S-market Petäjävedellä tehdään kokonaisvaltainen myymäläuudistus

Osuuskauppa Keskimaa uudistaa Petäjäveden S-marketin. S-marketin myymäläilme päivitetään syksyn aikana uuden S-market konseptin mukaiseksi ja samalla kaikki vanhat kalusteet uusitaan kylmäkalusteita myöden. Uudistustöitä tehdään osittain yöaikaan, jotta häiriöt asiakkaille ovat mahdollisimman vähäiset. Uudistus valmistuu lokakuun lopulla.

S-market Petäjäveden myymälässä aloitetaan uudistustyöt syyskuussa 2020.

Petäjäveden S-marketissa aloitetaan syyskuun alussa uudistustyöt, kun myymälän ilme päivitetään uuden S-market konseptin mukaiseksi. Miljööuudistuksen lisäksi myymälän kalusteet uusitaan kylmäkalusteita myöden ja samalla hyllyjen uudella sijoittelulla myymäläkierrosta saadaan toimivampi kokonaisuus.

− S-market Petäjävesi on avattu 2010, joten nyt on tullut aika uudistua 2020-luvulle niin ilmeeltä, kuin kalusteiden ja valikoimienkin osalta. Haluamme tehdä Petäjäveden asiakkaille mahdollisimman toimivan myymälän, jonka valikoiman suunnittelussa on kuunneltu asiakkaiden toiveita, toteaa S-market Petäjäveden marketpäällikkö Arto Pänkäläinen.

S-market Petäjävedellä on tehty pienempiä uudistuksia jo aikaisemmin, kun hedelmä- ja vihannesosaston, sekä leipäosaston lämpimät kalusteet uusittiin alkukesästä. Kassapöydät sekä pullonpalautus on uusittu jo vuoden 2019 aikana.

− Kaikki kylmätuotteet sijoitetaan pääkierron varrelle, jolloin ostaminen nopeutuu entisestään. Leveämmät käytävät helpottavat asiointia etenkin ruuhka-aikoina. Mukavana lisänä saamme paljon toivotun kahviautomaatin myymäläämme, Pänkäläinen iloitsee.

Keskimaa on sitoutunut parantamaan liiketoimintansa ympäristövaikutuksia ja tukemaan ekologisesti vastuullista toimintaa. Hiilijalanjäljen ja kulutuksen pienentämiseksi energianhankintaa ja -käyttöä optimoidaan ja uudistetaan jatkuvasti. S-market Petäjäveden entiset kylmä- ja pakastekalusteet ovat jo käyttöikänsä päässä, joten ne vaihdetaan uudistuksen yhteydessä waterloop-tekniikalla toimiviin, ovellisiin kylmäkalusteisiin. Lisäksi S-market Petäjäveden katolle on asennettu aurinkopaneelit, jotka on saatu käyttöön kesän aikana. Tavoitteena on, että aurinkopaneelit tuottavat parhaimmillaan jopa 20 % kohteen kokonaissähkön kulutuksesta.

Syyskuussa alkavan remontin uudistustyöt pyritään tekemään mahdollisimman pienin häiriöin, joten osa remontin vaiheista toteutetaan yöaikaan. Uudistus on valmis lokakuussa. Myymäläuudistuksen kustannusarvio on noin 630 000 €.

Alkuvuoden ja kevään aikana lähes 10 S-marketissa on toteutettu uuden S-market konseptin mukainen ilmeen uudistaminen. Kaikkiaan 12 Keskimaan S-marketia uudistetaan kuluvan vuoden aikana. S-market Petäjäveden uudistus on yksi Keskimaan tämän vuoden kokonaisvaltaisimmista S-market uudistuksista.

Osuuskauppa Keskimaa, Arto Pänkäläinen, marketpäällikkö, 010 767 4385, arto.pankalainen@sok.fi
Osuuskauppa Keskimaa, Mikko Lehtinen, S-market ryhmäpäällikkö, 010 767 3032, mikko.lehtinen@sok.fi

S-market Petäjäveden myymälässä aloitetaan uudistustyöt syyskuussa 2020.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan työyhteisötutkimuksessa koronavuonna kaikkien aikojen paras tulos27.11.2020 08:15:00 EETTiedote

Palvelualalla historiallisen vaikeasta vuodesta huolimatta Keskimaan tuoreessa henkilöstötutkimuksessa on saavutettu kaikkien aikojen paras tulos. Ihmisten turvallisuudentunne ja työtyytyväisyys ovat säilyneet tai jopa kehittyneet haastavista olosuhteista huolimatta. Vuosittain toteutettavaan työtyytyväisyystutkimukseen vastasi lähes 1700 Keskimaan työntekijää, mikä on peräti 92,7% henkilöstöstä. Tulokset paranivat edellisestä vuodesta jopa neljä pistettä, ennätykselliselle 78,2 tasolle.

Keskimaan Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanja auttaa yhteen yli 101 000 keskisuomalaista16.11.2020 09:45:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo neljännen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Tänä syksynä Keskimaa etsi yhteistyökumppaneita, jotka pystyvät auttamaan keskisuomalaisia kohtaamaan toisensa poikkeusaikaan sopivalla tavalla. Hakemuksia tuli yli 130 taholta, joista 56 lahjoituskohteen myötä mahdollistetaan yli 101 000 keskisuomalaista kohtaamista. Lahjoituksen kokonaissumma on lähes 138 000 euroa.

Keskimaan edustajiston vaalit vuonna 2021 – ehdokkaiden liityttävä jäseniksi viimeistään tämän vuoden aikana2.11.2020 13:55:00 EETTiedote

Osuuskaupan edustajiston vaalit järjestetään joka neljäs vuosi. Seuraavat Osuuskauppa Keskimaan edustajiston vaalit pidetään syksyllä 2021. Osuuskaupan vaaleissa voi olla ehdokkaana jäsen, joka on hyväksytty osuuskaupan jäseneksi vaalivuotta edeltäneen vuoden loppuun mennessä, on maksanut osuusmaksun, on täysivaltainen ja asuu jäsenalueella.