Onnea valmistuneille! Valmistujaisjuhlaa vietettiin Laureassa tiistaina

Lähes 200 valmistuvaa opiskelijaa kokoontui Laurea-ammattikorkeakoulun syyslukukauden valmistujaisjuhlaan tiistaina 18.12.

Rehtori, toimistusjohtaja Jouni Koski kätteli kaikkia valmistuneita Laurea-ammattikorkeakoulun valmistujaisjuhlassa tiistaina 18. joukukuuta.

Tiistaina 18. joulukuuta koko Laurea juhli jälleen opintonsa päättäviä opiskelijoita, kun perinteistä syyslukukauden valmistujaisjuhlaa vietettiin Kulttuuritalossa Helsingissä. Tutkinnon suorittamisen merkkinä opiskelijat kantoivat yllään Laurea-viittaa sekä -lakkia ja astuivat ulos Kulttuuritalon Aalto-salista tuoreina alumneina.

Paikalla juhlassa oli lähes 200 valmistuvaa opiskelijaa sekä runsas joukko valmistuvien perheenjäseniä sekä ystäviä. Samalla juhlittiin myös kaikkia syyslukukauden aikana ammattikorkeakoulu- ja ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon suorittaneita laurealaisia opiskelijoita.

Kaikkiaan Laureasta valmistuu vuosittain yli 1600 eri alojen ammattilaista.

Virstapylväs ja käännekohta

Laurea-ammattikorkeakoulun rehtori, toimitusjohtaja Jouni Koski onnitteli juhlapuheessaan lämpimästi kaikkia valmistuvia opiskelijoita.

- Onneksi olkoon, olette saavuttaneet tärkeän virstapylvään elämässänne, Koski aloitti.

- Samalla tämä hetki on myös käännekohta, jossa siirrytte opinnoista kohti työelämän uusia haasteita.

”Toteuttakaa hulluja ideoita!”

Perinteisesti Laurean valmistujaisjuhlassa on kuultu jo aiemmin valmistuneen alumnin puheenvuoro. Niin myös tänäkin vuonna, kun alumnien tervehdyksen valmistuneille toi tradenomiksi vuonna 2008 valmistunut Riina Rupponen:

- Neuvoni teille on, että lähtekää mukaan erilaisiin hulluihin ideoihin ja toteuttakaa niitä, Laurean vuoden alumniksi vuonna 2014 valittu Rupponen sanoi puheenvuorossaan.

- Hullut ideat ovat sellaisia, jotka määrittävät koko maailmaa. Ensimmäinen auto, Internet tai naisten äänioikeus ovat kaikki olleet aikanaan ”hulluja ideoita”. Te, valmistuneet, pysytte mihin tahansa.

Palkinto kovasta työnteosta

Ennen kuin valmistuvat opiskelijat saivat laskea päähänsä valmistuneen opiskelijan lakin, oli ohjelmassa vielä valmistuneen opiskelijan puhe. Kaikkien juhlaan osallistuneiden valmistuneiden tunteita suurella hetkellä sanoitti puheessaan tuore liiketalouden tradenomi Anni Vihavainen:

- Kuten monissa muissakin asioissa elämässä, niin myös opinnoissa on tilanteita, joissa joutuu tekemään odotettua enemmän töitä saavuttaakseen tavoitteensa, opintonsa tammikuussa 2016 Laureassa aloittanut Anni sanoi.

- Mutta juuri näiden haastavien hetkien vuoksi valmistuminen tänään tuntuu niin erityisen hyvältä. Paljon onnea kaikille valmistuneille!

Teemu Ylikoski
Johtaja, yhteiskuntasuhteet ja markkinointi, Laurea-ammattikorkeakoulu
Puh. 040 555 3564, teemu.ylikoski@laurea.fi

Kuvat

Laurea-ammattikorkeakoulu toimii Uudellamaalla kuudella kampuksella. Opiskelussa Laureassa keskeistä ovat työelämän tarpeista tulevat aidot toimeksiannot, kuten projektit, joiden ansiosta opiskelijamme verkostoituvat jo opiskeluaikanaan ja oppivat tärkeitä työelämässä tarvittavia taitoja. Laurea-yhteisöön kuuluu noin 7 800 opiskelijaa, 500 henkilökunnan jäsentä ja 24 000 alumnia. Laurea on uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton yhteisö.

Robotit helpottamassa hoitohenkilön arkea sairaaloissa21.11.2018 14:15Tiedote

Tutkimusten mukaan hoitohenkilöstön työajasta jopa 30 prosenttia menee muuhun kuin varsinaiseen hoitotyöhön. Siksi robotit voisivat soveltua erinomaisesti fyysistä työvoimaa vaativiin rutiininomaisiin tehtäviin. Carea ja Pohjola Sairaala ovat mukana Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulun ja Laurea-ammattikorkeakoulun ylimaakunnallisessa yhteistyöhankkeessa, jossa kehitetään uutta ja innovatiivista ratkaisua pienten jätejakeiden keräämiseen, säilyttämiseen ja kuljettamiseen.