ReceiptHero voitti Mastercardin syksyn 2020 Lighthouse -ohjelman Suomen-sarjan

Mastercardin Lighthouse-ohjelmaan osallistui 15 finanssiteknologia-alan startup-yritystä Pohjoismaista ja Baltiasta syksyllä 2020. Ohjelman eri sarjojen voittajat julkistettiin ohjelman päätöstapahtumassa, ja ReceiptHero voitti suomalaisyritysten sarjan. Arvosteluperusteina olivat tiimin vahvuus, oman tuotteen innovointi, toteutettavuuskelpoisuus ja kumppanoitumismahdollisuudet.

Lighthouse-ohjelma on Mastercardin kumppanuusalusta, joka auttaa osallistujia toteuttamaan visionsa ja viemään ne maailmanlaajuisille markkinoille. Syksyn 2020 maasarjojen suomalaisyritysten sarjan voittajaksi nousi ReceiptHero.

ReceiptHero on tamperelainen eKuitti-yhtiö. Sähköiset kuitit eli eKuitit ovat tärkeä osa Euroopan finanssialan palvelujen infrastruktuuria ja ne tarjoavat pankeille merkittävän asiakaslähtöisen innovaatiomahdollisuuden.

ReceiptHeron digitaalinen kuittiekosysteemi mahdollistaa reaaliaikaisen varastonimikkeiden kuittidatan jakelun maksupalvelujen tarjoajille (PSP) ja maksupäätejärjestelmiin (POS). Digitaaliset kuitit toimitetaan koneellisesti luettavana datana asiakkaiden pankkitileille. Näin mahdollistetaan automaatio ja integraatio pankkisovelluksien ja kirjanpitosovelluksien kanssa.

”Etsimme jatkuvasti uusia tapoja tarjota parempia palveluja asiakkaillemme. Lighthouse-ohjelmassa voimme tavata Idearikkaita ihmisiä uusien kumppanuuksien luomiseksi ja asiakkaidemme palvelun parantamiseksi. Olemme erittäin kiinnostuneita jatkamaan keskusteluja useiden Lighthouse-ohjelmaan osallistuneiden yhtiöiden kanssa pohtiaksemme mahdollisuuksia kumppanuuksiin", sanoo Anton Danielsen, Startup & M&A Lead OP-pankista.

Muut tänä vuonna Lighthouse-ohjelmaan osallistuneet suomalaisyritykset olivat Voima Gold, XMLdation, Arctic Security, sekä Belgiassa sijaitseva InvestSuite. Mastercardin Lighthouse-tiimi on ylpeä saatuaan työskennellä viidentoista finanssiteknologia-alan huippuyrityksen kanssa Suomessa, Ruotsissa ja Baltiassa. Kaikki yritykset ovat panostaneet valtavasti uusien innovatiivisten ratkaisujen tuomiseksi markkinoille.

“Arvostamme suuresti Mastercardin Lighthouse-ohjelman suomalaisyritysten sarjan voittoa. Olemme työskennelleet hyvin läheisesti ohjelman kumppanipankkien ja Mastercardin kanssa toteuttaaksemme vision suoraan pankkisovellukseen toimitettavista sähköisistä kuiteista. Paperikuitit ovat järjettömiä ja on tullut aika hyvästellä ne”, sanoo ReceiptHeron toimitusjohtaja Joel Ojala.

Lighthouse-ohjelman pääsee osallistumaan Mastercardin globaaliin Start Path-ohjelman pitchaukseen. Seuraava Mastercard Lighthouse-ohjelma käynnistyy maaliskuussa 2021 ja on suunnattu erityisesti Tanskan, Norjan, Latvian ja Islannin markkinoille. Kiinnostuneet yritykset voivat hakea mukaan ohjelmaan täältä.

Lisätietoa medialle:

Vesa Valonen, puh. 040 7054262, vesa.valonen(at)cocomms.com

Annika Kristersson, Director of Communications Nordics & Baltics, annika.kristersson@mastercard.com

Lighthouse-ohjelma:

Mastercard Lighthouse-ohjelma on avoimen innovoinnin alusta, joka on suunniteltu vahvistamaan koko finanssialan ekosysteemiä. Lighthouse on maksuton ohjelma, joka rakentaa kumppanuuksia pankkien, Mastercardin ja keskeisten Pohjoismaisten kumppaneiden välillä. Finanssiteknologia-alan startup-yritysten energia ja innovointikyky yhdistettynä suurten finanssialan yritysten vakauteen ja toimituskykyyn luo koko alaa vahvistavia kumppanuuksia. Jokaisessa viisi kuukautta kestävässä ohjelmassa järjestetään työpajoja viidelletoista yritykselle kolmessa kaupungissa. Ohjelma yhdistää pankit, sijoittajat, neuvonantajat ja finanssiteknologia-alan yritykset etsimään kumppanuuksia avoimella innovoinnilla. Lisätietoja:

www.mclighthouse.com

Lighthouse-ohjelma
Mastercard Lighthouse-ohjelma on avoimen innovoinnin alusta, joka on suunniteltu vahvistamaan koko finanssialan ekosysteemiä. Lighthouse on maksuton ohjelma, joka rakentaa kumppanuuksia pankkien, Mastercardin ja keskeisten Pohjoismaisten kumppaneiden välillä. Finanssiteknologia-alan startup-yritysten energia ja innovointikyky yhdistettynä suurten finanssialan yritysten vakauteen ja toimituskykyyn luo koko alaa vahvistavia kumppanuuksia. Jokaisessa viisi kuukautta kestävässä ohjelmassa järjestetään työpajoja viidelletoista yritykselle kolmessa kaupungissa. Ohjelma yhdistää pankit, sijoittajat, neuvonantajat ja finanssiteknologia-alan yritykset etsimään kumppanuuksia avoimella innovoinnilla.  www.mclighthouse.com

Mastercard julkistaa Lighthouse MASSIV -ohjelman ensimmäisen syyskurssin16.9.2020 08:30:00 EESTTiedote

Lighthouse MASSIV, Mastercardin sosiaalisen vaikuttavuuden kumppanuusohjelma käynnistyy tänä syksynä uudella kaudella. Ohjelmassa etsitään ja skaalataan seuraavaa sosiaalisen vaikuttavuuden alan kasvuharppausyritystä. Lighthouse MASSIV on maksuton, erityisesti maailmanlaajuisten haasteiden ratkaisemiseen keskittyvä ohjelma. Se pyrkii tekemään osallistavan kasvun mahdolliseksi kaikille ihmisille kaikkialla maailmassa hyvinvoinnin ja turvallisuuden parantamiseen keskittyneiden start-up-yritysten kanssa kumppanoitumalla. Keväällä pidetylle ohjelman ensimmäiselle kurssille osallistui maanviljelysalan yrityksiä, kuten Desert Control, joka nanosaviteknologia on yksi lupaavimpia ratkaisuja Afrikan vihreän vyöhykkeen rakentamiseen. Ohjelmaan osallistui myös osallistava finanssialan start-up-yritys Jamii.one, joka nostaa afrikkalaisia naisia virallisen talouden piiriin. “Lighthouse MASSIV -ohjelman visiona on kasvaa ‘sosiaalisesti vaikuttavien kasvuharppausyritysten tehtaaksi’, joka auttaa hyvä

Mastercardin Lighthouse-ohjelma käynnistyy jälleen – mukana 15 lupaavaa startup-yritystä Pohjoismaista ja Baltiasta15.9.2020 10:52:02 EESTTiedote

Mastercardin Lighthouse-ohjelmaan on valittu 15 teknologia-alan startup-yritystä Pohjoismaista ja Baltiasta. Suomesta ohjelmaan osallistuu viisi yritystä. Osallistujat valittiin hakijoiden joukosta niiden innovatiivisuuden, skaalautuvuuden sekä ratkaisujen vaikuttavuuden perusteella. Lighthouse-ohjelmassa pyritään yhdessä Mastercardin, pankkikumppaneiden, sijoittajien sekä lakiasioiden, teknologia- ja strategia-asiantuntijoiden kanssa luomaan koko toimialaa hyödyttäviä ratkaisuja. Lighthouse-ohjelma on Mastercardin kumppanuusalusta, joka auttaa osallistujia toteuttamaan visionsa ja viemään sen maailmanlaajuisille markkinoille. Ohjelma käynnistyy nyt viidettä kertaa. Lighthouse-ohjelmaan on tähän mennessä osallistunut 60 yritystä. Syksyn 2020 osallistujayritykset ovat Ruotsista, Suomessa ja Liettuasta. "Lighthouse-kehitysohjelma on osoittanut joka kerta, kuinka pitkä etumatka Pohjoismailla ja Baltialla on maksualan innovoinnissa. Ekosysteemiä kannattaa vahvistaa Lighthousen kaltaisilla

Mastercard appoints Mark Barnett as President of Mastercard Europe4.5.2020 10:06:59 EESTTiedote

Mastercard today announced the appointment of Mark Barnett as President of its European business, based in Brussels. In this role Barnett will be responsible for the strategy, direction and overall success of all aspects of Mastercard’s business across the region. Mastercard’s European businesses, encompassing 53 countries, serving over 950 million people through partnerships with retailers, financial institutions and businesses. In his new role, Mark will report to Gilberto Caldart, President of International, and will join Mastercard’s Management Committee effective 1 June, 2020.

Ruotsalainen Doconomy voitti Pohjoismaiden johtavan finanssiteknologiaohjelman22.11.2019 13:44:03 EETTiedote

Helsinki, 22.11.2019 – Ruotsalainen Doconomy valittiin tänään Pohjoismaissa ja Baltiassa järjestettävän finanssiteknologia-alan Lighthouse-kehitysohjelman voittajaksi. Doconomyn kehittämän maksuratkaisun avulla kuluttajat voivat itse hallita toimintansa ilmastovaikutuksia. Voittaja julkistettiin tänään Helsingissä pidettävässä startup-tapahtuma Slushissa. Kiinnostus Lighthouse-kehitysohjelmaa kohtaan oli tänä vuonna ennätyksellisen suurta, ja siihen tuli satoja hakemuksia molemmilla kierroksilla.