Parkkisähkön 151 latauspistettä Lempon Parkkiin

Parkkisähkö Oy toimitti 151 latauspistettä Lempon Parkkiin. Tämä Lempäälä-talon yhteydessä toimiva parkkitalo avasi ovensa 2.1.2021. Pysäköintioperaattorina toimii Finnpark, joka on valinnut Parkkisähkön kohteen latausratkaisun yhteistyökumppaniksi.

Lempäälässä sijaitsevassa Lempon Parkissa on yksi Suomen suurimpia sähköautojen latauskeskittymiä. Parkkisähkön ja Finnparkin yhteistyönä toteuttama järjestelmä mahdollistaa yli 150 auton yhtäaikaisen lataamisen tai perinteisten polttomoottoriautojen lämmittämisen.

Lempon Parkin pysäköintilaitoskokonaisuus rakentuu kolmesta osasta, joista yksi on Lempäälä-talon alla, yksi Lempäälä-talon pohjoispuolella ja yksi eteläpuolella.

Lataukseen liittyvät ratkaisut ovat asiakkaillemme yhä tärkeämpiä ja osa sujuvaa pysäköintiä. Latausrintamalla tapahtuu juuri nyt paljon ja seuraamme tilannetta tarkasti. Kohteeseen valitsimme Parkkisähkön yhteistyökumppaniksi, koska heidän ratkaisunsa oli juuri sopiva tähän kohteeseen”, sanoo Finnparkin Erik Fallström.

Kokonaisuus sisältää noin 300 autopaikkaa kylmässä tilassa. Tekniseksi ratkaisuksi valittiin Parkkisähkön äly-schukoon perustuva ratkaisu, joka mahdollistaa sähköautojen latauksen ja polttomoottoriautojen lämmityksen samoilla laitteilla. Aktiivisia latauspisteitä asennettiin ensimmäisessä vaiheessa yli 150 autopaikalle.

Latauksen käyttö toimii helposti Parkkisähkön mobiilisovelluksella tai aloituspakkauksen mukana tulevalla RFID-tunnisteella. Asiakas maksaa pelkästään käyttämästään sähköstä. Parkkisähkö hoitaa kaiken lataukseen, energian käyttöön ja laskutukseen. Tämä mahdollistaa asiakkaille sujuvan pysäköinnin.

Lempäälän kunta kilpailutti pysäköintijärjestelmän. Kunta asetti kilpailutuksessa pysäköintihallissa käytettävälle järjestelmälle kovat tekniset tavoitteet:

”Mobiilikäytön mahdollisuus, puomittomuus ja ennen kaikkea asiakaskokemuksen helppous olivat meille tärkeitä. Finnparkin Moovy täytti parhaiten nämä vaatimukset”, hankejohtaja Lari Laakso Lempäälän kunnasta sanoo.

Halliin jo asennetut piharasiat vaihdettiin toteutuksen yhteydessä Parkkisähkön Quick Connector pikäliitinjärjestelmän helposti asennettaviin Fibox Base rasioihin. Tämä mahdollistaa jatkossa myös uusien Type 2 -latauspisteiden lisäämisen asiakastarpeiden muuttuessa.

Tällä hetkellä käytössä on yhteensä 151 latauspistettä, tehden Lempon Parkista yhden Suomen suurimmista sähköautojen latauskeskittymistä ja myös kansainvälisesti kiinnostavan kohteen nopeasti kasvavassa kiinteistölataussegmentissä.

www.moovy.fi/2021/01/04/lempon-parkki-on-uudenlainen-puomiton-pysakointihalli/

www.lempaala.fi/asuminen-ja-ymparisto/kadut-ja-liikenne/pysakointi/

www.parkkisahko.fi/palvelut

- - - -

Lisätietoja:

www.parkkisahko.fi

Mikko Summala
Viestintä ja kansainväliset projektit
mikko.summala@parkkisahko.fi

Toimitusjohtaja, Parkkisähkö Oy, 050 444 9151, kari.laine@parkkisähkö.fi

Mikko Summala
Viestintä ja kansainväliset projektit, Parkkisähkö Oy, 040 640 3136, mikko.summala@parkkisahko.fi

Parkkisähkö Oy:n pikaliitinkaapelointiin asennettu sähköauton 3,7kW latauslaite latauslaite soveltuu myös perinteisten polttomoottoriautojen lämmitykseen.
Uuden Lempäälä-talon yhteydessä olevassa Lempon Parkissa on yksi Suomen suurimpia sähköautojen latauskeskittymiä. Parkkisähkön ja Finnparkin yhteistyönä toteuttama järjestelmä mahdollistaa yli 150 auton yhtäaikaisen lataamisen tai perinteisten polttomoottoriautojen lämmittämisen.

Parkkisähkö Oy on suomalainen sähköautojen latauspalveluja tarjoava yritys. Parkkisähkö on kehittänyt sähköautojen latausteknologiaa ja niihin liittyviä tietojärjestelmiä jo viiden vuoden ajan. Parkkisähkö tarjoaa avaimet käteen -periaatteella sähköautojen latauksen kokonaisratkaisuja kiinteistöissä. Parkkisähkö toimittaa teknologiaa lisenssipartnereille ja latauslaitevalmistajille Suomessa ja ulkomailla.