Nyt myös aikuiset saavat tarran lääkärikäynnin jälkeen

Lääkärikeskus Aava teetti Filosofian Akatemian kanssa mietelausetarroja, joista asiakas saa valita lääkäristä lähtiessään mieluisen.

Aavan markkinointi- ja viestintäjohtaja Pauli Waroma kirjoitti toukokuun lopussa LinkedIniin päivityksen, joka keräsi yli 185 000 katselukertaa ja valtavan määrän kommentteja. Päivityksessä kerrottiin, että Aava-konserniin kuuluvan Lasten ja nuorten lääkäriasema Pikkujätin johtoryhmässä käytiin keskusteluita tarroista, koska niillä on tärkeä osa hyvässä asiakaskokemuksessa. (Linkki päivitykseen)

Moni kommentoija ehdotti tarroja myös aikuisille. Esimerkiksi Anni Myyrä kirjoitti: ”Tarrat ovat täysin aliarvostettuja. Ajattele, miten paljon ilahduttaisi aikuistakin, jos lääkärikäynnin jälkeen saisi tarran, jossa olisi vaikka joku kannustava lause.” Waroman mukaan juuri tämä kommentti oli ratkaiseva.

Filosofian Akatemia innostui aikuisten tarroista ja etsi yli 200 lainausta filosofeilta, taiteilijoilta ja muilta ajattelijoilta. Mukaan valikoitui lausahduksia vanhoilta kreikkalaisilta filosofeilta sekä tämän päivän suomalaisilta ajattelijoilta, kuten Frank Martelalta, Esa Saariselta, Karoliina Jarenkolta, Saku Tuomiselta, Jari Sarasvuolta ja Jari Tervolta.

Ei elämän tarkoitus ole olla helppoa, sen tarkoitus on ihmisen kasvu haasteidensa mittaiseksi. - Jari Sarasvuo

Muiden elämä näyttää omaamme paremmalta, koska näemme siitä vain osan. - Saku Tuominen

Miksi koko ajan pohditaan tietoa, eikä esimerkiksi hellyyttä. - Esa Saarinen

Positiivisten ajatusten yhteydestä sairauksista parantumiseen on koko ajan enemmän tutkimustietoa. Aava ei ota tarroilla kantaa siihen keskusteluun, mutta yrityksessä uskotaan kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin tukemiseen. Ihmiset kaipaavat välillä – etenkin haastavina aikoina – pieniä asioita, joista tulee hyvä mieli.

Myös Aavan hoitajat ja lääkärit ovat innoissaan tarroista ja uskovat niiden ilahduttavan asiakkaita, erityisesti silloin kun käynti on jännittävä, kuten rokotus, koronavirustesti tai vaikkapa ensimmäinen gynekologikäynti.

Tarrat ovat jaossa asiakkaille Aavan toimipisteissä 9.9.2020 alkaen.

Pauli Waroma, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Lääkärikeskus Aava
040 093 3935, pauli.waroma@aava.fi