Peikko uudistaa globaalin ERP-järjestelmänsä Microsoft Dynamics 365:llä eCraftin kanssa

Peikko Group uudistaa toiminnanohjausjärjestelmänsä vuosien 2020 - 2022 aikana. Peikon ERP-projekti on yhtiön lähivuosien suurin yksittäinen investointihanke. Tavoite on, että Peikon yli 30 ympäri maailmaa sijaitsevaa myynti- ja tuotantoyksikköä käyttävät uutta järjestelmää vuoteen 2022 mennessä. Ensimmäinen käyttöönotto tapahtuu vuoden 2020 aikana. Peikon digitalisaatiokumppanina järjestelmähankkeessa toimii eCraft, palkittu Microsoft Dynamics 365 -toimittaja, jolla on vahvaa valmistavan teollisuuden toimialatuntemusta.

Dynamics 365 Finance and Operations -toiminnanohjausjärjestelmä toteutetaan Peikolle joustavalla, toimialan tarpeet ja vaatimukset huomioivalla eCraft Dynamics 365 Template for Manufacturing -toimitusmallilla, joka mahdollistaa ratkaisun nopeamman käyttöönoton. Hankkeessa kiinnitetään erityistä huomiota järjestelmän käyttäjäkokemukseen.

Uuden ratkaisun tavoitteena on turvata Peikon liiketoimintajärjestelmien toimivuus pitkälle tulevaisuuteen, parantaa ERP-järjestelmän toimivuutta muiden käytössä olevien järjestelmien kanssa sekä tehostaa yrityksen tuottavuutta etenkin tuotannossa ja logistiikassa. Uusi ratkaisu avaa myös mahdollisuuksia Peikon tulevalle kehitykselle ja kasvulle.

"Uusi ERP:n kokonaisratkaisu tarjoaa kattavan ja monipuolisen järjestelmän kaikille globaaleille toiminnoillemme. Moderni ja hyvin toteutettu ERP-järjestelmä ei ainoastaan tarjoa työkaluja tuottavuuden kasvattamiseen, vaan myös uusia ja konkreettisia hyötyjä asiakkaillemme", sanoo toimitusjohtaja Topi Paananen, Peikko Group.

"Olemme erittäin iloisia yhteistyöstä Peikon kanssa. Peikon valitsema pilvipalvelupohjainen, kattava toiminnanohjausjärjestelmä ja moderni liiketoiminnan kehitysalusta luovat erittäin hyvän pohjan yrityksen liiketoiminnan kehittämiselle ja kasvulle. eCraft Dynamics 365 Template for Manufacturing -toimitusmallilla toteutettava kokonaisratkaisu soveltuu erinomaisesti valmistavan teollisuuden ja projektiliiketoiminnan tarpeisiin", sanoo toimitusjohtaja Ville Hemmilä, eCraft.

"Microsoft on ylpeä syventäessään yhteistyötä Peikon kanssa. ERP-järjestelmän uudistaminen Dynamics 365 -ratkaisulla on loistava esimerkki siitä, kuinka kansainvälinen, valmistavan teollisuuden yritys voi rakentaa edistyksellistä älykkyyttä toimintaansa muuttaakseen prosessejaan, antaakseen työntekijöilleen mahdollisuuden tehdä parempia päätöksiä ja palvellakseen asiakkaitaan entistä paremmin", sanoo toimitusjohtaja Jussi Tolvanen, Microsoft Finland.

Topi Paananen, toimitusjohtaja
Peikko Group, puh. 050 384 3001
sähköposti topi.paananen@peikko.com

Ville Hemmilä, toimitusjohtaja
eCraft, puh. 040 069 5345
sähköposti ville.hemmila@ecraft.com

Anne Alarotu, viestintäjohtaja
Microsoft Finland, puh. 050 487 1308
sähköposti anne.alarotu@microsoft.com

Peikko Group Oy on johtava maailmanlaajuinen mataliin välipohjajärjestelmiin ja elementti- ja paikallavalurakentamisen liitostekniikkaan keskittyvä yritys. Peikon innovatiiviset ratkaisut tekevät asiakkaiden rakennusprosessista helpomman, nopeamman ja turvallisemman. Peikolla on myyntitoimistot yli 30 maassa Aasian-Tyynenmeren alueella, Euroopassa, Afrikassa, Kiinassa, Lähi-idässä ja Pohjois-Amerikassa, ja omaa tuotantoa 10 maassa. Suomen liiketoiminnasta vastaa Peikko Finland Oy. Peikko Groupin liikevaihto vuonna 2018 oli 225 miljoonaa euroa. Peikko on vuonna 1965 perustettu perheyhtiö, jonka palveluksessa on yli 1 800 ammattilaista. Lisätietoja: www.peikko.com

eCraft on IT- ja konsultointipalveluihin keskittynyt yritys, jonka palvelut kattavat yrityksen toiminnanohjauksen, asiakkuudenhallinnan, analytiikan ja raportoinnin sekä sovelluskehityksen ja infrapalvelut. eCraftilla työskentelee 280 asiantuntijaa, joiden osaamisessa yhdistyy asiakasymmärrys, uusin teknologia sekä dataosaaminen. eCraft on edelläkävijä Microsoft Dynamics 365 -ratkaisuissa sekä johtava Adaptive- ja Qlik-konsultointitalo. Haluamme olla paitsi asiakkaidemme tulevaisuuden bisneksen mahdollistaja, mutta myös työpaikka, jossa panostetaan ihmisten osaamisen kehittämiseen ja hyvinvointiin. eCraftilaisia työskentelee pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Vaasassa, Turussa ja Malmössä. Yrityksen liikevaihto vuonna 2018 oli 25,1 miljoonaa euroa. Lue lisää: www.ecraft.com

Microsoft on digitaalisen muutoksen mahdollistaja älykkään pilven ja siihen yhteydessä olevien älykkäiden laitteiden aikakaudella. Yhtiön missio on auttaa jokaista maailman ihmistä ja organisaatiota saavuttamaan enemmän heille tärkeitä asioita. Lisätietoa osoitteessa: www.microsoft.fi ja www.microsoft.fi/uutisia  Twitterissä @MicrosoftSuomi

Suomalainen eCraft, ruotsalainen Orango sekä hollantilainen Fellowmind yhdistävät voimansa ja luovat Euroopan johtavan Microsoft-liiketoimintaratkaisujen toimittajan - FSN Capital toimii pääomasijoittajana tukien uuden yhtiön vahvaa kasvustrategiaa5.11.2019 11:00:00 EETTiedote

Kööpenhamina, 5.marraskuuta 2019 – Suomalainen eCraft, ruotsalainen Orango sekä Hollannissa, Ruotsissa ja Saksassa toimiva Fellowmind yhdistyvät ja luovat Euroopan johtavan Microsoftin liiketoimintaratkaisuihin sekä digitaalisiin palveluihin keskittyneen yhtiön. Kaupan taustalla on Pohjois-Euroopan johtava pääomasijoittaja FSN Capital, joka lähtee vauhdittamaan uuden yrityksen vahvan kasvun strategiaa sekä orgaanisesti että mahdollisten yrityskauppojen kautta. Kaupassa yhdistyvät yritykset jatkavat toimintaansa osana Fellowmind-perhettä, säilyttäen kuitenkin oman yritysnimensä ja identiteettinsä.

eCraft taas maailmankärkeä - rohmusi kaksi voittoa Microsoftin maailmanlaajuisessa Partner of the Year -kilpailussa7.6.2019 11:14:33 EESTTiedote

Suomalainen IT- ja konsultointiyhtiö eCraft palkittiin kahdella pokaalilla Microsoftin maailmanlaajuisessa Partner of the Year -kilpailussa. eCraft valittiin vuoden digitalisaatiokumppaniksi Suomessa ja yritys sijoittui myös toiseksi globaalissa kategoriassa edelläkävijyydestä kenttätyöhön ja ennakoivaan huoltoon liittyvissä liiketoimintasovelluksissa. Maailmanlaajuiseen kilpailuun osallistui yli 2 900 kumppania 115 eri maasta. Kyseessä on merkittävä hatunnosto suomalaisyrityksen kovalle osaamistasolle globaalisti.

Niemi Palvelut tehostaa toimintaansa ja parantaa asiakaspalveluaan uudella liiketoiminnan kokonaisratkaisulla yhteistyössä eCraftin kanssa21.5.2019 07:00:00 EESTTiedote

Suomen johtava muutto- ja logistiikka-alan palveluyritys Niemi Palvelut Oy jatkaa pitkään kestänyttä yhteistyötä eCraftin kanssa ryhtyessään laajaan kehityshankkeeseen. Hankkeen tarkoituksena on kehittää yrityksen pitkän aikavälin kilpailukykyyn vaikuttavia liiketoimintaprosesseja ja uudistaa toiminnanohjausjärjestelmä tukemaan liiketoiminnan kannattavaa kasvua ja kehitystä.