Roland Snellman toimitusjohtajaksi Snellmanin Lihanjalostukselle

Snellman-konsernin hallitus on nimittänyt Roland Snellmanin, 37, Snellmanin Lihanjalostus Oy:n toimitusjohtajaksi 1.10.2017 alkaen. Lihanjalostuksen uusi vetäjä uskoo yhdessä tekemisen voimaan.

Roland Snellman tuntee Snellmanin Lihanjalostuksen ruohonjuuritasoa myöten.

– Perheyrityksen johtaminen on minulle kunniatehtävä. Työvuosieni aikana olen oppinut tuntemaan monet täällä henkilökohtaisesti. Tiedän, kuinka taitavia ja sitoutuneita ihmisiä minulla on etuoikeus johtaa ja siksi uuteen rooliin astuminen tuntuu hyvältä, Roland Snellman sanoo.

Veljekset Kurt ja Lars Snellman perustivat yrityksen kotikaupunkiinsa Pietarsaareen vuonna 1951 ja nuoremmat veljet Karl, Per sekä Henry liittyivät pian mukaan. He totesivat, että makkara pitää tehdä itse, jos haluaa hyvää. Sama ajatus matkasta kohti parempaa on ajanut yrityksen kehitystä eteenpäin jo vuosikymmeniä. Roland Snellman haluaa jatkaa isoisänsä Kurtin viitoittamalla tiellä.

Roland Snellmanilla on takanaan pitkä ura perheyrityksessä, hän aloitti kesätyöntekijänä vuonna 1992. Vastavalmistuneena kemistinä hän työskenteli lyhyen aikaa toisaalla, ennen kuin palasi töihin perheyritykseen. Lihanjalostuksen uuden toimitusjohtajan mielestä avainsana on yhdessä tekeminen ja toisten kunnioittaminen.

– Haluan vahvistaa yrityksen perustajien rakentamaa kulttuuria ja arvomaailmaa, joka näkyy meillä Snellmanilla kaikessa – kuinka kohtelemme toisiamme ja yhteistyökumppaneitamme, valmistamme tuotteitamme ja toimimme yhdessä. Olen aina halunnut nostaa ihmiset ja heidän vahvuutensa esiin antamalla jokaiselle mahdollisuuden vaikuttaa, kehittää itseään ja omaa työtään, Roland Snellman sanoo.

Snellmanin vt. konsernijohtaja Henrik Snellman katsoo tulevaisuuteen luottavaisena.

– Rolandin asema perheyrityksemme johtajana varmistaa arvojemme mukaisen toiminnan kehittämisen. Hänen kokemuksensa, asenteensa ja energinen otteensa sekä henkilökunnan luottamus antavat yrityskulttuurillemme erinomaiset eväät eteenpäin, sanoo Henrik Snellman.

Videoblogi: 100 päivää toimitusjohtajana https://youtu.be/pgLjZpId9gA

Roland Snellmanin videoblogi avaa hänen ajatuksiaan perheyrityksen luotsaamisesta.

Roland Snellman, toimitusjohtaja, Snellmanin Lihanjalostus Oy
044-7966365, roland.snellman@snellman.fi

Henrik Snellman, vt. konsernijohtaja, Snellman-konserni 0500-564815, henrik.snellman@snellman.fi

Roland Snellman tuntee Snellmanin Lihanjalostuksen ruohonjuuritasoa myöten.

Snellmanin Lihajalostus Oy on pietarsaarelainen perheyritys, joka on valmistanut korkealaatuisia liha-, leikkele- ja makkaratuotteita yli 65 vuotta. Yhtiöllä on tinkimättömät periaatteet valmistaa tuotteita, joissa lihapitoisuus on korkea eikä turhia lisäaineita käytetä. Pietarsaaren tehtaalla työskentelee noin 900 henkilöä. Snellmanin Lihanjalostus tekee läheistä yhteistyötä yli 2000 sian- ja naudanlihan tuottajan kanssa. Maatilan Parhaat -laatuohjelman ja suomalaisten perhetilojen ammattitaitoisten tuottajien avulla yritys takaa parhaimman mahdollisen raaka-aineen GMO-vapaassa tuotantoketjussaan. Snellmanin Lihanjalostus Oy kuuluu elintarvikealan Snellman-konserniin.

Nu behövs handling – Snellman höjer producentpriset och satsar på den unika finländska primärproduktionen8.2.2018 07:00Tiedote