PAU hyväksyi sovintoesityksen työehtokiistassa, JHL:n tukilakot päättyvät

PAU:n lakko päättyy välittömästi, koska molemmat osapuolet ovat hyväksyneet valtakunnansovittelijan tekemän sovintoesityksen. JHL:n tukilakko Finferriesin losseilla päättyy.

Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL päättää tukilakkonsa mahdollisimman pian, koska PAU on hyväksynyt valtakunnansovittelijan tekemän sovintoesityksen Postin työehtoriidassa.

JHL on tyytyväinen, että tukilakot vauhdittivat reilun tuloksen saamista Postin työehtoriitaan.

– Upeaa, että Postin työehdoista saatiin reilu tulos. Tukilakot vauhdittivat selvästi neuvotteluita. Tahdon kiittää kaikkia JHL:n jäseniä, jotka olivat tukemassa postin työntekijöitä, JHL:n puheenjohtaja Päivi Niemi-Laine sanoo.

Finferriesin losseilla työskentelevät JHL:n jäsenet eivät ole ottaneet Postin kuljetuksia kyytiin maanantain 18. marraskuuta jälkeen. Tukilakko päättyy mahdollisimman pian.

Myös Postissa töissä olevat JHL:n jäsenet palaavat töihin mahdollisimman pian.

Julkisten ja hyvinvointialojen liiton JHL:n noin 200 000 jäsentä huolehtivat suomalaisten hyvinvoinnista, peruspalveluista ja turvallisuudesta monenlaisissa tehtävissä. Heidän alojaan ovat hoito, hoiva, kasvatus, sivistys, ruokahuolto, tekniikka ja infrastruktuuri, liikenne, puhtaus ja kunnossapito, hallinto, vapaa-aika, kulttuuri, turva ja pelastus. JHL:n jäsenet työskentelevät kunnissa, valtiolla, yrityksissä, järjestöissä ja seurakunnissa. Kunta-alalla JHL on suurin henkilöstöjärjestö.

Åbo stad och Arkea bryr sig inte om anständiga anställningsvillkor, JHL inleder ny strejk26.11.2019 12:16:33 EETTiedote

Åbo stads koncernsektion vägrar diskutera Arkeas tvist om anställningsvillkor. Enligt sektionen finns ingen anledning att förhandla. JHL tvingas för andra gången ta strid för sina medlemmars anställningsvillkor vid Arkea med en strejk. JHL inleder en tredagarsstrejk onsdagen den 27 november. Utöver arbetstagarna vid Arkea strejkar JHL-medlemmar som arbetar vid Åbo stad och stadens bolag.

Turun kaupunki ja Arkea pyllistävät säädyllisille työehdoille, JHL:n on pakko ryhtyä uuteen lakkoon26.11.2019 12:16:00 EETTiedote

Turun kaupungin konsernijaosto on kieltäytynyt keskustelemasta Arkean työehtokiistasta. Jaoston mielestä neuvotteluperusteita ei ole. JHL on pakotettu toistamiseen lakkoon taistelemaan arkealaisten työehtojen puolesta. Kolmepäiväinen lakko alkaa keskiviikkona 27.11. Arkealaisten lisäksi lakkoon osallistuvat JHL:n jäsenet, jotka ovat töissä Turun kaupungilla ja kaupungin yhtiöissä.