Naughty BRGR onnistui ravintolasulkutempauksessaan: 30 000 burgeria ennätysajassa

Keittiömestari Akseli Herlevin perustamat Naughty BRGR -ravintolat ovat pitäneet keittiönsä toiminnassa ja henkilökuntansa töissä maaliskuun 8. päivänä alkaneesta ravintolasulusta lähtien. Ravintolayhtiö tavoitteli valmistavansa ja myyvänsä alkujaan kolmeksi viikoksi määrätyn sulun aikana 30 000 hampurilaista. Kunnianhimoinen tavoite täyttyi jo kahdessa viikossa ja samalla Naughty BRGR rikkoi myyntiennätyksensä. Herlevi arvioi suosion perustuvan ihmisten talkoohengen ja laadukkaan tuotteen lisäksi koronaturvalliseen palveluun sekä kotiin saakka laatunsa pitävien annosten toimitusketjuun.

Naughty BRGR -ravintoloiden kunnianhimoinen tavoite myydä alkujaan kolmeksi viikoksi määrätyn ravintolasulun aikana 30 000 hampurilaista täyttyi jo kahdessa viikossa. Samalla Naughty BRGR rikkoi aiemmat myyntiennätyksensä. Kuvassa Helsingin Lönnrotinkadun Naughty BRGR-ravintolan Nora-Maria Tissari, kuva: Arttu Päivinen

Sata henkilöä työllistävät Naughty BRGR -ravintolat ovat ravintoloiden sulkeuduttua panostaneet ulosmyyntiin ja ruoan toimitusketjun saumattomuuteen. Laadukkaat hampurilaiset osoittautuivat koronasulun hittituotteeksi ja niiden kysyntä yllätti myös tekijänsä. Lomautusten sijaan ravintolayhtiö joutuikin osittain perumaan henkilökuntansa vapaita, sillä burgereita on tilattu ravintoloista ennätystahtiin. Koska etämyynnin kannattavuus on ravintolamyyntiä heikompaa, tulee myynnin jatkua kovana myös uusien rajoitusten aikana.

”On ollut huikeaa nähdä, millä fiiliksellä asiakkaamme ja tiimimme ovat tässä ankarassa tilanteessa toimineet ja tiedostan, että olemme etuoikeutettuja. On ollut liikuttavaa nähdä kuinka fanimme ovat auttaneet, eli tilanneet ruokaa ja jakaneet viestiämme. Noutoannosten ulosmyynti suoraan tai asiakkaille toimitettavaksi ei valitettavasti kuitenkaan sovi kaikkien ravintoloiden konseptiin”, kertoo ravintoloitsija Akseli Herlevi ja jatkaa:

”Olen todella huolissani paitsi omien, myös monen muun loistavan ravintolan puolesta. Uusien rajoitusten myötä ahdinko syvenee entisestään. Vaikka ulosmyynnin kannattavuus on heikkoa, eivät arvomme anna periksi siinä, että iskisimme hanskat nyt tiskiin. Pystyäksemme jatkamaan valitsemallamme koronataistelun tiellä, on take away -burgereita pakko myydä jokaisena uutena sulkuviikkona noin 10 000.”

Ja puita!

Samaan aikaan, kun Naughty BRGR saavutti 30 000 myytyä burgeria ennätysajassa, suunnittelee hallitus ravintolasululle kolmen viikon jatkoaikaa sekä harvinaisen rajuja liikkumisen ja liiketoiminnan rajoituksia.

”Rajoitukset muuttuvat viikoittain, joten kaikilta vaaditaan nyt pitkää pinnaa ja taistelutahtoa. Koska suomalaiset ansaitsevat hyvää ruokaa myös rajoitusten jälkeen, olisi upeaa, että kuluttajat näyttäisivät tukensa ravintolakentälle esimerkiksi paikallisten pientoimijoiden lahjakortteja ostamalla. Kyllä ne lämpimät kesäpäivät ja maskivapaat terassikelit juhannukseen mennessä koittavat, kunhan rokotustahti tästä kiristyy. Siihen saakka painamme puita uuniin minkä pystymme”, kannustaa Burgerimiehenäkin tunnettu Herlevi.

Vuonna 2015 perustettu Naughty BRGR on 100 hampurilaisentusiastia Helsingissä, Espoossa, Turussa, Tampereella ja Jyväskylässä työllistävä gourmet-hampurilaisravintolaketju. Perustamissysäyksensä ravintola sai Akseli Herlevin osallistuessa Top Chef Suomi: Kaksintaistelu -ohjelman jaksoon, jossa huippukokkien tuli valmistaa hampurilainen. Kisan päätuomari Helena Puolakka kuvaili Herlevin valmistamaa hampurilaista ”todella tuhmaksi”, mitä Herlevi piti parhaana koskaan saamaansa palautteena. Naughty Group -konserniin kuuluu 8 ravintolaa, Naughty BRGR -vähittäiskauppatuotteita ja konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli 8,7 miljoonaa euroa.

Lars Oehlandt, toimitusjohtaja, Naughty Group Oyj
lars@naughtybrgr.com, +358 40 747 0704

Akseli Herlevi, yrittäjä, Naughty Group Oyj
akseli@naughtybrgr.com, +358 50 522 7015

Samuel Sorainen, Wolfcom PR Boutique
samuel.sorainen@wolfcom.fi, +358 400 5798653

"Me pistämme koronaperkeleelle hanttiin töitä tekemällä ja paistamalla kodeissaan kärvisteleville asiakkaille  parhaita mahdollisia burgereita. Ravintolatunnelmaa emme koteihin pysty lupaamaan, mutta teemme edelleen kaikkemme, että burgerit auttavat tuhman, mutta turvallisen fiiliksen synnyttämisessä missä vain”, lupaa Burgerimies Akseli Herlevi.
"Me pistämme koronaperkeleelle hanttiin töitä tekemällä ja paistamalla kodeissaan kärvisteleville asiakkaille parhaita mahdollisia burgereita. Ravintolatunnelmaa emme koteihin pysty lupaamaan, mutta teemme edelleen kaikkemme, että burgerit auttavat tuhman, mutta turvallisen fiiliksen synnyttämisessä missä vain”, lupaa Burgerimies Akseli Herlevi.
"Pystyäksemme jatkamaan valitsemallamme koronataistelun tiellä, on take away -burgereita pakko myydä jokaisena uutena sulkuviikkona noin 10 000”, sanoo Herlevi. Kuva: Arttu Tissari
Nora-Maria Tissari, Naughty BRGR Lönnrotinkatu. Kuva: Arttu Päivinen
”Naughtyn arvot eivät anna periksi siinä, että iskisimme hanskat tiskiin. Me aiomme jatkaa take awayn myyntiä niin kauan kuin suinkaan vaan mahdollista”, kertoo Akseli Herlevi. Kuva: Arttu Tissari
Lars Oehlandt, toimitusjohtaja, Naughty Group Oyj. Kuva: Arttu Päivinen
Akseli Herlevi, yrittäjä, Naughty Group Oyj. Kuva: Arttu Päivinen

Kirjailijat antavat teoksilleen äänensä radiossa2.3.2021 12:26:08 EET | Tiedote

Suomalaisen nykykirjallisuuden suosituimpiin tähtiin kuuluvat Max Seeck, Henriikka Rönkkönen ja Kale Puonti tuovat teoksensa suuren yleisön kuultavaksi suorissa radiolähetyksissä maaliskuussa. Myös Samu Haber osallistuu Suplan lukuhetkeen lukemalla ääneen omaa elämäkertaansa. Lukuhetkien tarkoitus on kannustaa kuluttajia kirjallisuuden pariin ja ne lähetetään Radio Rockin, Radio Suomipopin ja Me Naiset Radion taajuuksilla maaliskuun jokaisena lauantaina.

Tuottajalle kiitos -stipendit ovat taas haettavissa viljelyn kehittämiseen ja tiedon jakamiseen2.3.2021 10:37:17 EET | Tiedote

Kolmannen kerran avautuva Vaasan, K-ryhmän ja ProAgrian Tuottajalle kiitos -stipendihaku antaa kaikille maanviljelijöille mahdollisuuden hakea stipendiä viljelyyn tai jatkojalostukseen liittyvien innovaatioiden kehittämiseen, testaamiseen sekä uuden tiedon jakamiseen. Vaasan, K-ryhmän ja ProAgrian yhteistyön tavoitteena on antaa tuottajalle aito kiitos viljelyn kehittämisestä sekä vastuullisuudesta läpi koko arvoketjun. Pitkällä aikavälillä kaikki viljelijät hyötyvät kehittämistyöstä ja niiden tuloksista.

16-vuotias suomalainen Luka Nurmi rata-autojen merkkiluokkaan Ferrarilla23.2.2021 09:50:00 EET | Tiedote

Suomalainen Luka Nurmi on solminut Ferrarin kanssa kahden vuoden sopimuksen ajaa tehdastallin autolla Ferrari Challenge -merkkiluokan Euroopan mestaruussarjaa. Tanskalaista Formula Racing -tiimiä edustava Nurmi saa kisakäyttöönsä Ferrari 488 Challenge -auton sekä Ferrarin tehdastallin AF Corsen varikko- ja huoltopalvelut. Sarja sisältää seitsemän osakilpailua, joihin Nurmi osallistuu tehdastallin kalustolla. Luka Nurmi on Ferrari Challenge -sarjan historian nuorin kuljettaja ja AF Corse -tallin toinen suomalainen kuski. Toni Vilander voitti tallille FIA WEC-sarjan maailmanmestaruuden kaudella 2014.

Pyöräilyn kansainvälinen suurtapahtuma Saimaalle17.2.2021 09:40:25 EET | Tiedote

Imatralta heinäkuussa starttaava Saimaa Cycle Tour tähtää yhdeksi maailman arvostetuimmista pyöräilytapahtumista. Ensi kesänä ensimmäistä kertaa järjestettävään pyöräilyyn on ilmoittautunut jo yli 1000 osallistujaa ennen kuin tapahtuman koti- ja kansainvälinen markkinointi on edes alkanut. Yöttömän yön, maailman kauneimpien järvimaisemien, tasaisen maaston ja Suomen turvallisen maineen avulla Saimaa Cycle Tour on tarkoitus kasvattaa Ruotsissa vuosittain ajettavan Vätternrundan kaltaiseksi pyöräilyn suurtapahtumaksi.

Suomalaiset ulkoilubrändit jälleen Pohjoismaiden parhaita15.2.2021 10:48:16 EET | Tiedote

Pohjoismaisten ulkoilubrändien yhteenliittymä Scandinavian Outdoor Group SOG on nimennyt vuoden 2021 parhaat pohjoismaiset ulkoiluvaatteet, -tarvikkeet ja innovaatiot. Scandinavian Outdoor Awards järjestettiin ulkoilualan ISPO-suurmessujen yhteydessä virtuaalisena. Suomalaisen kuituteknologiayhtiö Spinnovan kehittämästä kierrätyskuidusta valmistettu Bergans of Norway -anorakki palkittiin kisan pääpalkinnolla, Reiman Muutun-takki voitti lasten- ja nuortenvaatekategorian ja Sastan Peski-takki valittiin pohjoismaiden parhaaksi ulkoiluvaatteeksi. Spinnova, Reima ja Sasta voittivat samassa kisassa kultaa myös viime vuonna.