Wolfcom

MTV uudistaa toimintamalliaan, Johannes Leppänen operatiiviseksi johtajaksi

Jaa
MTV uudistaa organisaatiotaan ja tiivistää kahden erillisen liiketoimintansa yhteistyötä. Mainosrahoitteisen ja kuluttajarahoitteisen liiketoimintayksikön sijaan tulosvastuun ottaa yksi operatiivinen johtaja, joksi nimitetään Johannes Leppänen.
MTV yksinkertaistaa toimintamalliaan ja luopuu kahden erillisen liiketoimintayksikön mallistaan. Mainosrahoitteisen ja kuluttajarahoitteisen liiketoiminnan sijaan tulosvastuun ottaa yksi operatiivinen johtaja ja MTV:n myyntiorganisaation tueksi rekrytoidaan kaupallinen johtaja.
MTV yksinkertaistaa toimintamalliaan ja luopuu kahden erillisen liiketoimintayksikön mallistaan. Mainosrahoitteisen ja kuluttajarahoitteisen liiketoiminnan sijaan tulosvastuun ottaa yksi operatiivinen johtaja ja MTV:n myyntiorganisaation tueksi rekrytoidaan kaupallinen johtaja.

Tuodakseen perinteisen mainosrahoitteisen televisioliiketoimintansa rinnalle myös täysimittaisen kuluttajamaksullisen sisältöpalvelun, otti MTV kaksi vuotta sitten käyttöönsä kahden liiketoimintayksikön mallin. Molemmat yksiköt ovat saavuttaneet tavoitteensa, joten MTV voi suunnitelmansa mukaisesti suoraviivaistaa toimintarakennettaan. Operatiiviseksi johtajaksi nimitetään aiemmin kuluttajarahoitteisen liiketoimintayksikön vetäjänä toiminut Johannes Leppänen. MTV:n myyntiorganisaatioon rekrytoidaan uusi kaupallinen johtaja, joka tulee keskittymään mainostajiin suoraan ja samalla syventämään myös yhteistyötä mediatoimistojen kanssa.

MTV:n mainosrahoitteista liiketoimintaa johtanut Sami Vikback jättää keväällä toimensa Pöllölaaksossa ja siirtyy takaisin Ruotsiin.

”Olemme kahdessa vuodessa saavuttaneet paljon enemmän, kuin mitä olisin uskaltanut odottaa. Seitsemän vuoden pituisen kuivan kauden jälkeen tuloksemme on kasvussa ja mainoskanavatarjontamme sekä tavoittavuutemme häikäisevässä iskussa. Tämän päivän MTV on vahvempi ja viisaampi kuin aikoihin, joten nyt on sopiva hetki yhdistää liiketoimintayksikkömme ja keskittyä koko talon voimin palvelemaan katsojasta aktiiviseksi kuluttajaksi muuttuneita suomalaisia ja heidän huomiostaan kisaavia mainostaja-asiakkaitamme”, taustoittaa MTV:llä maaliskuun loppuun jatkava Sami Vikback.

 ”Kuluva syksy on konkretisoinut kaksi vuotta sitten asettamamme tavoitteen. Ohjelmistossamme on imua ja katselussa päihitämme kilpailijamme kirkkaasti. Numerot osoittavat, että suomalaiset paitsi viihtyvät monipuolisesti kaikissa palveluissamme, myös mainosmyynnissämme on saavutettu hienoja tuloksia”, iloitsee MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund ja jatkaa: ”Kahden organisaatiomallin rakenne on mahdollistanut sekä mainos- että kuluttajarahoitteisille palveluillemme uudistamis- ja kehittämisrauhan. Nyt tehtävä muutos ketteröittää toimintaamme entisestään ja tuo päätöksentekoa organisaatiossa alemmaksi.”

Organisaatiomuutoksen myötä kanavajohtaja Jaana Pasonen vastaa kaikista MTV:n kanavien ja palveluiden sisällöistä ja niiden tuottavuudesta, johtaja Saara Pekkonen vastaa digitaalisista palveluista ja asiakaspolusta, markkinointi- ja viestintäjohtaja Susa Valvio vastaa kaikkien MTV:n kanavien ja palveluiden brändeistä, markkinoinnista ja viestinnästä ja Emmi Vainionpää jatkaa maksutelevision johtajana vastuullaan jatkossa kaikki MTV:n jakelu. Jaana, Saara, Susa ja Emmi raportoivat rooleissaan Johannes Leppäselle.

MTV:n johtoryhmä

  • Jarkko Nordlund, toimitusjohtaja
  • Johannes Leppänen, operatiivinen johtaja  
  • Marko Karvo, sisältöjohtaja
  • Anna-Reetta Kangasmaa, strategiajohtaja
  • Marina Ruohonen, talousjohtaja
  • Risto Koivula, teknologiajohtaja
  • Sami Vikback, liiketoimintajohtaja (toistaiseksi)

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätietoja:
Jarkko Nordlund, toimitusjohtaja, MTV Oy p. 010 300 5497, jarkko.nordlund@mtv.fi
Johannes Leppänen, operatiivinen johtaja, MTV Oy, p. 010 300 5497, johannes.leppanen@mtv.fi

Kuvat

MTV yksinkertaistaa toimintamalliaan ja luopuu kahden erillisen liiketoimintayksikön mallistaan. Mainosrahoitteisen ja kuluttajarahoitteisen liiketoiminnan sijaan tulosvastuun ottaa yksi operatiivinen johtaja ja MTV:n myyntiorganisaation tueksi rekrytoidaan kaupallinen johtaja.
MTV yksinkertaistaa toimintamalliaan ja luopuu kahden erillisen liiketoimintayksikön mallistaan. Mainosrahoitteisen ja kuluttajarahoitteisen liiketoiminnan sijaan tulosvastuun ottaa yksi operatiivinen johtaja ja MTV:n myyntiorganisaation tueksi rekrytoidaan kaupallinen johtaja.
Lataa
”Tärkeimmät mittarimme osoittavat nyt oikeaan suuntaan. Kuluttajapuolella olemme vahvassa kasvussa ja Sami Vikbackin johtaman tiimin huikean ammattitaidon ansiosta mainosrahoitteisen puolemme katselu ja myynti ovat vahvassa iskussa. Tästä on todella hienoa päästä rakentamaan kaikkien palveluidemme yhteistä tulevaisuutta”, iloitsee MTV:n uusi operatiivinen johtaja Johannes Leppänen.
”Tärkeimmät mittarimme osoittavat nyt oikeaan suuntaan. Kuluttajapuolella olemme vahvassa kasvussa ja Sami Vikbackin johtaman tiimin huikean ammattitaidon ansiosta mainosrahoitteisen puolemme katselu ja myynti ovat vahvassa iskussa. Tästä on todella hienoa päästä rakentamaan kaikkien palveluidemme yhteistä tulevaisuutta”, iloitsee MTV:n uusi operatiivinen johtaja Johannes Leppänen.
Lataa
"Televisiota katsotaan nyt enemmän ja monipuolisemmin kuin koskaan, ajasta ja paikasta riippumatta. Muutoksessa pärjäämiseksi tekemämme valinnat palveluidemme kehittämiseksi ovat osoittautuneet oikeiksi: ohjelmistossamme on valtavasti imua ja päihitämme kilpailijamme katselussa ja tavoittavuudessa kirkkaasti niin perinteisessä lineaarisessa televisiossa, kuin myös digipuolella. Palvelumme ovat tikissä ja nyt voimme keskittyä pitämään huolta niiden parissa viihtyvistä kuluttajista sekä toimintamme ylläpitävistä mainostaja-asiakkaistamme", iloitsee MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund.
"Televisiota katsotaan nyt enemmän ja monipuolisemmin kuin koskaan, ajasta ja paikasta riippumatta. Muutoksessa pärjäämiseksi tekemämme valinnat palveluidemme kehittämiseksi ovat osoittautuneet oikeiksi: ohjelmistossamme on valtavasti imua ja päihitämme kilpailijamme katselussa ja tavoittavuudessa kirkkaasti niin perinteisessä lineaarisessa televisiossa, kuin myös digipuolella. Palvelumme ovat tikissä ja nyt voimme keskittyä pitämään huolta niiden parissa viihtyvistä kuluttajista sekä toimintamme ylläpitävistä mainostaja-asiakkaistamme", iloitsee MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Wolfcom
Korkeavuorenkatu 1 B 11
00140 Helsinki

+358400579653http://www.wolfcom.fi/

Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland

Korkeavuorenkatu 1 B 11, 00140 Helsinki

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Wolfcom

Näyttelijä Peter Franzénille uusi rooli juoma-alalla25.4.2024 12:22:27 EEST | Tiedote

Vuosi sitten esitelty suomalainen Lingoncello-käsityölikööri panostaa kansainvälistymiseen näyttelijätähti Peter Franzénin avulla. Lingoncello kuuluu kansainvälisessä kasvussa olevaan cello-juomien kategoriaan, jonka tunnetuin edustaja on italialainen limoncello. Suomessa keksitty ja kotimaisista puolukoista valmistettu likööri haastaa markkinaa pohjoisen tyylikkyydellä, laadulla ja ainutlaatuisella maulla. Suomen kansainvälisesti menestyneimpiin kuuluva näyttelijä Peter Franzén tulee vauhdittamaan Lingoncellon koti- ja kansainvälistä kasvua liittymällä juoman innovoineen Mother’s Milk Beveragesin osakkaaksi. Yhtiö on kehittänyt myös kulttimainetta nauttivan Puolustuslaitos-juomaperheen.

Keväisiä elämyksiä Virossa10.4.2024 13:00:41 EEST | Tiedote

Keväällä luonto herää eloon ja ensimmäiset auringonsäteet kutsuvat ulkoilmaan pitkän ja pimeän talven jälkeen. Muuttolinnut palaavat pohjoiseen etsimään kumppania ja pesäpaikkaa tositarkoituksella. Keväisin myös viherpeukaloa syyhyttää päästä työntämään sormensa multaan ja seuraamaan uuden kasvun ihmettä. Mutta ennen varsinaisen kevään tuloa Viron alavat suomaat käyvät läpi niin kutsutun viidennen vuodenajan, joka on täynnä luonnonihmeitä. Kokosimme vinkkejä ainutlaatuisiin luontoelämyksiin keväisessä Virossa.

Menevä sähköisti Tampereen taksimarkkinan Tesloilla ja 5€ kyydeillä4.4.2024 10:00:12 EEST | Tiedote

Kotimainen Menevä taksipalvelu aloitti toiminnan Tampereella ja toi kaupungin katukuvaan sähköautoista koostuvan taksilaivueen. 12 Teslan voimin Tampereella huhtikuun 4. aloittanut Suomen suurin taksialan yhtiö on uusi vaihtoehto vähäpäästöistä ja laadukasta kyytiä arvostavalle matkustajalle. Menevän voi helpoiten tilata sovelluksella, jossa Tampereen kyytien kiinteät hinnat alkavat viidestä eurosta ja ovat kiireisimpäänkin aikaan kaupungin keskustan alueen taksitolppia edullisempi.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye