Rinki-ekopiste siirtyy Hämeenlinnassa

S-market Idänpään Rinki-ekopiste siirtyy väliaikaisesti S-market Harvialantien yhteyteen.

Rinki-ekopiste siirtyy väliaikaisesti Hämeenlinnassa.

S-market Idänpään yhteydessä osoitteessa Laaniitynkatu 2 sijaitseva Rinki-ekopiste siirtyy huomenna 9.6. läheisen S-market Harvialantien yhteyteen osoitteeseen Harvialantie 4. Piste siirretään kaupan remontin vuoksi noin vuodeksi.

S-market Harvialantien pisteellä kerätään kartonki-, muovi- ja lasipakkauksia sekä metallia, paperia ja vaatteita.

Kaikkien Rinki-ekopisteiden sijainnit Hämeenlinnan alueella voi tarkistaa Ringin karttahausta osoitteessa rinkiin.fi/rinki-ekopisteet

Kotitaloudet voivat tuoda Rinki-ekopisteeseen Ringin valtakunnallisten ohjeiden mukaan lajiteltua pakkausjätettä. Ohjeet on julkaistu osoitteessa rinkiin.fi/lajitteluohjeet. Ne ovat myös keräyssäiliöihin kiinnitetyissä tarroissa.

Vaaralliset aineet tai niiden jäämiä sisältävät pakkaukset (esim. öljykanisterit)
eivät kuulu pakkausjätteen keräykseen. Samoin muut kuin pakkausjätteet, kuten huonekalut, on vietävä kunnan ohjeistamaan paikkaan. Koko Suomen kaikkien jätteiden vastaanottopaikat voi tarkistaa karttahausta osoitteessa www.kierratys.info.

Pakkaukset on hyvä litistää mahdollisuuksien mukaan. Esimerkiksi pahvilaatikot vievät paljon tilaa keräyssäiliössä, jos niitä ei litistetä. Silloin myös keräyssäiliöt täyttyvät hyvin nopeasti. Mitä tiiviimmin pakkaukset ovat säiliössä, sitä enemmän niitä sinne mahtuu. Näin voidaan kuljettaa enemmän pakkauksia kerralla ja kuljetuksia tarvitaan harvemmin, mikä on ympäristölle hyvä asia.

Roskaaminen vähentää kaikkien viihtyvyyttä, ja asiattomien sotkujen siivoaminen on myös kallista. Rinki-ekopisteellä kävijöiden palaute pisteiden toiminnasta on tärkeää Ringille, jotta pisteet pysyvät siisteinä.

Ilmoitathan siis heti, jos pakkausjätteen keräyssäiliö on täynnä. Jätettä ei
koskaan saa jättää maahan, sillä muut pisteellä kävijät seuraavat esimerkkiä ja
alue roskaantuu nopeasti.

Palautetta voi antaa Ringin maksuttomaan asiakaspalveluun numeroon 0800 133 888 (ark. 7–21 ja la 9–18) ja sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@rinkiin.fi. Palautetta voi antaa myös verkossa osoitteessa rinkiin.fi/ekopistepalaute.

Sopimusasiamies Taneli Lumiaro
puh. 045 663 4343, taneli.lumiaro@rinkiin.fi

Rinki-ekopiste siirtyy väliaikaisesti Hämeenlinnassa.

Suomen Pakkauskierrätys RINKI Oy on voittoa tavoittelematon, Suomen teollisuuden ja kaupan vuonna 1997 perustama ja omistama palveluyhtiö. Yrityksille tuotamme tehokkaita ja kestäviä ratkaisuja pakkausten tuottajavastuun toteutukseen. Rinkiin on liittynyt lähes 4 500 pakkausten tuottajavastuunsa hoitavaa yritystä. Kuluttajille tarjoamme valtakunnallisen Rinki-ekopisteverkoston pakkausten keräykseen ja lasipakkausjätteen kierrätykseen. Yli 1 850 pisteessä ympäri Suomen kerätään kartonki- ja lasipakkauksia sekä metallia, yli 650 pisteessä kerätään myös muovipakkauksia. www.rinkiin.fi

Sommarturnén ”Sortera havet rent” startar i Ekenäs 2.7.23.6.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Genom att sortera hemmets avfall kan vi påverka Östersjöns tillstånd. Under sommarturnén Sortera havet rent får hushållen råd om avfallssortering för att minska nedskräpningen av våra vattendrag. Finlands Förpackningsåtervinnig RINKI Ab, Finlands svenska Marthaförbund och Håll Skärgården Ren rf organiserar en gemensam rådgivningsturné längs kusten under sommaren. Sommarturnén startar i Ekenäs med det lokala avfallshanteringsföretaget Rosk’n Roll. Med gemensamma krafter vill organisationerna nå ut till invånare, stugägare, båtfarare och turister.

Meri siistiksi lajitellen -kesäkiertue käynnistyy Tammisaaressa 2.7.23.6.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Lajittelemalla kotitalouksien jätteet voidaan vaikuttaa Itämeren tilaan. Suomen Pakkauskierrätys RINKI Oy, Finlands Svenska Marthaförbund ja Pidä Saaristo Siistinä (PSS) ry järjestävät kesällä yhteisen neuvontakiertueen ympäri rannikkoa. Kiertue käynnistyy Tammisaaresta, jossa mukana on paikallinen jätehuoltoyhtiö Rosk’n Roll. Organisaatiot ovat yhdistäneet voimansa, koska samalla kertaa halutaan tavoittaa asukkaat, mökkiläiset, veneilijät ja turistit.