MUJI avaa lippulaivamyymälän Kampissa 8.11. klo 9.00 – 500 ensimmäiselle asiakkaalle lahjakassi

Helsingissä kuvatuissa lanseerausmateriaaleissa MUJIn tuotteet yhdistyvät suomalaiseen ympäristöön.

Japanilainen lifestyle-ketju MUJI avaa odotetun lippulaivamyymälänsä Kampin kauppakeskuksen neljänteen kerrokseen perjantaina 8.11. Ovet aukeavat kello 9.00 ja 500 ensimmäiselle asiakkaalle on luvassa MUJI-tuotteita sisältävä lahjakassi.

3500 neliömetrin kokoinen kauppa on pinta-alaltaan Euroopan suurin. Koko kerroksen kattavan kaupan valikoimassa on muotia, kodintavaraa ja ruokatarvikkeita sekä lasten leikkipaikka ja Open MUJI -galleria ja -tapahtumatila. Myymälästä löytyy myös Euroopan ensimmäinen MUJI-ravintola ja kahvila. Japanilaisten herkkujen lisäksi myynnissä on valikoituja ruokatuotteita liki sadalta suomalaiselta tuottajalta.

Avajaisten kunniaksi Open MUJI -galleriassa on nähtävillä miniatyyritaiteellaan maailmanmaineeseen nousseen japanilaisen valokuvaaja-taiteilijan Tatsuya Tanakan small MUJI vol. 1 “Miniature” -näyttely. Näyttely on esillä 29.2.2020 saakka.

Tietoa MUJIsta

Japanissa 1980 perustettu MUJI tarjoaa laajan valikoiman laadukkaita tuotteita, kuten kodintavaraa, vaatteita ja ruokaa. MUJI on lyhenne japanilaisesta ilmaisusta Mujirushi Ryohin, joka tarkoittaa merkittömiä laatutuotteita.

MUJIlla on kolme pääperiaatetta, jotka ovat pysyneet samoina tähän päivään asti:

1. Materiaalien valinta

2. Prosessien virtaviivaistaminen

3. Pakkausten yksinkertaistaminen

MUJIlla on maailmassa yli 900 myymälää ja yli 7000 tuotteen valikoima.

Tietoa Tatsuya Tanakasta

Vuonna 1981 syntynyt miniatyyritaiteeseen keskittynyt valokuvaaja ja taiteilija. Aloitti uransa vuonna 2011 esittämällä jokapäiväisiä asioita miniatyyri-näkökulmasta “MINIATURE CALENDAR” –nettisivuillaan. Siitä lähtien hän on julkaissut päivittäin taidettaan Instagramissa, jossa hänellä on yli 2 miljoonaa seuraajaa. Hän on julkaissut kolme taidekirjaa, ”MINIATURE LIFE”, ”MINIATURE LIFE 2” ja “SMALL WONDERS”.

Jenni Pöyry
+358 50 343 2061
jenni@mellakkahelsinki.fi

Tatsuya Tanaka
Yksi small MUJI vol. 1 “Miniature” -näyttelyn teoksista.

MUJI to open the flagship store in Helsinki at 9.00 on the 8th of November – first 500 customers will receive goody bags6.11.2019 18:47:24 EETPress release

Japanese lifestyle chain MUJI is going to open its much-anticipated flagship store on the 4th floor of Kamppi shopping centre on Friday 8th of November. Doors will open at 9.00 and goody bags containing MUJI products will be given to the first 500 customers. The 3,500 square-metre store will be the largest MUJI store in Europe. Occupying the entire floor of the shopping centre, MUJI Kamppi Helsinki will have fashion, household, food items, kids play area and Open MUJI, the gallery and event space. The store will also include Europe’s first MUJI food court, which has a restaurant, café and a store which sells Japanese delicacies and local food from almost one hundred small Finnish producers. To mark the grand opening, MUJI will present small MUJI vol.1 “Miniature” by Tatsuya Tanaka, the world-famous miniature photographer and artist from Japan. The exhibition will run at the Open MUJI gallery inside MUJI Kamppi Helsinki until 29th of February. About MUJI MUJI, originally founded in Japa

Makia & Alvar Aalto -säätiö yhteistyöhön – ainutlaatuinen mallisto myyntiin 15.10.8.10.2019 08:00:22 EESTTiedote

Makia Clothing ja Alvar Aalto -säätiö ovat yhdistäneet voimansa yhteistyön merkeissä. Makia on suunnitellut Alvar Aallon töistä inspiroituneen ainutlaatuisen vaatemalliston. Alvar Aalto (1898–1976) on todellinen modernin arkkitehtuurin ikoni, joka jätti lähtemättömän jälkensä arkkitehtuurin ja muotoilun historiaan. Hänen töitään korosti kyky luoda rakenteita, jotka ovat niin käytännöllisiä kuin käyttäjäläheisiäkin. Lisäksi niistä huokuvat luonnonläheisyys ja äärimmilleen hiotut yksityiskohdat. Yhteistyössä Alvar Aalto -säätiön kanssa Makia on tutkinut Alvar Aallon arkkitehtuuritoimiston arkistoja, joiden pohjalta yhteistyömallisto on rakentunut. Mallisto on tulkinta Alvar Aallon töistä ja samalla kunnioitus hänen jättämäänsä kulttuuriperintöä kohtaan. “Alvar Aallon tuottaman kulttuuriperinnön tunnetuksi tekeminen ei ole koskaan ollut niin innostavaa, kuin nyt Makia-yhteistyön merkeissä. Nuorten kiinnostus Makian vaatetuotteisiin sekä Aallon arkkitehtuuriin ja muotoiluun on riemastuttav