Naughty BRGR laajenee Espooseen yritysostolla

Burgerimies Akseli Herlevin perustama Naughty BRGR -hampurilaisravintolaketju laajentaa Espooseen ostamalla Soupster Familylta Iso Omena -kauppakeskuksen The Lucky Bastard -ravintolan, joka muuttuu pääkaupunkiseudun toiseksi Naughty BRGR -ravintolaksi helmikuussa.

Naughty BRGR-ravintolat vuonna 2015 perustaneen Akseli Herlevin intohimona on täydellisen hampurilaisen luominen. ”Laadukkaan hampurilaisen kysyntä on voimakkaassa kasvussa niin ravintoloissa kuin kotikeittiöissäkin, ja koko ala kehittyy ennätysvauhtia. Espoo on luonnollinen askel laajentumisessamme pääkaupunkiseudulla", kertoo Naughty BRGR Oy:n toimitusjohtaja Mikko Mollberg (oik.).

Suomen ensimmäinen Naughty BRGR avautui Helsingin Lönnrotinkadulle vuonna 2015. Korkealaatuisiin hampurilaisiin erikoistunut ravintola nousi pian avauduttuaan Suomen arvostetuimpien fast casual -ravintoloiden joukkoon. Pääkaupunkiseudun toinen Naughty BRGR avautuu Espoon Iso Omena -kauppakeskukseen yrityskaupan myötä. Espoon parhaan hampurilaiselämyksen lupaava Naughty BRGR avautuu helmikuussa M.E.E.T -ravintolamaailmassa sijaitsevan The Lucky Bastard -ravintolan tilalle. The Lucky Bastard Espoo -ravintolan koko henkilökunta siirtyy yrityskaupan yhteydessä Naughty BRGR:in palvelukseen.

”Olen aina kertonut missioksemme tulla maailman parhaaksi hampurilaisravintolaksi. Siihen liittyy paitsi tavoite olla Suomen tunnetuin premium-tason hampurilaisravintola, myös aktiivinen laajentuminen. Espoo onkin luonnollinen uusi piste Naughty-kartalla. Suomen toiseksi suurimmassa kaupungissa on ollut erittäin maltillinen valikoima laadukkaita fast casual -ravintoloita ja avauksen myötä meistä tulee myös Suomen suurimman ravintolakeskittymän ainoa premium burger -toimija”, kertoo keittiömestari Akseli Herlevi ja jatkaa: ”Avaus vetovoimaisen keskuksen ytimessä tuo lisää makua sinne, missä ihmiset ovat jo valmiiksi. Iso Omenan Naughty BRGR tulee tarjoamaan meille ominaista iisiä ja maukasta menoa sekä espoolaiseen elämäntapaan hyvin sopivaa lounge-tyylistä tunnelmaa.”

Kolme vuotta sitten perustettu, yksityinen ja yrittäjävetoinen Naughty BRGR on suomalaisen burgeribuumin pioneeri. Tällä hetkellä Naughty BRGR löytyy Helsingin lisäksi myös Tampereelta, Jyväskylästä ja Turusta. Vuonna 2019 yritys aikoo avata 3-5 uutta ravintolaa Suomessa.

”Vaikka valtaosa suomalaisista kuluttajista onkin vasta ymmärtämässä hampurilaisen ja laatuhampurilaisen välisen eron, ovat burgerit nyt suositumpia kuin koskaan. Kasvava kysyntä antaakin pontta suunnitelmallemme tuplata alkavan vuoden aikana kaikki numeromme. Suomen burgeribuumi on vasta alussa, sillä kaikilla pitää olla mahdollisuus kokea mitä laadukas burgerielämys tarkoittaa. Hampurilainen on myös siitä kiehtova ruoka, että se kehittyy jatkuvasti. Huomenna siihen voi löytyä entistä parempi makuyhdistelmä paitsi ravintolassa, myös itse tehtynä”, lisää Akseli Herlevi.

Vuonna 2017 Naughty BRGR -ravintoloiden liikevaihto oli yli 4 MEUR. Tänä vuonna ylittyi 6 miljoonan euron liikevaihto ja vuoden 2019 liikevaihtotavoite ylittää 10 MEUR euroa. Ravintolayhtiön toiminta on ollut kannattavaa ensimmäisestä tilikaudesta alkaen ja vuonna 2019 henkilömäärän arvioidaan nousevan 75 hengestä noin 150:een.

Naughty BRGR Espoo avautuu 15.02.2019 kauppakeskus Iso Omenaan. Ravintolassa on 120 asiakaspaikkaa.

Akseli Herlevi, keittiömestari, Naughty BRGR, +358 50 522 7015, akseli@naughtybrgr.com
Mikko Mollberg, toimitusjohtaja, Naughty BRGR, +358 40 485 4227, mikko@naughtybrgr.com
Samuel Sorainen, viestinnän asiantuntija, Wolfcom PR Boutique, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Naughty BRGR sai perustamissysäyksensä Akseli Herlevin osallistuessa Top Chef Suomi: Kaksintaistelu -ohjelman jaksoon, jossa huippukokkien tuli valmistaa hampurilainen. Kisan päätuomari Helena Puolakka kuvaili Herlevin valmistamaa hampurilaista ”todella tuhmaksi”, mitä Herlevi piti parhaana koskaan saamaansa palautteena. Mikko Mollberg ja Akseli Herlevi.

Yksinpurjehtija Tapio Lehtinen saapuu takaisin Helsinkiin torstaina24.6.2019 13:25:12 EESTTiedote

Helsinkiläinen yksinpurjehtija Tapio Lehtinen suoritti maailman haastavimman purjehduskilpailun Golden Globe Racen 322 päivän purjehtimisella. Haasteista huolimatta sisukas suomalaiskapteeni oli lopulta yksi viidestä maaliin selvinneestä purjehtijasta, saapuen kilpailun lähtö- ja päätesatamaan Ranskan Les Sables d’Olonneen 19. toukokuuta. Lehtinen on nyt purjehtimassa takaisin kotiinsa Helsinkiin. Hänen odotetaan saapuvan Kauppatorin edustalle torstaina 27.6. ja tekevän kaupungintalolle perinteisen lipputervehdyksen noin kello 15.30.

Hampurilaismestarit tänä viikonloppuna Helsingissä11.6.2019 12:07:38 EESTTiedote

Burger Lovers -festivaali kokoaa 14.-16. kesäkuuta Helsinkiin Suomen parhaita ja arvostetuimpia hampurilaisravintoloita ja burgereihin erikoistuneita keittiömestareita. Kampin Narinkkatorilla järjestettävän ruokatapahtuman kipinä syttyi intohimoisten burgerinystävien halusta vahvistaa Suomen hampurilaiskulttuuria ja antaa kaikille mahdollisuus tutustua hampurilaisten monipuolisuuteen ruokavaliosta riippumatta.

ISS Palvelut modernisoi ravintolapalveluidensa omavalvonnan Fredmanin kanssa11.6.2019 07:50:00 EESTTiedote

Suomen suurimpiin yksityisiin työnantajin kuuluva ISS Palvelut on valinnut kotimaisen Fredman Food Tech -palvelukokonaisuuden varmistamaan ravintolapalveluidensa omavalvonnan ja keittiön johtamisprosessit. Palvelusopimuksen myötä yli sadan ravintolan omavalvontamenetelmät digitalisoidaan ruokaturvallisuuden takaamiseksi ja henkilökunnan työn helpottamiseksi. Fredmanin palvelun asennus ja henkilökunnan valmennus niiden käyttöön tullaan saattamaan valmiiksi vuoden 2019 loppuun mennessä.

Marttiini teki Sastalle 50-vuotisjuhlapuukon21.5.2019 09:50:00 EESTTiedote

Luonnonystäviä jo 50 vuoden ajan pukenut suomalainen erävaatemerkki Sasta esittelee juhlavuotenaan viisi muiden kotimaisten laatumerkkien kanssa suunniteltua ja valmistettua yhteistuotetta. Juhlamalliston tavoitteena on muistuttaa kuluttajia kotimaisen suunnittelun ja tuoteosaamisen jatkuvuuden tärkeydestä sekä tukea vastuullisia suomalaisia toimijoita. Ensimmäinen yhteistyö oli Coston kanssa tehty sarkalippis ja kesän kynnyksellä juhlavuoden valikoima täydentyy Marttiinin Sasta-juhlapuukolla.