Naantalin tunnelmalliset Talvikonsertit jälleen maaliskuussa

Viulisti Elina Vähälän upeaa soittoa kuullaan Naantalin Talvikonsertissa 10. maaliskuuta.

Jo perinteeksi muodostuneet Naantalin Musiikkijuhlien Talvikonsertit järjestetään 14. kerran Naantalin kirkossa 9. ja 10. maaliskuuta 2019 klo 19. Konserteissa soi tällä kertaa mm. Tsaikovskin, Kortekankaan, Kuulan ja Schubertin musiikki.

Lauantaina 9.3. sopraano Kaisa Ranta, baritoni Nicholas Söderlund ja pianisti Hans-Otto Ehrström tulkitsevat mm. Toivo Kuulan ja Pjotr Tsaikovskin lauluja. Illan huipentaa Olli Kortekankaan uuden laulusarjan Five Love Songs maailman kantaesitys.

Sunnuntaina 10.3. kuullaan Franz Schubertin vaikuttava Jousikvintetto. Illan taiteilijoina esiintyvät viulistit Elina Vähälä ja Petteri Iivonen, alttoviulisti Ilari Angervo sekä sellistit Arto Noras ja Samuli Peltonen.

Talvikonsertit järjestetään jälleen yhteistyössä Naantalin kaupungin kulttuuritoimen kanssa. Konserttien lipunmyynti alkaa 19.11. Lippupisteessä, Naantalin Matkailussa ja Ars Musicassa Turun konserttitalossa.

tiina.tunturi@naantali.fi

Sopraano Kaisa Rannan ääni hehkuu Naantalin Talvikonsertissa 9. maaliskuuta.

Naantalin Musiikkijuhlien 40-vuotisfestivaali oli menestys16.6.2019 12:00:00 EESTTiedote

Naantalin Musiikkijuhlien 40-vuotisfestivaali päättyi lauantaina 15.6. Saaristomeren kunniaksi järjestettyyn In honorem maris -konserttiin. Konsertin alussa Saaristomeripuheenvuoron piti Centrum Balticumin puheenjohtaja, Turun kaupunginjohtaja Minna Arve. Festivaalin juhlavuosi oli kaikilla mittareilla menestys. Monipuolinen ohjelmisto sai kävijämäärän kipuamaan uuteen ennätykseen. Juhlien päättyessä ensi vuoden festivaaliohjelmaa suunnitellaan jo.

Naantalin Musiikkijuhlien puistokonserttien erikoisjärjestelyt7.6.2019 12:49:27 EESTTiedote

Lauantaina 8.6. Naantalin Kirkkopuistossa klo 15 alkava Apocalyptican konsertti aiheuttaa erikoisjärjestelyjä. Vanhaankaupunkiin saapuvien toivotaan käyttävän julkista liikennettä (Turun suunnasta Fölin linjat 6 ja 7). Naantalin pysäkiltä on noin 10 minuutin kävelymatka Kirkkopuistoon. Omalla autolla saapuvien kannattaa varata riittävästi aikaa pysäköintipaikan löytämiseen. Pysäköintialueet on merkitty Naantalin pysäköintikarttaan. Kirkkopuiston portti avataan klo 13 ja konserttiin on saatavilla lippuja vielä portilta. Naantalin Musiikkijuhlien sivuilla on mainittu tarkemmat tiedot konserttialueen järjestelyistä. Sunnuntaina 9.6. klo 15 alkavaan Kultarannan puistokonserttiin järjestetään bussikuljetus Naantalin väliaikaiselta linja-autoasemalta. Bussit lähtevät asemalta klo 14 ja klo 14.30. Liikennöitsijänä toimii Muurinen. Kultarannassa on parkkitilaa erittäin rajoitetusti. Kultarannan portit avataan klo 14.30 ja konsertti kestää noin tunnin. Konsertin jälkeen on bussikuljetus takaisi

KUTSU Naantalin Musiikkijuhlien tiedotustilaisuuteen28.5.2019 12:00:00 EESTKutsu

Naantalin Musiikkijuhlien 40-vuotisjuhlafestivaali alkaa tiistaina 4. kesäkuuta ja jatkuu 15. kesäkuuta asti. Naantaliin saapuu jälleen suuri joukko huipputaiteilijoita Suomesta ja ulkomailta, mukana neljä mittavaa orkesterivierailua. Juhlavuoden kunniaksi Naantalissa kuullaan kantaesitykset Jaakko Kuusistolta ja Aulis Salliselta. Festivaalin juhlavuoden erikoisvieras on raskaan sarjan selloyhtye Apocalyptica, joka debytoi Naantalissa. Ohjelmaa esittelee festivaalin taiteellinen johtaja Arto Noras, ja tilaisuudessa esiintyvät baritoni Tommi Hakala ja pianisti Juhani Lagerspetz. Paikka: Naantalin seurakuntakeskuksen juhlasali, Piispantie 2, Naantali Aika: Maanantai 3.6. klo 12.00 Toivotamme tiedotusvälineenne edustajan tervetulleeksi kuulemaan Naantalin Musiikkijuhlien monipuolisesta ohjelmatarjonnasta. Tilaisuus kestää runsaan tunnin sisältäen kevyen lounaan. Lämpimästi tervetuloa!