Presso-kahviloissa on tavattu tuoreen pullan äärellä jo 20 vuotta
”Suomalaisille pullakahvien nauttiminen on tärkeää, se kuuluu vahvasti meidän perimäämme. Parasta on tietysti, kun kahvit saa nauttia yhdessä jonkun toisen kanssa. Prismojen ja kauppakeskusten yhteydessä sijaitsevissa Pressoissa kahvittelu ja toisten tapaaminen on tehty helpoksi, tullaanhan kauppaan joka tapauksessa arjen asioita hoitamaan”, ketjupäällikkö Janne Kulovuori SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta kertoo.
”Kahviloissamme on paljon kanta-asiakasporukoita, jotka saattavat kokoontua päivittäinkin Pressoon kahville. Kahvihetki Pressossa tarjoaa sosiaalisen ilonpilkahduksen päivään,” Kulovuori toteaa. ”Yhtä lailla Presso saattaa tuntemattomia yhteisen jutustelun äärelle. Vastapaistetulla pullalla on hyvä vaikutus.”
Vahvassa istuu myös suomalaisten mieltymys voisilmäpullaan, se on Pressojen myydyin tuote kahvin kaverina. Perinteisen herkun lisäksi tarjolla on muitakin suomalaiseen makuun sopivia tuotteita, kuten vastapaistettuja viinereitä, piirakoita ja useita vaihtoehtoja suolaisen nälkään tai välipalaksi. Tuoreudelle on laatutakuu ja uunit ovatkin kuumina koko kunkin kahvilan aukioloajan.
Juhlavuonna Presso-kahvilat haluavat levittää yhteisten pullakahvien ilosanomaa myös ympärilleen. ”Helsingissä esimerkiksi Itäkeskuksen Presso toimittaa tuoretta pullaa paikallisen vanhustentalon asukkaille nyt vietettävällä Vanhustenviikolla”, Kulovuori kertoo. ”Kukin Presso valitsee itse tavan, jolla juhlavuotta haluaa viettää. Yhteistä kaikille on kahviloissa jaettavat yllätykset sekä kahvintuoksuisia palkintoja sisältävät arpalipukkeet."
Lisätiedot:
Janne Kulovuori, ketjupäällikkö, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, janne.kulovuori@sok.fi, puh. 050 388 4192
Presso
Kauppakeskusten ja Prismojen yhteydessä sijaitsevia Presso-kahviloita on Suomessa 23. Kahvilat haluavat vaalia kotoista kahvittelukulttuuria ja tarjota asiakkailleen kahvihetken viihtyisässä ympäristössä ja muiden seurassa. Pressot ovat osa S-ryhmän ravintolatarjontaa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Janne Kulovuori, ketjupäällikkö, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, janne.kulovuori@sok.fi, puh. 050 388 4192
SOK Mediapalvelu
arkisin klo 8-16
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Presso
Kauppakeskusten ja Prismojen yhteydessä sijaitsevia Presso-kahviloita on Suomessa 23. Kahvilat haluavat vaalia kotoista kahvittelukulttuuria ja tarjota asiakkailleen kahvihetken viihtyisässä ympäristössä ja muiden seurassa. Pressot ovat osa S-ryhmän ravintolatarjontaa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmän myynti kasvoi alkuvuonna – marketkaupan veto jatkui vahvana12.4.2024 07:45:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän tammi–maaliskuun veroton vähittäismyynti oli 3 311,6 miljoonaa euroa. Kasvua edelliseen vuoteen verrattuna oli 3,0 prosenttia.
Kampin kansainvälinen huippuhotelli Radisson Blu Royal uudistuu – tavoitteena Helsingin halutuin tapahtumahotelli10.4.2024 07:50:00 EEST | Tiedote
Helsingin Kampissa sijaitseva Radisson Blu Royal Hotel uudistuu. Uudistusten tavoitteena on tehdä Radisson Blu Royalista Helsingin keskustan halutuin tapahtumahotelli. Hotelli sulkeutuu uudistustöiden ajaksi toukokuun alussa ja avautuu uudistettuna syksyllä 2025.
Coop-tuotteita löytyy S-ryhmän myymälöistä jo yli 400 – Coop-simasta kevään hittituote?9.4.2024 07:30:00 EEST | Tiedote
Jo lähes neljäsosa entisistä Rainbow-tuotteista korvautuu kevään aikana laatu-hinta-suhteeltaan erinomaisilla Coop-tuotteilla S-ryhmän myymälöissä ja Coop-tuotesarjaan tuodaan jatkuvasti myös uusia tuotteita. Coop-tuotteita löytyy siis jo osapuilleen saman verran kuin mitä Xtra- tai Kotimaista-tuotesarjoihin kokonaisuudessaan kuuluu. Coopista kasvaa S-ryhmän selvästi laajin oma tuotesarja, johon tulee kuulumaan yli 1500 tuotetta.
Prisman data näyttää: Suomalaisten tapa grillata on murroksessa – nyt halutaan pitkää nautintoa8.4.2024 07:45:00 EEST | Tiedote
Koronavuosina suomalaiset panostivat kalliiden ja hienojen grillien ostamiseen, mutta nyt suunta on kääntynyt, kertoo Prisman tuore myyntidata. Tällä hetkellä suomalaiset hakevat grillauksesta uudella tavalla pitkäkestoisia elämyksiä, mistä kertoo muun muassa savustuslastujen ja erityisesti pitkään hauduttamiseen soveltuvien digitaalisten paistomittareiden myynnin merkittävä kasvu. Ylipäätänsä grillauksen lisävarusteisiin satsataan nyt uudella innolla.
S-ryhmä ja Foodora pilotoivat ruokakaupan pikatoimituksia Kuopiossa ja Oulussa8.4.2024 07:30:00 EEST | Tiedote
Salen valikoiman kotiinkuljetuksia testataan Osuuskauppa Peeässässä ja Osuuskauppa Arinassa kevään ja kesän ajan. Tarkoituksena on testata palvelua avoimin mielin ja nähdä, miten asiakkaat uuteen kotiinkuljetuspalveluun suhtautuvat ja millaista kysyntää palvelulla on.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme