Ruokakulttuuripalkinto Järvenpään K-Citymarket kauppiaalle: Markku Hautala saa vuoden 2019 Lentävä Lautanen -palkinnon

ELO-Suomalaisen ruokakulttuurin edistämissäätiö myöntää vuoden 2019 Lentävä Lautanen -ruokakulttuuripalkinnon K-kauppias Markku Hautalalle. Palkinto myönnetään ensimmäistä kertaa kauppiaalle.

ELO-Suomalaisen ruokakulttuurin edistämissäätiö myöntää vuoden 2019 Lentävä Lautanen -ruokakulttuuripalkinnon kauppias Markku Hautalalle, K-Citymarket Järvenpää. Kuva: K-Citymarket Järvenpää.

Hautalan luotsaama Järvenpään K-Citymarketissa yhdistyvät ruokakauppa- ja ravintolaosaaminen, hinta-laatu-sesonkitietoisuus sekä kunnioitus ruoantuottajia ja asiakkaita kohtaan. Hautalan luoma uusi kauppakonsepti on samaan aikaan kansainvälinen ja paikallinen.

- Hautala on laajakatseinen visionääri. Hänen tavoitteenaan on ollut tuoda hyvä maku ruokakaupan keskiöön. ELO-säätiö kiittää Hautalaa kunnianhimosta: hän on päättänyt tehdä Suomen Järvenpäähän maailman parhaan, suomalaisen kaupan ja tehnyt työtä tavoitteen eteen niin, että on saanut myös kansainvälistä tunnustusta, kiteyttää hallituksen puheenjohtaja Leena Saarinen, ELO-säätiö.

ELO-Suomalaisen ruokakulttuurin edistämissäätiö jakaa vuosittain Lentävä Lautanen ruokakulttuuripalkinnon nostaen esille edelläkävijöitä, jotka lisäävät ruokakulttuurimme kiinnostavuutta Suomessa ja maailmalla.  Lentävä Lautanen -ruokakulttuuripalkinto 2019 jaettiin kauppias Markku Hautalalle Suomen Bocuse d’Or edustajan karsintakilpailun yhteydessä 26.10 Viini ja Ruoka tapahtumassa, Helsingin Messukeskuksessa. Aiemmin Lentävä Lautanen -ruokakulttuuripalkinnon ovat saaneet muun muassa John Nurmisen säätiön lähikalahanke, nollahävikkiravintola Nolla sekä suomalaista ruokakulttuuria uudistanut ravintola Finnjävel.

Lentävä Lautanen ruokakulttuuripalkinto,

Liitteenä kuva

Lisätietoja:

Bettina Lindfors, johtaja
ELO Suomalaisen ruokakulttuurin edistämissäätiö
+ 358 (0)40 920 9810, bettina.lindfors@elo-saatio.fi

Twitter@Bettina Lindfors

Vuoden Kokki ja Vuoden Tarjoilija -finalistit vuodelle 2020 on valittu - seuraa finaalia suorassa lähetyksessä13.3.2020 10:02:19 EETTiedote

Vuoden Kokki ja Tarjoilija 2020 -finalistit julkistettiin Gastro Helsinki -ammattitapahtumassa 12.3. Kahdeksan huippukokkia ja -tarjoilijaa jatkaa finaaliin, joka järjestetään poikkeuksellisesti suurelta yleisöltä suljettuna. Vuoden Kokki ja Tarjoilija 2020 -finaalia voi seurata tänä vuonna suorana Ilta-Sanomien verkkosivuilla Ruokala-osiossa 13.3. klo 10-14.

Kutsu: Ravintola-alan huiput kilpailevat Vuoden Kokki ja Vuoden Tarjoilija 2020 suomenmestaruudesta Gastro Helsinki – ammattitapahtumassa 12-13.3.202012.3.2020 09:00:00 EETKutsu

Vuoden Kokki ja Vuoden Tarjoilija ravintola-alan suomenmestaruudesta kilpailee 16 kokkia ja 16 tarjoilijaa 12-13.3.2020. Gastro Helsinki -ammattitapahtumassa Helsingin Messukeskuksessa. Tervetuloa seuraamaan läheltä ravintola-alan ammattilaisten sali- ja keittiötyöskentelyä, jossa niin yksityiskohdat kuin kunniahimo on hiottu huippuunsa.

Kutsu seminaariin: Ruokapalvelu innoittaa -vaikuttajaseminaari avaa Gastro Helsinki 11.3.20206.3.2020 09:00:00 EETKutsu

Ilmastonmuutos, yhteiskunnallinen vastuu, asiakkaiden muuttuvat vaateet – mistä ideoita ja innostusta haasteisiin? Mistä voimia muutokseen? Näihin kysymykseen pureutuu Gastro Helsinki avajaisseminaari ”Ruokapalvelu innoittaa – ratkaisuja, vauhtia ja voimia tulevaisuuden haasteiden selättämiseen”. Seminaari järjestetään keskiviikkona 11.3.2020 klo 9:00-11:15 seminaaritilassa 204-205 Helsingin Messukeskuksessa. Tervetuloa!