Peikko uudistaa globaalin ERP-järjestelmänsä Microsoft Dynamics 365:llä eCraftin kanssa

Peikko Group uudistaa toiminnanohjausjärjestelmänsä vuosien 2020 - 2022 aikana. Peikon ERP-projekti on yhtiön lähivuosien suurin yksittäinen investointihanke. Tavoite on, että Peikon yli 30 ympäri maailmaa sijaitsevaa myynti- ja tuotantoyksikköä käyttävät uutta järjestelmää vuoteen 2022 mennessä. Ensimmäinen käyttöönotto tapahtuu vuoden 2020 aikana. Peikon digitalisaatiokumppanina järjestelmähankkeessa toimii eCraft, palkittu Microsoft Dynamics 365 -toimittaja, jolla on vahvaa valmistavan teollisuuden toimialatuntemusta.

Dynamics 365 Finance and Operations -toiminnanohjausjärjestelmä toteutetaan Peikolle joustavalla, toimialan tarpeet ja vaatimukset huomioivalla eCraft Dynamics 365 Template for Manufacturing -toimitusmallilla, joka mahdollistaa ratkaisun nopeamman käyttöönoton. Hankkeessa kiinnitetään erityistä huomiota järjestelmän käyttäjäkokemukseen.

Uuden ratkaisun tavoitteena on turvata Peikon liiketoimintajärjestelmien toimivuus pitkälle tulevaisuuteen, parantaa ERP-järjestelmän toimivuutta muiden käytössä olevien järjestelmien kanssa sekä tehostaa yrityksen tuottavuutta etenkin tuotannossa ja logistiikassa. Uusi ratkaisu avaa myös mahdollisuuksia Peikon tulevalle kehitykselle ja kasvulle.

"Uusi ERP:n kokonaisratkaisu tarjoaa kattavan ja monipuolisen järjestelmän kaikille globaaleille toiminnoillemme. Moderni ja hyvin toteutettu ERP-järjestelmä ei ainoastaan tarjoa työkaluja tuottavuuden kasvattamiseen, vaan myös uusia ja konkreettisia hyötyjä asiakkaillemme", sanoo toimitusjohtaja Topi Paananen, Peikko Group.

"Olemme erittäin iloisia yhteistyöstä Peikon kanssa. Peikon valitsema pilvipalvelupohjainen, kattava toiminnanohjausjärjestelmä ja moderni liiketoiminnan kehitysalusta luovat erittäin hyvän pohjan yrityksen liiketoiminnan kehittämiselle ja kasvulle. eCraft Dynamics 365 Template for Manufacturing -toimitusmallilla toteutettava kokonaisratkaisu soveltuu erinomaisesti valmistavan teollisuuden ja projektiliiketoiminnan tarpeisiin", sanoo toimitusjohtaja Ville Hemmilä, eCraft.

"Microsoft on ylpeä syventäessään yhteistyötä Peikon kanssa. ERP-järjestelmän uudistaminen Dynamics 365 -ratkaisulla on loistava esimerkki siitä, kuinka kansainvälinen, valmistavan teollisuuden yritys voi rakentaa edistyksellistä älykkyyttä toimintaansa muuttaakseen prosessejaan, antaakseen työntekijöilleen mahdollisuuden tehdä parempia päätöksiä ja palvellakseen asiakkaitaan entistä paremmin", sanoo toimitusjohtaja Jussi Tolvanen, Microsoft Finland.

Topi Paananen, toimitusjohtaja
Peikko Group, puh. 050 384 3001
sähköposti topi.paananen@peikko.com

Ville Hemmilä, toimitusjohtaja