Rovaniemen Ounaskosken sillan remontti hyvin aikataulussa

Ounaskosken siltaremontti etenee, ja 5. helmikuuta otetaan käyttöön ylävirran puoleinen kevyen liikenteen väylä. Uudistettu väylä on leveämpi ja käyttäjäystävällisempi kuin aikaisempi.

Uusi kevyen liikenteen väylä

Destia on urakoinut viime vuoden lokakuusta asti vaativaa Ounaskosken rautatie- ja maantiesillan remonttia. Remontti etenee hyvin aikataulussa, ja sen yhteydessä rakennetaan myös molemmin puolin siltaa kevyen liikenteen väylät. Ylävirran puoleinen kevyen liikenteen väylä otetaan käyttöön jo tiistaina 5. helmikuuta. Uudistettu väylä on leveämpi ja käyttäjäystävällisempi kuin aikaisempi.

– On hienoa, että pääsemme sujuvoittamaan rata- ja maantieliikenteen lisäksi myös kevyttä liikennettä, iloitsee Destian työpäällikkö Mika Tuokila.

Varsinainen rautatie- ja maantiesillan kunnostus alkaa 5. maaliskuuta, jolloin silta suljetaan liikenteeltä. Kaikki liikenne ohjataan kulkemaan Jätkänkynttilän kautta.

– Sillan sulkeminen on ainoa keino remontoida vanha silta. Silta on suljettu liikenteeltä kahdeksan kuukautta, minkä aikana tehdään esimerkiksi ratatekniset työt, sillan maalaus, asfaltointi, kiveykset ja paljon muuta. Remontin jälkeen silta on uudenaikaisempi, ja yksi Rovaniemen maamerkeistä saa arvoisensa ulkomuodon, kertoo Tuokila.

Urakka valmistuu kokonaisuudessaan loppuvuodesta 2018.

Lisätietoja: Työpäällikkö Mika Tuokila, mika.tuokila(at)destia.fi, 040 631 9571

Uusi kevyen liikenteen väylä

Destia on Suomen suurin infra-alaan keskittynyt yhtiö, joka suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää liikenneväylien ja ratojen sekä liikenne- ja teollisuusympäristöjen lisäksi kokonaisia elinympäristöjä. Vuonna 2016 yhtiön liikevaihto oli yli MEUR 490. 1 500 tositoimijaamme toteuttavat edistyksellisiä ratkaisuja, jotka edistävät turvallista ja sujuvaa liikkumista, ja tekevät ympäröivästä maailmasta pala palalta toimivampaa. Destia luo toimivampaa Suomea, jotta tulevaisuuden tekijöillä olisi vahva perusta ja väylät avoimina, minne ikinä he haluavatkin mennä. www.destia.fi

Säsongen för vinterunderhåll av landsvägarna inleds i början av oktober – Destias väglagscentral följer väderleken 24/79.10.2018 10:50Tiedote

Säsongen för vinterunderhåll av landsvägarna inleddes i största delen av Finland i början av oktober. Även i Österbotten är vintern på väg. NTM-centralerna konkurrensutsatte över 80 entreprenadområden i Finlands vägnät. På sina egna entreprenadområden sköter Destia dygnet runt om plogning, halkbekämpning och belysning. Destia genomför underhållsåtgärderna i enlighet med de kvalitetskrav som Trafikverket har fastställt.

Maanteiden talvihoitokausi alkaa lokakuun alussa – Destian kelikeskus seuraa säätä 24/728.9.2018 15:30Tiedote

Illat pimenevät, ilmat kylmenevät ja talvi tekee tuloaan. Maanteiden talvihoitokausi käynnistyy suurimmassa osassa Suomea lokakuun alussa. ELY-keskukset kilpailuttavat Suomen tiestön yli 80 urakka-aluetta. Destia hoitaa omilla urakka-alueillaan auraukset, liukkauden torjunnan ja valaistuksen vuorokauden ympäri. Destia toteuttaa kunnossapidon toimet Liikenneviraston määrittelemien laatuvaatimusten mukaisesti.