Palkallinen kokkien koulutus veti ryhmän täyteen

Maanantaina 29.8. starttaa ennennäkemätön kokkikoulutus Helsingissä. Uutta koulutuksessa on se, että opiskelijoille maksetaan palkkaa ensimmäisestä koulupäivästä lähtien.

Kuva StaffPointin ja Perhon yhteistyössä järjestämästä kokkikoulutuksesta vuodelta 2019. Kuva: Heini Laitinen

Ravintola-alan työvoimapulaan uudenlaista koulutusta

Ravintola-ala kärsii todella pahasta työvoimapulasta ja osa ravintoloista on joutunut sulkemaan ovensa osaavan henkilöstön puutteen vuoksi. Perho PRO, osana Perho Liiketalousopistoa, järjestää uudenlaista koulutusta yhteistyössä StaffPointin kanssa. Kyseessä on kokkien intensiivinen koulutus, joka kestää kolme viikkoa.

Uutta koulutuksessa on se, että opiskelijoille maksetaan palkkaa myös opiskeluajalta.Tämä mahdollistaa myös alan vaihtajien uudelleenkouluttautumisen ilman taloudellista riskiä”, kertoo Juha Turtiainen, Perho PROn päällikkö. Kolmen viikon intensiivijakson jälkeen opiskelijat siirtyvät työelämään oppimaan ja heille tarjotaan mahdollisuus suorittaa alan perus- tai ammattitutkinto oppisopimuksella. Opintopolku on mahdollista myös ilman tutkinnon suorittamista. Uutta koulutuksessa on myös StaffPointin mentori, joka tukee kokkiopiskelijoiden oppimista sekä auttaa mukana olevia työyhteisöjä ottamaan uudet kyvyt sujuvasti vastaan.

Mukana koulutuksessa ovat Scandic Hotels ja HOK-Elannon ravintolat, jonne kokit lähtevät intensiivijakson jälkeen työssä oppimaan.

HOK-Elannon ravintolatoimialan henkilöstöpäällikkö Satu Vennalan mukaan maailma on muuttunut niin, etteivät vanhat keinot enää riitä: "Nyt on hyvä kokeilla uusia tapoja houkutella tulevaisuuden osaajia alalle ja hakijamäärän mukaan tässä onnistuttiin puhuttelemaan kohderyhmää." Vennala pitää myös eri toimijoiden välistä yhteistyötä tärkeänä ja StaffChef-valmennus on loistava esimerkki ennakkoluulottomasta yhteistyöstä.

Ensisijaisesti kysymyksiin vastaa:

Kehityspäällikkö
Sanna Helttunen
sanna.helttunen@staffpoint.fi

StaffPoint-konserni suurena rekrytointitalona tekee työelämän löytöjä. Näemme nopeasti, millaisella osaamisella työntekijä onnistuu ja millaisilla HR-ratkaisuilla yritys menestyy. Teemme parasta mahdollista työelämää. StaffPoint-konserni kuuluu Suomen suurimpiin työnantajiin ja on myös yksi suurimmista henkilöstöpalveluyrityksistä Suomessa.

StaffPointin ja EK:n Työstä turvaa -hanke on Vuoden rekrytointiteko4.11.2022 14:45:41 EET | Tiedote

Työstä turvaa -hanke löysi väylän työllistää ukrainalaisia6.10.2022 11:06:42 EEST | Tiedote

Ukrainan sodan myötä Suomeen on saapunut tuhansia ukrainalaisia, joille työpaikka on ratkaiseva tapa rakentaa elämää uudelleen. StaffPoint Oy käynnisti yhteistyössä Elinkeinoelämä keskusliitto EK:n kanssa Työstä turvaa -hankkeen, jonka tavoitteena oli työllistää suomalaisiin yrityksiin 200-400 ukrainalaista sekä parantaa jo Suomessa olevien ulkomaisten osaajien työllistymistä nykyistä tehokkaammin. Työstä turvaa -hanke mahdollisti pilottivaiheen aikana 439 ukrainalaisen ja muun työluvallisen pakolaisen työllistymisen. StaffPoint jatkaa ukrainalaisten ja muiden kansainvälisten osaajien työllistämistä.

TOM KESKINEN STAFFPOINT-KONSERNIN TALOUSJOHTAJAKSI19.9.2022 14:19:45 EEST | Tiedote

StaffPoint on nimittänyt konsernin uudeksi talousjohtajaksi Tom Keskisen (KTM). Keskinen vastaa tehtävässään StaffPoint-konsernin talous- ja riskienhallintatoiminnoista, joista hän raportoi toimitusjohtaja Anu Ahokkaalle. Keskinen aloittaa 3.10.2022. "Olen iloinen, että saamme Tom Keskisen kaltaisen laaja-alaisen ja osaavan talousjohtajan osaksi StaffPoint-konsernin johtoryhmää. Hänellä on vahva kokemus talousjohtajan tehtävistä ja tarvittava strateginen osaaminen StaffPointin kasvutarinan toteuttamiseen yhdessä muun johtoryhmän kanssa. Haluan toivottaa Tomin lämpimästi tervetulleeksi taloon. Tom tuo meille mukanaan vankan osaamisensa niin palvelu- kuin ICT-yritysten taloushallinnon johtotason tehtävistä", Anu Ahokas, StaffPoint-konsernin toimitusjohtaja toteaa. Tom Keskinen (KTM) siirtyy tehtävään Avarn Securityn talousjohtajan tehtävästä. Aiemmin hän on työskennellyt talousjohdon tehtävissä mm. Microsoftilla ja Nokialla. "Olen todella innostunut uudesta tehtävästäni StaffPoint-konser

StaffPoint laajentaa toimintaansa Pirkanmaalla ostamalla Alen Consulting Oy:n1.4.2022 15:00:00 EEST | Tiedote

StaffPoint-konserni jatkaa kasvustrategiaansa ostamalla pirkanmaalaisen Alen Consulting Oy:n. ”Alen Consulting on perinteikäs henkilöstöpalveluyritys, joka on pitkäjänteisesti rakentanut asiakassuhteita valituilla toimialoilla. Yritys toimii pääasiassa Pirkanmaalla ja vahvistaa entisestään konsernimme läsnäoloa alueella. Alen Consulting vahvistaa meidän osaamistamme paikallisesti ennen kaikkea pienten ja keskisuurten yritysten sektorissa ja täydentää näin hienosti sekä StaffPointin että Valtin toimintaa Pirkanmaalla", kertoo StaffPoint-konsernin teollisuuden ja logistiikan toimialajohtaja Anssi Nieminen. Alen Consultingin toimitusjohtaja ja pääomistaja Nina Koskinen on innostunut yritysjärjestelystä. ”Uskon, että yritysjärjestelyn myötä nykyiset asiakkaamme saavat entistä parempaa palvelua, ja vuokratyöntekijämme uusia työmahdollisuuksia laajemman asiakaskunnan johdosta. Lisäksi StaffPointin laaja verkosto helpottaa työvoiman saantia myös meidän asiakkaillemme. Konsernin digitaaliset t