuimpiin kuuluvan uutisbrändin suosion ja laadun jatkuvuudesta televisiouutisten katsojia unohtamatta”, uutis- ja ajankohtaissisältöjen uudistusprojektista vastaava MTV:n ohjelmapäällikkö Jyrki Huotari määrittelee.

Katsojatutkimukset osoittavat, että suomalaiset janoavat laadukasta ja luotettavaa kotimaista uutissisältöä ikäryhmästä riippumatta. MTV3-kanavan uutisia ja ajankohtaisohjelmistoa katsoo televisiosta päivittäin 1,33 miljoonaa ihmistä. Kuukauden aikana muun muassa Huomenta Suomi, Seitsemän ja Kymmenen uutiset, Sää sekä Tulosruutu tavoittavat lähes neljä miljoonaa katsojaa. Digitaalisilla alustoilla MTV tavoittaa kuukaudessa yli 2,5 miljoonaa suomalaista.

MTV:n uudet uutis- ja ajankohtaissisällöt ja esityskanavat

MTVuutiset.fi

MTVuutiset.fi korvaa MTV.fi-palvelun syksyn 2018 aikana. Palvelun käyttöliittymä ja ulkoasu uudistuvat. Palveluun tulee myös uusia reaaliaikaisia uutissisältöjä. MTV Uutiset -mobiilisovellus päivittyy myöhemmin.

MTV-suoratoistopalvelu

Nykyisen nettitv:n MTV Katsomon uudeksi nimeksi tulee loppuvuodesta MTV ja osoitteeksi MTV.fi. Uutisten rooli palvelussa kasvaa ja uutissisällön määrä moninkertaistuu, kun MTV Uutiset LIVE tuodaan palveluun alkuvuodesta 2019.

Uudet sisällöt

MTV Uutiset Live

MTV Uutiset Live on ympärivuorokautinen uutispalvelu, jota voi katsoa ensi vuoden alusta lähtien MTV.fi- ja MTVuutiset.fi-sivustoilta ja mobiilisovelluksesta sekä C More -suoratoistopalvelusta.

Uutis- ja ajankohtaisohjelmat

MTV Uutisten toimittajat saavat lisää uusia ajankohtaisohjelmia. Ensimmäisenä aloittavat uutisankkuri Kirsi Alm-Siiran ja juontaja Nina Rahkolan yhteinen keskusteluohjelma Studio sekä uutisankkuri Jaakko Loikkasen Asian ytimessä.

MTV3-kanavan uutis- ja ajankohtaisohjelmat (mm. Huomenta Suomi, Seitsemän ja Kymmenen uutiset, Sää ja Tulosruutu) saavat loppuvuodesta uudet ilmeet ja studiot. Samalla Huomenta Suomi palaa Helsingin keskustasta Pasilan Pöllölaakson uusiin uutisstudioihin.

MTV Uutisten tuotanto

Mediahub Helsinki Oy tuottaa MTV:n päivittäiset uutis- ja ajankohtaissisällöt MTV3-kanavalle, Tekstikanavalle sekä kaikille MTV:n digitaalisille julkaisualustoille. Lisäksi Mediahub tuottaa kaupallisia sisältöjä MTV:lle ja muille asiakkailleen.

Jarkko Nordlund, toimitusjohtaja, MTV ja hallituksen puheenjohtaja, Mediahub Helsinki Oy
+358 10 300 300, jarkko.nordlund@mtv.fi
Tomi Einonen, vastaava päätoimittaja, MTV Uutiset ja toimitusjohtaja, Mediahub Helsinki Oy
+358 400 751582, tomi.einonen@mtv.fi
Jyrki Huotari, ohjelmapäällikkö, uutis- ja ajankohtaissisällöt, MTV
+358 10 300 300, jyrki.huotari@mtv.fi

Aino Huilaja ja Jaakko Loikkanen, MTV Uutiset. Kuva: MTV

Suomen suurin kaupallinen uutismedia MTV tekee uutistarjonnalleen suurimman uudistuksen sitten 1990-luvun taitteen laajentaen uutistarjontansa digitaalisissa kanavissa ympärivuorokautiseksi ja päivittäen uutisstudionsa ilmeen, teknologian ja toiminnallisuuden. ”Strategiamme on olla ykkönen kaikessa mitä teemme. Lippulaivatuotteemme MTV Uutisten merkittävä sisällöllinen ja myös ilmeeltään vaikuttava uudistus vahvistaa asemaamme entisestään”, MTV:n toimitusjohtaja ja Mediahub Helsingin uusi hallituksen puheenjohtaja Jarkko Nordlund linjaa.
MTV Uutisten vastaava päätoimittaja ja Mediahub Oy:n  toimitusjohtaja Tomi Einonen.
MTV Uutisten vastaava päätoimittaja ja Mediahub Oy:n toimitusjohtaja Tomi Einonen.
Ripsa Koskinen-Papunen, MTV Uutiset. Kuva: MTV
Jaakko Loikkanen, MTV Uutiset. Kuva: MTV
Keijo Leppänen, MTV Uutiset. Kuva: MTV
Kirsi Alm-Siira, MTV Uutiset. Kuva: MTV
Maija Lehmusvirta, MTV Uutiset. Kuva: MTV

Naughty BRGR automatisoi ravintoloidensa omavalvonnan20.9.2018 14:17Tiedote

Suomen parhaita hampurilaisia tarjoava Naughty BRGR -ravintolaketju on valinnut kotimaisen Fredman Groupin toimittamat digitaaliset omavalvonta- ja johtamispalvelut varmistamaan ravintoloidensa ruokaturvallisuutta ja vähentämään hävikkiä. Fredmanin älykkäät keittiönjohtamispalvelut automatisoivat ravintoloiden arkirutiineja ja helpottavat keittiöhenkilökunnan työtä minimoimalla ruoanlaittoon ja asiakaspalveluun kuulumattomia toimenpiteitä.

Muutos Tanskan kuninkaalliseen vierailuun: Hänen kuninkaallinen korkeutensa kruununprinsessa saapuu vierailulle Suomeen 13.-14. syyskuuta.4.9.2018 15:33Tiedote

Hänen kuninkaallinen korkeutensa Tanskan kruununprinssi joutuu kirurgisen operaation vuoksi perumaan viralliset tehtävänsä kahden viikon ajalta. Tämän johdosta Hänen kuninkaallinen korkeutensa Tanskan kruununprinsessa saapuu aiemmin julkistetun ohjelman mukaisesti viralliselle vierailulle Helsinkiin ja Turkuun 13.-14. syyskuuta.

Kutsu medialle: Elements of AI verkkokurssin suorittaneiden valmistujaisseremonia Helsingin yliopistolla, juhlapuhujana Sauli Niinistö3.9.2018 09:48Tiedote

Helsingin yliopisto ja Reaktor esittelivät keväällä avoimen koulutusohjelman tekoäly-osaamisen laajentamiseksi. Verkkokurssille on tällä hetkellä ilmoittautunut noin 90 000 ihmistä ympäri maailmaa ja se on noussut Suomen suosituimpien kurssien joukkoon neljässä kuukaudessa. Reaktor ja Helsingin yliopisto järjestävät ensimmäisille valmistuneille valmistujaisjuhlan Helsingin yliopiston juhlasalissa torstaina 6.9.2018. Tilaisuudessa julkistetaan lisäksi kurssin suomenkielinen versio. Juhlapuheen kurssilaisille pitää tasavallan presidentti Sauli Niinistö.

Tanskan kruununprinssi saapuu syyskuussa Suomeen, vierailee Helsingissä ja Turussa 13.-14.9.31.8.2018 11:02Tiedote

Tanska ja Suomi juhlistavat diplomaattisten suhteidensa 100. vuotta, minkä kunniaksi Hänen kuninkaallinen korkeutensa Tanskan kruununprinssi saapuu vierailulle Suomeen 13.-14. syyskuuta. Vierailun aikana kruununprinssi osallistuu Helsingin kaupungintalolla järjestettävään kestävään kaupunkisuunnittelun asiantuntijaseminaariin ja maiden lämpimiä suhteita juhlistavaan illallistilaisuuteen Finlandia-talolla, esittelee medialle tanskalaisen ruokatuotannon parhaita paloja, ja vierailee Turun telakalla.

Susa Valviosta MTV:n markkinointijohtaja6.7.2018 08:31Tiedote

MTV Oy:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan markkinointijohtajaksi ja kyseisen liiketoimintaryhmän johtoryhmän jäseneksi on nimitetty 13.8.2018 alkaen Susa Valvio. Valvion vastuulla on jatkossa myös MTV Oy:n yritysviestintä. Valvio siirtyy MTV:lle IBM Suomen markkinointi- ja viestintäjohtajan tehtävästä. Yli 15 vuotta IBM:llä työskennellyt Susa Valvio tuo televisioyhtiöön lisää vahvaa mainostajan ja kuluttajan tuntemusta sekä dataohjautuvan sisällön mahdollisuuksien ymmärrystä. Valvion visiona on vahvistaa MTV:n markkinajohtajan asemaa kasvattamalla kanavan luomista ilmiöistä entistä parempia mahdollisuuksia myös mainostajille.