Wolfcom

Naughty BRGR onnistui ravintolasulkutempauksessaan: 30 000 burgeria ennätysajassa

Jaa
Keittiömestari Akseli Herlevin perustamat Naughty BRGR -ravintolat ovat pitäneet keittiönsä toiminnassa ja henkilökuntansa töissä maaliskuun 8. päivänä alkaneesta ravintolasulusta lähtien. Ravintolayhtiö tavoitteli valmistavansa ja myyvänsä alkujaan kolmeksi viikoksi määrätyn sulun aikana 30 000 hampurilaista. Kunnianhimoinen tavoite täyttyi jo kahdessa viikossa ja samalla Naughty BRGR rikkoi myyntiennätyksensä. Herlevi arvioi suosion perustuvan ihmisten talkoohengen ja laadukkaan tuotteen lisäksi koronaturvalliseen palveluun sekä kotiin saakka laatunsa pitävien annosten toimitusketjuun.
Naughty BRGR -ravintoloiden kunnianhimoinen tavoite myydä alkujaan kolmeksi viikoksi määrätyn ravintolasulun aikana 30 000 hampurilaista täyttyi jo kahdessa viikossa. Samalla Naughty BRGR rikkoi aiemmat myyntiennätyksensä. Kuvassa Helsingin Lönnrotinkadun Naughty BRGR-ravintolan Nora-Maria Tissari, kuva: Arttu Päivinen
Naughty BRGR -ravintoloiden kunnianhimoinen tavoite myydä alkujaan kolmeksi viikoksi määrätyn ravintolasulun aikana 30 000 hampurilaista täyttyi jo kahdessa viikossa. Samalla Naughty BRGR rikkoi aiemmat myyntiennätyksensä. Kuvassa Helsingin Lönnrotinkadun Naughty BRGR-ravintolan Nora-Maria Tissari, kuva: Arttu Päivinen

Sata henkilöä työllistävät Naughty BRGR -ravintolat ovat ravintoloiden sulkeuduttua panostaneet ulosmyyntiin ja ruoan toimitusketjun saumattomuuteen. Laadukkaat hampurilaiset osoittautuivat koronasulun hittituotteeksi ja niiden kysyntä yllätti myös tekijänsä. Lomautusten sijaan ravintolayhtiö joutuikin osittain perumaan henkilökuntansa vapaita, sillä burgereita on tilattu ravintoloista ennätystahtiin. Koska etämyynnin kannattavuus on ravintolamyyntiä heikompaa, tulee myynnin jatkua kovana myös uusien rajoitusten aikana.

”On ollut huikeaa nähdä, millä fiiliksellä asiakkaamme ja tiimimme ovat tässä ankarassa tilanteessa toimineet ja tiedostan, että olemme etuoikeutettuja. On ollut liikuttavaa nähdä kuinka fanimme ovat auttaneet, eli tilanneet ruokaa ja jakaneet viestiämme. Noutoannosten ulosmyynti suoraan tai asiakkaille toimitettavaksi ei valitettavasti kuitenkaan sovi kaikkien ravintoloiden konseptiin”, kertoo ravintoloitsija Akseli Herlevi ja jatkaa:

”Olen todella huolissani paitsi omien, myös monen muun loistavan ravintolan puolesta. Uusien rajoitusten myötä ahdinko syvenee entisestään. Vaikka ulosmyynnin kannattavuus on heikkoa, eivät arvomme anna periksi siinä, että iskisimme hanskat nyt tiskiin. Pystyäksemme jatkamaan valitsemallamme koronataistelun tiellä, on take away -burgereita pakko myydä jokaisena uutena sulkuviikkona noin 10 000.”

Ja puita!

Samaan aikaan, kun Naughty BRGR saavutti 30 000 myytyä burgeria ennätysajassa, suunnittelee hallitus ravintolasululle kolmen viikon jatkoaikaa sekä harvinaisen rajuja liikkumisen ja liiketoiminnan rajoituksia.

”Rajoitukset muuttuvat viikoittain, joten kaikilta vaaditaan nyt pitkää pinnaa ja taistelutahtoa. Koska suomalaiset ansaitsevat hyvää ruokaa myös rajoitusten jälkeen, olisi upeaa, että kuluttajat näyttäisivät tukensa ravintolakentälle esimerkiksi paikallisten pientoimijoiden lahjakortteja ostamalla. Kyllä ne lämpimät kesäpäivät ja maskivapaat terassikelit juhannukseen mennessä koittavat, kunhan rokotustahti tästä kiristyy. Siihen saakka painamme puita uuniin minkä pystymme”, kannustaa Burgerimiehenäkin tunnettu Herlevi.

Vuonna 2015 perustettu Naughty BRGR on 100 hampurilaisentusiastia Helsingissä, Espoossa, Turussa, Tampereella ja Jyväskylässä työllistävä gourmet-hampurilaisravintolaketju. Perustamissysäyksensä ravintola sai Akseli Herlevin osallistuessa Top Chef Suomi: Kaksintaistelu -ohjelman jaksoon, jossa huippukokkien tuli valmistaa hampurilainen. Kisan päätuomari Helena Puolakka kuvaili Herlevin valmistamaa hampurilaista ”todella tuhmaksi”, mitä Herlevi piti parhaana koskaan saamaansa palautteena. Naughty Group -konserniin kuuluu 8 ravintolaa, Naughty BRGR -vähittäiskauppatuotteita ja konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli 8,7 miljoonaa euroa.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lars Oehlandt, toimitusjohtaja, Naughty Group Oyj
lars@naughtybrgr.com, +358 40 747 0704


Akseli Herlevi, yrittäjä, Naughty Group Oyj
akseli@naughtybrgr.com, +358 50 522 7015


Samuel Sorainen, Wolfcom PR Boutique
samuel.sorainen@wolfcom.fi, +358 400 5798653

Kuvat

Naughty BRGR -ravintoloiden kunnianhimoinen tavoite myydä alkujaan kolmeksi viikoksi määrätyn ravintolasulun aikana 30 000 hampurilaista täyttyi jo kahdessa viikossa. Samalla Naughty BRGR rikkoi aiemmat myyntiennätyksensä. Kuvassa Helsingin Lönnrotinkadun Naughty BRGR-ravintolan Nora-Maria Tissari, kuva: Arttu Päivinen
Naughty BRGR -ravintoloiden kunnianhimoinen tavoite myydä alkujaan kolmeksi viikoksi määrätyn ravintolasulun aikana 30 000 hampurilaista täyttyi jo kahdessa viikossa. Samalla Naughty BRGR rikkoi aiemmat myyntiennätyksensä. Kuvassa Helsingin Lönnrotinkadun Naughty BRGR-ravintolan Nora-Maria Tissari, kuva: Arttu Päivinen
Lataa
"Me pistämme koronaperkeleelle hanttiin töitä tekemällä ja paistamalla kodeissaan kärvisteleville asiakkaille  parhaita mahdollisia burgereita. Ravintolatunnelmaa emme koteihin pysty lupaamaan, mutta teemme edelleen kaikkemme, että burgerit auttavat tuhman, mutta turvallisen fiiliksen synnyttämisessä missä vain”, lupaa Burgerimies Akseli Herlevi.
"Me pistämme koronaperkeleelle hanttiin töitä tekemällä ja paistamalla kodeissaan kärvisteleville asiakkaille parhaita mahdollisia burgereita. Ravintolatunnelmaa emme koteihin pysty lupaamaan, mutta teemme edelleen kaikkemme, että burgerit auttavat tuhman, mutta turvallisen fiiliksen synnyttämisessä missä vain”, lupaa Burgerimies Akseli Herlevi.
Lataa
"Pystyäksemme jatkamaan valitsemallamme koronataistelun tiellä, on take away -burgereita pakko myydä jokaisena uutena sulkuviikkona noin 10 000”, sanoo Herlevi. Kuva: Arttu Tissari
"Pystyäksemme jatkamaan valitsemallamme koronataistelun tiellä, on take away -burgereita pakko myydä jokaisena uutena sulkuviikkona noin 10 000”, sanoo Herlevi. Kuva: Arttu Tissari
Lataa
Nora-Maria Tissari, Naughty BRGR Lönnrotinkatu. Kuva: Arttu Päivinen
Nora-Maria Tissari, Naughty BRGR Lönnrotinkatu. Kuva: Arttu Päivinen
Lataa
”Naughtyn arvot eivät anna periksi siinä, että iskisimme hanskat tiskiin. Me aiomme jatkaa take awayn myyntiä niin kauan kuin suinkaan vaan mahdollista”, kertoo Akseli Herlevi. Kuva: Arttu Tissari
”Naughtyn arvot eivät anna periksi siinä, että iskisimme hanskat tiskiin. Me aiomme jatkaa take awayn myyntiä niin kauan kuin suinkaan vaan mahdollista”, kertoo Akseli Herlevi. Kuva: Arttu Tissari
Lataa
Lars Oehlandt, toimitusjohtaja, Naughty Group Oyj. Kuva: Arttu Päivinen
Lars Oehlandt, toimitusjohtaja, Naughty Group Oyj. Kuva: Arttu Päivinen
Lataa
Akseli Herlevi, yrittäjä, Naughty Group Oyj. Kuva: Arttu Päivinen
Akseli Herlevi, yrittäjä, Naughty Group Oyj. Kuva: Arttu Päivinen
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Wolfcom
Korkeavuorenkatu 1 B 11
00140 Helsinki

+358400579653http://www.wolfcom.fi/

Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland

Korkeavuorenkatu 1 B 11, 00140 Helsinki

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Wolfcom

Näyttelijä Peter Franzénille uusi rooli juoma-alalla25.4.2024 12:22:27 EEST | Tiedote

Vuosi sitten esitelty suomalainen Lingoncello-käsityölikööri panostaa kansainvälistymiseen näyttelijätähti Peter Franzénin avulla. Lingoncello kuuluu kansainvälisessä kasvussa olevaan cello-juomien kategoriaan, jonka tunnetuin edustaja on italialainen limoncello. Suomessa keksitty ja kotimaisista puolukoista valmistettu likööri haastaa markkinaa pohjoisen tyylikkyydellä, laadulla ja ainutlaatuisella maulla. Suomen kansainvälisesti menestyneimpiin kuuluva näyttelijä Peter Franzén tulee vauhdittamaan Lingoncellon koti- ja kansainvälistä kasvua liittymällä juoman innovoineen Mother’s Milk Beveragesin osakkaaksi. Yhtiö on kehittänyt myös kulttimainetta nauttivan Puolustuslaitos-juomaperheen.

Keväisiä elämyksiä Virossa10.4.2024 13:00:41 EEST | Tiedote

Keväällä luonto herää eloon ja ensimmäiset auringonsäteet kutsuvat ulkoilmaan pitkän ja pimeän talven jälkeen. Muuttolinnut palaavat pohjoiseen etsimään kumppania ja pesäpaikkaa tositarkoituksella. Keväisin myös viherpeukaloa syyhyttää päästä työntämään sormensa multaan ja seuraamaan uuden kasvun ihmettä. Mutta ennen varsinaisen kevään tuloa Viron alavat suomaat käyvät läpi niin kutsutun viidennen vuodenajan, joka on täynnä luonnonihmeitä. Kokosimme vinkkejä ainutlaatuisiin luontoelämyksiin keväisessä Virossa.

Menevä sähköisti Tampereen taksimarkkinan Tesloilla ja 5€ kyydeillä4.4.2024 10:00:12 EEST | Tiedote

Kotimainen Menevä taksipalvelu aloitti toiminnan Tampereella ja toi kaupungin katukuvaan sähköautoista koostuvan taksilaivueen. 12 Teslan voimin Tampereella huhtikuun 4. aloittanut Suomen suurin taksialan yhtiö on uusi vaihtoehto vähäpäästöistä ja laadukasta kyytiä arvostavalle matkustajalle. Menevän voi helpoiten tilata sovelluksella, jossa Tampereen kyytien kiinteät hinnat alkavat viidestä eurosta ja ovat kiireisimpäänkin aikaan kaupungin keskustan alueen taksitolppia edullisempi.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye