Muistoissamme Mikael Smeds

Suruksemme joudumme kertomaan, että Mikael Smeds, Svea Payments Oy:n ja Svea Development Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja, nukkui pois lauantaina 22.8.2020. Mikael menehtyi sydäninfarktin aiheuttamiin komplikaatioihin.

Mikael muistetaan svealaisten keskuudessa innovatiivisena, määrätietoisena ja opettavaisena työtoverina ja johtajana. Hän omistautui työlleen täydellä sielulla ja oli todellinen verkkokauppa-alan visionääri. Mikaelin omistautumisesta ja periksiantamattomuudesta jää hienoja muistoja, joista kiitollisina tulemme muistamaan Mikaelia hymyssä suin.

Mikael suuntasi aina eteenpäin, ja siten paras tapa meille vaalia Mikaelin muistoa on kunnioittaa hänen elämäntyötään kehittämällä sitä edelleen.

Koko Svea-konserni osoittaa lämpimät osanottonsa Mikaelin omaisten ja työtovereiden syvään suruun ja toivottaa voimia surutyöhön.

Tutkimus: 91% suomalaisista arvostaa ilmaisia palautuksia6.3.2020 01:02:00 EETTiedote

6.3.2020. Verkosta ostaa Svean tutkimuksen mukaan vuosittain 79 % suomalaisista, kun mukaan ei lasketa kuluttajien välistä vertaisverkkokauppaa, kuluttaen keskimäärin yli tuhat euroa vuodessa verkko-ostoksiin. Verkkokaupassa palautusmäärät ovat herättäneet paljon keskustelua, joidenkin verkkokauppojen palautusasteen ollen jopa yli 50 %. Ei siis ole ihme, että palautukset myös aiheuttavat verkkokaupoille suuria kustannuksia.

Svea on jälleen yksi Suomen parhaista työpaikoista14.2.2020 01:03:00 EETTiedote

Tiedote 14.2.2020. Maailman suurin henkilöstökokemuksen tutkimustalo Great Place to Work® listasi vuoden 2020 parhaat työpaikat Suomessa – Svea palkittiin 23. parhaana työpaikkana keskisuurten organisaatioiden sarjassa. Sijoitus julkistettiin Suomen parhaat työpaikat 2020 -gaalassa torstaina 13.2.2020. Kiitos hienosta sijoituksesta kuuluu jokaiselle svealaiselle – yhdessä, omistautumisella ja draivilla saavutamme yhteiset tavoitteemme.

Tutkimus: Talletussuoja lisää luottamusta järjestelmää kohtaan, mutta vain hieman yli puolet tietää siitä23.10.2019 01:05:00 EESTTiedote

23.10.2019. Talletussuojajärjestelmät ovat keskeisiltä osilta yhtenäistetty EU:n jäsenmaissa. Suomessa olevan lakisääteisen talletussuojajärjestelmän enimmäismäärä on 100 000 euroa ja sama enimmäismäärä koskee myös Ruotsin talletussuojaa, jonka alainen esimerkiksi meidän säästötilimme on. Rahoitusvakausviraston tekemän tutkimuksen mukaan kuitenkin vain 56 % suomalaisista tietää talletussuojajärjestelmästä ja 54 % tietää, että talletussuojan enimmäismäärä on 100 000 euroa. Talletussuoja kattaa suurimman osan suomalaisista talletuksista, sillä kyselyn mukaan vain kolmella prosentilla suomalaisista oli pankkitilillä yli 100 000 euroa. Talletussuoja on pankkikohtainen, eli suoja turvaa kaikki yhden pankin tileillä olevat varat.