MTV uudistaa toimintamalliaan, Johannes Leppänen operatiiviseksi johtajaksi

MTV uudistaa organisaatiotaan ja tiivistää kahden erillisen liiketoimintansa yhteistyötä. Mainosrahoitteisen ja kuluttajarahoitteisen liiketoimintayksikön sijaan tulosvastuun ottaa yksi operatiivinen johtaja, joksi nimitetään Johannes Leppänen.

MTV yksinkertaistaa toimintamalliaan ja luopuu kahden erillisen liiketoimintayksikön mallistaan. Mainosrahoitteisen ja kuluttajarahoitteisen liiketoiminnan sijaan tulosvastuun ottaa yksi operatiivinen johtaja ja MTV:n myyntiorganisaation tueksi rekrytoidaan kaupallinen johtaja.

Tuodakseen perinteisen mainosrahoitteisen televisioliiketoimintansa rinnalle myös täysimittaisen kuluttajamaksullisen sisältöpalvelun, otti MTV kaksi vuotta sitten käyttöönsä kahden liiketoimintayksikön mallin. Molemmat yksiköt ovat saavuttaneet tavoitteensa, joten MTV voi suunnitelmansa mukaisesti suoraviivaistaa toimintarakennettaan. Operatiiviseksi johtajaksi nimitetään aiemmin kuluttajarahoitteisen liiketoimintayksikön vetäjänä toiminut Johannes Leppänen. MTV:n myyntiorganisaatioon rekrytoidaan uusi kaupallinen johtaja, joka tulee keskittymään mainostajiin suoraan ja samalla syventämään myös yhteistyötä mediatoimistojen kanssa.

MTV:n mainosrahoitteista liiketoimintaa johtanut Sami Vikback jättää keväällä toimensa Pöllölaaksossa ja siirtyy takaisin Ruotsiin.

”Olemme kahdessa vuodessa saavuttaneet paljon enemmän, kuin mitä olisin uskaltanut odottaa. Seitsemän vuoden pituisen kuivan kauden jälkeen tuloksemme on kasvussa ja mainoskanavatarjontamme sekä tavoittavuutemme häikäisevässä iskussa. Tämän päivän MTV on vahvempi ja viisaampi kuin aikoihin, joten nyt on sopiva hetki yhdistää liiketoimintayksikkömme ja keskittyä koko talon voimin palvelemaan katsojasta aktiiviseksi kuluttajaksi muuttuneita suomalaisia ja heidän huomiostaan kisaavia mainostaja-asiakkaitamme”, taustoittaa MTV:llä maaliskuun loppuun jatkava Sami Vikback.

”Kuluva syksy on konkretisoinut kaksi vuotta sitten asettamamme tavoitteen. Ohjelmistossamme on imua ja katselussa päihitämme kilpailijamme kirkkaasti. Numerot osoittavat, että suomalaiset paitsi viihtyvät monipuolisesti kaikissa palveluissamme, myös mainosmyynnissämme on saavutettu hienoja tuloksia”, iloitsee MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund ja jatkaa: ”Kahden organisaatiomallin rakenne on mahdollistanut sekä mainos- että kuluttajarahoitteisille palveluillemme uudistamis- ja kehittämisrauhan. Nyt tehtävä muutos ketteröittää toimintaamme entisestään ja tuo päätöksentekoa organisaatiossa alemmaksi.”

Organisaatiomuutoksen myötä kanavajohtaja Jaana Pasonen vastaa kaikista MTV:n kanavien ja palveluiden sisällöistä ja niiden tuottavuudesta, johtaja Saara Pekkonen vastaa digitaalisista palveluista ja asiakaspolusta, markkinointi- ja viestintäjohtaja Susa Valvio vastaa kaikkien MTV:n kanavien ja palveluiden brändeistä, markkinoinnista ja viestinnästä ja Emmi Vainionpää jatkaa maksutelevision johtajana vastuullaan jatkossa kaikki MTV:n jakelu. Jaana, Saara, Susa ja Emmi raportoivat rooleissaan Johannes Leppäselle.

MTV:n johtoryhmä

• Jarkko Nordlund, toimitusjohtaja
  • Johannes Leppänen, operatiivinen johtaja
  • Marko Karvo, sisältöjohtaja
  • Anna-Reetta Kangasmaa, strategiajohtaja
  • Marina Ruohonen, talousjohtaja
  • Risto Koivula, teknologiajohtaja
  • Sami Vikback, liiketoimintajohtaja (toistaiseksi)

Lisätietoja:
Jarkko Nordlund, toimitusjohtaja, MTV Oy p. 010 300 5497, jarkko.nordlund@mtv.fi
Johannes Leppänen, operatiivinen johtaja, MTV Oy, p. 010 300 5497, johannes.leppanen@mtv.fi

”Tärkeimmät mittarimme osoittavat nyt oikeaan suuntaan. Kuluttajapuolella olemme vahvassa kasvussa ja Sami Vikbackin johtaman tiimin huikean ammattitaidon ansiosta mainosrahoitteisen puolemme katselu ja myynti ovat vahvassa iskussa. Tästä on todella hienoa päästä rakentamaan kaikkien palveluidemme yhteistä tulevaisuutta”, iloitsee MTV:n uusi operatiivinen johtaja Johannes Leppänen.
"Televisiota katsotaan nyt enemmän ja monipuolisemmin kuin koskaan, ajasta ja paikasta riippumatta. Muutoksessa pärjäämiseksi tekemämme valinnat palveluidemme kehittämiseksi ovat osoittautuneet oikeiksi: ohjelmistossamme on valtavasti imua ja päihitämme kilpailijamme katselussa ja tavoittavuudessa kirkkaasti niin perinteisessä lineaarisessa televisiossa, kuin myös digipuolella. Palvelumme ovat tikissä ja nyt voimme keskittyä pitämään huolta niiden parissa viihtyvistä kuluttajista sekä toimintamme ylläpitävistä mainostaja-asiakkaistamme", iloitsee MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund.

Suomalainen Hellon voitti kansainvälisen palvelumuotoilukilpailun jo kolmatta kertaa12.10.2018 10:13Tiedote

Paremman ruokakauppakokemuksen lapsiperheille suunnitellut palvelumuotoilutoimisto Hellon palkittiin alansa arvostetuimmassa kilpailussa jo kolmatta kertaa pääpalkinnolla. Dublinissa torstaina 11.10. järjestetyn Service Design Global Conferencen tuomaristo valitsi Hellonin irlantilaiselle Musgrave-ruokakauppaketjulle tekemän toteutuksen viime vuoden parhaimmaksi kansainväliseksi palvelumuotoilutyöksi.

Reaktorin ja LEGOn lasten robottikoodikoulu saapuu Helsinki-Vantaan lentoasemalle11.10.2018 13:26Tiedote

Suomalainen design- ja teknologiayritys Reaktor on kehittänyt robottikoodikoulun, jonka avulla lapset voivat tutustua koodaamisen perusteisiin ja merkitykseen helpolla ja hauskalla tavalla. Syyslomaviikonloppuna Helsinki-Vantaan lentoasemalla järjestettävässä koodikoulussa lapset pääsevät Reaktorin kehittämällä applikaatiolla luomaan toimintakäskyjä kahdelle LEGO Boost -robotille. Koodikoulu on avoinna 12.–14.10. kello 14-16 lentoaseman Kainuu loungessa.

Fitzroy Investments taustoittaa päätöstään sijoittaa suomalaiseen ohjelmistoyhtiöön Tecnotreehen3.10.2018 16:47Tiedote

Lontoolainen pääomasijoittaja Fitzroy Investments Limited ja ohjelmistoyhtiö Tecnotree Oyj ovat 18.9.2018 solmineet sitovan sopimuksen Tecnotreehen tehtävästä, enintään 5 miljoonan euron pääomasijoituksesta. Sijoituksen toteutuminen edellytti, että Tecnotreen maanantaina 24.9.2018 kokoontunut ylimääräinen yhtiökokous valitsi uuteen seitsenjäseniseen hallitukseen Fitzroyn nimeämän enemmistön.

Naughty BRGR automatisoi ravintoloidensa omavalvonnan20.9.2018 14:17Tiedote

Suomen parhaita hampurilaisia tarjoava Naughty BRGR -ravintolaketju on valinnut kotimaisen Fredman Groupin toimittamat digitaaliset omavalvonta- ja johtamispalvelut varmistamaan ravintoloidensa ruokaturvallisuutta ja vähentämään hävikkiä. Fredmanin älykkäät keittiönjohtamispalvelut automatisoivat ravintoloiden arkirutiineja ja helpottavat keittiöhenkilökunnan työtä minimoimalla ruoanlaittoon ja asiakaspalveluun kuulumattomia toimenpiteitä.

MTV laajentaa uutistoimintaansa kaikilla jakelualustoilla12.9.2018 10:45Tiedote

Suomen suurin kaupallinen uutismedia MTV tekee uutistarjonnalleen suurimman uudistuksen sitten 1990-luvun taitteen, jolloin aamu-uutiset aloittivat Huomenta Suomessa ja Kymmenen Uutiset sai rinnalleen Seitsemän Uutiset. Nyt MTV laajentaa uutistarjontansa digitaalisissa kanavissa ympärivuorokautiseksi ja päivittää uutisstudionsa ilmeen, teknologian ja toiminnallisuuden vastaamaan myös tulevaisuuden kuluttajien tarpeita.