Rakennusliike Lapti rakentaa Rustalle myymälän Savonlinnaan

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa ruotsalaiselle tavarataloketju Rustalle noin 2400 m2:n laajuisen myymälän Savonlinnan itäpuolella sijaitsevalle Nojamaan alueelle. Uudet tilat luovutetaan käyttäjälle keväällä 2022. Rakennettava myymälä on Laptin kehittämä hanke.

Rakennamme Rustalle Savonlinnaan Kartanonväylälle myymälätilan ja siihen liittyvät ulkomyymälätilat. Rakentaminen käynnistyy kevään 2021 aikana. Uudet tilat luovutetaan käyttäjälle keväällä 2022, kertoo palvelu- ja toimitilarakentamisen liiketoimintajohtaja Arttu Korhonen Rakennusliike Lapti Oy:stä.

Uuden tavaratalon myötä voimme tarjota Savonlinnan asukkaille ja muille paikkakunnalla asioiville kodin sisustuksen, puutarhanhoidon ja remontoinnin tuotteita ja päivittäistavaroita edulliseen hintaan. On hienoa päästä tarjoamaan savonlinnalaisille uudenlaisia ostokokemuksia, kertoo Rustan Suomen maajohtaja Tommy Dolivo

Rusta Finland Oy
Tommy Dolivo, Country Manager

Palvelu- ja toimitilarakentaminen
Arttu Korhonen, Liiketoimintajohtaja

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden päivähoito- ja hoivakiinteistöjen, liike- ja toimitilojen sekä koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä. lapti.fi

Rusta lyhyesti

Rusta on ruotsalainen tavarataloketju, joka tarjoaa tuotteita sisustukseen, puutarhaan, kauneuteen ja vapaa-aikaan. Aiemmin Rusta on vaikuttanut Suomessa näkyvimmin sen omistuksessa olevien Hong Kong -tavaratalojen kautta. Ensimmäinen Rusta tavaratalo avattiin 1986 Gävleen Ruotsiin ja nyt tavarataloja on yhteensä 170 Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa ja Suomessa. www.rusta.com

Kaurialan koulun rakentaminen käynnistyy Hämeenlinnassa12.4.2021 13:00:00 EEST | Tiedote

Lapti käynnistää Kaurialan koulun rakentamisen Hämeenlinnassa. Kouluun tulee tilat 450 yläkoulun ja erityisryhmien oppilaalle. Koulu on suunniteltu tietomallintamalla ja rakennuttajalle sekä käyttäjille järjestetään mahdollisuus tutustua mallitiloihin virtuaalisesti VR-lasien avulla. Suunnittelu on edennyt Laptin johdolla tiiviissä yhteistyössä Hämeenlinnan kaupungin edustajien ja koulun henkilöstön kanssa. Suunnitelman mukaan Kaurialan koulun rakentaminen käynnistyy huhtikuussa maansiirtotöillä ja koulu valmistuu vuoden 2022 lopussa. Koulu rakennetaan KVR-urakkana, jossa Lapti vastaa koulun suunnittelusta ja rakentamisesta.

Emäkosken ja Myllyhaan koulut harjakorkeudessa, sisätyöt käynnissä24.3.2021 10:00:00 EET | Tiedote

Rakennusliike Lapti rakentaa Nokian kaupungille Emäkosken yläkoulun 550 oppilaalle ja Myllyhaan koulun 450 alakoululaiselle. Koulujen rakennustyöt käynnistyivät kesällä 2020 ja ovat edenneet sisätyövaiheeseen. Koulut rakennetaan KVR-urakkana, jossa Lapti vastaa koulujen suunnittelusta ja toteutuksesta. Koulujen rakentamisessa noudatetaan Kuivaketju10-toimintamallia sekä puhtaan rakentamisen periaatteita, jolloin työmaan pölynhallinnalle on asetettu yhteisesti sovitut laatutavoitteet.

Lapti rakentaa eQ:n asuntorahastolle 83 uutta asuntoa Vantaan Koivuhakaan23.3.2021 10:23:30 EET | Tiedote

Rakennusliike Lapti Oy ja eQ:n asuntorahasto ovat allekirjoittaneet sopimuksen kerrostalon ja siihen tulevien liiketilojen rakentamisesta Vantaan Koivuhakaan. Asunto Oy Vantaan Koivunlehti on 4-8 kerroksinen kerrostalo, johon tulee yhteensä 83 vuokra-asuntoa yksiöistä neljän huoneen perheasuntoihin sekä vuokrattavia liiketiloja. Autopaikat on sijoitettu autokatokseen ja talon piha-alueelle. Hanke toteutetaan KVR-urakkana, jossa Lapti vastaa kohteen suunnittelusta ja rakentamisesta. Vantaan Koivunlehden rakentaminen käynnistyy keväällä 2021 ja talo valmistuu syksyllä 2022.

Laptin tilinpäätöstiedote 2020: vahva vuosi takana ja lupaava näkymä vuodelle 202122.3.2021 08:30:00 EET | Tiedote

Rakennusliike Lapti Oy:n liikevaihto oli 277,6 miljoonaa euroa vuodelta 2020 (311,2 miljoonaa euroa tilikaudella 2019). Laptin kannattavuus säilyi hyvällä tasolla. Liiketulos oli 16,6 miljoonaa euroa (25,6 miljoonaa euroa) eli 6% (8,2 %) liikevaihdosta. Tilikauden tulos oli 11,7 (19,7) miljoonaa euroa eli 4,2 % (6,4 %) liikevaihdosta. Hyvän tuloksen myötä vakavaraisuutta kuvaava omavaraisuusaste säilyi myös hyvänä, ollen 47,5 %:n (47,8 %). Tilikauden päättyessä yhtiössä työskenteli 569 henkilöä.