Helsingin seudun kauppakamari

Pia Rupponen Helsingin seudun kauppakamarin markkinoinnin johtoon

Jaa
Pia Rupponen on nimitetty Helsingin seudun kauppakamarin markkinointipäälliköksi (Head of Marketing). Rupponen on aloittanut tehtävässä 2. marraskuuta 2020.
 Pia Rupponen vastaa jatkossa palveluliiketoiminnan markkinoinnista Helsingin seudun kauppakamarissa.
Pia Rupponen vastaa jatkossa palveluliiketoiminnan markkinoinnista Helsingin seudun kauppakamarissa.

Pia Rupponen, YTM, KTM yo, vastaa jatkossa palveluliiketoiminnan markkinoinnista kauppakamarissa. Hän on aloittanut markkinointipäällikkönä marraskuun alussa.

– On upeaa päästä kehittämään mainion tiimin kanssa yritysten osaamispääomaa kehittävien koulutus- ja tietotuotteiden näkyvyyttä ja koukuttavuutta. Kauppakamarilla on monipuolinen ja laadukas setti, jota on ilo rummuttaa, sanoo Pia Rupponen.

Helsingin seudun kauppakamari on digitalisoinut viime vuosina voimakkaasti palvelujaan. Koulutuksia, kirjoja ja päivittyviä tietopalveluja tarjotaan yhä voimakkaammin verkossa. Erityisesti kauppakamarin verkkokauppaa on kehitetty voimakkaasti. Asiakkaat arvioivat kauppakamarin kauppaa huikealla NPS-indeksiluvulla 66.

Pia Rupponen siirtyy Kauppakamariin kansainvälisen maahantuonti- ja myyntiyrityksen markkinoinnin johtajan paikalta, jota ennen hän luotsasi yhdysvaltalaisen kustantajan tuoteperheen markkinointia Suomessa. Rupposella on myös pitkä kokemus markkinoinnin ja viestinnän vetämisestä korkeakoulusektorilla.

– Palveluiden markkinoinnissa ydinviestin selkeys, napakkuus ja konkretia ovat olennaista. Jotta apua etsivä uusi ja nykyinen asiakas löytää meidät ja ymmärtää esimerkiksi koulutuksen tuottaman hyödyn pärjäämiselleen, pitää jo ensimmäisen verkko-osuman tai somebannerin tarjota oivalluksia, Rupponen painottaa.

Rupponen toimii markkinointiryhmän lähiesimiehenä ja raportoi asiakkuusjohtaja Riitta Salmelle. Kauppakamarin viestintä, markkinointi ja myynti varmistavat tiiviissä yhteistyössä, että tieto kauppakamarin palveluista tavoittaa jäsenyritykset ja ne saavat liiketoiminnalleen parhaan mahdollisen tuen.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Riitta Salmi, asiakkuusjohtaja, Helsingin seudun kauppakamari, riitta.salmi@chamber.fi, p. 050 62 906


Pia Rupponen, markkinointipäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari, pia.rupponen@chamber.fi, p. 040 778 8552


Tiina Tikander, viestintäpäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari,
tiina.tikander@chamber.fi, p. 046 878 7540

Kuvat

 Pia Rupponen vastaa jatkossa palveluliiketoiminnan markkinoinnista Helsingin seudun kauppakamarissa.
Pia Rupponen vastaa jatkossa palveluliiketoiminnan markkinoinnista Helsingin seudun kauppakamarissa.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Helsingin seudun kauppakamari
Helsingin seudun kauppakamari
Kalevankatu 12
00100 Helsinki

http://helsinki.chamber.fi/fi/

Helsingin seudun kauppakamari vahvistaa yritysten menestystä osallistumalla aktiivisesti Helsingin seudun kehittämiseen. Kauppakamariin kuuluu 21 kunnan alueelta yli 7 000 palveluja, kauppaa ja teollisuutta edustavaa yritystä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Helsingin seudun kauppakamari

Suhdannepulssi: Helsingin seudun yritysten näkymät yhä heikot – reilu kolmannes arvioi poliittisten lakkojen vähentävän mahdollisuuksiaan tarjota töitä3.4.2024 07:00:00 EEST | Tiedote

Yritykset Helsingin seudulla arvioivat seuraavan kolmen kuukauden suhdannenäkymät heikoiksi. Negatiivisiksi ne arvioivat myös yrityksensä liikevaihdon, kannattavuuden ja työvoimatarpeiden kehityksen seuraavan kolmen kuukauden aikana, käy ilmi Helsingin seudun kauppakamarin Suhdannepulssista. Vaimeat suhdannenäkymät eivät ole kohentuneet joulukuusta. Kyselyyn vastanneista alueen yrityksistä 39 prosenttia arvioi, että poliittisten lakkojen suma vähentää niiden mahdollisuuksia tarjota työpaikkoja vuonna 2024.

Uudellamaalla yhä liian vähän korkeakoulupaikkoja alueen tarpeeseen nähden – ”Uusimaalaiset nuoret selkeästi huonommassa asemassa kuin koko Suomessa keskimäärin”13.3.2024 00:10:00 EET | Tiedote

Suomessa on 0,93 korkeakoulun aloituspaikkaa yhtä toisen asteen tutkinnon suorittanutta kohti. Uudellamaalla suhdeluku on 0,76, selkeästi pienempi kuin suurissa tai keskisuurissa korkeakoulumaakunnissa, selvitti Helsingin seudun kauppakamari. Tilanne ei ole korjaantunut edellisestä selvityksestä vuonna 2022.

Helsingin seudun kauppakamari arvioi: Pääkaupunkiseudulla lopetti viime vuonna ennätysmäärä yrityksiä – ”Kaupan alan yritysten määrän väheneminen huolestuttavaa”21.2.2024 07:00:00 EET | Tiedote

Pääkaupunkiseudulla lopetti toimintansa 9 450 yritystä vuonna 2023, arvioi Helsingin seudun kauppakamari Tilastokeskuksen alkuvuoden lukuihin perustuen. Lopettaneita yrityksiä olisi arvion mukaan 17 prosenttia enemmän kuin edellisvuonna. Luvuissa ei ole huomioitu alkutuotantoa ja kiinteistöalan yrityksiä. Kaupan alalla lopettaneiden yritysten määrä on ollut suuri kahtena edellisvuonna. Lopettaneiden kaupan alan yritysten määrä pääkaupunkiseudulla oli suurempi kuin aloittaneiden tammikuusta 2022 syyskuuhun 2023.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye