Ruokakulttuuripalkinto Järvenpään K-Citymarket kauppiaalle: Markku Hautala saa vuoden 2019 Lentävä Lautanen -palkinnon

ELO-Suomalaisen ruokakulttuurin edistämissäätiö myöntää vuoden 2019 Lentävä Lautanen -ruokakulttuuripalkinnon K-kauppias Markku Hautalalle. Palkinto myönnetään ensimmäistä kertaa kauppiaalle.

ELO-Suomalaisen ruokakulttuurin edistämissäätiö myöntää vuoden 2019 Lentävä Lautanen -ruokakulttuuripalkinnon kauppias Markku Hautalalle, K-Citymarket Järvenpää. Kuva: K-Citymarket Järvenpää.

Hautalan luotsaama Järvenpään K-Citymarketissa yhdistyvät ruokakauppa- ja ravintolaosaaminen, hinta-laatu-sesonkitietoisuus sekä kunnioitus ruoantuottajia ja asiakkaita kohtaan. Hautalan luoma uusi kauppakonsepti on samaan aikaan kansainvälinen ja paikallinen.

- Hautala on laajakatseinen visionääri. Hänen tavoitteenaan on ollut tuoda hyvä maku ruokakaupan keskiöön. ELO-säätiö kiittää Hautalaa kunnianhimosta: hän on päättänyt tehdä Suomen Järvenpäähän maailman parhaan, suomalaisen kaupan ja tehnyt työtä tavoitteen eteen niin, että on saanut myös kansainvälistä tunnustusta, kiteyttää hallituksen puheenjohtaja Leena Saarinen, ELO-säätiö.

ELO-Suomalaisen ruokakulttuurin edistämissäätiö jakaa vuosittain Lentävä Lautanen ruokakulttuuripalkinnon nostaen esille edelläkävijöitä, jotka lisäävät ruokakulttuurimme kiinnostavuutta Suomessa ja maailmalla.  Lentävä Lautanen -ruokakulttuuripalkinto 2019 jaettiin kauppias Markku Hautalalle Suomen Bocuse d’Or edustajan karsintakilpailun yhteydessä 26.10 Viini ja Ruoka tapahtumassa, Helsingin Messukeskuksessa. Aiemmin Lentävä Lautanen -ruokakulttuuripalkinnon ovat saaneet muun muassa John Nurmisen säätiön lähikalahanke, nollahävikkiravintola Nolla sekä suomalaista ruokakulttuuria uudistanut ravintola Finnjävel.

Lentävä Lautanen ruokakulttuuripalkinto,

Liitteenä kuva

Lisätietoja:

Bettina Lindfors, johtaja
ELO Suomalaisen ruokakulttuurin edistämissäätiö
+ 358 (0)40 920 9810, bettina.lindfors@elo-saatio.fi

Twitter@Bettina Lindfors

Haku Vuoden Kokki 2020 -kilpailuun on käynnissä9.12.2019 10:33:10 EETTiedote

Tule mukaan kilpailemaan ja verkostoitumaan ravintola-alan ruoanlaiton ammattilaisten kanssa. Hakuaika on käynnissä 9.12-19.1.2020. Vuoden Kokki -kilpailun voittaja saa Suomen Messusäätiön myöntämän 10 000 euron apurahan oman ammattitaidon kehittämistä varten sekä paikan Vuoden Kokki Akatemiassa. Lisäksi voittajalla on edessään ikimuistoinen edustusvuosi, jonka aikana voittajalla on mahdollisuus luoda uusia verkostoja ravintola-alan edelläkävijöiden kanssa.

Haku Vuoden Tarjoilija 2020 -suomenmestaruuskilpailuun on käynnissä!15.10.2019 09:00:00 EESTTiedote

Tule mukaan kilpailemaan ja verkostoitumaan ravintola-alan saliammattilaisten kanssa. Hakuaika on käynnissä 15.10-30.11.2019. Vuoden Tarjoilija 2020 -kilpailun voittaja saa MaRa ry:n Henrik Bitten stipendirahaston myöntämän 10 000 euron apurahan oman ammattitaidon kehittämistä varten. Lisäksi voittajalla on edessään ikimuistoinen edustusvuosi moninaisine tehtävineen ravintola-alan edelläkävijöiden kanssa Suomessa.