Niemi Palvelut tehostaa toimintaansa ja parantaa asiakaspalveluaan uudella liiketoiminnan kokonaisratkaisulla yhteistyössä eCraftin kanssa

Suomen johtava muutto- ja logistiikka-alan palveluyritys Niemi Palvelut Oy jatkaa pitkään kestänyttä yhteistyötä eCraftin kanssa ryhtyessään laajaan kehityshankkeeseen. Hankkeen tarkoituksena on kehittää yrityksen pitkän aikavälin kilpailukykyyn vaikuttavia liiketoimintaprosesseja ja uudistaa toiminnanohjausjärjestelmä tukemaan liiketoiminnan kannattavaa kasvua ja kehitystä.

Niemi Palveluiden valitsema ratkaisukokonaisuus pohjautuu liiketoiminta-alustaan, jossa yhdistyvät Microsoftin globaali teknologia ja eCraftin asiakaskohtaiset sovellukset. Pilvipalvelupohjainen alusta kehittyy ja skaalautuu liiketoiminnan tarpeiden ja yrityksen kasvun mukaan. Ratkaisu luo erinomaisen pohjan yrityksen kasvavalle liiketoiminnalle.

eCraft toimittaa Niemi Palveluille nykyaikaisen järjestelmäkokonaisuuden, joka koostuu Microsoft Dynamics 365 Finance and Operations -toiminnanohjausjärjestelmästä sekä Niemen tarpeisiin kehitetystä sovelluskokonaisuudesta.

Ratkaisun avulla Niemi haluaa tehostaa ja optimoida muutto- ja logistiikkapalveluiden toimintaa, vahvistaa alan edelläkävijyyttä ja parantaa asiakaspalvelua muun muassa reaaliaikaisella asiakasviestinnällä. Järjestelmän käytettävyyteen ja ohjaavuuteen kiinnitetään erityistä huomiota, millä tavoitellaan työn tehostamista sekä työtyytyväisyyttä.

Uuden ratkaisun keskeisimpiä tavoitteita ovat paremman palvelun ja toiminnan tehokkuuden lisäämisen lisäksi myös tietojen luotettavuuden ja reaaliaikaisen seurattavuuden parantaminen sekä mahdollisuus hyödyntää tietoa läpinäkyvästi ja paremmin yrityksen liiketoiminnassa. Kattava, helppokäyttöinen, toimintavarma ja helposti muokattava nykyaikainen järjestelmä tukee myös Niemi Palveluiden tavoitetta ylläpitää ja parantaa henkilöstön tyytyväisyyttä.

”Haluamme olla oman toimialamme selkeä edelläkävijä ja kehittää toimintaamme siten, että voimme palvella asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla. Tavoitteenamme oli löytää Niemi Palveluiden liiketoimintaa erinomaisesti ymmärtävä kumppani sekä paras ratkaisu, joka vastaa yrityksemme liiketoiminnan vaatimuksiin ja huomioi myös sen tulevaisuuden kasvutarpeet, toiminnan häiriintymättä”, kertoo Mikko Helvelahti, johtaja, Niemi Palvelut Oy.

”Olemme iloisia voidessamme jatkaa tiivistä yhteistyötä Niemi Palveluiden kanssa. Valittu moderni ratkaisuarkkitehtuuri, uusi liiketoimintajärjestelmäkokonaisuus ja tarjoamamme palvelut tukevat Niemen nykyistä liiketoimintaa ja mahdollistavat sen kehittämisen myös pitkälle tulevaisuuteen”, kommentoi Ville Hemmilä, toimitusjohtaja, eCraft Oy Ab.

Niemi Palvelut Oy on perheyritys, jonka palveluihin kuuluvat koti-, yritys- ja ulkomaanmuuttojen ohella tapahtuma- ja logistiikkapalvelut. Yritys tarjoaa palveluita ympäri Suomen ja huolehtii vuosittain noin 35 000 muuttoa ja 60 000 muuta palveluprojektia. Niemi Palveluilla työskentelee 1300 palvelutehtävien erikoisosaajaa. Yrityksen arvoihin kuuluu vastuullisuus ja ekologisuus, ja yritys tarjoaakin ensimmäisenä Suomessa puhtaita ja ekologisia ympäristöä säästäviä biokaasumuuttoja. Lue lisää: www.niemi.fi

Niemi Palvelut Oy, Mikko Helvelahti
p. 040 767 8532, mikko.helvelahti@niemi.fi

eCraft Oy Ab, Ville Hemmilä
p. 040 069 5345, ville.hemmila@ecraft.com

eCraft Oy Ab on IT- ja konsultointipalveluihin keskittynyt yritys, jonka palvelut kattavat niin yrityksen toiminnanohjauksen, asiakkuudenhallinnan, analytiikan ja raportoinnin sekä sovelluskehityksen ja infrapalvelut. eCraftilla työskentelee 280 asiantuntijaa, joiden osaamisessa yhdistyy asiakasymmärrys, uusin teknologia sekä dataosaaminen. Yritys on Suomen suurin Microsoft Dynamics –toimittaja sekä johtava Adaptive- ja Qlik-konsultointitalo. Haluamme olla paitsi asiakkaidemme tulevaisuuden bisneksen mahdollistaja, mutta myös työpaikka, jossa panostetaan ihmisten osaamisen kehittämiseen ja hyvinvointiin. eCraftilaisia työskentelee toimipisteissä pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Vaasassa, Turussa ja Malmössä. Yrityksen liikevaihto vuonna 2018 oli 31,4 miljoonaa euroa.

Suomalainen eCraft, ruotsalainen Orango sekä hollantilainen Fellowmind yhdistävät voimansa ja luovat Euroopan johtavan Microsoft-liiketoimintaratkaisujen toimittajan - FSN Capital toimii pääomasijoittajana tukien uuden yhtiön vahvaa kasvustrategiaa5.11.2019 11:00:00 EETTiedote

Kööpenhamina, 5.marraskuuta 2019 – Suomalainen eCraft, ruotsalainen Orango sekä Hollannissa, Ruotsissa ja Saksassa toimiva Fellowmind yhdistyvät ja luovat Euroopan johtavan Microsoftin liiketoimintaratkaisuihin sekä digitaalisiin palveluihin keskittyneen yhtiön. Kaupan taustalla on Pohjois-Euroopan johtava pääomasijoittaja FSN Capital, joka lähtee vauhdittamaan uuden yrityksen vahvan kasvun strategiaa sekä orgaanisesti että mahdollisten yrityskauppojen kautta. Kaupassa yhdistyvät yritykset jatkavat toimintaansa osana Fellowmind-perhettä, säilyttäen kuitenkin oman yritysnimensä ja identiteettinsä.

Peikko uudistaa globaalin ERP-järjestelmänsä Microsoft Dynamics 365:llä eCraftin kanssa3.9.2019 10:21:42 EESTTiedote

Peikko Group uudistaa toiminnanohjausjärjestelmänsä vuosien 2020 - 2022 aikana. Peikon ERP-projekti on yhtiön lähivuosien suurin yksittäinen investointihanke. Tavoite on, että Peikon yli 30 ympäri maailmaa sijaitsevaa myynti- ja tuotantoyksikköä käyttävät uutta järjestelmää vuoteen 2022 mennessä. Ensimmäinen käyttöönotto tapahtuu vuoden 2020 aikana. Peikon digitalisaatiokumppanina järjestelmähankkeessa toimii eCraft, palkittu Microsoft Dynamics 365 -toimittaja, jolla on vahvaa valmistavan teollisuuden toimialatuntemusta.

eCraft taas maailmankärkeä - rohmusi kaksi voittoa Microsoftin maailmanlaajuisessa Partner of the Year -kilpailussa7.6.2019 11:14:33 EESTTiedote

Suomalainen IT- ja konsultointiyhtiö eCraft palkittiin kahdella pokaalilla Microsoftin maailmanlaajuisessa Partner of the Year -kilpailussa. eCraft valittiin vuoden digitalisaatiokumppaniksi Suomessa ja yritys sijoittui myös toiseksi globaalissa kategoriassa edelläkävijyydestä kenttätyöhön ja ennakoivaan huoltoon liittyvissä liiketoimintasovelluksissa. Maailmanlaajuiseen kilpailuun osallistui yli 2 900 kumppania 115 eri maasta. Kyseessä on merkittävä hatunnosto suomalaisyrityksen kovalle osaamistasolle globaalisti.