PAU hyväksyi sovintoesityksen työehtokiistassa, JHL:n tukilakot päättyvät

PAU:n lakko päättyy välittömästi, koska molemmat osapuolet ovat hyväksyneet valtakunnansovittelijan tekemän sovintoesityksen. JHL:n tukilakko Finferriesin losseilla päättyy.

Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL päättää tukilakkonsa mahdollisimman pian, koska PAU on hyväksynyt valtakunnansovittelijan tekemän sovintoesityksen Postin työehtoriidassa.

JHL on tyytyväinen, että tukilakot vauhdittivat reilun tuloksen saamista Postin työehtoriitaan.

– Upeaa, että Postin työehdoista saatiin reilu tulos. Tukilakot vauhdittivat selvästi neuvotteluita. Tahdon kiittää kaikkia JHL:n jäseniä, jotka olivat tukemassa postin työntekijöitä, JHL:n puheenjohtaja Päivi Niemi-Laine sanoo.

Finferriesin losseilla työskentelevät JHL:n jäsenet eivät ole ottaneet Postin kuljetuksia kyytiin maanantain 18. marraskuuta jälkeen. Tukilakko päättyy mahdollisimman pian.

Myös Postissa töissä olevat JHL:n jäsenet palaavat töihin mahdollisimman pian.

Julkisten ja hyvinvointialojen liiton JHL:n noin 200 000 jäsentä huolehtivat suomalaisten hyvinvoinnista, peruspalveluista ja turvallisuudesta monenlaisissa tehtävissä. Heidän alojaan ovat hoito, hoiva, kasvatus, sivistys, ruokahuolto, tekniikka ja infrastruktuuri, liikenne, puhtaus ja kunnossapito, hallinto, vapaa-aika, kulttuuri, turva ja pelastus. JHL:n jäsenet työskentelevät kunnissa, valtiolla, yrityksissä, järjestöissä ja seurakunnissa. Kunta-alalla JHL on suurin henkilöstöjärjestö.