Musiikki-startup Family in Music voitti Business Finlandin kasvumoottorikilpailutuksen
Yhtiö tähtää voimakkaaseen kansainväliseen kasvuun ja tarjoaa 25 uutta työpaikkaa koronakriisistä kärsivälle musiikkialalle.

Musiikkialan startup Family in Music on valittu Business Finlandin kasvumoottorikilpailutuksen voittajaksi ensimmäisenä luovien alojen yrityksenä Suomessa. Business Finland nimittää kasvumoottoreiksi vähintään miljardin euron uuteen liiketoimintaan tähtääviä liiketoimintaekosysteemejä.
Family in Musicin ”Open Creative” -hankkeen tavoitteena on luoda maailman johtava digitaalinen ja datapohjainen luovan talouden ekosysteemi, joka kokoaa yhteen monipuolisen verkoston alan toimijoita ja mahdollistaa merkittävän kansainvälisen liiketoiminnan syntymisen.
Ensimmäisenä kehitysalueena koronasta kärsivä musiikkiala
Family in Musicin ensimmäisenä kehitysalueena on koronasta erityisen paljon kärsivä musiikkiala. Kehitettävä alusta tarjoaa uusia mahdollisuuksia ja kansainvälisen markkinapaikan musiikintekijöille, artisteille, tuottajille sekä tekijänoikeuksia omistaville ja lisensoiville yrityksille. Tulevina vuosina palvelu laajenee audiovisuaalisille aloille ja muille luovien alojen asiantuntijapalveluille.
”Digitalisaatio on mullistanut luovien alojen toiminta- ja ansaintamalleja radikaalisti viimeisen kymmenen vuoden aikana. Luovan talouden arvo kertyy yhä enemmän digitaalisille alustoille kuten Spotify, Facebook, TikTok ja YouTube, joissa musiikkia, videoita ja taidetta luodaan, jaetaan, kommentoidaan ja jalostetaan”, kertoo Family in Musicin toimitusjohtaja Juka Hynynen.
“Family in Music -alustan kautta muusikot ja artistit voivat laajentaa omaa ansaintalogiikkaansa esimerkiksi suojaamalla, hallinnoimalla, kaupallistamalla, myymällä ja lisensoimalla omia tekijänoikeuksiaan. Käytännössä verkoston kautta voi myydä ja ostaa esimerkiksi musiikkivideon tuotantopalveluita ja biisejä tai verkostoitua biisintekijöihin, tuottajiin ja artisteihin ympäri maailman”, jatkaa Hynynen.
“Tavoitteena luoda Suomeen merkittävästi uusia työpaikkoja”
Business Finland järjesti kasvumoottorikilpailutuksen nyt kolmatta kertaa. Tällä kertaa tarjouksia pyydettiin datatalouden, kiertotalouden ja vähähiilisyyden aihepiireistä. Parhaiksi arvioiduille toimijoille Business Finland myönsi pääomalainan liiketoiminnan rakentamiseen ja laajojen verkostovaikutusten synnyttämiseen.
Kukin yritys sitoutuu tavoittelemaan vähintään miljardin euron edestä uutta innovaatiolähtöistä liiketoimintaa ekosysteemiensä avainyrityksinä, joiden ympärille muut toimijat voivat omaa liiketoimintaansa rakentaa. Kasvumoottorihankkeilla tavoitellaan ratkaisuja globaaleihin markkinamurroksiin ja luodaan uusia kasvualoja Suomeen.
Myönnetyn rahoituksen turvin Family in Music aloittaa tänään rekrytointikampanjan, jossa avautuu 25 uutta työpaikkaa.
“On hienoa, että pääsemme heti luomaan osaltamme positiivista näkymää musiikin tulevaisuuteen. Open Creative -hankkeen tavoitteena on luoda Suomeen merkittävästi uusia työpaikkoja ja uutta kansainvälistä liiketoimintaa, joten haluamme näyttää tässä ensimmäiseksi esimerkkiä itse”, kommentoi Hynynen.
Verkkosivut ja lisätietoa työpaikoista:
www.familyinmusic.com
Lue lisää!
Family in Music: Open Creative
Family in Music on kasvuyhtiö, joka rakentaa avointa luovan talouden ekosysteemiä uniikin data-, IP- ja jakelualustan ympärille. Open Creative -hankkeen tavoitteena on luoda maailman johtava digitaalinen ja datapohjainen luovan talouden ekosysteemi, joka kokoaa yhteen monipuolisen verkoston luovan talouden toimijoita eri aloilta ja mahdollistaa merkittävän uuden kansainvälisen liiketoiminnan syntymisen ekosysteemin toimijoille.
Avoinna olevat työpaikat:
TECH / PRODUCT:
Chief Technology Officer
Lead Developer
Senior Software Developer
Senior UI/UX Designer
Data Analyst
Product Owner
● Academy Specialist
● Analytics & Distribution Specialist
● Music Business Innovation Specialist
SALES / MARKETING:
Chief Marketing Officer
Chief Commercial Officer
Head of Communications
Marketing Manager
Marketing Automation Specialist
Head of Influencer Marketing
Online Customer Service Manager
Distribution Manager
Distribution Coordinator
Label Services & Artist Development Manager
CREATIVE:
Chief Creative Officer
Content Creator
Video Jockey / Brand Ambassador
Senior Video Editor
Senior Graphic Designer
ADMIN:
HR / Office Manager
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Juka Hynynen
CEO & Founder
juka.hynynen@familyinmusic.com
0503027007
Mari Wainio
Mellakka Helsinki
mari@mellakkahelsinki.fi
0408280508
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta

Pursimiehenkatu 29-31 A
00150 HELSINKI
info@mellakkahelsinki.fihttp://mellakkahelsinki.fi
Mellakka Helsinki on luova PR- ja viestintätoimisto.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Mellakka Helsinki
Open House Helsinki tarjoaa toukokuussa arkkitehtuurisuunnistusta, arkkitehtiklinikoita ja kävelykierroksia15.4.2021 09:35:37 EEST | Tiedote
Digitaaliset ovet aukeavat muun muassa Eliel Saarisen suunnittelemaan Helsingin päärautatieaseman kellotorniin, Yrjö Kukkapuron ateljeehen ja Ylen linkkitorniin. Ohjatut kierrokset johdattelevat arkkitehtuurin ystäviä aina Triplasta Töölöön ja 1920-luvun Helsinkiin.
Lauri Tähkän Toreilta Töölöön -kiertueen konsertit siirtyvät syyskuulle 202125.3.2021 12:00:44 EET | Tiedote
Konsertit nähdään 4.9.2021 Helsingissä ja 11.9.2021 Seinäjoella.
Makia Clothing irtisanoo yhteistyön Kärkkäinen Oy:n kanssa19.3.2021 10:00:09 EET | Tiedote
“Olemme antaneet tavaratalon omistajalle mahdollisuuden korjata toimintaansa, mutta sitä ei ole tapahtunut. Vedämme omalta osaltamme rajan nyt tähän”
Kannettava älykaiutin Sonos Roam mahdollistaa vaikuttavan Sonos-kokemuksen missä tahansa10.3.2021 08:15:47 EET | Tiedote
Sonosin älykkäin ja monipuolisin kaiutin uhmaa pienen kokonsa vuoksi kaikkia odotuksia äänentoiston osalta. Sonos Roamissa yhdistyvät harkittu muotoilu, helppokäyttöisyys, uudet innovaatiot ja kestävyys. Älykaiutin tulee myyntiin 20. huhtikuuta.
LiveFIN ry järjestää valtakunnallisen hiljaisen hetken suomalaisen elävän musiikin puolesta9.3.2021 08:45:00 EET | Tiedote
#VuosiHiljaisuutta-kampanjaan osallistuvat Aito Iskelmä, HitMix, Iskelmä, Me Naiset Radio, Radio Helsinki, Radio Nostalgia, Radio Nova, Radio Pooki, Radio Suomipop, Radio Rock, Radio 957, SuomiRock ja SuomiRäp, jotka viettävät hiljaisen hetken perjantaina 12.3.2021.
Teoston Jani Jalonen musiikki-startup Family in Musicin kaupalliseksi johtajaksi2.3.2021 09:00:11 EET | Tiedote
Myös yhtiön advisory board laajenee: uusiksi jäseniksi Nelonen Median musiikkijohtaja Mikko Koivusipilä, musiikkineuvos Gugi Kokljuchkin ja Aalto-yliopiston työelämäprofessori Lauri Järvilehto.
Hyvinvointibrändi Puhdistamo ja Jare Tiihonen lahjoittavat 75 000 euroa syrjäytymisvaarassa oleville lapsille ja nuorille23.2.2021 12:00:00 EET | Tiedote
Natural Energy Drink -juomien myynnistä saatu summa kohdennetaan Pelastakaa Lapset ry:n kautta vähävaraisten ja syrjäytymisvaarassa olevien lasten ja lapsiperheiden auttamiseen kotimaassa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme