S-market Petäjävedellä tehdään kokonaisvaltainen myymäläuudistus

Osuuskauppa Keskimaa uudistaa Petäjäveden S-marketin. S-marketin myymäläilme päivitetään syksyn aikana uuden S-market konseptin mukaiseksi ja samalla kaikki vanhat kalusteet uusitaan kylmäkalusteita myöden. Uudistustöitä tehdään osittain yöaikaan, jotta häiriöt asiakkaille ovat mahdollisimman vähäiset. Uudistus valmistuu lokakuun lopulla.

S-market Petäjäveden myymälässä aloitetaan uudistustyöt syyskuussa 2020.

Petäjäveden S-marketissa aloitetaan syyskuun alussa uudistustyöt, kun myymälän ilme päivitetään uuden S-market konseptin mukaiseksi. Miljööuudistuksen lisäksi myymälän kalusteet uusitaan kylmäkalusteita myöden ja samalla hyllyjen uudella sijoittelulla myymäläkierrosta saadaan toimivampi kokonaisuus.

− S-market Petäjävesi on avattu 2010, joten nyt on tullut aika uudistua 2020-luvulle niin ilmeeltä, kuin kalusteiden ja valikoimienkin osalta. Haluamme tehdä Petäjäveden asiakkaille mahdollisimman toimivan myymälän, jonka valikoiman suunnittelussa on kuunneltu asiakkaiden toiveita, toteaa S-market Petäjäveden marketpäällikkö Arto Pänkäläinen.

S-market Petäjävedellä on tehty pienempiä uudistuksia jo aikaisemmin, kun hedelmä- ja vihannesosaston, sekä leipäosaston lämpimät kalusteet uusittiin alkukesästä. Kassapöydät sekä pullonpalautus on uusittu jo vuoden 2019 aikana.

− Kaikki kylmätuotteet sijoitetaan pääkierron varrelle, jolloin ostaminen nopeutuu entisestään. Leveämmät käytävät helpottavat asiointia etenkin ruuhka-aikoina. Mukavana lisänä saamme paljon toivotun kahviautomaatin myymäläämme, Pänkäläinen iloitsee.

Keskimaa on sitoutunut parantamaan liiketoimintansa ympäristövaikutuksia ja tukemaan ekologisesti vastuullista toimintaa. Hiilijalanjäljen ja kulutuksen pienentämiseksi energianhankintaa ja -käyttöä optimoidaan ja uudistetaan jatkuvasti. S-market Petäjäveden entiset kylmä- ja pakastekalusteet ovat jo käyttöikänsä päässä, joten ne vaihdetaan uudistuksen yhteydessä waterloop-tekniikalla toimiviin, ovellisiin kylmäkalusteisiin. Lisäksi S-market Petäjäveden katolle on asennettu aurinkopaneelit, jotka on saatu käyttöön kesän aikana. Tavoitteena on, että aurinkopaneelit tuottavat parhaimmillaan jopa 20 % kohteen kokonaissähkön kulutuksesta.

Syyskuussa alkavan remontin uudistustyöt pyritään tekemään mahdollisimman pienin häiriöin, joten osa remontin vaiheista toteutetaan yöaikaan. Uudistus on valmis lokakuussa. Myymäläuudistuksen kustannusarvio on noin 630 000 €.

Alkuvuoden ja kevään aikana lähes 10 S-marketissa on toteutettu uuden S-market konseptin mukainen ilmeen uudistaminen. Kaikkiaan 12 Keskimaan S-marketia uudistetaan kuluvan vuoden aikana. S-market Petäjäveden uudistus on yksi Keskimaan tämän vuoden kokonaisvaltaisimmista S-market uudistuksista.

Osuuskauppa Keskimaa, Arto Pänkäläinen, marketpäällikkö, 010 767 4385, arto.pankalainen@sok.fi
Osuuskauppa Keskimaa, Mikko Lehtinen, S-market ryhmäpäällikkö, 010 767 3032, mikko.lehtinen@sok.fi

S-market Petäjäveden myymälässä aloitetaan uudistustyöt syyskuussa 2020.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanja käynnistyy lahjoituskohteiden haulla – tänä vuonna autetaan ihmisiä kohtaamaan toisensa24.8.2020 09:15:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo neljännen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Tänä vuonna halutaan auttaa ihmisiä kohtaamaan turvallisesti toisensa. Keskimaa etsii nyt erilaisia kohteita ja organisaatioita, jotka haluavat omalla toiminnallaan auttaa ihmisiä kohtaamaan toisensa ilolla. Lahjoituksen kokonaissumma on euro jokaista Keskimaan asiakasomistajaa kohti eli noin 135 000 euroa.

Hannikaisenkadun ABC-automaattiaseman ilme on uudistettu – automaattiasema palvelee jälleen pe 21.8.202021.8.2020 13:15:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan Hannikaisenkadun ABC-automaattiasema Jyväskylän keskustassa on uudistettu. Automaattiasemalle on uusittu elokuun aikana jakelumittarit, maksupäätteet ja aseman ilme. Lisäksi automaattiaseman valaistus on vaihdettu energiatehokkaisiin ratkaisuihin sekä mittarikentän ympäristöturvallisuutta on parannettu. Uudistettu Hannikaisenkadun ABC-automaattiasema saadaan käyttöön jälleen perjantaina 21.8.2020. − Haluamme huolehtia ABC-asemiemme turvallisuudesta, tehokkuudesta sekä ilmeestä. Energiatehokkuus sekä mobiiliasioinnin helppous ovat tärkeitä meille sekä asiakkaille, toteaa Osuuskauppa Keskimaan liikennemyymälöistä ja polttonestekaupasta vastaava johtaja Heikki Tervanen. Hannikaisenkadun ABC-automaattiasemalla on kaksi tankkauspaikkaa ja myynnissä neljä polttonestelaatua. Osuuskauppa Keskimaalla on yhteensä seitsemän ABC-liikennemyymälää ja 27 automaattiasemaa Keski-Suomen alueella. Tämän vuoden aikana Keskimaa on uudistanut Jyväskylän alueella ABC Keljon automaattias

Koronaviruksen vaikutukset näkyvät vahvasti Keskimaan alkuvuoden tuloksessa11.8.2020 09:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi-kesäkuun liikevaihto oli 299,4 miljoonaa euroa, missä oli laskua 1,7 % edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Tammi-kesäkuun operatiivinen tulos oli 2,4 miljoonaa euroa, mikä on noin 6,5 miljoonaa euroa heikompi kuin viime vuonna. Koko vuoden operatiivisen tuloksen ennakoidaan jäävän selvästi edellisen vuoden tasosta. Koronakriisin vaikutus Keskimaan tulokseen on ollut merkittävä. Marketkaupan myynti ja tulos ovat hyvällä tasolla, mutta erityisesti hotellit, ravintolat ja liikennemyymälät kärsivät kriisistä.

Palokan Prisman mittava uudistushanke käynnistyy syyskuussa23.7.2020 10:00:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa Palokan Prismassa Jyväskylässä mittavan uudistuksen syyskuussa 2020. Kyseessä on Prisma Palokan 10-vuotisen historian laajin uudistus. Uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa toteutetaan Prisman myymäläuudistus ja toisessa vaiheessa tehdään kiinteistön peruskorjaukseen, julkisivuun ja piha-alueisiin liittyvät muutokset. Myymälän ilme muutetaan uuden Prisma-ilmeen mukaiseksi, valikoimat laajentuvat ja myymälään saadaan uusia palveluja. Asiakkaat pääsevät vaikuttamaan uudistuviin valikoimiin.

Keskimaan avaa lähes kaikki ruokaravintolansa sekä Original Sokos Hotel Alexandran ensi viikolla 1.7.202026.6.2020 09:35:00 EESTTiedote

Koronarajoitusten asteittaiset purkamiset vauhdittivat Osuuskauppa Keskimaan päätöksiä avata heinäkuun alussa Original Sokos Hotel Alexandran ravintolapalveluineen sekä molemmat Rossot Jyväskylässä. Turvalliseen asiointiin kiinnitetään korostetusti huomiota ja asiakkaita ohjeistetaan monin eri tavoin pitämään huolta hygieniasta ja huomioimaan turvavälejä.