Naughty BRGR laajenee Espooseen yritysostolla

Burgerimies Akseli Herlevin perustama Naughty BRGR -hampurilaisravintolaketju laajentaa Espooseen ostamalla Soupster Familylta Iso Omena -kauppakeskuksen The Lucky Bastard -ravintolan, joka muuttuu pääkaupunkiseudun toiseksi Naughty BRGR -ravintolaksi helmikuussa.

Naughty BRGR-ravintolat vuonna 2015 perustaneen Akseli Herlevin intohimona on täydellisen hampurilaisen luominen. ”Laadukkaan hampurilaisen kysyntä on voimakkaassa kasvussa niin ravintoloissa kuin kotikeittiöissäkin, ja koko ala kehittyy ennätysvauhtia. Espoo on luonnollinen askel laajentumisessamme pääkaupunkiseudulla", kertoo Naughty BRGR Oy:n toimitusjohtaja Mikko Mollberg (oik.).

Suomen ensimmäinen Naughty BRGR avautui Helsingin Lönnrotinkadulle vuonna 2015. Korkealaatuisiin hampurilaisiin erikoistunut ravintola nousi pian avauduttuaan Suomen arvostetuimpien fast casual -ravintoloiden joukkoon. Pääkaupunkiseudun toinen Naughty BRGR avautuu Espoon Iso Omena -kauppakeskukseen yrityskaupan myötä. Espoon parhaan hampurilaiselämyksen lupaava Naughty BRGR avautuu helmikuussa M.E.E.T -ravintolamaailmassa sijaitsevan The Lucky Bastard -ravintolan tilalle. The Lucky Bastard Espoo -ravintolan koko henkilökunta siirtyy yrityskaupan yhteydessä Naughty BRGR:in palvelukseen.

”Olen aina kertonut missioksemme tulla maailman parhaaksi hampurilaisravintolaksi. Siihen liittyy paitsi tavoite olla Suomen tunnetuin premium-tason hampurilaisravintola, myös aktiivinen laajentuminen. Espoo onkin luonnollinen uusi piste Naughty-kartalla. Suomen toiseksi suurimmassa kaupungissa on ollut erittäin maltillinen valikoima laadukkaita fast casual -ravintoloita ja avauksen myötä meistä tulee myös Suomen suurimman ravintolakeskittymän ainoa premium burger -toimija”, kertoo keittiömestari Akseli Herlevi ja jatkaa: ”Avaus vetovoimaisen keskuksen ytimessä tuo lisää makua sinne, missä ihmiset ovat jo valmiiksi. Iso Omenan Naughty BRGR tulee tarjoamaan meille ominaista iisiä ja maukasta menoa sekä espoolaiseen elämäntapaan hyvin sopivaa lounge-tyylistä tunnelmaa.”

Kolme vuotta sitten perustettu, yksityinen ja yrittäjävetoinen Naughty BRGR on suomalaisen burgeribuumin pioneeri. Tällä hetkellä Naughty BRGR löytyy Helsingin lisäksi myös Tampereelta, Jyväskylästä ja Turusta. Vuonna 2019 yritys aikoo avata 3-5 uutta ravintolaa Suomessa.

”Vaikka valtaosa suomalaisista kuluttajista onkin vasta ymmärtämässä hampurilaisen ja laatuhampurilaisen välisen eron, ovat burgerit nyt suositumpia kuin koskaan. Kasvava kysyntä antaakin pontta suunnitelmallemme tuplata alkavan vuoden aikana kaikki numeromme. Suomen burgeribuumi on vasta alussa, sillä kaikilla pitää olla mahdollisuus kokea mitä laadukas burgerielämys tarkoittaa. Hampurilainen on myös siitä kiehtova ruoka, että se kehittyy jatkuvasti. Huomenna siihen voi löytyä entistä parempi makuyhdistelmä paitsi ravintolassa, myös itse tehtynä”, lisää Akseli Herlevi.

Vuonna 2017 Naughty BRGR -ravintoloiden liikevaihto oli yli 4 MEUR. Tänä vuonna ylittyi 6 miljoonan euron liikevaihto ja vuoden 2019 liikevaihtotavoite ylittää 10 MEUR euroa. Ravintolayhtiön toiminta on ollut kannattavaa ensimmäisestä tilikaudesta alkaen ja vuonna 2019 henkilömäärän arvioidaan nousevan 75 hengestä noin 150:een.

Naughty BRGR Espoo avautuu 15.02.2019 kauppakeskus Iso Omenaan. Ravintolassa on 120 asiakaspaikkaa.

Akseli Herlevi, keittiömestari, Naughty BRGR, +358 50 522 7015, akseli@naughtybrgr.com
Mikko Mollberg, toimitusjohtaja, Naughty BRGR, +358 40 485 4227, mikko@naughtybrgr.com
Samuel Sorainen, viestinnän asiantuntija, Wolfcom PR Boutique, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Naughty BRGR sai perustamissysäyksensä Akseli Herlevin osallistuessa Top Chef Suomi: Kaksintaistelu -ohjelman jaksoon, jossa huippukokkien tuli valmistaa hampurilainen. Kisan päätuomari Helena Puolakka kuvaili Herlevin valmistamaa hampurilaista ”todella tuhmaksi”, mitä Herlevi piti parhaana koskaan saamaansa palautteena. Mikko Mollberg ja Akseli Herlevi.

UMA coworking-tilan ihmiskokeessa tutkittiin työympäristön merkitystä hyvinvointiin19.3.2019 11:55:46 EETTiedote

Parhaista osaajista käydään kovaa kilpailua, ja siksi yhä useampi työnantaja haluaa tarjota työntekijöilleen joustavan ja innostavan työympäristön. Technopolis vastaa kasvavaan kysyntään laajentamalla yhteisöllisten työtilojen verkostoaan, UMA Workspacea. Työympäristön vaikutusta työntekijöiden hyvinvointiin selvitettiin mittaamalla UMA Workspace -tiloissa työskentelevien henkilöiden stressi- ja palautumistasoja. Testihenkilöt kokivat vähemmän stressiä ja kokivat nukkuvansa paremmin työskenneltyään monipuolisessa työympäristössä.

Kotimainen erälegenda Sasta 50 vuotta – juhlat yhdessä suomalaisten laatumerkkien kanssa28.2.2019 09:59:48 EETTiedote

Suomalainen erävaatemerkki Sasta on pukenut laatutietoisia luonnonystäviä jo 50 vuoden ajan. Juhlavuotensa kunniaksi Sasta julkistaa viisi muiden kotimaisten laatumerkkien kanssa suunniteltua ja valmistettua yhteistuotetta, eli kollaboraatiota. Yhteistyöprojektien tavoitteena on muistuttaa kuluttajia tarveharkintaisia ostoksia tehdessään kotimaisen suunnittelun ja tuoteosaamisen jatkuvuuden tärkeydestä sekä tukea myös muita vastuullisia suomalaisia toimijoita.

Suomalainen Gamesaver valmentamaan Kiinasta jääkiekkomaata20.2.2019 09:46:20 EETTiedote

Suomalainen urheiluvideopalvelu Gamesaver on solminut aiesopimuksen jääkiekon videovalmennus- ja mediapalvelun rakentamisesta Kiinaan. Vuoden 2022 talviolympiakaupungin Zhangjiakoun virallisen kumppanin, ruotsalaisen urheilualan konseptointiin erikoistuneen Sports Republicin kanssa räätälöitävä palvelu tulee tarjoamaan kiinalaisille jääkiekkoharrastajille mm. suomalaisten jääkiekkotähtien parhaita kikkavideoita. Gamesaverin Kiinan-versio integroidaan myös Sports Republicin CoachVision-ohjelmaan palvelemaan ja kehittämään kiinalaisia jääkiekkovalmentajia.

MTV:lle vuosi 2018 oli käännekohta – liikevaihto kasvu-uralle ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen14.2.2019 20:26:28 EETTiedote

Suomen suurimmalle kaupalliselle televisioyhtiölle MTV Oy:lle 2018 oli investointien ja uudistusten vuosi. Vaikka yhtiön tulos oli edelleen tappiollinen, onnistui MTV kääntämään liikevaihdon kasvuun edellisvuodesta, ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen. Tämä käy ilmi MTV:n omistavan ruotsalaisen Bonnier Broadcastingin torstaina julkistamasta tulosraportista.

Super Bowl käyntiin suomalaisen veden voimin30.1.2019 15:19:34 EETTiedote

Suomalainen Vellamo-mineraalivesi on kutsututtu maailman katsotuimpien urheilutapahtumien joukkoon lukeutuvan Super Bowlin avaavan Super Saturday -juhlan viralliseksi vedeksi. Perinteisesti tuhansia VIP-vieraita keräävässä tapahtumassa on mukana useita urheilu- ja viihdemaailman tähtiä ja maailmanluokan huippuesiintyjiä. Vellamon näkyvä mukanaolo tapahtumassa on merkittävä askel heinolalaisen mineraalivesiyhtiön Pohjois-Amerikan markkinoiden avauksessa.

Fredman Group varustaa Bocuse d’Or -joukkueemme Food Tech -osaamisella29.1.2019 08:40:00 EETTiedote

Maailman arvostetuimman kokkikilpailun Bocuse d’Orin kaksipäiväinen finaali alkaa tänään Lyonissa ja Suomen joukkueen tavoitteena kisassa on palkintosija. Kilpailumenestys paitsi tukee kisatiimimme jäsenten uraa, myös korostaa Suomen asemaa gastronomisella maailmankartalla. Keittiöammattilaistemme korkeaa gastronomista tasoa on varmistamassa myös teknologinen huippuosaaminen, jota edustaa kotimaisen Fredman Groupin rakentama älykkäiden keittiöiden johtamiseen tarkoitettu Fredman Food Tech -palvelukokonaisuus.