S-market Palokan mittava myymäläuudistus on valmistunut – myös S-market Korpilahdella, Muuramessa, Vaajalassa ja Äänekoskella toteutettiin miljööuudistukset kevään aikana

Osuuskauppa Keskimaa on uudistanut toukokuun aikana S-market Korpilahden, Muuramen, Palokan, Vaajalan ja Äänekosken uuden S-market konseptin mukaisiksi. Kaikkiaan Keskimaalla on 24 S-marketia, joista 15 päivitetään uuden myymäläkonseptin mukaisiksi tämän vuoden aikana. Mittavin remontti on toteutettu S-market Palokassa, jossa kaikki myymälän kalusteet on uudistettu kylmäkalusteita ja kassapöytiä myöden. Uudessa S-market konseptissa myymälämiljööt muuttuvat väljemmiksi, valoisammiksi ja modernimmiksi.
S-market Vaajalan sisäänkäynti. Kuva: Milla Kyllönen, Keskimaa

S-marketien valtakunnallinen konseptiuudistus etenee vauhdilla ja myymälöitä uudistetaan uuden konseptin mukaisiksi. Hedelmä- ja vihannesosastot, Ruokatorit, leipomotuotteet ja panimojuomat nousevat myymälöissä nykyistä merkittävämpään rooliin. Visuaalinen ilme raikastuu merkittävästi ja myymäläkalusteita päivitetään. Tämän vuoden aikana Keskimaa uudistaa ennätysmäärän S-marketeja, joista viiden S-marketin avajaisia päästään viettämään tulevana viikonloppuna 11.−14.6.2020.

S-market Palokan myymälä uudistettiin kokonaisvaltaisesti

S-market Palokassa on toteutettu huhti−kesäkuun aikana kokonaisvaltainen uudistus, jossa kaikki myymäläkalusteet on vaihdettu ja koko myymälän värimaailma kylttejä ja teippauksia myöten on päivitetty uuden S-market konseptin mukaiseksi.

– Muutos uuteen ilmeeseen on ollut todella odotettu. Muun muassa kaikki kylmäkalusteemme vaihdettiin energiatehokkaammiksi, joista lähes kaikki ovat ovellisia. Kassaosastomme puolestaan muuttui siten, että neljän tavallisen kassan sijaan meillä on kolme tavallista kassaa ja kolme pikakassaa. Pikakassoille asiakkaat pystyvät maksamaan vaivattomasti pienempiä ostoksia, jolloin tavalliset kassat palvelevat entistä jouhevammin isompia ostoksia tekeviä asiakkaita, iloitsee S-market Palokan marketpäällikkö Petri Kuikka.

Palokan S-marketissa myymäläremonttia on tehty myös yöaikaan, jotta häiriöt asiakkaille olisivat mahdollisimman vähäisiä. Myymäläremontin ohella myös henkilökunnan taukotila on kokenut uudistuksen.

– Remontoimme myös henkilökunnan taukohuoneen lattiasta kattoon. Tila on nyt äänieristetympi ja viihtyisämpi uusine maisematapetteineen. Ergonomiset, sähköisesti korkeussäädettävät kassapöydät ovat myös odotettu uudistus kassatyöhön. Henkilökuntamme on tehnyt valtavan hienon työn uudistuksen eteen. Esimerkiksi tuotehyllyjen siirtoihin olimme varanneet neljä viikkoa yövuorolaisia, mutta urakka sujuikin kahdessa viikossa, Kuikka kiittelee.

Asiakkailla oli mahdollisuus vaikuttaa valikoimiin paikallisesti

Muissa uudistetuissa S-marketeissa uusi ilme toteutuu erityisesti raikkaana visuaalisena uudistuksena. Suurimmat muutokset näkyvät erityisesti hedelmä- ja vihannesosaston sekä leipäosaston modernissa kalustuksessa ja houkuttelevissa esillepanoissa, myös juomaosastojen kalustus on uudistettu tyylikkääksi. S-market Vaajalan ja Muuramen palvelukonseptiin kuuluvat Ruokatorit ovat kokeneet muutoksen entistä lämminhenkisemmiksi ja modernimmaksi kokonaisuudeksi. Ruokatorin valikoimaa on täydennetty Vaajalassa muun muassa Itsudemon susheilla, Muuramessa isompi palvelutiski antaa mahdollisuudet laajempaan valikoimaan.

− Myymälöiden yleisilmeet ovat raikastuneet uudistuksien myötä merkittävästi. Uudistuksien aikana olemme aktiivisesti keränneet asiakkaiden toiveita valikoimien suhteen ja niitä on huomioitu S-marketien valikoimien päivityksien yhteydessä. Ajankohtaiset ja paikallisesti toivotut tuotteet on nyt nostettu entistä tärkeämpään rooliin, Osuuskauppa Keskimaan ryhmäpäällikkö Jarno Minkkinen summaa.

Uudistuneiden myymälöiden avajaisia vietetään tulevana viikonloppuna avajaistarjousten merkeissä.

Mistä on kysymys – S-marketien konseptiuudistus

• S-ryhmällä on Suomessa 440 S-marketia, jotka uudistetaan parin vuoden sisällä.
  • Myymälämiljööt muuttuvat väljemmiksi, valoisammiksi ja modernimmaksi.
  • Valikoimia räätälöidään mahdollisimman hyvin paikallista kysyntää vastaavaksi.
  • Osassa myymälöissä tehdään myymälän perusparannusta ja kunnostusta muun muassa energiatehokkuuteen liittyen.
  • Edellisen kerran ketjun ilmettä on virkistetty kymmenisen vuotta sitten.

Osuuskauppa Keskimaa, Petri Kuikka, S-market Palokan marketpäällikkö, 010 767 4516, petri.kuikka@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa, Jarno Minkkinen, S-market ryhmäpäällikkö, 010 767 3039, jarno.minkkinen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa, Mikko Lehtinen, S-market ryhmäpäällikkö, 0107673032, mikko.lehtinen@sok.fi

S-market Vaajalan sisäänkäynti. Kuva: Milla Kyllönen, Keskimaa
S-market Vaajalan Ruokatori. Kuva: Milla Kyllönen, Keskimaa
S-market Palokan hedelmä- ja vihannesosasto. Kuva: Keskimaa, Reima Loukkola.
S-market Palokan pikakassat. Kuva: Keskimaa, Petri Kuikka.
S-market Äänekosken juomaosasto. Kuva: Keskimaa.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Urban Bistro avataan alkukesästä kävelykadulle ravintola VENNin tiloihin5.4.2024 10:05:00 EEST | Tiedote

Jyväskylä saa uuden ravintolan kävelykadulle, kun Osuuskauppa Keskimaa avaa ravintola Revolutionin viereiseen liiketilaan uuden Urban Bistron alkukesästä. Urban Bistro on rento ruoka- ja seurusteluravintola, jossa nautitaan ruoat ja juomat yhdessä kaveriporukalla viihtyen. Samalla vuodesta 2018 kävelykadulla toiminut ravintola VENN lopettaa toimintansa vapun jälkeen, ja tilat remontoidaan uutta Bistroa varten toukokuun aikana.

Keskimaan Ilo auttaa 2024 -lahjoituksella järjestetään ikäihmisille digitaitojen koulutusta25.3.2024 09:35:48 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa on valinnut kumppanit vuoden 2024 Ilo auttaa -hyväntekeväisyyslahjoituksen toteuttamiseen, mikä kohdistuu ikäihmisten digitaitojen kartuttamiseen. Ikäihmisille järjestetään tulevan kevään ja syksyn aikana maksuttomia digitaitojen valmennuksia sekä koulutetaan digitaitojen vertaisopastajia eri puolille Keski-Suomea. Yhteistyökumppanina koulutuksia järjestävät Eläkkeensaajien Keskusliitto EKL ry ja Eläkeliiton Keski-Suomen piiri ry.