Nuorten arkeen hyviä hetkiä Hope ry:n kautta – SSO tukee toimintaa

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO:n hyväntekeväisyyskampanjan avulla tuetaan paikallista lasten ja nuorten syrjäytymistä ehkäisevää työtä. Yhteistyössä asiakasomistajien kanssa etsittiin paikallista, lasten ja nuorten hyvinvointia edistävää tukikohdetta. Asiakasomistajien ehdottamien kohteiden joukosta valittiin tukikohteeksi Hope Lohja, jonka toimintaa SSO tukee 1000 euron lahjoituksella. Tempaus oli yksi muiden joukossa, sillä SSO tekee vuosittain vahvasti työtä paikallisten toimijoiden kanssa tehdäkseen missionsa mukaisesti kotiseudusta yhdessä paikallisten ihmisten kanssa parempaa paikkaa elää.

Viime kevään rajoitustoimenpiteiden vuoksi monen koululaisen arki muuttui ja myös lasten sosiaaliset kontaktit vähenivät lisäten lasten ja nuorten syrjäytymistä. ”Halusimme SSO:ssa kantaa kortemme kekoon lasten ja nuorten syrjäytymistä ehkäisevän työn tukemiseksi myös tällä tavoin. Järjestimme lähinnä sosiaalisessa mediassa näkyvän pienimuotoisen  kampanjan lasten ja nuorten hyvinvoinnin tukemiseksi. Otimme asiakasomistajat mukaan ja pyysimme heitä ehdottamaan paikallista toimijaa, joka tekee työtä lasten ja nuorten hyvinvoinnin saralla ja jonka toimintaa SSO voisi tukea lahjoituksella. Ehdotuksia tuli useita ja tukikohteeksi valikoitui Hope ry Lohja. Lahjoitamme paikalliselle hyväntekijälle 1000 euron tukisumman toiminnan tukemiseksi”, kertoo asiakkuus- ja viestintäpäällikkö Anu Karppinen.

”Olimme erittäin ilahtuneita siitä, että meidät HOPE Lohja oli ehdotettu tukikohteeksi, iloitsee Hope Lohjan tiiminvetäjä Marju Ojanperä. Jo tämä ehdokkuus oli osoitus siitä, että vapaaehtoistyötämme arvostetaan ja olimme siitä erittäin otettuja. Isot kiitos kaikille meitä ehdottaneille. Olemme erittäin kiitollisia siitä, että tulimme valituksi hyväntekeväisyyskohteeksi muiden ehdokkaiden joukosta”, kiittelee Ojanperä

”HOPE Lohjan teemana on tänä vuonna `Luovuus ja lukeminen`. Koronavirusepidemian vuoksi lapset ja nuoret ovat aiempaa enemmän viettäneet aikaa kotona. Jo ennen epidemiaa olemme saaneet asiakasperheiltämme vaateapupyyntöjen ohessa yhteydenottoja, joissa pyydetään lapsille askartelu- tai kuvataidetarvikkeita, juuri tiettyjä kirjoja, erilaisia opiskeluvälineitä tai lukemisen opetteluun liittyvää materiaalia. Vuoden 2021 aikana haluamme auttaa asiakasperheidemme huoltajia saamaan lapsilleen kotiin viihdyttäviä ja kehittäviä tarvikkeita, jotka vastaisivat juuri kunkin lapsen ja/tai nuoren yksilöllisiä tarpeita. Tavoitteenamme on antaa jokaiselle vaateapua kauttamme saavalle 6-17-vuotiaalle lapselle (ikätason mukaisesti) lahjakortti kirjakauppaan näitä hankintoja varten, joko yksin tai huoltajan kanssa tehden ja pienemmille yli 3-5-vuotiaille "puuhapussi", konkreettisten tarvikkeiden muodossa. Tulemme käyttämään lahjoituksen lahjakorttien, sekä näiden muiden tarvikkeiden hankintaan”, kertoo Ojanperä.

SSO tarjoaa kesätyötä 300 nuorelle - Tavoitteena tarjota yhtä monta positiivista työkokemusta22.1.2021 09:45:15 EETTiedote

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO työllistää kesällä 2021 noin 300 nuorta. Kaksi kolmannesta SSO:n kesäpesteistä on yli 18-vuotiaille ja tämän lisäksi tarjolla on noin sata S-Kesis-paikkaa 15-17-vuotiaille, joissa nuoret tutustuvat työelämään vähintään parin viikon mittaisella jaksolla. Haku kesätöihin on käynnissä nyt. S-ryhmä on tänäkin vuonna yksi Vastuullinen kesäduuni -kampanjan pääyhteistyökumppaneista.

SSO keskittyy ruokaravintoloihin – Rikala Night Club lopettaa toimintansa5.1.2021 12:07:14 EETTiedote

Suur-Seudun Osuuskauppa SSO on viime vuosien aikana uudistanut asiakastoiveita tarkasti kuunnellen kaikki ruokaravintolansa: Salossa Rikala Bar & Grillin sekä Antonion, Lohjan, Halikon ja Nummelan Prismakeskusten ravintolamaailmat sekä Lohjalla täysin uusina palvelevat ravintola Antonio sekä Toasti. SSO:n ravintolaperhe palvelee aamuvarhaisesta iltamyöhään ja kokonaisuus on suunniteltu siten, että ravintoloista on mahdollista löytää syötävää niin aamiaiselle, lounaalle, päivälliselle kuin iltamyöhäisellekin. ”Uudistettu ravintolaperhe on saanut paljon hyvää palautetta hyvistä mauista sekä viihtyisistä sisustuksistaan. Saadun palautteen perusteella päädyimme keskittymään jatkossakin ennen kaikkea hyviin makuihin ja leppoisaan viihtymiseen. Samalla päätimme luopua ainoasta yökerhostamme, Salon Rikala Night Clubin toiminnasta”, kertoo SSO:n asiakkuuspäällikkö Elina Pakkanen. Rikala Nicht Clubia on pidetty pandemia-ajan suljettuna. ”Halusimme toimia vastuullisesti ja pidimme yökerhon kevää