MTV uudistaa toimintamalliaan, Johannes Leppänen operatiiviseksi johtajaksi

MTV uudistaa organisaatiotaan ja tiivistää kahden erillisen liiketoimintansa yhteistyötä. Mainosrahoitteisen ja kuluttajarahoitteisen liiketoimintayksikön sijaan tulosvastuun ottaa yksi operatiivinen johtaja, joksi nimitetään Johannes Leppänen.

MTV yksinkertaistaa toimintamalliaan ja luopuu kahden erillisen liiketoimintayksikön mallistaan. Mainosrahoitteisen ja kuluttajarahoitteisen liiketoiminnan sijaan tulosvastuun ottaa yksi operatiivinen johtaja ja MTV:n myyntiorganisaation tueksi rekrytoidaan kaupallinen johtaja.

Tuodakseen perinteisen mainosrahoitteisen televisioliiketoimintansa rinnalle myös täysimittaisen kuluttajamaksullisen sisältöpalvelun, otti MTV kaksi vuotta sitten käyttöönsä kahden liiketoimintayksikön mallin. Molemmat yksiköt ovat saavuttaneet tavoitteensa, joten MTV voi suunnitelmansa mukaisesti suoraviivaistaa toimintarakennettaan. Operatiiviseksi johtajaksi nimitetään aiemmin kuluttajarahoitteisen liiketoimintayksikön vetäjänä toiminut Johannes Leppänen. MTV:n myyntiorganisaatioon rekrytoidaan uusi kaupallinen johtaja, joka tulee keskittymään mainostajiin suoraan ja samalla syventämään myös yhteistyötä mediatoimistojen kanssa.

MTV:n mainosrahoitteista liiketoimintaa johtanut Sami Vikback jättää keväällä toimensa Pöllölaaksossa ja siirtyy takaisin Ruotsiin.

”Olemme kahdessa vuodessa saavuttaneet paljon enemmän, kuin mitä olisin uskaltanut odottaa. Seitsemän vuoden pituisen kuivan kauden jälkeen tuloksemme on kasvussa ja mainoskanavatarjontamme sekä tavoittavuutemme häikäisevässä iskussa. Tämän päivän MTV on vahvempi ja viisaampi kuin aikoihin, joten nyt on sopiva hetki yhdistää liiketoimintayksikkömme ja keskittyä koko talon voimin palvelemaan katsojasta aktiiviseksi kuluttajaksi muuttuneita suomalaisia ja heidän huomiostaan kisaavia mainostaja-asiakkaitamme”, taustoittaa MTV:llä maaliskuun loppuun jatkava Sami Vikback.

”Kuluva syksy on konkretisoinut kaksi vuotta sitten asettamamme tavoitteen. Ohjelmistossamme on imua ja katselussa päihitämme kilpailijamme kirkkaasti. Numerot osoittavat, että suomalaiset paitsi viihtyvät monipuolisesti kaikissa palveluissamme, myös mainosmyynnissämme on saavutettu hienoja tuloksia”, iloitsee MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund ja jatkaa: ”Kahden organisaatiomallin rakenne on mahdollistanut sekä mainos- että kuluttajarahoitteisille palveluillemme uudistamis- ja kehittämisrauhan. Nyt tehtävä muutos ketteröittää toimintaamme entisestään ja tuo päätöksentekoa organisaatiossa alemmaksi.”

Organisaatiomuutoksen myötä kanavajohtaja Jaana Pasonen vastaa kaikista MTV:n kanavien ja palveluiden sisällöistä ja niiden tuottavuudesta, johtaja Saara Pekkonen vastaa digitaalisista palveluista ja asiakaspolusta, markkinointi- ja viestintäjohtaja Susa Valvio vastaa kaikkien MTV:n kanavien ja palveluiden brändeistä, markkinoinnista ja viestinnästä ja Emmi Vainionpää jatkaa maksutelevision johtajana vastuullaan jatkossa kaikki MTV:n jakelu. Jaana, Saara, Susa ja Emmi raportoivat rooleissaan Johannes Leppäselle.

MTV:n johtoryhmä

• Jarkko Nordlund, toimitusjohtaja
  • Johannes Leppänen, operatiivinen johtaja
  • Marko Karvo, sisältöjohtaja
  • Anna-Reetta Kangasmaa, strategiajohtaja
  • Marina Ruohonen, talousjohtaja
  • Risto Koivula, teknologiajohtaja
  • Sami Vikback, liiketoimintajohtaja (toistaiseksi)

Lisätietoja:
Jarkko Nordlund, toimitusjohtaja, MTV Oy p. 010 300 5497, jarkko.nordlund@mtv.fi
Johannes Leppänen, operatiivinen johtaja, MTV Oy, p. 010 300 5497, johannes.leppanen@mtv.fi

”Tärkeimmät mittarimme osoittavat nyt oikeaan suuntaan. Kuluttajapuolella olemme vahvassa kasvussa ja Sami Vikbackin johtaman tiimin huikean ammattitaidon ansiosta mainosrahoitteisen puolemme katselu ja myynti ovat vahvassa iskussa. Tästä on todella hienoa päästä rakentamaan kaikkien palveluidemme yhteistä tulevaisuutta”, iloitsee MTV:n uusi operatiivinen johtaja Johannes Leppänen.
"Televisiota katsotaan nyt enemmän ja monipuolisemmin kuin koskaan, ajasta ja paikasta riippumatta. Muutoksessa pärjäämiseksi tekemämme valinnat palveluidemme kehittämiseksi ovat osoittautuneet oikeiksi: ohjelmistossamme on valtavasti imua ja päihitämme kilpailijamme katselussa ja tavoittavuudessa kirkkaasti niin perinteisessä lineaarisessa televisiossa, kuin myös digipuolella. Palvelumme ovat tikissä ja nyt voimme keskittyä pitämään huolta niiden parissa viihtyvistä kuluttajista sekä toimintamme ylläpitävistä mainostaja-asiakkaistamme", iloitsee MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund.

Fredman Group ostaa osuuden ruokahävikin vähentämiseen erikoistuneesta start-up yhtiö Biovaaka Oy:stä11.12.2018 10:01Tiedote

Ravintoloiden digitaalisiin omavalvonta- ja johtamispalveluihin erikoistunut kotimainen perheyhtiö Fredman Group on ostanut 19,5 % lappeenrantalaisen startup-yhtiö Biovaaka Oy:n osakkeista. Saimaan ammattikorkeakoulussa kehitetty älykäs biovaaka vähentää ravintola-asiakkaiden jättämää jätettä ja auttaa ravintoloita toimimaan kustannustehokkaammin. Kaupan myötä Fredman Group toteuttaa strategiaansa kasvaa foodtech-alan johtavaksi kansainväliseksi toimijaksi.

MTV:n kaupalliseksi johtajaksi Sanoma Media Finlandin Kari Mononen3.12.2018 15:01Tiedote

MTV on valinnut kaupalliseksi johtajakseen Ilta-Sanomien kaupallisen johtajan Kari Monosen. Sanoma Media Finlandilla 17-vuotisen työuran tehnyt Mononen siirtyy MTV:lle tilanteessa, jossa yhtiö on vahvistanut asemaansa Suomen kaupallisen television ylivoimaisena markkinajohtajana ja uudistanut organisaatiotaan, jakelukanaviaan ja mainosratkaisujaan vastaamaan entistä paremmin tulevaisuuden kuluttajan ja asiakkaan tarpeisiin. MTV:n uusi kaupallinen johtaja tulee työssään keskittymään mainostajien ratkaisukeskeisen palvelun varmistamiseen ja syventämään yhteistyötä myös mediatoimistojen kanssa.

BusinessFM sai radion uuden osavaltakunnallisen toimiluvan15.11.2018 16:44Tiedote

Viestintävirasto myönsi pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Oulussa kuuluvalle BusinessFM-radiokanavalle osavaltakunnallisen toimiluvan kaudelle 2020-30. BusinessFM:lle myönnetty täysin uusi taajuuskokonaisuus 13 laajentaa kanavan kuuluvuusalueen 1.1.2020 alkaen myös Jyväskylään, Kuopioon, Lahteen, Turkuun ja Vaasaan. Hyvästä musiikista ja työuransa kehittämisestä kiinnostuneille kuulijoille suunnattu kotimainen BusinessFM välittää työ- ja talouselämän arvokasta tietopääomaa ja sen myötä pyrkii omalta osaltaan edistämään suomalaista kansantaloutta.