Rakennusliike Lapti valittu toteuttajakumppaniksi Turun Pihlajaniemeen

Rakennusliike Lapti Oy on valittu Turun Pihlajaniemeen toteuttajakumppaniksi Senaatti kiinteistöjen ja Turun kaupungin järjestämässä tontinluovutuskilpailussa. Lapti voitti laatupainotteisen korttelikilpailun ”Kanaalinpiha” nimisellä kilpailutyöllään. Kilpailutyön toteuttivat Rakennusliike Lapti Oy, YH Kodit Oy ja arkkitehtitoimisto Lundén Architecture Company.

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Turun Pihlajaniemeen moni-ilmeisen asuinkorttelin, johon tulee yhteensä noin 300 asuntoa. Havainnekuva: Lundén Architecture Company

”Kanaalinpihaan” tulee noin 16 400 kerrosneliötä käsittävä, korkeatasoinen asuntoja ja liiketiloja yhdistävä korttelikokonaisuus, jonka elävä ja toiminnallinen sisäpiha muodostuu eri luonteisista viheralueista. Kortteliin tulee yhteensä noin 300 asuntoa. Asuinkorttelin rakentaminen toteutetaan kolmessa vaiheessa vuosien 2022-2026 aikana.

Mielenkiintoisten asuinkerrostalojen yhteyteen tulee asukkaiden käyttöön vihertiloja sekä kattoterasseja. Asuinkortteli sijoittuu Hirvensalon Puistotien ja Rykmentintien väliselle Heikkilän kasarmilta vapautuneelle alueelle. Pihlajaniemen asemakaavaluonnos asettaa myös ympäristö- ja katurakentamiselle tavanomaisesta poikkeavat laatuvaatimukset. Esimerkiksi pinta- ja hulevedet kerätään aluetta halkovaan kanavaan, jonka rannalle myös ”Kanaalinpiha” sijoittuu, kuvaa aluejohtaja Kari Mäkelä voittoisaa työtä.

Hyväksytyn yleissuunnitelman mukaan Pihlajaniemen alueesta tulee siis omaleimainen, viihtyisä ja luonnonläheinen asuinalue yli 5 000 asukkaalle. Alueen sijainti Pitkänsalmen rannalla ja vain kolmen kilometrin etäisyydellä keskustasta luo erinomaiset puitteet uudelle kaupunginosalle.

Kari Mäkelä
Aluejohtaja
Rakennusliike Lapti Oy Lounais-Suomi
kari.makela@lapti.fi

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden päivähoito- ja hoivakiinteistöjen, liike- ja toimitilojen sekä koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä. www.lapti.fi

Rakennamme hyvän elämän puitteet.

Aberdeen Standard Investmentsin hallinnoima rahasto ja Rakennusliike Lapti ovat sopineet Kuopion Portin toisen vaiheen, eli B -osan kaupasta12.1.2021 09:00:00 EETTiedote

Aberdeen Standard Investmentsin hallinnoima rahasto ja Rakennusliike Lapti Oy ovat sopineet Kuopiossa sijaitsevan Kuopion Portin toisen vaiheen, eli B-osan toimisto- ja liiketilakokonaisuuden kaupasta. LEED Gold-sertifioitavan hybridihankkeen toinen osa, eli B-osa valmistuu vuoden 2021 alussa. Valmistuvan B-osan vuokrattava pinta-ala on noin 5,400 kerrosneliömetriä.

Lapti on voittanut Hämeenlinnan kaupungin Kaurialan koulun kilpailutuksen25.11.2020 12:00:00 EETTiedote

Rakennusliike Lapti Oy on voittanut Hämeenlinnan kaupungin Kaurialan koulun kilpailutuksen. Hankkeen urakkasopimus allekirjoitetaan joulukuussa. Kaurialan kouluun tulee tilat 450 yläkoulun ja erityisryhmien oppilaalle. Allekirjoitettavan sopimuksen mukaan Rakennusliike Lapti vastaa hankkeen suunnittelusta ja rakentamisesta yhteistyössä Hämeenlinnan kaupungin edustajien kanssa. Hankkeen arvo on 13,7 miljoonaa euroa. Kaurialan koulun rakentaminen alkaa keväällä 2021 ja koulu valmistuu vuoden 2022 lopussa.

Lapti rakentaa hirsirakenteisen päiväkodin Kemiin19.10.2020 09:53:12 EESTTiedote

Rakennusliike Lapti Oy ja Kemin kaupunki ovat allekirjoittaneet sopimuksen hirsirakenteisen päiväkodin rakentamisesta Pajarinrantaan Kemiin. Päiväkotiin tulee hoitopaikka yhteensä 198 lapselle. Rakennukseen sijoittuu myös kaupungin vuorohoitoyksikkö, johon tulee 10 yöhoitopaikkaa. Rakennusliike Lapti vastaa rakennuksen suunnittelusta ja rakentamisesta. Päiväkodin rakennustyöt ovat käynnissä ja se valmistuu syksyllä 2021.