Kramp Oy

Powered by Kramp - butiksnätverket expanderar - Ny KRAMP-butik i Närpiö

Kramp Oy har ingått ett Powered by Kramp -samarbetsavtal med det nya, nyligen etablerade TBJ Center Oy Ab i Närpes. Butiken startar sin verksamhet i januari i en affärsyta på cirka 1 000 m², som även inkluderar Fixus bildelar och Sakos jaktutbud. I urvalet ingår bl.a. traktorreservdelar, reservdelar och tillbehör till jordbruks- och entreprenadmaskiner, transmissionsprodukter, djur- och stängseltillbehör, skogs- och verkstadstillbehör samt arbetskläder.

Dessförinnan har köpmännen Nils och Sofia Björklund arbetat i branschen i åratal, när Nils arbetat för Kramp som kundansvarig för Västra Finland och därmed varit med och introducerat Powered by Kramp-konceptet i Finland från början.

Handlaren Nils Björklund: "Idén om ett sådant butikskoncept hade svävat runt i mina tankar ett tag och så plötsligt föll alla bitar på plats. Vi hittade en lämplig butiksyta och bra samarbetspartners, så vi bestämde oss för att börja nu."

Kramp Oy:s kommersiella direktör Sami Jerkku: "Det fanns ett tydligt behov av den här typen av butiken i Närpes området, och Nils och Sofias djärva beslut att bli köpmän skapar en utmärkt expertbutik för kunderna, och det är fantastiskt att vara med Powered by Kramp -koncept."

Öppningen av den nya butiken kommer att firas i 20.-21.1. Då är TBJ Center den nionde Powered by Kramp -butiken som öppnas i Finland. Partner Kramp är Europas ledande leverantör av tillbehör och reservdelar till lantbrukssektorn, med kontor och eget lager i Paimio.

Kramp Oy
Muurassuontie 10
21530 Paimio

Kramp Groep är Europas ledande expert som leverantör av reservdelar och tillbehör inom jordbrukssektorn. Kramp är en viktig partner till sina kunder och leverantörer. Företaget erbjuder mer än 500 000 produkter online och har 11 distributionscenter och 24 försäljningskontor över hela Europa. Kramp Groep grundades 1951 och har sitt huvudkontor i Varsseveld, Nederländerna. Kramp Finlands logistikcenter ligger i Paimio. Kramp. It’s that easy. Lär känna oss på www.kramp.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Kramp Oy

Alankomaiden suurlähettilään vierailu Kramp Suomen toimistolla3.1.2024 07:40:00 EET | Tiedote

Alankomaiden suurlähettiläs Govert Jan Bijl de Vroe vieraili Kramp Suomen konttorilla joulukuun puolessa välissä. Kramp on Euroopan johtava maataloustarvikkeiden ja varaosien toimittaja ja Suomen logistiikkakeskus sijaitsee Paimiossa. “Oli ilo saada suurlähettiläs vierailulle. Pääkonttorimme sijaitsee Hollannissa, joten meillä oli paljon keskusteltavaa”, sanoo Sami Jerkku, Kramp Suomen kaupallinen johtaja. ”Kävimme hyvän keskustelun teknologian kehitykseen, varaston optimointiin ja henkilöstön kehittämiseen liittyvistä aiheista.”