S-market Palokan mittava myymäläuudistus on valmistunut – myös S-market Korpilahdella, Muuramessa, Vaajalassa ja Äänekoskella toteutettiin miljööuudistukset kevään aikana

Osuuskauppa Keskimaa on uudistanut toukokuun aikana S-market Korpilahden, Muuramen, Palokan, Vaajalan ja Äänekosken uuden S-market konseptin mukaisiksi. Kaikkiaan Keskimaalla on 24 S-marketia, joista 15 päivitetään uuden myymäläkonseptin mukaisiksi tämän vuoden aikana. Mittavin remontti on toteutettu S-market Palokassa, jossa kaikki myymälän kalusteet on uudistettu kylmäkalusteita ja kassapöytiä myöden. Uudessa S-market konseptissa myymälämiljööt muuttuvat väljemmiksi, valoisammiksi ja modernimmiksi.

S-market Vaajalan sisäänkäynti. Kuva: Milla Kyllönen, Keskimaa

S-marketien valtakunnallinen konseptiuudistus etenee vauhdilla ja myymälöitä uudistetaan uuden konseptin mukaisiksi. Hedelmä- ja vihannesosastot, Ruokatorit, leipomotuotteet ja panimojuomat nousevat myymälöissä nykyistä merkittävämpään rooliin. Visuaalinen ilme raikastuu merkittävästi ja myymäläkalusteita päivitetään. Tämän vuoden aikana Keskimaa uudistaa ennätysmäärän S-marketeja, joista viiden S-marketin avajaisia päästään viettämään tulevana viikonloppuna 11.−14.6.2020.

S-market Palokan myymälä uudistettiin kokonaisvaltaisesti

S-market Palokassa on toteutettu huhti−kesäkuun aikana kokonaisvaltainen uudistus, jossa kaikki myymäläkalusteet on vaihdettu ja koko myymälän värimaailma kylttejä ja teippauksia myöten on päivitetty uuden S-market konseptin mukaiseksi.

– Muutos uuteen ilmeeseen on ollut todella odotettu. Muun muassa kaikki kylmäkalusteemme vaihdettiin energiatehokkaammiksi, joista lähes kaikki ovat ovellisia. Kassaosastomme puolestaan muuttui siten, että neljän tavallisen kassan sijaan meillä on kolme tavallista kassaa ja kolme pikakassaa. Pikakassoille asiakkaat pystyvät maksamaan vaivattomasti pienempiä ostoksia, jolloin tavalliset kassat palvelevat entistä jouhevammin isompia ostoksia tekeviä asiakkaita, iloitsee S-market Palokan marketpäällikkö Petri Kuikka.

Palokan S-marketissa myymäläremonttia on tehty myös yöaikaan, jotta häiriöt asiakkaille olisivat mahdollisimman vähäisiä. Myymäläremontin ohella myös henkilökunnan taukotila on kokenut uudistuksen.

– Remontoimme myös henkilökunnan taukohuoneen lattiasta kattoon. Tila on nyt äänieristetympi ja viihtyisämpi uusine maisematapetteineen. Ergonomiset, sähköisesti korkeussäädettävät kassapöydät ovat myös odotettu uudistus kassatyöhön. Henkilökuntamme on tehnyt valtavan hienon työn uudistuksen eteen. Esimerkiksi tuotehyllyjen siirtoihin olimme varanneet neljä viikkoa yövuorolaisia, mutta urakka sujuikin kahdessa viikossa, Kuikka kiittelee.

Asiakkailla oli mahdollisuus vaikuttaa valikoimiin paikallisesti

Muissa uudistetuissa S-marketeissa uusi ilme toteutuu erityisesti raikkaana visuaalisena uudistuksena. Suurimmat muutokset näkyvät erityisesti hedelmä- ja vihannesosaston sekä leipäosaston modernissa kalustuksessa ja houkuttelevissa esillepanoissa, myös juomaosastojen kalustus on uudistettu tyylikkääksi. S-market Vaajalan ja Muuramen palvelukonseptiin kuuluvat Ruokatorit ovat kokeneet muutoksen entistä lämminhenkisemmiksi ja modernimmaksi kokonaisuudeksi. Ruokatorin valikoimaa on täydennetty Vaajalassa muun muassa Itsudemon susheilla, Muuramessa isompi palvelutiski antaa mahdollisuudet laajempaan valikoimaan.

− Myymälöiden yleisilmeet ovat raikastuneet uudistuksien myötä merkittävästi. Uudistuksien aikana olemme aktiivisesti keränneet asiakkaiden toiveita valikoimien suhteen ja niitä on huomioitu S-marketien valikoimien päivityksien yhteydessä. Ajankohtaiset ja paikallisesti toivotut tuotteet on nyt nostettu entistä tärkeämpään rooliin, Osuuskauppa Keskimaan ryhmäpäällikkö Jarno Minkkinen summaa.

Uudistuneiden myymälöiden avajaisia vietetään tulevana viikonloppuna avajaistarjousten merkeissä.

Mistä on kysymys – S-marketien konseptiuudistus

• S-ryhmällä on Suomessa 440 S-marketia, jotka uudistetaan parin vuoden sisällä.
  • Myymälämiljööt muuttuvat väljemmiksi, valoisammiksi ja modernimmaksi.
  • Valikoimia räätälöidään mahdollisimman hyvin paikallista kysyntää vastaavaksi.
  • Osassa myymälöissä tehdään myymälän perusparannusta ja kunnostusta muun muassa energiatehokkuuteen liittyen.
  • Edellisen kerran ketjun ilmettä on virkistetty kymmenisen vuotta sitten.

Osuuskauppa Keskimaa, Petri Kuikka, S-market Palokan marketpäällikkö, 010 767 4516, petri.kuikka@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa, Jarno Minkkinen, S-market ryhmäpäällikkö, 010 767 3039, jarno.minkkinen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa, Mikko Lehtinen, S-market ryhmäpäällikkö, 0107673032, mikko.lehtinen@sok.fi

S-market Vaajalan sisäänkäynti. Kuva: Milla Kyllönen, Keskimaa
S-market Vaajalan Ruokatori. Kuva: Milla Kyllönen, Keskimaa
S-market Palokan hedelmä- ja vihannesosasto. Kuva: Keskimaa, Reima Loukkola.
S-market Palokan pikakassat. Kuva: Keskimaa, Petri Kuikka.
S-market Äänekosken juomaosasto. Kuva: Keskimaa.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan avaa lähes kaikki ruokaravintolansa sekä Original Sokos Hotel Alexandran ensi viikolla 1.7.202026.6.2020 09:35:00 EESTTiedote

Koronarajoitusten asteittaiset purkamiset vauhdittivat Osuuskauppa Keskimaan päätöksiä avata heinäkuun alussa Original Sokos Hotel Alexandran ravintolapalveluineen sekä molemmat Rossot Jyväskylässä. Turvalliseen asiointiin kiinnitetään korostetusti huomiota ja asiakkaita ohjeistetaan monin eri tavoin pitämään huolta hygieniasta ja huomioimaan turvavälejä.

Vesa Kyllönen nimitetty Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajaksi 1.9.2020 alkaen25.6.2020 13:45:00 EESTTiedote

Paluumuuttaja Vesa Kyllönen aloittaa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajana syyskuun alussa. Keskimaalla uransa aloittanut Kyllönen on tehnyt pitkän uran vähittäiskaupan alalla S-ryhmässä. Viimeksi hän on toiminut johtotehtävissä elintarviketeollisuudessa, ja hän siirtyy Keskimaalle Verso Food Oy:n Export Managerin tehtävästä.

Keskimaan edustajisto päätti ylijäämänpalautuksen maksusta ja hyväksyi sääntömuutoksen16.6.2020 09:05:29 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto päätti kevätkokouksessaan maksaa asiakasomistajilleen ylijäämänpalautusta vuoden 2019 tuloksesta. Ylijäämänpalautus asiakasomistajille on yksi tapa tukea keskisuomalaisten ostovoimaa ja hyvinvointia näin haastavina aikoina. Ylijäämänpalautusta maksetaan asiakasomistajille tänä vuonna lähes 5 miljoonaa euroa. Lisäksi edustajisto hyväksyi esityksen, jossa Keskimaan vaaleissa siirrytään suoraan vaalitapaan.

Keskimaa kutsuu kaikki lomautetut takaisin töihin15.6.2020 11:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa on joutunut koronaviruksen aiheuttamien vaikutusten myötä lomauttamaan osan ravintoloiden, hotellien, ABC-liikennemyymälöiden sekä tavaratalokaupan henkilöstöstä. Yhteensä lomautusuhan alla olleita henkilöitä on ollut yli 700 henkilöä, joista enimmillään 463 on ollut lomautettuina. Rajoitusten purkautuessa asteittain on Keskimaa päättänyt kutsua kaikki lomautetut takaisin töihin mahdollistaakseen ravintola- ja hotelliliiketoimintojen laajemman käynnistämisen.