MTV uudistaa toimintamalliaan, Johannes Leppänen operatiiviseksi johtajaksi

MTV uudistaa organisaatiotaan ja tiivistää kahden erillisen liiketoimintansa yhteistyötä. Mainosrahoitteisen ja kuluttajarahoitteisen liiketoimintayksikön sijaan tulosvastuun ottaa yksi operatiivinen johtaja, joksi nimitetään Johannes Leppänen.

MTV yksinkertaistaa toimintamalliaan ja luopuu kahden erillisen liiketoimintayksikön mallistaan. Mainosrahoitteisen ja kuluttajarahoitteisen liiketoiminnan sijaan tulosvastuun ottaa yksi operatiivinen johtaja ja MTV:n myyntiorganisaation tueksi rekrytoidaan kaupallinen johtaja.

Tuodakseen perinteisen mainosrahoitteisen televisioliiketoimintansa rinnalle myös täysimittaisen kuluttajamaksullisen sisältöpalvelun, otti MTV kaksi vuotta sitten käyttöönsä kahden liiketoimintayksikön mallin. Molemmat yksiköt ovat saavuttaneet tavoitteensa, joten MTV voi suunnitelmansa mukaisesti suoraviivaistaa toimintarakennettaan. Operatiiviseksi johtajaksi nimitetään aiemmin kuluttajarahoitteisen liiketoimintayksikön vetäjänä toiminut Johannes Leppänen. MTV:n myyntiorganisaatioon rekrytoidaan uusi kaupallinen johtaja, joka tulee keskittymään mainostajiin suoraan ja samalla syventämään myös yhteistyötä mediatoimistojen kanssa.

MTV:n mainosrahoitteista liiketoimintaa johtanut Sami Vikback jättää keväällä toimensa Pöllölaaksossa ja siirtyy takaisin Ruotsiin.

”Olemme kahdessa vuodessa saavuttaneet paljon enemmän, kuin mitä olisin uskaltanut odottaa. Seitsemän vuoden pituisen kuivan kauden jälkeen tuloksemme on kasvussa ja mainoskanavatarjontamme sekä tavoittavuutemme häikäisevässä iskussa. Tämän päivän MTV on vahvempi ja viisaampi kuin aikoihin, joten nyt on sopiva hetki yhdistää liiketoimintayksikkömme ja keskittyä koko talon voimin palvelemaan katsojasta aktiiviseksi kuluttajaksi muuttuneita suomalaisia ja heidän huomiostaan kisaavia mainostaja-asiakkaitamme”, taustoittaa MTV:llä maaliskuun loppuun jatkava Sami Vikback.

”Kuluva syksy on konkretisoinut kaksi vuotta sitten asettamamme tavoitteen. Ohjelmistossamme on imua ja katselussa päihitämme kilpailijamme kirkkaasti. Numerot osoittavat, että suomalaiset paitsi viihtyvät monipuolisesti kaikissa palveluissamme, myös mainosmyynnissämme on saavutettu hienoja tuloksia”, iloitsee MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund ja jatkaa: ”Kahden organisaatiomallin rakenne on mahdollistanut sekä mainos- että kuluttajarahoitteisille palveluillemme uudistamis- ja kehittämisrauhan. Nyt tehtävä muutos ketteröittää toimintaamme entisestään ja tuo päätöksentekoa organisaatiossa alemmaksi.”

Organisaatiomuutoksen myötä kanavajohtaja Jaana Pasonen vastaa kaikista MTV:n kanavien ja palveluiden sisällöistä ja niiden tuottavuudesta, johtaja Saara Pekkonen vastaa digitaalisista palveluista ja asiakaspolusta, markkinointi- ja viestintäjohtaja Susa Valvio vastaa kaikkien MTV:n kanavien ja palveluiden brändeistä, markkinoinnista ja viestinnästä ja Emmi Vainionpää jatkaa maksutelevision johtajana vastuullaan jatkossa kaikki MTV:n jakelu. Jaana, Saara, Susa ja Emmi raportoivat rooleissaan Johannes Leppäselle.

MTV:n johtoryhmä

• Jarkko Nordlund, toimitusjohtaja
  • Johannes Leppänen, operatiivinen johtaja
  • Marko Karvo, sisältöjohtaja
  • Anna-Reetta Kangasmaa, strategiajohtaja
  • Marina Ruohonen, talousjohtaja
  • Risto Koivula, teknologiajohtaja
  • Sami Vikback, liiketoimintajohtaja (toistaiseksi)

Lisätietoja:
Jarkko Nordlund, toimitusjohtaja, MTV Oy p. 010 300 5497, jarkko.nordlund@mtv.fi
Johannes Leppänen, operatiivinen johtaja, MTV Oy, p. 010 300 5497, johannes.leppanen@mtv.fi

”Tärkeimmät mittarimme osoittavat nyt oikeaan suuntaan. Kuluttajapuolella olemme vahvassa kasvussa ja Sami Vikbackin johtaman tiimin huikean ammattitaidon ansiosta mainosrahoitteisen puolemme katselu ja myynti ovat vahvassa iskussa. Tästä on todella hienoa päästä rakentamaan kaikkien palveluidemme yhteistä tulevaisuutta”, iloitsee MTV:n uusi operatiivinen johtaja Johannes Leppänen.
"Televisiota katsotaan nyt enemmän ja monipuolisemmin kuin koskaan, ajasta ja paikasta riippumatta. Muutoksessa pärjäämiseksi tekemämme valinnat palveluidemme kehittämiseksi ovat osoittautuneet oikeiksi: ohjelmistossamme on valtavasti imua ja päihitämme kilpailijamme katselussa ja tavoittavuudessa kirkkaasti niin perinteisessä lineaarisessa televisiossa, kuin myös digipuolella. Palvelumme ovat tikissä ja nyt voimme keskittyä pitämään huolta niiden parissa viihtyvistä kuluttajista sekä toimintamme ylläpitävistä mainostaja-asiakkaistamme", iloitsee MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund.

MTV:lle vuosi 2018 oli käännekohta – liikevaihto kasvu-uralle ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen14.2.2019 20:26:28Tiedote

Suomen suurimmalle kaupalliselle televisioyhtiölle MTV Oy:lle 2018 oli investointien ja uudistusten vuosi. Vaikka yhtiön tulos oli edelleen tappiollinen, onnistui MTV kääntämään liikevaihdon kasvuun edellisvuodesta, ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen. Tämä käy ilmi MTV:n omistavan ruotsalaisen Bonnier Broadcastingin torstaina julkistamasta tulosraportista.

Super Bowl käyntiin suomalaisen veden voimin30.1.2019 15:19:34Tiedote

Suomalainen Vellamo-mineraalivesi on kutsututtu maailman katsotuimpien urheilutapahtumien joukkoon lukeutuvan Super Bowlin avaavan Super Saturday -juhlan viralliseksi vedeksi. Perinteisesti tuhansia VIP-vieraita keräävässä tapahtumassa on mukana useita urheilu- ja viihdemaailman tähtiä ja maailmanluokan huippuesiintyjiä. Vellamon näkyvä mukanaolo tapahtumassa on merkittävä askel heinolalaisen mineraalivesiyhtiön Pohjois-Amerikan markkinoiden avauksessa.

Fredman Group varustaa Bocuse d’Or -joukkueemme Food Tech -osaamisella29.1.2019 08:40:00Tiedote

Maailman arvostetuimman kokkikilpailun Bocuse d’Orin kaksipäiväinen finaali alkaa tänään Lyonissa ja Suomen joukkueen tavoitteena kisassa on palkintosija. Kilpailumenestys paitsi tukee kisatiimimme jäsenten uraa, myös korostaa Suomen asemaa gastronomisella maailmankartalla. Keittiöammattilaistemme korkeaa gastronomista tasoa on varmistamassa myös teknologinen huippuosaaminen, jota edustaa kotimaisen Fredman Groupin rakentama älykkäiden keittiöiden johtamiseen tarkoitettu Fredman Food Tech -palvelukokonaisuus.