Presso-kahviloissa on tavattu tuoreen pullan äärellä jo 20 vuotta

Kodikkaissa Presso-kahviloissa paistetaan tuoretta pullaa aamusta iltaan. Tuoksuva pulla ja vastakeitetty kahvi ovat houkutelleet suomalaisia kokoontumaan ja kahvittelemaan Pressoihin jo parikymmentä vuotta. Kahviloiden leivonnaistarjonnassa näkyy ja tuntuu Presso-paakarien kädenjälki sekä ylpeys omasta työstä. Juhlavuonna Pressot levittävät pullakahvien positiivista sanomaa laajemminkin ympärilleen. Lämpimistä leivonnaisista nautitaan muun muassa vanhustentaloissa.

Presson tuoretta pullaa.

”Suomalaisille pullakahvien nauttiminen on tärkeää, se kuuluu vahvasti meidän perimäämme. Parasta on tietysti, kun kahvit saa nauttia yhdessä jonkun toisen kanssa. Prismojen ja kauppakeskusten yhteydessä sijaitsevissa Pressoissa kahvittelu ja toisten tapaaminen on tehty helpoksi, tullaanhan kauppaan joka tapauksessa arjen asioita hoitamaan”, ketjupäällikkö Janne Kulovuori SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta kertoo.

”Kahviloissamme on paljon kanta-asiakasporukoita, jotka saattavat kokoontua päivittäinkin Pressoon kahville. Kahvihetki Pressossa tarjoaa sosiaalisen ilonpilkahduksen päivään,” Kulovuori toteaa. ”Yhtä lailla Presso saattaa tuntemattomia yhteisen jutustelun äärelle. Vastapaistetulla pullalla on hyvä vaikutus.”

Vahvassa istuu myös suomalaisten mieltymys voisilmäpullaan, se on Pressojen myydyin tuote kahvin kaverina. Perinteisen herkun lisäksi tarjolla on muitakin suomalaiseen makuun sopivia tuotteita, kuten vastapaistettuja viinereitä, piirakoita ja useita vaihtoehtoja suolaisen nälkään tai välipalaksi. Tuoreudelle on laatutakuu ja uunit ovatkin kuumina koko kunkin kahvilan aukioloajan.

Juhlavuonna Presso-kahvilat haluavat levittää yhteisten pullakahvien ilosanomaa myös ympärilleen. ”Helsingissä esimerkiksi Itäkeskuksen Presso toimittaa tuoretta pullaa paikallisen vanhustentalon asukkaille nyt vietettävällä Vanhustenviikolla”, Kulovuori kertoo. ”Kukin Presso valitsee itse tavan, jolla juhlavuotta haluaa viettää. Yhteistä kaikille on kahviloissa jaettavat yllätykset sekä kahvintuoksuisia palkintoja sisältävät arpalipukkeet."

Lisätiedot:

Janne Kulovuori, ketjupäällikkö, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, janne.kulovuori@sok.fi, puh. 050 388 4192

Presso

Kauppakeskusten ja Prismojen yhteydessä sijaitsevia Presso-kahviloita on Suomessa 23. Kahvilat haluavat vaalia kotoista kahvittelukulttuuria ja tarjota asiakkailleen kahvihetken viihtyisässä ympäristössä ja muiden seurassa. Pressot ovat osa S-ryhmän ravintolatarjontaa.

www.presso.fi

Janne Kulovuori, ketjupäällikkö, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, janne.kulovuori@sok.fi, puh. 050 388 4192

Presson tuoretta pullaa.
Itäkeskuksen Presson väki toimitti Vanhustenviikolla vastapaistettua pullaa paikallisen vanhustentalon asukkaille.

Presso

www.presso.fi

Herkku Africa -kahvit edustavat uudenlaista toimintamallia: Paahtaminen ja pakkaaminen paikan päällä Keniassa tuntuu maussa sekä tuottajille jäävässä arvossa8.10.2020 08:25:00 EESTTiedote

Keniassa, Nairobin eteläpuolella sijaitseva African Coffee Roasters on Afrikan ensimmäinen luomukahviin erikoistunut kahvipaahtimo. Yritys tekee yhteistyötä suoraan osuuskuntien kanssa ilman välikäsiä. S-ruokakauppojen valikoimiin lisätään nyt Herkku Africa -merkillä aromikkaita kahviuutuuksia, jotka on jalostettu ja pakattu paikan päällä Afrikassa.

Vastuullisuus on kasvava trendi viinien kysynnässä. S-ravintoloiden asiakasomistajaviinit ovat tarjonneet viinitietoutta jo 20 vuotta.6.10.2020 13:00:00 EESTTiedote

Asiantuntijoiden huolella valitsemia asiakasomistajaviinejä on myyty S-ryhmän ravintoloissa jo 20 vuotta. Voidaankin sanoa, että asiakasomistajaviinit ovat osaltaan opettaneet suomalaisia tutustumaan viineihin ja nauttimaan niitä aterian yhteydessä. Viinivalikoiman avulla halutaan myös tukea kestävää kehitystä, ja siksi tänäkin vuonna vastuullisuus oli tärkeä viinien valintakriteeri. Juhlavuoden viinit ovat sisilialaisia Barone Montalton viinejä, kaikki vegaanisia ja luomuviinejä. Asiakasomistajasamppanjana jatkaa Nicolas Feuillatte Brut.