Rovaniemen Ounaskosken sillan remontti hyvin aikataulussa

Ounaskosken siltaremontti etenee, ja 5. helmikuuta otetaan käyttöön ylävirran puoleinen kevyen liikenteen väylä. Uudistettu väylä on leveämpi ja käyttäjäystävällisempi kuin aikaisempi.

Uusi kevyen liikenteen väylä

Destia on urakoinut viime vuoden lokakuusta asti vaativaa Ounaskosken rautatie- ja maantiesillan remonttia. Remontti etenee hyvin aikataulussa, ja sen yhteydessä rakennetaan myös molemmin puolin siltaa kevyen liikenteen väylät. Ylävirran puoleinen kevyen liikenteen väylä otetaan käyttöön jo tiistaina 5. helmikuuta. Uudistettu väylä on leveämpi ja käyttäjäystävällisempi kuin aikaisempi.

– On hienoa, että pääsemme sujuvoittamaan rata- ja maantieliikenteen lisäksi myös kevyttä liikennettä, iloitsee Destian työpäällikkö Mika Tuokila.

Varsinainen rautatie- ja maantiesillan kunnostus alkaa 5. maaliskuuta, jolloin silta suljetaan liikenteeltä. Kaikki liikenne ohjataan kulkemaan Jätkänkynttilän kautta.

– Sillan sulkeminen on ainoa keino remontoida vanha silta. Silta on suljettu liikenteeltä kahdeksan kuukautta, minkä aikana tehdään esimerkiksi ratatekniset työt, sillan maalaus, asfaltointi, kiveykset ja paljon muuta. Remontin jälkeen silta on uudenaikaisempi, ja yksi Rovaniemen maamerkeistä saa arvoisensa ulkomuodon, kertoo Tuokila.

Urakka valmistuu kokonaisuudessaan loppuvuodesta 2018.

Lisätietoja: Työpäällikkö Mika Tuokila, mika.tuokila(at)destia.fi, 040 631 9571

Uusi kevyen liikenteen väylä

Destia on Suomen suurin infra-alaan keskittynyt yhtiö, joka suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää liikenneväylien ja ratojen sekä liikenne- ja teollisuusympäristöjen lisäksi kokonaisia elinympäristöjä. Vuonna 2016 yhtiön liikevaihto oli yli MEUR 490. 1 500 tositoimijaamme toteuttavat edistyksellisiä ratkaisuja, jotka edistävät turvallista ja sujuvaa liikkumista, ja tekevät ympäröivästä maailmasta pala palalta toimivampaa. Destia luo toimivampaa Suomea, jotta tulevaisuuden tekijöillä olisi vahva perusta ja väylät avoimina, minne ikinä he haluavatkin mennä. www.destia.fi

Destian tilinpäätöstiedote vuodelta 2017: DESTIAN LIIKETULOS KEHITTYI POSITIIVISESTI7.2.2018 09:00Tiedote