Gigantti

Porin Gigantti tarjoaa digitukea senioreille SuomiAreenassa 12.7.

Jaa

Gigantin myymälät huomioivat ikäihmisten arjen teknologisia haasteita entistä ratkaisukeskeisemmin, kuten järjestämällä opastustilaisuuksia ja jalkautumalla tapahtumiin. Gigantin paikallinen asiantuntijatiimi tarjoaa digitukea ja palveluetuja senioreille Porin SuomiAreenassa, vanhusseurapalvelu Seuranan-osastolla torstaina 12.7. kello 14 (ranta-alue).

Digitaalinen syrjäytymisriski koskettaa etenkin ikäihmisiä, selviää Gigantin Tech Trouble -tutkimuksesta. (Shutterstock)
Digitaalinen syrjäytymisriski koskettaa etenkin ikäihmisiä, selviää Gigantin Tech Trouble -tutkimuksesta. (Shutterstock)

Teknologia voi yhdistää ihmisiä ja tuoda viihtyvyyttä sekä apua arkeen, mutta se vaatii käyttäjältään myös tietotaitoja. Digitalisaatio etenee Suomessa nopeaa vauhtia, mutta syrjäytymisriskitkin kasvavat. Gigantin vuosittaisten Tech Trouble -tutkimustulosten* mukaan erityisesti tekniset termit, laitteiden ymmärtämisen ja opastuksen puute ovat keskiössä kehityksessä, joka syventää ihmisten välisiä digikuiluja entisestään. Erityisesti ikäihmisillä tuen tarve on suuri ja monisyinen – useat seniorit kaipaavat apua aina kodinelektroniikan käytöstä erilaisten, digitalisoituneiden palvelujen käyttöön.

Gigantin myymälöissä digikuilujen kaventamiseen on tartuttu ikäihmisten kohdalla yhä vahvemmin. Porin Gigantin tavaratalopäällikkö Aleksi Rantalaiho kertoo henkilökunnan huomioivan senioriasiakkaita niin, että jokainen kohdattu kokee aidosti saavansa apua arkeensa.

”Tiedostamme, että jo kodinelektroniikkamyymälään meno ja palvelutilanne saattavat stressata ikääntyviä asiakkaitamme – perustietotaidot voivat olla heikonlaiset, ympärillä on usein vilinää, ja puheessa vilahtelee hämmentäviäkin termejä. Siksi haluamme madaltaa kynnystä kysyä Gigantista apua ja tarjota lähestyttävää, selkokielistä ja opastavaa palvelua. Pyrimme järjestämään kohtaamisia myös myymälän normaalirutiinien ulkopuolella, minkä myötä jalkaudumme SuomiAreenalle Seuranan osastolle, ja annamme käytännön digitukea ja palveluetuja ikäihmisille. Seuranan tekemä seniorityö on todella tärkeää, ja haluamme Porin Gigantissa tukea sitä tarjoamalla kodinelektroniikkaan liittyviä tietotaitoja myös Seuranan kummeille, jotka vierailevat ikäihmisten luona”, Rantalaiho kertoo.

Tämän lisäksi Porin Gigantissa kaavaillaan syksyksi erityistä Seniorien digiaamua, jossa laitteiden ominaisuuksiin ja käyttöön opastettaisiin rennosti ja kiireettömästi, myymälän tarjoamien aamukahvien parissa. Rantalaiho vinkkaakin aiheesta kiinnostuneille paikallistoimijoille olemaan yhteydessä – yhdessä saadaan usein enemmän aikaan.

Myös Seuranalla yhteistyö Gigantin kanssa on otettu ilolla vastaan, kertoo asiakkuusjohtaja Fanni Helin.

”Seuranan ydinajatus on tuottaa virkistystä, hyvinvointia ja seuraa vanhuksille - vietämme aikaa yhdessä ja teemme mukavia asioita seniorin toiveiden mukaan. Tärkeä osa palveluamme on auttaa vanhuksen ja omaisten yhteydenpidossa ja haluamme tarjota käytännön apua myös digiosaamisen tukemiseen. Gigantin asiantuntija-apu on meille arvokasta, ja toivotammekin kaikki tervetulleeksi SuomiAreenan Seurana-osastolle kuulemaan lisää”, Helin kuvailee.

Porin Gigantin asiantuntijat Hermanni Jakonen, Mika Mäkelä ja Joona Mäkilä ovat Seuranan tapahtumaosastolla SuomiAreenan ranta-alueella tiistaina 12.7. kello 14 kertomassa, miten erilaiset tukipalvelut helpottavat senioreiden digiarkea. Kolmikko vastailee paikan päällä myös kodinelektroniikkakysymyksiin ja antaa arkineuvoja älypuhelinpulmissa. Seurana-osastolla vieraileville on tarjolla lisäksi erityinen Gigantin lahjakorttietu huolenpitopalveluun liittyen.

* Gigantin tuoreimmat Tech Trouble 2022 -tutkimustulokset julkaistaan loppukesästä.

Lisätiedot:

Gigantti Pori, tavaratalopäällikkö Aleksi Rantalaiho
Email: aleksi.rantalaiho@gigantti.fi, p. 040 826 0050

Yhteyshenkilöt

Gigantti on Suomen suurin elektroniikan ja kodinkoneiden jälleenmyyjä.

Meillä on Suomessa 42 myymälää ja yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 500 giganttilaista - myymälöiden ohella netti- ja yritysmyynnissä, sekä asiakaspalvelu- että jakelukeskuksissa. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingin Sanomatalossa.

Liikevaihtomme tilikaudella 2022/2023 oli 525 miljoonaa euroa. Olemme osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkaketjun, Currys plc:n, omistukseen.

Lisätietoa meistä löydät kotisivuilta osoitteesta: gigantti.fi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Gigantti

Kierrätätkö kodinelektroniikkaa oikein? ”Elektroniset lelut ja sähkötupakatkin kuuluvat SER-kierrätykseen”19.3.2024 11:20:45 EET | Uutinen

Kodinelektroniikan kierrätys on elintärkeää, ja suomalaiset kierrätyskansaa. Mutta sähkö- ja elektroniikkaromun suhteen harhaluuloja ja kierrätyslipsahduksia esiintyy vielä jonkin verran. Gigantti-myymälöiden SER-pisteillä ollaan kuluneena vuonna tehostettu järjestelyjä ja tiedotusta, tavoitteena kannustaa kierrättämään elektroniikkaa oikein. Palveluna suosiotaan nostaa etenkin laitteiden nouto kotiovelta kierrätykseen, jonka hankkii jo puolet asiakkaista, jotka vaihtavat kodinkoneensa uuteen.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye