Perheajasta omaan aikaan – Lenovon uusimmat kuluttajalaitteet tarjoavat jokaiselle jotakin

Lenovo esittelee kaksi seuraavan sukupolven Lenovo Tab P11 -sarjan tablettia sekä Lenovon ensimmäisen 16-tuumaisen Chromebookin.

Hybridityöskentelyn myötä muuttuva kuluttajakäyttäytyminen on inspiroinut Lenovon uusia kuluttajalaitteita, joissa kannettavuus ja liikuteltavuus ovat entistä tärkeämmässä asemassa. Lenovo julkisti yrityksen ensimmäisen 16-tuumaisen Chromebookin Lenovo IdeaPad 5i:n sekä seuraavan sukupolven Lenovo Tab P11 ja Lenovo Tab P11 Pro -tabletit.

Äkillinen siirtyminen etätyöhön ja -opiskeluun yli kaksi vuotta sitten lisäsi nopeasti ihmisten riippuvuutta teknologiasta, mutta se käynnisti myös uuden etätyöskentelyn ja opiskelun aallon. Ihmiset oppivat tekemään kaiken omassa kodissaan teknologian avulla. Käyttäytymismallit vaikuttavat säilyvän pandemian jälkeen, sillä kuluttajat aikovat käyttää enemmän aikaa harrastuksiin kotona, kuten remontointiin1. Monet aikovat myös esimerkiksi tehdä enemmän ruokaa kotona2

"Kahden viime vuoden aikana henkilökohtaisista laitteista on tullut ihmisten elämän elinehto, ikkuna maailmaan ja usein myös turvallinen pakopaikka arjesta”, sanoo Johnson Jia, Lenovon vanhempi varajohtaja Intelligent Devices Groupin Global Innovation Centerissä. "Nyt, kun kuluttajat sopeutuvat jälleen uuteen todellisuuteen, myös heidän odotuksensa teknologiaa kohtaan kehittyvät. Esittelemämme uudet Chromebookit ja tabletit on suunniteltu paikasta toiseen liikkuville ihmisille, ja mikä tärkeintä, palvelemaan heitä uusilla ja jännittävillä tavoilla kotona ollessaan."

Kaikkea yhdelle ja yksi kaikille – IdeaPad 5i

IdeaPad 5i Chromebook sopii koko perheelle, sillä se tarjoaa laadukkaan käyttökokemuksen ja riittävästi tehoa monenlaiseen käyttöön. Lenovon Chromebook-valikoiman ensimmäisenä 16-tuumaisena kannettavana se antaa kotitalouksille mahdollisuuksia tehdä enemmän. Kannettavassa on laaja, reunukseton 2,5 K-näyttö ja 120 Hz:n virkistystaajuus.

IdeaPad 5i Chromebookin akun kesto on jopa 12 tuntia3, kosketusalusta on suurempi ja näyttö on korkeampi kuin aiemmin. Kannettavan näppäimistö on käyttäjäystävällinen: siinä on numeronäppäimistö ja 1,5 mm:n näppäinsyvyys tarkkaa kirjoittamista varten. FHD-kamera ja kaksi käyttäjälle suunnattua kaiutinta, jotka on viritetty Wavesin MaxxAudio®-äänellä, mahdollistavat kokoukset teräväpiirtona. Kannettavan sisäänrakennetussa web-kamerassa on suljin.

IdeaPad 5i Chromebookin ominaisuudet on suunniteltu niin, että perheet saavat enemmän irti yhteisestä kodin teknologiakokemuksesta. IdeaPad 5 i:ssä on Wi-Fi™ 6E 4 -yhteys ja valinnaiset 12. sukupolven Intel® Core™ i3 -prosessorit. Yksityisyyden turvaamiseksi usean käyttäjän tukiominaisuus pitää jokaisen henkilön sovellukset, selaushistorian ja asetukset erillään.

Aikaa itselle – Toisen sukupolven Lenovo Tab P11 Pro ja Lenovo Tab P11

SWNS:n OnePoll-tutkimuksessa6 havaittiin, että lähes puolet aikuisista tuntee olonsa rentoutuneeksi vain alle 40 minuuttia päivässä, ja monet haluavat viettää ajan katsellen sarjaa tai elokuvaa, kuunnellen musiikkia tai podcastia tai harrastamalla liikuntaa. Riippumatta siitä, miten tuon ajan viettää, on tärkeää ottaa siitä kaikki irti. Toisen sukupolven tabletit Lenovo Tab P11 tai Lenovo Tab P11 Pro voivat olla juuri sitä, mitä tarvitaan.

Toisen sukupolven Lenovo Tab P11 Pro, jossa on Android™ 127, tarjoaa mukaansatempaavan multimediakokemuksen. Dolby Vision® hdr:llä varustetulla 11,2-tuumaisella elokuvamaisella oled-kosketusnäytöllä viihde herää eloon hämmästyttävän kirkkauden, kontrastin, värien ja yksityiskohtien kautta. Tabletissa on myös HDR10+-tuki. Näytön 600 nitin kirkkauden, laajan 100 % DCI-P3-väriasteikon ja dynaamisen kontrastisuhteen ansiosta on helppoa uppoutua suosikkiohjelman tai -elokuvan yksityiskohtiin. Satunnaisesti pelaavat hyötyvät 120 Hz:n nopeasta virkistystaajuudesta ja 360 Hz:n kosketusvasteen nopeudesta. Riippumatta siitä, miten tablettia käytetään, JBL®:n neljä kaiutinta ja Dolby Atmos® tuottavat spatiaalista ääntä mahdollistaen syvemmän äänikokemuksen.

Uusi Lenovo Tab P11 Pro tarjoaa 120 % enemmän tehoa kuin edellinen sukupolvi, ja siinä on MediaTek™ Kompanio 1300T -oktaydinprosessori ja jopa 8 Gt ram-muistia. Yhdessä Wi-Fi 64 -sertifioinnin sisältöä voidaan kuluttaa entistä nopeammin, ja jopa 14 tunnin akun kesto3 maksimoi käyttöajan.

Toisen sukupolven Lenovo Tab P11 Pron mukana on ThinkPad-vaikutteinen irrotettava näppäimistö, jossa on sisäänrakennettu ohjauslevy tehokkaaseen kirjoittamiseen liikkeellä ollessa. Jos kynällä kirjoittaminen on mieluisampaa, valinnainen Lenovo Precision Pen 3 -kynä voidaan kiinnittää laitteeseen magneettisesti langatonta latausta ja tallennusta varten. Bluetooth®-yhteensopiva kynä muodostaa automaattisen pariliitoksen tabletin kanssa, ja sitä voidaan käyttää näytöllä olevien asiakirjojen, musiikin, kuvien ja äänitysten etähallintaan sen sivussa olevan mukautettavan painikkeen avulla. Pitämällä painiketta pohjassa ja napauttamalla samalla näyttöä käyttäjät voivat tehdä nopeasti muistiinpanoja Lenovo Instant Memolla, vaikka näyttö olisi lukittuna, litteroimalla käsinkirjoituksen tekstiksi ja tallentamalla ajatuksia välittömästi luovuuden herätessä.

Toisen sukupolven Lenovo Tab P11 Android 12L7:llä on hyvä valinta kevyempään käyttöön. Siinä on Dolby Atmos -järjestelmällä varustettu neljän kaiuttimen järjestelmä, 11,5-tuumainen lcd-näyttö ja jopa 120 Hz:n virkistystaajuus. MediaTek G99 -oktaydinsuorittimella varustettu tabletti on 50 % tehokkaampi kuin edellinen sukupolvi, ja siinä on jopa 6 Gt ram-muistia, ja siinä on Wi-Fi 6E2 -toiminto, joka mahdollistaa nopeammat langattomat nopeudet ja pienemmän viiveen, mikä tarjoaa paremman ääni- ja videokokemuksen, nopeammat verkkonopeudet ja vahvemman tietoturvan. Valinnaisia lisävarusteita ovat näppäimistöpaketti, Lenovo Precision Pen 2 (2023), Lenovo Smart Charging Station 2 ja Lenovo Folio Case, jossa on sisäänrakennettu jalusta ja kynänpidike (kaikki myydään erikseen).

Molemmat uudet tabletit on suunniteltu suodattamaan haitallista sinistä valoa, mikä auttaa vähentämään silmien rasitusta ja suojaamaan käyttäjien silmiä. Molempiin on saatavana myös Lenovon laitteiden välinen Lenovo Freestyle -yhteistyöohjelmisto, joka tunnettiin aiemmin nimellä Project Unity. Se on sovellus, joka antaa käyttäjille mahdollisuuden yhdistää Android-tablettinsa saumattomasti Lenovo Windows pc8 -tietokoneeseensa ja muuttaa tabletin joko kannettavaksi kakkosnäytöksi työpöydän laajentamiseksi tai kannettavan tietokoneen langattomaksi kosketusnäytöksi. Lenovo Freestylen avulla käyttäjät voivat hallita ja tehdä yhteistyötä näiden kahden tabletin välillä helposti, tehdä muistiinpanoja kynän tai kosketusnäytön avulla ja jopa allekirjoittaa asiakirjoja pc:llä ilman, että heidän tarvitsee vaihtaa sovellusten välillä edestakaisin.

Molempiin laitteisiin sisältyy Nebo®-tilaus, jonka avulla käyttäjät voivat kirjoittaa ja piirtää, sekä MyScript® Calculator 29, interaktiivinen laskentatyökalu, joka ratkaisee kirjoitetut yhtälöt automaattisesti. Kaikki ominaisuudet on pakattu kevyisiin, kaksivärisiin kansiin ja molemmat tabletit ovat saatavana useissa nykyaikaisissa väreissä10. Sekä uuden sukupolven Lenovo Tab P11 että Lenovo Tab P11 Pro saavat vähintään kaksi suurta Android-käyttöjärjestelmäpäivitystä aina Android 14:ään asti, ja kolmen vuoden tietoturvapäivitykset lanseerauksesta lähtien.

IdeaPad 5i Chromebookin tai jommankumman toisen sukupolven Lenovo Tab P11 -tabletin ostaessa käyttäjät voivat suojata laitteensa odottamattomilta tilanteilta Lenovon edistyksellisellä tukipalvelulla, Lenovo Premium Care:llä11. Palvelu tarjoaa asiantuntijateknikoiden henkilökohtaista laitteisto- ja ohjelmistotukea sekä nopeat korjaukset.

Tarkemmat tekniset tiedot löytyvät Lenovon StoryHubista ja lisätietoa tuotteista löytyy Lenovon virtuaalisesta showcasesta.

Hinnat ja saatavuus12

• Lenovo IdeaPad 5i Chromebook (16”, 7) alkaen 549 € sis. alv on saatavilla lokakuussa 2022.12
  • Lenovo Tab P11 Pro (2nd Gen) alkaen 599 € sis. alv on saatavilla syyskuussa 2022.12
  • Lenovo Tab P11 (2nd Gen) alkaen 299 € sis. alv, saatavuus ilmoitetaan myöhemmin.12

Lisää kuvia median käyttöön löytyy täältä.

Tärkeät tekniset tiedot:

Lenovo IdeaPad 5i Chromebook (16”, 7)

Processors

Intel® Core™ i3-1215U

Intel® Pentium® 8505

ChromeOS

Memory

LPDDR4X : 4 GB / 8 GB

Storage

SSD : 256 GB / 512 GB

eMMC: 64 GB / 128 GB

Display

16” 2.5K LCD, 16:10, 350 nits, 100% sRGB, 120 Hz 16” FHD LCD, 16:10, 300 nits, 45% NTSC, 60 Hz

2 x 2W Stereo Speakers by MaxxAudio®

Camera

1080p FHD

Up to 12 Hours3

Dimensions

(mm): 356.5 x 253 x 19.95

(inches): 14.3” x 10.0” x 0.8”

Weight

Starting at 1.86 kg (4.10 lbs)

Hinge

180°

Color(s)

Storm Grey

1 x MicroSD Card Slot

2 x USB 3.2 Gen 213 Type-C

2 x USB 3.2 Gen 113 Type-A

1 x Combo Audio Jack

1 x Kensington Nano Security Slot

Wireless

2 x 2 Wi-Fi 6E4

Bluetooth® 5.0 Combo with Wi-Fi Card

Google Assistant

Google Play Store

Android Studio

Lenovo Tab P11 Pro (2nd Gen)

Processor

MediaTek Kompanio 1300T

4 x A78 2.6 GHz, 4 x A55 2.0 GHz, ARM G77  MC9 836 MHz

Android 127, upgradeable to Android 14 during product lifecycle

RAM + ROM

4GB + 128GB

6GB + 128GB

8GB + 256GB

Quad JBL® Speakers (soundbyJBL®) and Dolby Atmos®; Dual microphones

Battery 3

8000 mAh (min); 8200 mAh (typ)

Size: 11.2”

Screen: OLED; Support for Dolby Vision® & HDR10+

Resolution: 2.5K (2560 x 1536)

Brightness: Up to 600 nits (Peak)

Color Gamut: 100% DCI-P3

Refresh Rate: 120Hz

TÜV Rheinland® certified for Full Care Display

Weight (tablet only)

~480g (1.05 lbs)

Colors10

Storm Grey; Oat

Accessories

Full-size keyboard with built-in trackpad

Optional Lenovo Precision Pen 3

Optional folio case

Connectivity

Wi-Fi 64

USB Type-C 3.0 with DP-Out

Lenovo Instant Memo, Lenovo Freestyle, MyScript Calculator 2, Nebo

Lenovo Tab P11 (2nd Gen)

Processor

MediaTek Helio G99

Octa-Core, 2 x A76 2.2 GHz + 6 x A55 2.0 GHz

Android 12L7, upgradeable to Android 14 during product lifecycle

RAM + ROM

4 GB + 64 GB

4 GB + 128 GB

6 GB + 128 GB (with expandable SD card support)

Quad Speakers and Dolby Atmos®; Dual microphones

7700 mAh (typ)

Size: 11.5”

Screen: LCD

Resolution: 2K (2000 x 1200)

Brightness: 400 nits (Typ)

Color Gamut: DCI-P3

Refresh Rate: up to 120Hz

TÜV Rheinland® certified for Full Care Display

Weight (tablet only)

~520g (1.15 lbs)

Colors10

Storm Grey; Sage

Optional Accessories

Optional Lenovo Precision Pen 2 (2023), keyboard pack, folio case

Connectivity4

Wi-Fi 5 (LTE model); Wi-Fi 6E (Wi-Fi model)

USB Type-C 2.0, 3.5 mm audio jack

Lenovo Instant Memo, Lenovo Freestyle, MyScript Calculator 2, Nebo

Lenovo Groupin (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) liikevaihto tilivuonna 21/22 oli 70 miljardia Yhdysvaltain dollaria, ja yritys on Fortune Global 500 -listan sijalla 171. Lenovo työllistää 75 000 ihmistä ympäri maailmaa ja palvelee miljoonia asiakkaita päivittäin 180 markkina-alueella. Lenovon visio on tarjota älykkäämpää teknologiaa kaikille, ja se on jatkanut menestystään maailman johtavana pc-palveluntarjoajana laajentamalla toimintojaan infrastruktuuriin, mobiililaitteisiin sekä älykkäisiin ratkaisuihin ja palveluihin. Tämä muutos yhdessä Lenovon innovaatioiden kanssa rakentaa osallistavampaa, luotettavampaa ja kestävämpää digitaalista yhteiskuntaa kaikille. Lisätietoja Lenovosta: https://www.lenovo.com/fi/fi/. Uutiset ja tiedotteet löydät StoryHubista.

---

1 Pitney Bowes Article, “Throwing Pottery on a Peloton While Playing Pac-Man,” February 21, 2022: https://www.pitneybowes.com/us/blog/pandemic-hobbies.html.

2 Deloitte Article, “Surprise Ingredients in the Post-Pandemic Food Story,” 2021: https://www2.deloitte.com/us/en/pages/consumer-business/articles/food-service-restaurant-business-trends-post-covid.html.

3 All battery life claims are approximate and based on internal testing under optimal laboratory and network conditions. Actual battery performance will vary and depend on numerous factors including product configuration and usage, software, operating conditions, wireless functionality, power management settings, screen brightness and other factors. The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage.

Requires separately purchased Wi-Fi router and plan that may vary by location. Additional terms, conditions and/or charges apply.  Connection speeds will vary due to location, environment, network conditions and other factors.

5 Dr. Wayne Jonas Study, “Survey: COVID-19 Spurs Increase in Self-Care,” June 2, 2020: https://drwaynejonas.com/covidsurvey/

6 SWNS Digital Poll, “How Environmentally Friendly is Your Self-Care Routine?,” June 15, 2022: https://swnsdigital.com/us/2022/06/how-environmentally-friendly-is-your-self-care-routine/.

7 The operating system for the Lenovo Tab P11 (2nd Gen) at launch is Android 12L and for the Lenovo Tab P11 Pro (2nd Gen) it is Android 12. Two major OS upgrades (up to Android 14) will be made following launch during the product’s lifecycle and they will receive three years of security upgrades. For the latest software upgrade information, please visit https://support.lenovo.com/us/en/solutions/ht501098.

8 Applicable for Windows PCs with Windows 10 or 11, paired with Android Tablet (11/12) via extend companion. The Windows / Android applications can be respectively downloaded from the Microsoft store and Google Play store.

9 Customers receive free, unlimited usage of both Nebo and MyScript Calculator 2 with their purchase of either the Lenovo Tab P11 Pro (2nd Gen) or the Lenovo Tab P11 (2nd Gen).

10 Color options may vary per geography and availability.

11 Premium Care products and offers are subject to availability. Service levels may vary by geographic location. Lenovo reserves the right to alter product offerings and specifications at any time, without notice.

12 Prices may not include tax and do not include shipping or options and are subject to change without notice; additional terms and conditions apply. Reseller prices may vary. On-shelf dates and color options may vary by geography and products may only be available in selected markets. All offers subject to availability. Lenovo reserves the right to alter product offerings, features and specifications at any time without notice.

13 The actual transfer speed of the USB 3.2 will vary and, depending on many factors, such as the processing capability of host and peripheral devices, file attributes and other factors related to system configuration and operating environments, will be slower than a speed of 20 Gbit/s.

14 See product website for full list of preloaded software. Actual software application availability varies by country.

LENOVO, IDEAPAD and THINKPAD are trademarks of Lenovo. Google, Android, Chromebook, and ChromeOS, are trademarks of Google LLC. INTEL, INTEL CORE, the Intel logo, and other Intel marks are trademarks of Intel Corporation or its subsidiaries. DOLBY, DOLBY ATMOS and DOLBY VISION are registered trademarks of Dolby Laboratories, Inc. USB Type-C® and USB-C® are registered trademarks of USB Implementers Forum. BLUETOOTH is a trademark of Bluetooth Special Interest Group (SIG). Wi-Fi is a trademark of Wi-Fi Alliance. MyScript” / “Nebo” are all trademarks of the company MyScript, registered in France, the United States of America and other countries. The TÜV Rheinland trademark is protected, among others, by the European trademark registered for TÜV Rheinland AG. All other trademarks are the property of their respective owners. ©2022, Lenovo Group Limited.